Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Re: Aangerand en verkracht door een 'vriend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:24

sterkte! En knap van je dat aangifte gedaan hebt.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:25

Sterkte TS. :(:) Het lijkt mij echt verschrikkelijk.. Ik hoop ook dat het vanmorgen goed gegaan is. Ik wilde zeggen dat ik het ontzettend goed vind dat je het tegen je ouders vertelt hebt. Ik denk dat dat heel erg helpt als je er met mensen over kunt praten en al helemaal je ouders.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:27

heel veel sterkte. :(:)

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:22

Jeetje, zoveel reacties, sta er echt van te kijken, bedankt...

Om 1 uur intakegesprek gehad, waarin alles werd uitgelegd wat het inhoudt als ik aangifte doe, daarna moest mijn moeder weg en moest ik 'globaal vertellen wat er is gebeurd'. Nou, als dat al globaal was.. Mijn god :') Het hele verhaal dus al verteld, met detaills erbij. Vervolgens werd mijn moeder er weer bij geroepen, we hadden een 'probleempje'..
1. Er zijn geen sporen. Geen DNA, niks.
2. Er zijn geen getuigen, niemand was erbij, niemand kan iets verklaren.

Uiteindelijk werd mij duidelijk dat aangifte hoogstwaarschijnlijk zou uitdraaien op een zaak die geseponeerd (?) wordt. Om even advocaat van de duivel te spelen en puur naar de feiten te kijken: Waarom ben je met hem mee naar huis gegaan? Je had best bij je vriendin kunnen slapen. Waarom ben je vrijwillig bij hem op de kamer gaan liggen? Waarom heb je niet geschreeuwd? Allemaal dingen die de advocaat van de dader héél makkelijk tegen me zou kunnen gebruiken. Want ja.. Er was drank in het spel, dus hoe betrouwbaar is de verklaring van het slachtoffer nou eigenlijk? Waarom heb je niet gegild om de dader zijn ouders wakker te maken? Waarom ben je niet gevlucht?

Allemaal dingen die deze zaak zó ontzettend moeilijk zouden maken dat ik er heel erg aan twijfel of de dader überhaupt straf zou krijgen. Dat betekent dat ik nog maanden het proces en de uitspraak moet afwachten, terwijl de aangifte dus waarschijnlijk geseponeert zou worden. Als ik het allemaal even heel feitelijk en realistisch bekijk: ik maak geen schijn van kans, zo simpel is het..
Ontzettend balen, maar ik voel me opgelucht dat ik in ieder geval 'officieel' mijn verhaal heb kunnen doen. De zeden-rechercheurs hebben gezegd dat de melding in de computer staat, en daar ook blijft staan. Dat is in ieder geval iets. Ik heb nog bedenk tijd of ik toch aangifte ga doen, maar zoals ik het op dit moment zie, ga ik het daarmee alleen maar moeilijker voor mezelf maken. Het enige wat ik wil is serieus genomen worden en geloofd worden.

Mijn moeder gaat vandaag of morgen contact opnemen met slachtofferhulp, en morgen met school. We gaan hen dringend verzoeken om hem over te plaatsen naar een andere vestiging. Willen ze dit niet, benaderen mijn ouders de ouders van de dader om hem van school af te halen, met als eventueel dreigement dat we anders naar justitie stappen voor een contact- en gebiedsverbod. Een straatverbod kan eventueel ook nog.. De straat waar de school staat opgeven, en dan is het alsnog klaar, moet de dader alsnog van school af. Ik wil hem hoe dan ook NOOIT meer zien of spreken, dat is het enige wat ik vraag, meer niet. Dus ik zal dan ook alles op alles zetten om hem over te laten plaatsen naar een andere vestiging.

Pfoeh, dat was het wel ongeveer voor vandaag. Voel me wel opgelucht omdat ik mijn verhaal heb kunnen doen. :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:27

Jeetje meid.. :(:)
das poedersuiker, tja,. tegenwoordig met zulke dingen zul je toch beeldmateriaal moeten hebben of idd getuigen,
heb je het met hun over gehad wat hij je gestuurd had via de telefoon ?

denk dat als je ouders duidelijk zijn, dat ze hem wel overplaatsen, hij MOET!

