Lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: Lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:40

Klinkt misschien heel raar. Maar een vriendin van mij heeft ook een hernia gehad. En die moest op hakken gaan lopen! Bij haar heeft het geholpen!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:49

Mii_Jessica schreef:
Klinkt misschien heel raar. Maar een vriendin van mij heeft ook een hernia gehad. En die moest op hakken gaan lopen! Bij haar heeft het geholpen!

dat is wel het domste volgens mij wat je kunt doen..Dan komt het helemaal klem te zitten..

TL, als ik de blokkades heb gekregen, heb ik de 1e week ook de meeste pijn..Dus hopelijk is dat bij jou ook zo..Welke methode is er gebruikt? Met verhitting of met vloeistof?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 17:49

Vloeistof.
Laten we hopen dat de pijn weg trekt na een week.
Want nu heb ik meer pijn dan voor de blokkade..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:17

Ze had ook tandarts verdoving ingespoten, dat werkte 3 uur, en ik kon recht op lopen, ik had geen been en geen rug pijn, het waren drie heerlijke uren, maar daarna.....
Ik heb echt liggen huilen als een klein kind.
Ik heb drie bevallingen gedaan, ik weet wat pijn is, maar deze pijn was echt ondraaglijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:33

Ik heb heel erg met je te doen TS! :(:) Ik snap niet dat ze jou laten rond lopen met zóveel pijn!
Er moet toch wát tegen te doen zijn?
Ook ik weet wat pijn is,heb 4 bevallingen gehad,en als jou pijn nóg erger is! ;(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:42

Ik heb twee keer een hernia gehad op dezelfde plaats, ik was 12 en 22. De L5 S1.
De eerste keer ben ik geopereerd. Ik had geen gevoel meer in mijn rechterbeen en sleurde die een soort van achter mij aan. In die tijd werd er nog snel geopereerd, vergeleken met nu.
In die tijd lieten ze je eerst nog 10 dagen plat liggen om te kijken of het dan misschien over zou gaan. Voor de operatie moest ik dus eerst 10 dagen plat, maar het had niks geholpen en het bleek echt foute boel te zijn.
We zouden op vakantie gaan, maar omdat de kans groot was dat ik incontinent zou kunnen worden (zenuwen van de blaas konden dus ook uitgeschakeld worden) mochten we niet weg.
De dag na de operatie moest ik meteen uit bed. Meteen pijnvrij, alleen een flink lelijk litteken aan over gehouden. Wat nog steeds voor bekijks zorgt als ik in bikini loop, maar inmiddels heb ik daar zelf flink de schijt aan.

Helaas precies 10 jaar later weer een nieuwe hernia. Een kleine op dezelfde plaats. Heel veel pijn. Kon niet zitten of liggen. Heb de eerste dagen liggen janken in bed omdat ik niet kon slapen. Om mijn huisgenoten (ik woonde op kamers) niet wakker te maken, hield ik een kussen voor mijn mond om te kunnen schreeuwen.
Mijn lieve huisarts wist het meteen dat dit een herhaling was en heeft er alles aan gedaan mij heel snel bij een neuroloog te krijgen. Na de MRI scan bleek het idd om een nieuwe hernia te gaan.
Om te kunnen slapen en overdag geen tot nauwelijks pijn te hebben kreeg ik Diazepam en Paracodeine voorgeschreven. Gelukkig hielp dit super.
De neuroloog zei dat geen één chirurg me zou willen opereren omdat het een kleine hernia betrof. Gelukkig dacht mijn neurochirurg die me die 10 jaar geleden had geopereerd er anders over. Hij wilde me met liefde opereren als dat nodig was, maar zei erbij dat de kans groot was dat het vanzelf zou genezen.
Gelukkig was dat laatste het geval...

Ik zeg altijd tegen mensen, je hebt pijn en je hebt een rotgevoel.
Een tattoo laten zetten is een voorbeeld van een rotgevoel.
Een hernia, ja dat is echte pijn.

