En daar gaan we weer... Tandarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:45

heb je wel die tampon lang genoeg laten zitten?
ik moest hem ong 2a3 uur laten zitten en daarna erg oppassen met drinken en vooral niet spoelen
het bloed is nodig om de kaak op te vullen

ik heb vorig jaar rond deze tijd 1 kies laten trekken,dat was al 7 jr een kroon maar had er ruim 1 jr last van met tussenpozes flinke kloppingen
tandvlees er omheen ontstoken wat paar keer schoon gemaakt is, en dat terwijl ik 3x poets en goed poets
bleek de kies onder de kroon gebroken te zijn
de kies daarvoor ging los zitten en ook steeds ontstekingen in de kaak
deze is in dec getrokken
nu moet ik na mijn vakantie een afspraak maken voor implantaat
aan de andere onderkant heb ik 2 implantaten met 3 kiezen, die kant is ook een ware ramp geweest jaren lang
en elke keer met angstzweet toch naar de TA
nu heb ik nog een afgebroken kies achterin boven, TA wil er een kroon op zetten ,maar ik laat deze trekken als ik er last van ga krijgen
onder doe ik ook 1 kies erbij en geen 2, vind ik genoeg om mee te kauwen.

_helga_

Re: En daar gaan we weer... Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:52

ik heb laatst ook een kies laten trekken en toen heb ik toen ik thuis was meteen met water gespoeld. toen stopte het in een keer :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 14:56

Spoelen mag niet, roken ook niet trouwens :(
Maar geloof dat het buiten m'n hoofdpijn om allemaal wel goed gaat

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:58

stef schreef:
Spoelen mag niet, roken ook niet trouwens :(
Maar geloof dat het buiten m'n hoofdpijn om allemaal wel goed gaat

:D :7 dat heb ik na 3 uurtjes weer gedaan hoor
mijn vriendin deed dat gelijk buiten al na klein uurtje en heeft daar niks van gehad ,dus ik dacht na 3 uurtjes nu moet ik ff :7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:01

Nouja, als ik m'n tandarts moet geloven.. Die zegt: absoluut niet roken anders zit je morgen weer hier. Volgens mij lichtelijk overdreven als ik het zo eens lees.

Ben trouwens nog steeds verbaasd hoe snel die kies eruit was (het grootste stuk dan tenminste)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:05

2 weken terug zijn mijn verstandskiezen getrokken, was echt niks aan. Had ook hoofdpijn daarna maar dat kan denk ik komen van de verdoving. Roken kan wel het herstel vertragen. Misschien tijdens het roken even een gaasje erop leggen? lijkt me ook niet gezond als er rook in een wond komt ofzo.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:08

als het goed is stopt het bloeden in de mond erg snel.
bij zijn er nu 4 verstands kiezen eruit en 4 goede kiezen, onder beide kanten de 2 laatsen
en nooit lang gebloed, het stolt heel erg snel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:42

Roken vertraagd de stolling en geeft een grotere kans op ontstekingen. Gewoon niet slim dus.
Weet niet welke pijnstillers je hebt gehad, maar als je nog bloed zo ik geen ibuprofe nemen, dat is bloedverdunnend en is dus jiet handig als de wond nog niet dicht is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:44

Heb niks gehad, neem gewoon paracetamol

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:21

Ik heb vorig jaar rond deze tijd alle 4 mijn verstandskiezen laten verwijderen onder voorledige narcose. Ik kon het gewoon niet om er bij te zijn. Maar ik ben blij dat ze bij mij alle 4 tegelijk wilde doen. :D

Ik slikte toen 1 paracetamol en 1 ibuprofen om de pijn te stillen. dat werkt als een trein moet ik zeggen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:07

Aaaaah ik ben ook zo'n dikke schijterd hahaha.

Tot een paar jaar terug ben ik 5 jaar niet naar de tandarts geweest.
Was er iets ergs gebeurd? Nee ik heb mezelf gewoon bang gemaakt volgens mij.
En dan word de stap steeds groter. Zoals ik net ook las, ik ging inderdaad ook rechts omkeerd. En dit jaren lang.