Dit maakt het allemaal niet echt makkelijk voor je .. hopelijk ben je straks helemaal van 'm af... :(:)

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:33

rOcky_lofz schreef:
Jeetje meid.. :(:)
das poedersuiker, tja,. tegenwoordig met zulke dingen zul je toch beeldmateriaal moeten hebben of idd getuigen,
heb je het met hun over gehad wat hij je gestuurd had via de telefoon ?

denk dat als je ouders duidelijk zijn, dat ze hem wel overplaatsen, hij MOET!

Dit maakt het allemaal niet echt makkelijk voor je .. hopelijk ben je straks helemaal van 'm af... :(:)

Beeldmateriaal of getuigen.. Tja die zijn er meestal niet bij bij een verkrachting :+
Dat is ook het moeilijke aan zedenzaken zeiden ze bij de politie. Het is altijd zo gigantisch ingewikkeld.. Uiteindelijk komt het erop neer dat het zijn woord tegen het mijne is. Plus het feit dat ik had gedronken, waardoor ik al minder sterk sta, plus het feit dat ik vrijwillig met hem mee naar huis ben gegaan, en ga zo maar verder.. Ik bedoel: Bewijs maar eens dat ik ECHT verkacht ben. Voor hetzelfde geld roept de dader dat ik absoluut wel wilde.. En dan? Het whatsapp gesprek is 'zeker wel een plusje', zoals ze het op het politiebureau zeiden, maar hij schreef letterlijk dit: 'Ik wil mijn excuses aan je maken voor wat er gisteravond is gebeurt.' Ja, maar WAT is er dan gebeurt? Dat staat er niet in..
Dus ik begrijp het wel, dit is gewoon een kansloze zaak. Maar ik heb ik ieder geval wel het gevoel dat ik mn best heb gedaan, en daar gaat het om!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:36

sorry, wist niet wat er prescies in stond, maar is idd wel lastig zo..
hij staat iig in de computer..

meer als dit kan je ( denk ik ) ook niet doen, :(:)

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:39

rOcky_lofz schreef:
sorry, wist niet wat er prescies in stond, maar is idd wel lastig zo..
hij staat iig in de computer..

meer als dit kan je ( denk ik ) ook niet doen, :(:)

Maakt niet uit hoor!
Ja, precies. Ze zeiden: als we zijn naam intikken, staat er een melding onder zijn naam wat met een zeden-misdrijf te maken heeft. Nou, dat is voor mij voor dit moment wel genoeg.
En nu ALLES op alles zetten om hem van school af te krijgen. Ik heb al tegen mijn ouders gezegd: als school en niemand wil meewerken, stap ik desnoods naar de telegraaf of wat dan ook, maar hij MOET van school af, klaar. Ik kan hem toch niet nog 3 jaar tegenkomen in de gangen.. Da's toch een bizarre situatie?!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:42

ik denk dat de school ook wel mee werkt, ze zijn immers op de hoogte, toch ??
nee, tegen komen is nu geen optie, weglopen voor hem ook niet, dus moet hij van die school af..
Hopelijk krijg je het voor elkaar, ga desnoods samen met je ouder(s) naar school toe...

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:47

Meisje het is helemaal niet jouw schuld! Hij hoort gewoon niet aan je te zitten, wat de omstandigheden ook zijn!
Ik wil je heel veel sterkte wensen want wat moet dit toch een zware tijd zijn!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:50

Misschien een hele stomme vraag en misschien heb je er ook helemaal geen behoefte aan maar zou je hem niet in de val kunnen lokken? In overleg met de politie uiteraard. Dat je iets whatsappt waarop hij antwoord en dat het antwoord dan weer bewijs is zeg maar? Hmm hoop dat je het begrijpt, lastig uitleggen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:52

Jildau schreef:
Misschien een hele stomme vraag en misschien heb je er ook helemaal geen behoefte aan maar zou je hem niet in de val kunnen lokken? In overleg met de politie uiteraard. Dat je iets whatsappt waarop hij antwoord en dat het antwoord dan weer bewijs is zeg maar? Hmm hoop dat je het begrijpt, lastig uitleggen.

