Kinesio taping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ginootje

Re: Kinesio taping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 07:44

Oke, jij bent lang bezig dan zeg.. Ik heb net een stuk tape erbij geplakt en merk gelijk dat mijn knie meer ondersteuning heeft! Ideaal dat tape!

Kom je er nog wel vanaf? Of nu ik 1x getaped heb moet ik dit vol blijven houden? Dat merk je namelijk wel met sporttape.. eenmaal aan begonnen en je komt er niet meer vanaf!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:57

ik was na 6 weken intensief trainen en tapen bij de fysio
er gelukkig van af. maar dat dus wel in combi met trainen. het stabiliseren van de
schouder in mijn geval.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:36

Ginootje schreef:
Oke, jij bent lang bezig dan zeg.. Ik heb net een stuk tape erbij geplakt en merk gelijk dat mijn knie meer ondersteuning heeft! Ideaal dat tape!

Kom je er nog wel vanaf? Of nu ik 1x getaped heb moet ik dit vol blijven houden? Dat merk je namelijk wel met sporttape.. eenmaal aan begonnen en je komt er niet meer vanaf!

Als het goed is is de tape ondeerdeel van de training. Tape alleen lost niks op, het moet altijd i.c.m. verdere behandeling en oefening gebeuren. :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:00

Mijn fysio had het over de drie of vier T's: taping, treatment, training en .... (weet niet of er nog een vierde was).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:04

Ik kom er helaas -voorlopig- niet meer vanaf. Ik ga 1 keer in de maand naar de kine, in het begin 2keer per week. Dan bekijken we samen de vooruitgang (of achteruitgang) en legt hij de oefeningen uit die ik de volgende maand moet doen. Momenteel helpt de tape goed voor ondersteuning en de dagelijkse dingen te doen.

Maar ik heb eigenlijk voor die tape gekozen in plaats van zo'n heel ding om mijn knie heen. Het geeft minder steun maar genoeg voor mij en ik kan er prima andere dingen mee doen: paardrijden, zwemmen,...
Op het einde moet je gewoon afbouwen, enkele dagen geen tape dan weer wel dan een weekje geen tape dan weer even wel en zo tot je zelf geen last meer hebt. Dus -in normale gevallen- stopt de tape wanneer de blessure weg of geminderd is. Of wanneer je spieren zelf alles kunnen ondersteunen.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:36

Oke! Ja ik heb net dus gedoucht met dat tape.. en het is toch wel gaan loslaten.. Niet te hopen dat dit altijd zo is want dan loop ik elke dag met omgekruld tape :P

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:20

Je kunt het losse deel gewoon voorzichtig een beetje afknippen. Mijn pols stopte ik meestal even in een plastic zak, maar met een heel been is dat wat lastiger :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 07:43

Nou ik ben net terug van de fysio. Met tape. Hij wilde een hele stugge tape erop doen (standscorrectie dus dan heeft elastische niet zoveel zin) dus er moest eerst een hypoallergene ondertape op. Daarna de gewone tape. Het is gewoon huidskleur helaas (ik wilde blauw!! |( ) en het voelt super raar :P hij zit nu nog totaal niet strak. Na 5 dagen moet her eraf, dan 1 dag rust en de 7e dag terug en nieuw erop. Zo gaan ze elke keer iets strakker, tot m'n schouder weer normaal staat :Y)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:48

Ik weet dat dit een oud topic is maar het lijkt mij onzin om voor deze vraag een nieuw topic te openen. :)

Sinds vrijdag heb ik ook tape op mijn schouders wat perfect werkt. De fysiotherapeut heeft de hoekjes afgeknipt zodat dat minder snel los zou laten. Maar nu laat het deel wat naar de spier in mijn nek loop iets los aan het einde dat gaat om ongeveer een cm. Kan ik dat stukje wat niet meer plakt beter weg knippen of gewoon laten zitten?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:49

Ik knipte het altijd weg, je merkt toch dat een los stukje de rest mee los trekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:11

Ik knipte het ook altijd weg. Irriteerd alleen maar en zorgt idd dat de rest ook los komt.