[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:05

Hier een goede dag gehad.. En net hardgelopen. Nu even een tosti eten, dat is dan weer minder goed...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:08

zou zeggen welkom iedereen ken iets van elkaar opsteken en leren denk ik maar zo

slechte combi rubyred heb je zo goed gesport en dan tosti :P word morgen rondje langer :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:46

Zera schreef:
Davina21 schreef:
Ik ben nu van 82kg naar 79,4. heb dus nog zeker 9,5 kg te gaan in eerste instantie maar ik doe het rustig aan want ik wil graag dat het er af blijft.

Zera hoe zwaar weeg je dan en hoe lang ben je en wat is je doel? hoeveel wil je er af hebben. :)

Ik woog 83,4 kg(ben gestopt met roken en bijna 10 kilo aangekomen) was vanmorgen 81,9 kg. Ben 1.65m en mijn einddoel is eigenlijk tussen de 65 en 70. Even kijken aangezien ik vrij breed gebouwd ben.

Oke een beetje het zelfde als mij dus.. ik ben 1.68 lang :) en ik ben ook vrij breed gebouwd. Voor mij zou tussen de 65 en 70 ook prima zijn! als we meer afvallen en onder de 65 komen zie je er gelijk anorexia uit :P als je beetje breed gebouwd ben.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:47

monique1983 schreef:
zou zeggen welkom iedereen ken iets van elkaar opsteken en leren denk ik maar zo

slechte combi rubyred heb je zo goed gesport en dan tosti :P word morgen rondje langer :P

Als de tosti extra is dan is het niet goed, maar als het je lunch was is het alweer een ander verhaal maar iets anders had ook beter geweest...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:21

Amaryllis schreef:
Elmira schreef:
Mijn lijstje :D Beetje teveel heb ik het idee
O: Weightcare shake
T: mueslireep light
L: grote bak kwark met biologische muesli
T: weightcare shake (halve)
A: 2 gebakken eieren, groenteburger, groene salade

1.5 uur sportschool :) Vanavond met vriendinnen borrelen. Cola light en een paar olijfjes :j

Alleen een shake in de ochtend is weinig hoor, daar zit weinig voedzaams in op eiwitten na. Kun je er niet iets van lijnzaad en/of fruit doorheen doen?? Dan gaan je darmen ook aan de slag. Tussen de middag zou je ook iets van fruit toe kunnen voegen, er is nu met die "mooie" weer (lees: lente/zomer) zoveel lekker fruit te koop! Lekkere frambozen ofzo, hmmmmm! :~

Doe er normaalgesproken flinke hoeveelheid brinta doorheen voor de vezels :j

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 03:13

Elmira schreef:

1.5 uur sportschool :) Vanavond met vriendinnen borrelen. Cola light en een paar olijfjes :j

Amaryllis schreef:
Alleen een shake in de ochtend is weinig hoor, daar zit weinig voedzaams in op eiwitten na. Kun je er niet iets van lijnzaad en/of fruit doorheen doen?? Dan gaan je darmen ook aan de slag. Tussen de middag zou je ook iets van fruit toe kunnen voegen, er is nu met die "mooie" weer (lees: lente/zomer) zoveel lekker fruit te koop! Lekkere frambozen ofzo, hmmmmm! :~

in die weight care shakes zitten meer koolhydraten in dan eiwitten en er zitten nog redelijk wat vitamines in wel weinig vezels.....

Hoelang ben je al bezig Elmira met dieeten en werkt het een beetje?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 05:24

Davina21 schreef:
Elmira schreef:

Amaryllis schreef:

in die weight care shakes zitten meer koolhydraten in dan eiwitten en er zitten nog redelijk wat vitamines in wel weinig vezels.....

Hoelang ben je al bezig Elmira met dieeten en werkt het een beetje?

Nog maar een weekje. Dus ik weet niet watvor effect het zal hebben :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:12

Nou als er meer koolhydraten dan eiwitten in zien zou ik overstappen op (wei) eiwit-shakes. Dan voegt het echt iets nuttigs toe aan hee menu. Als het gewoon zo'n maaltijd vervanger is kun je beter je de centen besparen en en normaal ontbijt nemen.
Toen ik nog bij de sportschool trainde stond er altijd 2x per dag en shake op het menu met 1/2 water, 1/2 soyamelk light, schep wei-eiwit aardbeismaak en een hand lijnzaad en havermout zemelen op het menu. Daar zat in ieder geval geen vet en bijna geen koolhydraten in maar was wel effectief als je het combineerde met een goed menu.

Dat was dan 2x mijn tussendoortje. Ik zal eens kijken of ik die eetlijst nog kan vinden

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:47

goedemorgen, vannochtend -0,5 ( totaal -3,6 :) )
Ondanks dat ik gisteren een slechte dag had, had mijn eten vergeten waardoor ik 2 meergranenbolllen met gebraden gehakt ben gaan halen bij de supermarkt en savonds heb ik 10 tuc op en 2 lollies :P

vandaag weer een strenge dag en wil vanavond weer even gaan sporten :P
paard is kreupel :( dus die heb ik een week vrij gegeven dus moet ik even iets anders gaan doen.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:48

Oww een nieuw topic alweer!
Ik zie mooie lijstjes voorbij komen, laat ik mijne ook maar weer plaatsen.
Vandaag was ik 63.2 dus dat betekent - 3,5 kilo. Alleen kom ik met geen mogelijkheid meer onder de 63..*frustrerend*
Nog 3,2 kilo te gaan ... -O-

O: 1 bb met kaas
T: Time Out Graanreep
L: 2 bb met kaas
T: appel
A: Kip Madras

B: 1 uur sporten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:52

Ik vind je lijstje wat magertjes Sonja, maar 3 boterhammen?
Misschien kun je een magere keuze maken voor op brood en dan 1/2 boterhammen extra nemen?
Verder heel netjes :D

Ik heb gister 5x de efteling rond gelopen :') heb ook wat meer gegeten dan ik normaal zou doen, maar vanmorgen was er weer wat af :D

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:55

@ LynnDenise : Je hebt inderdaad gelijk, bedankt voor je tip!