Denk niet dat de politie zoiets zou doen ..
Mocht het fout gaan, dan zit je wel he.. denk ook niet dat het slim is, zoiets, omdat je ook zit evt met de advocaat van de dader, dat het misschien juist weer buiten de wet is ...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:08

Ik was er al bang voor dat je wegens gebrek aan bewijslast geen zaak had maar het is goed dat je melding hebt gedaan.
Mocht hij veelpleger zijn, dan zal de mutatie later tevoorschijn komen.
Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een deuk heeft opgelopen.
Het klinkt harder dan ik het bedoel maar onthoud dat jij voor een deel bepaalt hoe lang en in welke mate je slachtoffer blijft. Geef hem die ruimte niet en zoek daar desnoods hulp voor. Goed dat je praat maar doe dat met de juiste mensen!
Sterkte met alles

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:24

Jeetje meid, dat is toch wel een tegenvaller :\

Maar gaat de politie wel nog bij hem op bezoek om zijn kant van het verhaal te horen? Of hoort hij er niks van verder?

Ik vind je heel sterk! Knap hoe je je verhaal doet en voor jezelf opkomt +:)+

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:10

Ontzettend knap dat je vandaag alles weer op hebt gerakeld, je hebt nu in ieder geval je verhaal gedaan en er een geheim van gemaakt. Te vaak nog blijven slachtoffers van een seksueel misdrijf alleen met hun vreselijke ervaring zitten, in jouw geval is er nu tenminste openheid over. Het is waardeloos dat er door gebrek aan 'bewijs' waarschijnlijk geen gevolgen voor hem inzitten, maar het is voor jou in ieder geval al een stukje verwerking door erkenning.

Overigens zou ik inderdaad niet rusten voordat hij van jouw schoollocatie verwijderd is, zo niet goedschiks, dan wel kwaadschiks, inderdaad even een gesprekje met zijn paps&mams. Geloof toch ook wel dat mijn vader hem even flink in z'n nekvel zou pakken dat 'ie never never nooit niet dichter dan 100m in m'n buurt moest komen :n

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:14

Ik zou er wel op aandringen dat de politie ook met hem spreekt zoals hierboven al wordt gezegd. Als ze hem confronteren met de aangifte dan zou het best kunnen dat hij je verhaal bevestigt. Uit spijt of schrik, dat maakt niet uit.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:10

dit soort dingen is zo verschrikkelijk naar snap heel goed hoe je je nu moet voelen.
MAar wat al gezegd is het staat genoteerd, en dat is wel een feit je kan het wel doorzetten hij zal dan ook gehoord worden en dat zal hem dan flink aan het zweten zetten, Meer dan nu alleen dat het bij de politie staat genoteerd hij hoort er dan niets over

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:30

Klopt. Ik kan nu beslissen of ik de aangifte doorzet, of niet. Als ik hem niet doorzet, mag de zeden-politie wel vragen aan Justitie of ze een gesprek mogen hebben met de dader (of in dat geval: verdachte), waar ik dan natuurlijk ook om zal vragen.

Eventueel kunnen we school of de ouders van de dader onder druk zetten (alléén als ze écht niet mee willen werken hem van school te halen!), door te zeggen dat ik anders de aangifte doorzet. School heeft daarna nog vrij weinig keus denk ik, en ik denk niet dat de ouders van de dader een zeden aangifte tegen hun zoon willen hebben staan.. Dus we gaan het wel zien :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:38

Meid, jouw drankgebruik staat hier volkomen buiten. Je bent 16, een keer teveel drinken 'hoort erbij', dat gebeurt de meeste mensen wel een keer. Dat geeft niemand nog het recht om zo aan jou te zitten.

