Wie had jij bij de bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:21

Urielle schreef:
Dat is wel heel goed van hem! Heb je zelf ook tijd om emotioneel weer een beetje op plooi te komen.

Ik ben normaal de assertieve van ons tweeen maar als kraamvrouw verander ik dus echt in een 'lijden in stilte'-type. Bij de eerste resulteerde dat in te veel bezoek die na de gemaakte afspraaktijd aan kwamen kakken en dan nog 2 uur bleven zitten (en dan nog pissig dat je ondertussen verdwijnt om te gaan voeden of dat beeb lag te slapen tijdens het hele bezoek) en bij de tweede is er na de ellendige ziekenhuisperiode (prematuurtje, dus bezoek bij mij en dan nog even achter glas baby kijken) thuis niemand meer geweest en heb ik eigenlijk geen kraamtijd meer gehad, vriend al terug aan het werk en voor mij veel succes met je huishouden en twee kinderen :evaw: . Normaal zou ik dan zelf mijn mond opentrekken maar dat zit er dus in de praktijk niet bij en vriend is niet assertief genoeg om zoiets te doen. Deze keer ben ik dus vooraf mensen aan het instrueren hahaha :')

Veel succes en plezier in elk geval!

Haha oh jezus, lees wel dat mijn vriend echt geheel het tegenover gestelde is, als ik moe ben en hij ziet dat ik in mijn ogen wrijf gaat er zonder genade iedereen uit _O- Onaangekondigd bezoek is hij gewend, ik niet en ik háát het, heel snel opgelost want hij zegt gewoon nee of hij doet de bel uit :') wat dat betreft is het echt een heerlijke vent, ik kom eerst, zwanger of niet zwanger :D

Wat erg is dat he als mensen zo vreselijk lang blijven plakken :=
Begrijp volkomen dat je vooraf bezig bent _O-

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Wie had jij bij de bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:19

Mijn moeder en natuurlijk mijn partner waren bij de bevalling van mijn dochter.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:23

Ow ja, onaangekondigd bezoek.. daar kan ik ook echt niet tegen....:n buiten de kraamtijd al niet. Je moet echt op het kaartje zetten dat ze eerst moeten bellen hoor. Anders zijn er mensen die er niet eens bij stil staan. Zo vreselijk onnozel vind ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:28

Mijn man, voor de rest een hoop verplegend personeel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:55

Pletje123 schreef:
Ow ja, onaangekondigd bezoek.. daar kan ik ook echt niet tegen....:n buiten de kraamtijd al niet. Je moet echt op het kaartje zetten dat ze eerst moeten bellen hoor. Anders zijn er mensen die er niet eens bij stil staan. Zo vreselijk onnozel vind ik dat.

Nou, bij mij was het zo dat ik dan afgesproken had dat mensen langskwamen bijv. om 12 uur en om 13 uur weer weg.
Komen ze om 13.30 uur aankakken en blijven zitten tot 15.30 ('want het is wel een hele reis naar ons voor maar een uurtje')
Zat ik daar met een wit afgetrokken kop, pompaf :=
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7LPP6SFB.jpg
charmant he.... (ik sliep trouwens niet hoor, voor degenen die nu denken hoe onverantwoord zo bij die rand!)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:00

Stom he? Die mensen zetten gewoon hun eigenbelang voorop..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:04

Het ergste was dus dat dat op ging voor iedereen, afgezien van enkele collega's en vage kennissen. Daar verwacht je juist minder coulance van maar die waren het meest aangename kraambezoek!
Dus maar goed dat de as papa bij TS wel zijn tanden laat zien, stel dat zij net zo'n slappe hap is als ik na de bevalling... :P

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:12

Oeh ur, je ziet er wel uitgeput uit ja :D wat een schatje zeg :D
Ja papa in spe heeft tanden maar die van mama in spe zijn erger daarom springt papa er maar voor :') ik smijt namelijk gewoon echt de deur dicht hoor :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:16

Die foto is dus al een kleine maand na de bevalling, kun je nagaan :=
Ik hoop echt voor je dat je die tanden straks ook hebt, ik ben normaal best een agressieve kattenkop maar hormonen hormonen hormonen :roll:

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:16

Stom spul hoor die hormonen >;)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:47

Die hormonen maken me juist duivelser, ik ben het beste als ik gewoon nuchter ben. ik ben ook niet aan anticonceptie want ik ben echt cruella de ville :') maar ik denk dat als je uitgeput bent en moe dat je helemaal geen zin heb in die discussie met mensen dat ze gewoon moeten laten weten dat ze komen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:54

Urielle schreef:
Het ergste was dus dat dat op ging voor iedereen, afgezien van enkele collega's en vage kennissen. Daar verwacht je juist minder coulance van maar die waren het meest aangename kraambezoek!
Dus maar goed dat de as papa bij TS wel zijn tanden laat zien, stel dat zij net zo'n slappe hap is als ik na de bevalling... :P

Wij geven hierom deze keer een kraamfeest :) dan hebben we (hopelijk) alles in 1 keer. Natuurlijk mogen bepaade personen wel direct komen, maar die weten dat ook.

