hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:45

sallandval schreef:
Lieve TS, als een kickbokser je dood had willen hebben dan was je er al lang niet meer geweest.

Geen idee Sallandval, misschien heeft ie dat nog niet gewild maar durf jij je handen ervoor in het vuur te steken dat ie het ook nooit zal doen in een vlaag van verstandsverbijstering?

Je hebt nog een heel leven voor je, dit verdien jij niet. Is ie helemaal van de pot gerukt (overigens misschien geen Vlaams spreekwoord :) betekent 'gek geworden') ?!
Kies voor jezelf want hij doet het niet! Wees moedig en vertrek voordat het te laat is!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:35

Heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als ik niks nieuws toevoeg.

Je zegt dat je bewijs nodig hebt om iets aan de politie te hebben. Als die jongen echt zo regelmatig langskomt, dan zou bewijs verzamelen geen probleem moeten zijn. Zet een camera bij de voordeur. En zorg dat je een microfoontje bij je op zak hebt als je buiten rondloopt; mocht je hem dan tegenkomen heb je in ieder geval een geluidsopname van het geweld.

Ook heb je een ooggetuige, je oma.

Je kunt overigens ook al 112 bellen als iemand niet van je erf af wilt gaan na jouw verzoek/aandringen. Als je dat dus ook regelmatig doet, staan er al een hoop telefoontjes in het systeem. Ook heel nuttig als je het opgegeven moment tot een rechtszaak wil brengen.

En verder: wát een k**situatie zeg, zeker zo dicht bij je oma ook in de buurt. Snap ook heel goed dat je niet zomaar alles in wilt pakken om van hem weg te vluchten en je oma met de gebakken peren laat zitten.
Misschien stom idee, maar zou je 's avonds geen hele stoere hond kunnen lenen/oppassen die een heul indrukwekkend geluid maakt als hij op de deur bonkt? Wellicht voor jou en je oma ook een fijn idee om even wat extra kracht in huis te hebben. (Uiteraard niet de hond als wapen gebruiken)

Sterkte TS in deze moeilijke situatie Y;(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:42

azaro schreef:
hier in belgie ben je verlicht aangifte te doen in het bureau van u gemeente
ga je naar een ander word je nog niet eens gehoord!
:(

Dan denk ik dat dit de politie wel een beetje onder druk kan zetten om hun luie reet in beweging te brengen voor je:

Citaat:
Als slachtoffer kunt u ook klachten hebben in verband met politie of gerecht. Voor klachten over de politie kunt u terecht bij de klachtendienst van de gemeente,
(van de site van de ombudsman)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:45

ik heb in dezelfde situatie gezeten maar voor mij was het iets makkelijker. zijn moeder opgebeld en zelf terug naar huis gegaan. ik was er helemaal klaar mee.

Hoe dan ook moet je daar weg. licht evengoed je werk in, bel de politie zodra hij weer iets uithaalt. zo zet je jezelf sterker neer. toch denk ik dat terug naar oma de enige oplossing is als je verder nergens heen kunt. dat wordt helaas elke keer de politie bellen zodra hij zich weer als een gek gedraagt, maar echt iets anders kun je niet doen.

ook zou ik inderdaad naar het politiebureau gaan en aangifte doen. dan is je verhaal al bekend bij de politie en zodra je belt staan ze dan voor de deur. huiselijk geweld wordt echt wel iets mee gedaan. mijn buren hadden ooit de politie gebeld want de buren hoorden mij gillen en de politie stond super snel voor de deur. daarna ook mijn buren ingelicht omdat ik op dat moment echt niet terug naar huis kon. ik heb daar ook zeker steun aan gehad.

wat ik al zeg. hoe dan ook moet je wegwezen bij hem!

heel veel succes en sterkte en mijn pb staat open voor je als je dat nodig hebt!

Anoniem

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:56

Salandval: wat doet het er toe wat zij zegt?? al schold ze hem verrot voor alles en nog wat, hij moet met zn poten van haar afblijven.

En het zal niet de eerste keer zijn dat iemand doorslaat en met 1 verkeerde klap een leven beeindigt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:02

kiwi1990 schreef:
Nu moet je andere mensen geen woorden in de mond gaan leggen. Jij vraagt om hulp, andere mensen komen met verschillende oplossingen die vervolgens allemaal door je de grond in getrapt worden.
Daarna voel je je aangevallen als je erop aangesproken word en word je meteen defensief.