Mijn gebid was op een gegeven moment niet meer om aan te zien. Ik schaamde me ook en durfde niet meer te lachen. Het begon ook pijn te doen. Als ik bijv op school een stokbroodje gezond wilde ging ik eerst voelen of ze niet te hard waren want ik was bang dat mijn tanden af zouden breken.

Tot ik een keer zo'n kiespijn had toen was het voor mij klaar toen ging ik naar de tandarts!
Er was een vervanger. Ze vroeg me of ik bang was voor de tandarts... Ja mevrouw dat ben ik. Ik was ineens zo'n klein meisje.... tranen over mijn wangen zo bang was ik.

Ze had me van me kiespijn af geholpen en me op de lijst gezet voor het ziekenhuis. Zodat ze daar mijn gebid konden herstellen zonder dat ik bang hoefte te zijn. Ik kreeg bericht van het ziekenhuis met de mede deling dat de wachtlijst 5 jaar was.

Nog geen twee week later.... weer kiespijn. Mijn eigen tandarts was terug. Hij heeft me geholpen van mijn angst af te komen.
Hij heeft mijn gebid weer netjes gemaakt. Alles weer heel en wit. Er moesten echter wel wat kiezen getrokken worden, en ik heb 1 nep tand gekregen.
Ik had een jaar lang iedere 2 weken een afspraak maar wat was ik blij toen het klaar was!!!
Tranen van blijdschap.

Toen is het een aantal jaar goed gegaan, en laatst merkte ik het weer.... Er moest nog altijd een kies uit maar had er nooit last van... Maar volgens de tandarts moest ie er nu echt uit. Heb de afspraak 3 keer verplaatst. De ochtend van de bewuste afspraak dacht ik oeh welk smoesje ga ik verzinnen? Maar nee!! Ik dacht ik ben nu al jaren zo goed bezig, als ik dit nu weer verzet word die drempel straks weer zo hoog!

Vol goede moed ging ik heen. Tandarts is een half uur bezig geweest.... Kies brak af enzv.
Nu zit mijn wortel er nog in en moet ik dinsdag naar het ziekenhuis.... Dit nog nooit mee gemaakt dus ben wel heeeeeel zenuwachtig. Nu nog geen kippenvel maar dat komt nog wel denk ik haha.

Maar ik ga altijd gewoon naar de tandarts met het gevoel ach even liggen en je loopt weer fris en fruitig naar buiten.
Als ik weer angst krijg denk ik altijd.
Mijn gebid is nu weer netjes en zoals een aantal jaar terug wil ik nooit meer!
Kiespijn is de ergste pijn die er is!
En even een bezoekje tandarts doe je toch niet dagelijks dus het kan best wel even.

Maar ik snap echt je gevoel hoor. Als ik bij vrienden of vriendinnen ook maar iets merk of herken ben ik er als de kippen bij..... Ik roep altijd direct wanneer is je afspraak? Ik neem vrij en ga mee je hebt geen keus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 13:23

Us dit toeval of? Ik ben echt hondsberoerd... Stik van de koorts (gevoelsmatig, kan m'n termometer niet vinden) koppijn van hier tot Tokio, steenkoud, zere spieren... Gewoon helemaal niet happy dus.
Verder geen pijn in m'n mond, bloedt ook niet meer...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:27

stef schreef:
Us dit toeval of? Ik ben echt hondsberoerd... Stik van de koorts (gevoelsmatig, kan m'n termometer niet vinden) koppijn van hier tot Tokio, steenkoud, zere spieren... Gewoon helemaal niet happy dus.

Misschien komt het omdat alle spanning nu van je af valt? Ik kan ook altijd ontzettend ziek zijn de dag erna. maar dat komt meestal omdat de spanning dan van je af valt.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:25

Weet ik niet hoor Stef.... want ik hoor van meer mensen uit NL dat ze rillerig en griepsymptomen hebben.
Zal het niet gewoon door alle temperatuursschommelingen komen? Enfin... however: sterkte ermee!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:18

Brrrr Yakkie ik moet morgen dus naar de tandarts. ;( Moet er om 11:25 zijn voor de tandarts. En om 11:55 moet ik voor de mondhygienist :x
Ik zie er als een berg tegen op. Bah.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:52

Waar zie je dan tegen op???