De algemene slogan die artsen hanteren bij hernia's is bewegen is genezen.
Mijn ervaring is dat dit klopt. Zolang ik in beweging was, had ik geen pijn.

Ik hoop TS dat ze toch een mogelijkheid zien je zsm te opereren. :(:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:55

Ts, wat verschrikkelijk dat je met zo'n pijn moet lopen.. Vreselijk dat het alleen maar erger is geworden na de blokkade... Ik hoop voor je dat er snel iets aan gedaan word. Veel beterschap gewenst in ieder geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:15

@Lous

Klopt helemaal! ik heb dan een nek hernia,maar zolang ik sport [voetbal] heb ik er véél minder last van.
Nu de zomerstop er is,dus geen trainen en wedstrijden,heb ik meer last van mijn nek.En nu dus ook mijn rug.
Ik zou al móeten blijven sporten om zo goed als pijnloos te blijven.

Maar de TS kán met zo'n pijn niet sporten of bewegen.
Ik denk ook dat een operatie beter is voor haar.
Dit is toch niet normaal meer,dat ze met zóveel pijn moet lopen! [word er gewoon boos van].

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:32

Ik word er ook boos van.
Maar ze helpen me wel, ze proberen het althans.
Blokkade, pijn stilling..het werkt alleen niet zoals ik zou willen.
Morgen belt de huisarts me terug, dan hoor ik wat voor pijn bestrijding ze nu gaan uitproberen.
De huisarts wil overleggen met de pijn poli van het ziekenhuis, ik hoor morgen wat ze bekokstoofd hebben. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:34

Ik zou echt een gesprek met een neurochirurg gaan eisen als ik jouw was. :(
Dit is toch niet normaal meer. Lijkt me ook helemaal niet goed voor je lever al die pillen...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:36

Ik heb de diclofenac en de paracetamol aan de wilgen gehangen, die deden niks...ik merk geen verschil of ik ze nou wel of niet neem, dus dan maar beter niet.
Ik slik nu 'alleen' nog morfine.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:09

Is er niet aan je gezegd, dat het een tijd nodig heeft, voordat de blokkade gaat werken? Ik heb geen idee hoor bij vloeistof, maar bij verhitting kan het wel tot 8 weken duren, voordat je de gehele werking ervan hebt..en de 1e week inderdaad extra veel pijn..
Hoop zo, dat ze je snel kunnen helpen, als dit niet werkt..Die pijn is ondraaglijk :(:)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 07:38

Ze hebben gezegd dat het tussen 1 week, en vier weken kon duren voor ik wat merk, ik moet ook pas over zes weken terug komen bij de pijn poli.
Maar dat hoeft voor mij niet te betekenen dat ik van nu tot over vier weken niet zou kunnen: lopen, liggen, zitten, staan.
Ik snap dat ik pijn hou, en draaglijke pijn is ook mee te leven, maar de morfine helpt maar een klein beetje, en maar drie ipv acht uur, vandaar dat ik zo klaag. :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:40

Nee, het wordt inderdaad steeds iets beter..Je zit nu nog in de 1e week..Weet dat pijn je leven beheerst..En dat je niet weet wat je nu moet/kan hiermee..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:43

De dokter heeft gebeld, ik krijg oxycontin.
Ik mag twee tabletten van 30 mg per dag (per 24 uur) en zo nodig een tablet van 10 mg als ik tussen door pijn krijg.
De dokter zei ook al dat ik niet pijn vrij zou worden, en dat snap ik natuurlijk ook wel, maar als ik maar redelijk kan zitten en liggen ben ik al tevreden.
Om zes uur vanavond de eerste ingenomen, en mijn beenpijn is weg.
De pijn in mijn rug is redelijk te doen, ik kon ook gewoon in de auto zitten!
Ik kijk al uit naar vanavond, als we naar bed gaan.
Ik wil zo graag eens een hele nacht doorslapen, want als je goed slaapt kan je de dag ook beter aan.
Ik zal morgen ochtend vertellen hoe de nacht verlopen is.
(tot nu toe merk ik dus al verschil!!)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:24