Meiske begrijp dit goed: Iedereen in dit topic hier doet zijn best hier om mee te denken en bedoelen het echt goed. Want weet je, ze zijn niet eens verplicht je te helpen. Klinkt misschien banketstaaf maar dat is wel de harde waarheid.

Dat je in het begin even geen contact mag hebben met familie en vrienden is vanwege je eigen veiligheid en voor de veiligheid van hun. Ja dat is erg vervelend, maar is wel (imo) de beste oplossing.
Dat is puur zodat je vriend er niet achter kan komen waar je bent. Je kan als het heel ernstig is zelfs een gehele andere identietijd krijgen zodat hij je nooit kan vinden.
Wanneer je dan weer een woning hebt en werk (en vaak zelfs voor die tijd) kan je contact opnemen met ze met wat er gebeurd is en waarom je niet van je hebt kunnen laten horen. Dat begrijpen ze echt wel waarom dat dan moest. Voordat je naar een vluchthuis gaat kan je nog contact opnemen met je werk dat je niet kan komen en waarom, maar geen gegevens geven. Als alles dan later op zn pootjes terecht is gekomen kan je misschien zelfs bij een andere vestiging van hun aan de slag, en als dat niet kan helpt het vluchthuis je met zoeken naar je werk (en woning).

Ik denk dat je een beetje onderschat wat ze allemaal voor je kunnen betekenen. Het is echt niet zo dat wanneer je daar zit ze je in de stront laten zakken hoor, die mensen zijn er om je leven weer op orde te krijgen.

Mee eens. Succes.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:14

azaro schreef:
zonnebloem18 schreef:
Maak sowieso foto's van blauwe plekken en verwondingen en hou een dagboekje bij met wanneer hij wat doet en bewaar deze dingen op je werk.
Heel erg belangrijk als bewijs als je het nodig hebt.
Ik weet niet of je buren hebt maar ik neem aan dat die ook weleens wat horen zij zouden ook als getuige kunnen dienen.

doe ik , niet geldig :(
men werk wil ik hier eig ni mee opzadele heb het nog maar net!
buren ik weet niet of je hier iets kent in belgie maar wij wonen in de jodenbuurd
dat is hier van ik hoor en zie nix ge mag niet eens een woord zegge tege hun voor hun cultuur !
dus nee geen hulp aan:(

Ik kan mij niet voorstellen dat foto´s van JOU EIGEN blauwe plekken niet geldig zijn..
Hetzelfde met een dagboek waarin vermeld staat hoe en wanneer. Dat is volgens mij toch echt jou beleving en heeft dat niets met de privacy van hem te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:25

TS, misschien komt dit grof over, maar wil je eigenlijk wel moeite doen om daar weg te geraken? Ik heb deze situatie al gezien, was er zelfs bij toen er foto's werden getrokken en daar was de politie meer dan tevreden mee. Ik vind dat er hier al heel veel oplossingen zijn geweest, maar altijd zeg je: Nee want dit en nee want dat. Lijkt me sterk dat je alles al hebt geprobeerd? Je woont boven zijn ouders? Simpel, als zij iets horen, bel de politie. Steek jou gsm altijd in jou zak, als hij begint tik je op een sneltoets en belt naar zijn ouders. Je moet hier voor niets in spreken etc. Zij bellen dan de politie en deze kunnen afkomen.

Als je hier wilt uitgeraken moet je er toch echt iets aan doen en stoppen met excuses te zoeken, want zo komt dit nu op mij over. Jij wilt hulp, maar alles wat hier wordt aangedragen krijgt een nee.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:37

@demolenhoek, jij kent de ts? of is mijn begrijpend lezen nog op bed blijven liggen?

Het bedenken van smoezen is in dit soort situaties heel gewoon. Je kent immers de situatie waar je nu in zit, verandering erin brengen zorgt ervoor dat je dan helemaal de controle kwijt bent. Dit betekend niet dat je je daar achter moet schuilen! Ik geloof niet dat er niemand is die je wilt helpen, wel geloof ik dat jij dat denkt. Er is ALTIJD wel een oplossing te vinden voor je Oma en voor jou. Je houd wat dat betreft echt alleen jezelf voor de gek. Je bent bang je baan te verliezen? wat kan dat schelen als je eindelijk je leven in eigen handen krijgt! of WIL je dat dit zo blijft?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:57

@ benfan: je kunt het zo lang of kort maken als je wilt... of het nu een geldig excuus, een smoes of een normaal iets is, de oplossing blijft hetzelfde. En over die oplossing zijn jij en DeMolenhoek het kennelijk gewoon eens.