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:08

Waar zie ik tegenop. Nou dat is het slechte nieuws dat ik toch weer een gaatje heb of zo. Die moet dan gevuld worden. en ik kan niet tegen spuiten.
En bij de mondhygienist dat het gewoon zeer doet. en dat vieze gekras op je tanden. waar ik niet tegen kan.

Maar het is me vandaag alles mee gevallen. De mondhygienist riep me binnen en is aan de slag gegaan. Tussendoor is de tandarts binnen komen lopen voor de controle. Geen gaatjes gelukkig.
Die is weer weg gegaan. En de mondhygienist ging weer verder. Ik had gelukkig ook haast geen tandsteen.
Alleen aan de boven kant aan allebei de kanten had ik verdikt tandvlees maar dat had ik al verwacht omdat die kanten ook zeer deden met poetsen. Maar ik hoefde me er geen zorgen over te maken. :D
En met een half uur was ik weer thuis :D Met een paarse mond (van de kleurstof wat ze er op doen om te kijken of je plak hebt) haha

Over een half jaar gaan ze weer foto`s maken. ( dit moet jaarlijks ) om te kunnen zien of er echt niets zit.
Maar al met al ben ik er weer mooi vanaf voor een half jaar.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:11

stef schreef:

Deze symptomen had ik ook na het trekken van 2 verstandskiezen.

Ik ga tegenwoordig naar de narcosetandarts, na het bijna flauwvallen tijdens het tandsteenverwijderen.

1e sessie gister gehad en het viel mij alles mee :j

Ik kan het iedereen aanraden die echt angst heeft voor de tandarts.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:14

Attitude schreef:
stef schreef:

Deze symptomen had ik ook na het trekken van 2 verstandskiezen.

Ik ga tegenwoordig naar de narcosetandarts, na het bijna flauwvallen tijdens het tandsteenverwijderen.

1e sessie gister gehad en het viel mij alles mee :j

Ik kan het iedereen aanraden die echt angst heeft voor de tandarts.

Wat doet een narcosetandarts dan anders als een gewone?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:15

Dhani schreef:

Alles gebeurd onder narcose :Y) behalve dan de controle

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:22

Attitude schreef:
Dhani schreef:

Alles gebeurd onder narcose :Y) behalve dan de controle

Oehh okee. Ik heb mijn verstandskiezen laten trekken onder narcose in het ziekenhuis. Dat durfde ik echt niet aan anders.
Maar gewoon voor een gaatje zou ik niet graag onder narcose willen. Hoe bang ik er ook voor ben. ;)

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:29

Ow jongens, vorig jaar voor het eerst in 12 jaar weer bij de tandarts geweest. Mezelf over de drempel geskupt en de boel weer op orde gekregen. Daar was ik best wel heel erg trots op. Alleen heb ik net controle gehad. Ik moet volgende week naar de kaakchirurg.

Alle 4 mijn verstandskiezen liggen overdwars en willen daardoor ook niet goed doorkomen, dus dat wordt wegsnijden. HELP!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:44

Oeh onder narcose? Dat is ook link. Ik zou dat wel proberen af te bouwen, narcotica is bepaald niet goed voor een mens...

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:37

Ik ben ook net vanmorgen bij de kaakchirurg geweest.....

Verdoving is pas nu echt aan het uitwerken..... ben benieuwd hoop dat ik niet al te veel pijn krijg

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:39

Joolien schreef:
Oeh onder narcose? Dat is ook link. Ik zou dat wel proberen af te bouwen, narcotica is bepaald niet goed voor een mens...

Het is een lichte narcose, en tsja je moet wat he als je angst hebt.
Het is of onder narcose, of helemaal niet gaan.. dan is de keuze snel gemaakt.