TS ik wens je een hele fijne, pijnloze en goed slapende nacht toe!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:41

En hoe heb je geslapen TS?
Hoe is het nu met de pijn?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 07:54

Ik loop (ben net waker, heb de hele nacht doorslapen!!!) recht op, alle pijn is weg,op 1 plek in mijn bil na, die zeurt door, of ik nou lig of zit of sta, maar het is een pijn die ik kan handelen.
Hij is er constant, maar het is goed te doen.
Ben benieuwd hoe ik met vanavond voel, mag om acht uur vanavond pas weer een pil..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:56

Wat fijn...Wat zal dat een opluchting zijn, dat dit nu in ieder geval wel werkt..Hopelijk gaat de blokkade nu ook snel werken..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:20

Dat zou fijn zijn, dan gaat die bil/heup pijn ook weg.
Ben nu al enorm blij, dit is echt een super verbetering!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:15

Citaat:

Bij mij was dit ook dé oplossing voor de helse pijnen en het niet kunnen lopen, draaien of liggen.

Ts, heerlijk dat het wat beter met je gaat, ik heb zo met je te doen met die rotpijnen!!! :(:) :(:)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 17:42

Ik heb vanmorgen vroeg een pil genomen, en om drie uur nog een, van 10 mg.
Ik kan er zo goed mee overweg, ik mag vanavond nog een pil van 30 mg, om acht uur.
Dit is redelijk te doen, ik heb bijna de hele dag rechtop kunnen lopen.
Ik ben vammidag even in slaap gevallen, toen mijn kleine meid ook even een middag dutje deed, heerlijk was dat. :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:09

rocymax schreef:
Citaat:

Bij mij was dit ook dé oplossing voor de helse pijnen en het niet kunnen lopen, draaien of liggen.

Ts, heerlijk dat het wat beter met je gaat, ik heb zo met je te doen met die rotpijnen!!! :(:) :(:)

ik kon helemaal niks meer. Bewegen was een hel. Zie mezelf nog naar de auto strompelen. autorijden is ook niet goed he!, de belasting is te groot. In-uitstappen en de houding. Ik had gelukkig een hoge auto(suzuki vitara) maar uiteindelijk reed iemand anders.

Ik heb ook zo'n proefblok gehad , werkte wel iets maar ik ben ong 2 weken daarna naar een manueel therapeut gegaan omdat ik daar zoveel goede verhalen over hoorde. Ik ben 2x geweest en bij de 2e keer had die vent mij gewoon de soep in gedraaid. Een week later ben ik thuis opgehaald met de ambulance en heb toen ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Moest een MRI onder narcose omdat ik niet plat kon.
Inmiddels alweer 9 jaar geleden maar krijg er soms nog de kriebels van.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:09

Ik heb het geluk gehad een partner te hebben die me overal in gesteund heeft en me bijna gedwongen heeft wandelingetjes te maken, iedere keer verder, daarna beginnen met kleine stapjes op stenen stappen, ik kon echt niets meer, had geen kracht alleen pijn. 's nachts kon ik niet omdraaien, moest hij me helpen, in de auto stappen, zitten alles. Ik dacht dat ik gek werd. Pakken diclofenac heb ik opgeslikt en andere pillen, niets hielp. en maar doorzetten, af en toe liepen de tranen van pijn over de wangen.
Maar nu gaat het weer redelijk, dankzij de beweging. Ik had door die hernia erge last van jicht en bovendien uitvalsverschijnselen (slapende mond, kon niet goed praten etc) Gelukkig door de vele steun van iedereen en heel veel artsenbezoek, gaat het nu weer ok.

TS hoe ben je de nacht doorgekomen??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 14:10

Heb heerlijk geslapen, ben niet wakker geweest door de pijn.
We hebben vandaag een stukje gefietst, kleine meid voorop de fiets, lekker ijsje gehaald.
Fietsen gaat prima, lopen nog niet echt.
Lig nu even ol de bank, maar ben de hele dag ook in de weer geweest.