Ik vind het overigens vreemd dat je DeMolenhoek aanspreekt op een post die in feite niet veel afwijkt van jouw eigen reactie, varierend van " je houd alleen jezelf voor de gek" en "of WIL je dat dit zo blijft?"

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:28

Het is ook heel lastig. TS noemt dat hij ook lief kan zijn, het springen in het onbekende is echt een heel grote stap. Daar horen alle excuses die je kan vinden dan bij, totdat je jezelf realiseert dat het nooit beter gaat worden en je wel die sprong moet maken wil je jezelf redden.
TS, bedenk alsjeblieft wat voor leven je tegemoet gaat wanneer je bij hem blijft. Ik ben nu 26, heb mijn mooie, vertrouwde, luxe leventje opgezegd en ik ben nu gelukkig. Het was een zware tijd maar vanaf het moment dat jij de keuze hebt gemaakt om weg te gaan (en niet alleen rationeel maar met je hart) dan ben je er en dan z je zó opgelucht zijn!
Ik dacht ook dat het wel beter zou worden, dat het ook aan mij lag, dat ik hem gelukkig kon maken. Maar meis, het zal nooi veranderen. En wil jij jezelf een gelukkige toekomst ontnemen? En als je vriend echt zo geweldadig is: wil jij het onbekende meisje op het nieuws worden die is afgemaakt door haar vriend?..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:35

gummie schreef:
@ benfan: je kunt het zo lang of kort maken als je wilt... of het nu een geldig excuus, een smoes of een normaal iets is, de oplossing blijft hetzelfde. En over die oplossing zijn jij en DeMolenhoek het kennelijk gewoon eens.

Ik vind het overigens vreemd dat je DeMolenhoek aanspreekt op een post die in feite niet veel afwijkt van jouw eigen reactie, varierend van " je houd alleen jezelf voor de gek" en "of WIL je dat dit zo blijft?"

Het verschil zit hem erin dat benfan de uitvluchten van TS begrijpt en erkend. Die hoor je in dit soort situaties heel vaak.
Heel veel vrouwen die mishandeld worden doen er jaren over om weg te komen. Dat is heus niet om niks. Je zal maar zo bang zijn als TS nu is.

Er zijn mensen die jaren niet naar de tandarts gaan omdat ze bang zijn. Is ook reuze stom maar ja.....angst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:43

NatasjavE schreef:
gummie schreef:

Het verschil zit hem erin dat benfan de uitvluchten van TS begrijpt en erkend. Die hoor je in dit soort situaties heel vaak.
Heel veel vrouwen die mishandeld worden doen er jaren over om weg te komen. Dat is heus niet om niks. Je zal maar zo bang zijn als TS nu is.

Er zijn mensen die jaren niet naar de tandarts gaan omdat ze bang zijn. Is ook reuze stom maar ja.....angst

Wie zegt dat ik haar niet begrijp? Ik zit in een situatie met naaste familie (maar letterlijk ook naaste, 2 huizen verder) die in een soort gelijke situatie zitten. Dus ik denk dat ik het heel goed begrijp. Juist daarom snap ik niet dat ze hier een topic opent met een heel (onduidelijk) verhaal, met de vraag om hulp. Om uiteindelijk toch alleen maar nee te zeggen. Ik vermoed dat als je zoiets doet je al op een punt zit dat je effectief weg wilt en stopt met excuses te zoeken. Als TS geen hulp wil, want zo komt dit op mij over, dan kunnen we niet meer doen dan haar sterkte te wensen. Ik denk dat ze nu al genoeg oplossingen heeft en nu ligt het enkel en alleen nog aan haar. En als er niets verandert, is dit haar eigen keuze.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:45

Wat ik mij nog afvroeg, wat is de rol van zijn ouders hierin? Stormen zijn ouders niet direct jullie huis binnen zodra ze gestommel horen? Zijn moeder heeft dus ook al wat aanvaringen gehad, tuurlijk geef je je eigen kind niet graag aan, maar in dit geval lijkt het me dat je het toch wel verplicht bent.