Toen zoonlief 5 weken oud was, waren we voor het eerst even naar de stad met zn drietjes. Toen we onderweg naar huis waren, konden we vanaf de weg al zien dat er iemand bij ons op het erf stond.. :? Bleken het de oom en tante van vriendlief te zijn die toevallig in de buurt waren en dus maar even langs kwamen.. :roll: Toen we aan kwamen rijden zagen we duidelijk dat ze om ons hele huis heen liepen en door ieder raam naar binnen gluurden om te zien of er iemand thuis was. Jee, nou daar heb ik zo'n afschuwelijke hekel aan. Zo onbeschoft. Net of wij ergens achter duiken om maar niet open te hoeven doen :n

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:57

Fijn dat jullie eruit zijn, Friemel.

Hier trouwens ook een echtgenoot die verplicht aan het hoofdeind blijft zitten.... pfoe zeg, er is ook nog een leven na die bevalling ... die spiegel 'om zelf mee te kijken' is mij ook aangeboden maar no way dat ik die wilde. Ik heb echt geen vervelende bevallingen, maar meekijken echt niet!

Wij vinden 'onaangekondigd' bezoek vooral in de eerste twee weken juist wel erg leuk!
Een kraamfeest vind ik dan weer erg onpersoonlijk. Alles en iedereen ineens. Nee, dat zou ik niet willen.

Maar gelukkig kunnen we allemaal doen wat we zelf willen :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:00

Ohh jetje wat vreselijk brutaal := ik vind dat ook zo erg, wij hebben straks 2 grote ramen (september verhuizen we naar nieuwbouw woningen) en ik vind het zooooo onbeschoft als mensen ineens voor je ramen gaan staan :=

Ik wil trouwens zowel dat vent bij t hoofdeind staat als moeder, ik kan me niet voorstellen dat mijn lief ooit nog van me opgewonden raakt als hij alles van dichtbij ziet _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:04

Het trekt wel weer bij :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:08

Wij hebben ook een kraamfeest gegeven toen ukkie een paar weekjes oud was. Natuurlijk zijn de mensen die echt dichtbij ons stonden ook gewoon op kraamvisite geweest, maar de mensen die wat verder van ons af stonden zijn op het kraamfeest geweest. Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad. Voldoende belangstelling van de mensen waarbij wij het ook echt leuk vonden dat ze belangstelling hadden en tegen de tijd dat het kraamfeest was, was ik helemaal hersteld van de ks en kon er ook echt van genieten.

We weten nog niet of we weer een kraamfeest geven. Maar mocht dat niet het geval zijn, zetten we zeker op de kaart dt mensen eerst moeten bellen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:11

Komt wel goed schatje := :(:)
Mijn vriend heeft dus wel rond het hele bed gelopen en ook gezien dat de knip werd gezet, was schijnbaar niet fraai (to say the least :x ) maar krap 5 weken na de bevalling zat meneer al te vissen of ik soms zin had om te ... <<)
(ikke: "meen je dat serieus?! _-:( " ) haha.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 21:19

Hahahahaha _O- geniaal _O-

Ik hoop dat ik zelf snel genoeg herstel want ik heb altijd wel behoefte aan ... <<)
Hoop dat de bevalling dat niet van me af neemt :')

een kraamfeest is wel handig maar aan de andere kant dan zit gelijk het hele huis vol en ben ik vervolgens non stop koffie aan t lopen -O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:24

Ik weet ook niet of ik in de winter wel een kraamfeest zou geven..;) maar ik ben vrijdag uitgerekend. Dus dan kan het mooi in de tuin, als de zomer nou eindelijk eens begint!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:27

Ik dacht eerst ook dat een kraamfeest wel een goed idee zou zijn, tot mijn oma zei "zou ik maar niet doen".
Je moet dan èn een feest organiseren èn dan alsnog alle afbellers op een ander moment als kraamvisite thuis ontvangen, zit je met dubbel werk". Wijze oma, dacht ik toen, ze kan nog best eens gelijk hebben.
Wij hebben toen toch maar gekozen voor gewoon kraamvisite.
Misschien is het juist een goed idee om te kiezen om de kraamvisite juist vrij vroeg in de kraamperiode te hebben, als de kraamverzorgster er nog is.