En lekker dat er vanmorgen toch weer wat af was, beweging is en blijft het beste :D haha

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:02

Heeft iemand al eens gehoord van Chia zaadjes?
Ik kreeg die tip van iemand in een ander topic, zijn heel erg gezond, en ze geven een vullend gevoel.
Ik doe ze nu s'morgens door mijn muslie, en sávonds door de soep, en inderdaad ik zit veel langer vol.
En heel fijn pluspunt is dat ik normaal naar de wc kan, heb altijd last van verstopping als ik aan de lijn doe.

google ze maar eens................. :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:24

LynnDenise schreef:
Ik vind je lijstje wat magertjes Sonja, maar 3 boterhammen?
Misschien kun je een magere keuze maken voor op brood en dan 1/2 boterhammen extra nemen?
Verder heel netjes :D

Ik heb gister 5x de efteling rond gelopen :') heb ook wat meer gegeten dan ik normaal zou doen, maar vanmorgen was er weer wat af :D

agjah tis maar net waar je van afvalt. mijn moeder eet bijvoorbeeld maar 2 broodjes met kaas en twee shakes per dag en beweegt de hele dag en blijft hierdoor op haar gewicht. Dat het niet goed voor haar is is het tweede maar lichaam op spaarstand wil ze niet aan geloven.

Ik vind dat je af en toe gewoon lekker vet moet eten. :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:26

Ik eet ook zeer zeker kaas hoor :) Kan er niet vanaf blijven! Maar dan wel bewust 20+ of maar op 1 boterham een vette plak :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:59

RubyRed schreef:
Hier een goede dag gehad.. En net hardgelopen. Nu even een tosti eten, dat is dan weer minder goed...

Als je tosti extra was, dan is het inderdaad minder goed. Maar in principe is een tosti niet slechter dan gewoon een boterham met kaas.
Als je een Tosti maakt met 20 of 30+ kaas heb je gewoon een verantwoorde tosti :)
Hou er alleen wel rekening mee dat je dan dus al 2 boterhammen gehad hebt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:05

Zo, had ik een heel verhaal getypt, internet verbinding weg :')

Ik ben echt stapel op kaas, maar ik eet het niet :). Heb als vervanger nu smeerkaas, wat ook wel lekker is. Maar echte kaas is natuurlijk altijd beter *\o/*.
@Marjootje, nee nog nooit van gehoord :D, kun je dat gewoon in de supermarkt halen?

Zo, mijn ontbijt is op.
O: Krentenbol met smeerkaas en een cracker met smeerkaas, 1 beker optimel
T: Komkommer
De rest is nog onbekend :D

Baal een beetje van vanavond, ik denk dat ik patat eet op mijn werk :n. Niet gezond, maar helaas, heb niet echt een andere keus.

Zo, vanochtend op de weegschaal gestaan. Die gaf 90,9 aan. Stiekem viel me dat ook wel weer een beetje mee, want ik dacht dat het erger zou zijn.
Mijn streven voor het lange termijn is 70.
Mijn streven voor het korte termijn (voor mijn vakantie in augustus) is 80 :D.
Dat zou betekenen 1 kilo per week, en dat is heel reeël *\o/*

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:24

goede morgen :)

netjes anne_miek zelfs met minderen eten nog wat kwijt

Mjetterd tja keertje zondigen maakt niet uit frietje is ook lekker soms en als je daarna weer gewoon normaal eet :)
smeerkaas welke nemen jullie dan die van het merk gewoon of andere?

hier ja ik weet slecht schaaltje kellogg's genomen als ontbijt
tussen door word zo denk en appeltje

veder nog even bekijken eigelijk
denk avond eten wraps met kip
Laatst bijgewerkt door monique1983 op 07-06-12 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:25

Als ik smeerkaas neem, neem ik die van eru balans :9

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:28

Oeeh, monique, jou avond eten klinkt goed! Dat vind ik zelfs lekkerder dan patat :Y).
Wij hebben thuis altijd in een blauw bakje van de boni. Bon appatit staat er op, 131 kcal per 100 gram (1 bakje is 100 gram en doe ik een tijd mee) is 20+ smeerkaas.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:30

ik nam vroeger altijd die van ken gewoon niet op de naam komen die gouden kuipjes :p maar daar zit geloof wel heel wat in

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:31

Goudkuipje? Ja die zijn heerlijk, maar erg vet.
Ik lust niet snel een andere smeerkaas dan Goudkuipje, maar Eru balans vind ik wel lekker :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:47

monique1983 schreef:

Aah had nog geen avondeten op dus had mega-honger.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:51

LynnDenise schreef:
Goudkuipje? Ja die zijn heerlijk, maar erg vet.
Ik lust niet snel een andere smeerkaas dan Goudkuipje, maar Eru balans vind ik wel lekker :)

Eru balans is hetzelfde als Goudkuipje alleen dan mager zeg maar ;). Het is namelijk van dezelfde fabrikant ( Eru)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:54

ja die idd :P die vond ik altijd erg lekker

zal als ik morgen na de winkel ga eens kijken tussen de smeerkaasjes :P
had luchtige crackers ook staan nog daar kan dat prima op

heb gisteren ook gezondigd met 5 tuc en paar chippie pfff lastig als het op tafel ligt omdat me vriend wel alles eet wat los en vast zit :(