Over je aangifte, ik zou het doen, niet zozeer voor jezelf, want zoals je zelf eerlijk zegt je bereikt er weinig mee, maar je kunt hem op zijn minst er goed mee laten schrikken. Hij zal minder snel weer zijn handen aan een meid brengen denk ik als hij goed afgeschrikt is.

Sterkte met alles verder, echt naar dat dit moest gebeuren.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:48

RusselNuwell schreef:
Meid, jouw drankgebruik staat hier volkomen buiten. Je bent 16, een keer teveel drinken 'hoort erbij', dat gebeurt de meeste mensen wel een keer. Dat geeft niemand nog het recht om zo aan jou te zitten.

Over je aangifte, ik zou het doen, niet zozeer voor jezelf, want zoals je zelf eerlijk zegt je bereikt er weinig mee, maar je kunt hem op zijn minst er goed mee laten schrikken. Hij zal minder snel weer zijn handen aan een meid brengen denk ik als hij goed afgeschrikt is.

Sterkte met alles verder, echt naar dat dit moest gebeuren.

Nee, dat realiseer ik me gelukkig nu ook heel goed :)
Helaas maakt mijn drankgebruik die avond mijn verhaal en aangifte wel een stuk moeilijker. Dat ik bezopen was kan ik moeilijk gaan ontkennen, dus tja, in hoeverre klopt mijn verhaal met de werkelijkheid? (IK weet natuurlijk dat het 100% klopt, maar probeer dat maar eens te bewijzen)

Het punt bij de zeden-politie is.. Die vrouwlijke rechercheur vertelde me: ze krijgen meer valse aangiftes dan eerlijke aangiftes. Meiden die jongens een hak willen zetten en dergerlijke. Dat komen ze elke week tegen vertelde ze.. Echt ongelofelijk. Maargoed.. Tegenwoordig moet je bewijzen dat je WEL verkracht bent, in plaats van dat de verdachte moet bewijzen dat hij niemand verkracht heeft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:58

dat afraden van aangift doen heb ik vaker gehoord, het mom van we hebben geen bewijs en krijgen het niet voorelkaar om hem als schuldige aan te wijzen vind ik toch een groot nadeel aan het huidige wetssysteem [en ja ik begrijp ook wel dat verdachten beschermd dienen te worden om meerdere redenen]
het is idd absoluut niet aangenaam om zelf ook ondervraagd te worden als slachtoffer, en ja ze zulen proberen jou van je stuk te brengen heel naar. maar wat russel zegt ,je pakt er wel de dader mee aan en die zal in het vervolg wel beter na denken. je verwerkt er wel iets mee lijkt mij. ook moet de verdachte opgebracht worden naar het buro voor verhoor als er aangifte gedaan is. als je niks doet ontloopt ie dat allemaal.
nogmaals sterkte met alles.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:00

Ongelooflijk, maar waar. Zulke meiden snap je echt niet. Ik hoop dat de politie met deze jongen gaat praten en dat hij van school gestuurd word. Zo te horen is hij niet echt een doortrapte slechterik, maar is hij nu behoorlijk de fout ingegaan.

Tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:13

Afbeelding

And that's exactly how I feel about this right now :)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:15

Ts je hebt PB'tje.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:19

Wat erg voor je zeg en helemaal banketstaaf dat een aangifte waarschijnlijk niks uit zal halen.
Gebeurd helaas heel vaak en de slachtoffers lijden er onder.
Wat jiehaaa zegt zou ik wel doen.
Gewoon aangifte doen, zorg dat het bekend word bij de politie en zijn ouders.
Als hij dan zogenaamd zijn spijt al betuigd op whatsap is het voor mij een teken dat hij toch wel bang is in zekere mate want anders had hij niks laten horen (in mijn ogen dan) en nu is hij wrsch toch een beetje bang dat je er iets mee aan het doen bent want hij weet echt wel dat hij fout heeft gezeten als hij zoiets stuurt.