Kan zij evt. 'plakkende' visite het huis uit jagen en het voor jullie opnemen zonder dat jullie dat hoeven te doen ;)

Wij hebben er wel voor gekozen om maar 1 a 2 stelletjes tegelijk uit te nodigen, meestal 1 stelletje.
Dat is net mooi genoeg en dan wordt het ook niet zo gezellig als dat je een groepje hebt zitten, tenmiste dat gaat hier zo. Zeker als de mannen meekomen, en er een flesje bier wordt opengetrokken. Voor je 't weet gaat het weer over voetbal en heeft niemand in de gaten dat jij er ook nog bent, je helemaal gaar zit te voelen :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:31

De eerste week het huis steeds vol met visite? No way! :n Iedereen moet hier straks wennen. Ik wil in het begin alleen mensen om mij heen waar ik me thuis bij voel. Ik wil optimaal gebruik maken van de vele hulp die je eerst hebt.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:46

Wij hadden tijdens ons kraamfeest geregeld dat we een cateraar in huis hadden die iedereen voorzag van drankjes en hapjes en alles opruimde na afloop. Zelf bijna geen werk gehad en dus ook met iedereen kunnen voldoende kunnen praten.

Maar ons tweede kindje wordt eind november of begin december van dit jaar geboren niet echt een goede tijd voor een groot kraamfeest.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:54

Mijn man heeft er ook geen trauma aan over gehouden hoor, heeft beide kids letterlijk geboren zien worden.
Bij de jongste was er alleen een vk aanwezig (kraamhulp kwam veel te laat) dus hij moest haar helpen.
Hij heeft dit juist als positief ervaren, had het idee dat hij toch ergens mee kon helpen. Hij voelde zich juist tijdens de bevalling van de oudste zo nutteloos (maar dat heeft wel een reden maar dat is een heel ander verhaal haha).

Wij hebben bij beide geboortes geen kraamfeest gegeven.
Wel hebben wij na de geboorte van de jongste bewust avonden vrij gehouden voor ons zelf!

Wat ik nog veel vervelender vond was de mensen die ongevraagd gewoon naar boven kwamen als ik tussendoor even aan het voeden was. Tja ik ging niet voor niets ff naar boven _-:(
En dan het liefst op het moment dat de kleine de borst losliet het probeerder op te tillen -:(-
MMMMM dan was ik ook niet echt vriendelijk :=

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:54

Pletje123 schreef:
De eerste week het huis steeds vol met visite? No way! :n Iedereen moet hier straks wennen. Ik wil in het begin alleen mensen om mij heen waar ik me thuis bij voel. Ik wil optimaal gebruik maken van de vele hulp die je eerst hebt.

Is ook maar een idee hoor ;)
Ons dochtertje heeft de eerst 5 weken in het ziekenhuis gelegen (IC, beademing en al) dus de eerste weken kwamen alleen onze ouders, zussen en opa's en oma's langs om te kijken naar hun (achter-)kleinkind en nichtje.
Tegen de tijd dat wij dus echte kraamvisite konden ontvangen thuis waren wij dus al wel behoorlijk aan elkaar gewend, natuurlijk nog niet helemaal thuis als je alles in je eentje moet doen maar ach.

Wij hadden trouwens ook 1 gezin waarvan ik dacht, dat verzin je toch niet?

Dochterlief mocht op zaterdag èindelijk naar huis voor het eerst, uit het ziekenhuis. Helemaal blij en spannend natuurlijk en fijn dat je eindelijk niet meer 3 uur per dag hoeft te reizen om je kindje te zien. Dus in de auto terug belden ze: hoe gaat het met de kleine en wanneer mag ze naar huis? Dus ik zei, nou toevallig mocht ze vandaag naar huis en we zijn nu lekker onderweg naar huis, harstikke fijn.
"oh leuk!" zeiden ze. "Kunnen we dan misschien vandaag of morgen langskomen?" :? Uhh nee? Wij zijn verdorie nog onderweg en hebben nog niet 1 dag met z'n 3tjes gehad. Toch begrijpelijk dat we niet gelijk dezelfde dag of 1 dag later mensen op visite willen of niet??

Dat vond ik echt wel wat opdringerig.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:04

Ik wil ook de eerste week geen visite, ik vind het zelf al eng en heb geen zin in mensen die me non stop op de vingers kijken := voor mijn wederhelft is het ook wennen, vooral als het een meisje word, het is een hele grote beer (2 bij 2) en hij is bang om haar/hem op te tillen omdat hij bang is dat hij het kleintje pijn zou doen en hij kan er moeilijk eraan wennen als er non stop mensen zijn :j ben blij dat mn lief t ermee eens is, in de 2de week (indien ik natuurlijk kan lopen) zijn ze welkom maar niet allemaal tegelijk :=

ashley dat is wel heeeeul kortdag idd _O-