Snadrem schreef:
Knoffer schreef:
Ben ik niet met je eens, maar het is natuurlijk heel afhankelijk van de persoonlijkheden.

Dat heeft weinig met je persoonlijkheid te maken. Jezelf verdedigen spreek ik niet tegen (een klap afweren), maar op het moment dat je er zo in staat dat je van tevoren al bedacht hebt om te gaan knokken, win je er helemaal niets mee, alleen een hoop leed en verwondingen. Daarnaast geef je vrouwen en mannen in zo'n situatie met dit soort dingen het idee dat ze te laf zijn om zichzelf te verdedigen, en dat is absoluut niet het geval. Er is maar één iemand die TS kan helpen, en dat is TS zelf. En die hulp bestaat uit zorgen dat ze zichzelf in veiligheid brengt.

Disagree. Lichaamstaal en uitstraling doen heel veel en dat heeft mede met je persoonlijkheid te maken. Als jij autoriteit uitstraalt, zal iemand minder snel over je heen lopen. En dat is eerder nog een onbewust proces. Kijk alleen al naar hoe je over straat kan lopen. Als jij als bange muis over straat loopt is de kans veel groter dat je overvallen wordt, dan als jij zelfverzekerd rondloopt met de uitstraling: met mij krijg je problemen als je iets probeert. De een heeft die uitstraling van nature en de ander niet. Tuurlijk, een relatie is gecompliceerder en er zijn meer factoren, maar onderschat lichaamstaal niet.

Personen in deze situatie zouden zich absoluut niet minder moeten voelen omdat hen dit overkomt (juist niet, want dat zal een belemmering zijn uit de situatie te breken). Iedereen heeft z'n sterke en zwakke punten. Mijn empathisch vermogen is bijv. weer minder ontwikkeld. Voor mij is het moeilijk mij in te leven in iemand die niet als reflex terug zou uithalen. Als ik bemerk dat ik bang zou zijn voor mijn vriend of mij niet juist bejegend voel, zou voor mij de relatie niets meer betekenen.

sallandval schreef:
Lieve TS, als een kickbokser je dood had willen hebben dan was je er al lang niet meer geweest.

Iemand doden is natuurlijk eigenlijk helemaal niet zo'n kunst, fysiek gezien dan, daar hoef je geen kickboxer voor te zijn. Iemand doden heeft veel meer met mentale kracht of mentale idiotie te maken, dan fysieke. Of het is een ongeluk, maar een prof vechtsporter kent over het algemeen zijn/haar krachten. Al is het de vraag hoeveel er nog in iemands hoofd gebeurt als ie op zwart gaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:04

Knoffer..
Gedeeltelijk ben ik het met je eens.
Maar er zijn echt mannen die niet geïntimideerd raken door zoiets.
Neem Tina Turner. Ik zie daar echt geen angstig vrouwtje in.
Toch is zij jaren mishandeld door Ike. Alleen door te stoppen met de relatie en weg te gaan kwam ze van hem af. Hij beloofde keer op keer beterschap.
Het is gewoon iets in het hoofd. Bij zo iemand gaat de knop om en ze worden vreselijk agressief. Ongeacht of jij terugvecht of niet.
Ik denk door terug te vechten je het op zo'n moment alleen maar erger maakt.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik zelf ook terug zou slaan uit woede, maar denk dat je al gauw bemerkt dat mannen over het algemeen fysiek toch sterker zijn. Het is dus vechten tegen de bierkaai. Zo'n relatie moet gewoon stoppen. Hoe moeilijk ook.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:18

IMJ schreef:
Knoffer..
Gedeeltelijk ben ik het met je eens.
Maar er zijn echt mannen die niet geïntimideerd raken door zoiets.
Neem Tina Turner. Ik zie daar echt geen angstig vrouwtje in.
Toch is zij jaren mishandeld door Ike. Alleen door te stoppen met de relatie en weg te gaan kwam ze van hem af. Hij beloofde keer op keer beterschap.
Het is gewoon iets in het hoofd. Bij zo iemand gaat de knop om en ze worden vreselijk agressief. Ongeacht of jij terugvecht of niet.
Ik denk door terug te vechten je het op zo'n moment alleen maar erger maakt.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik zelf ook terug zou slaan uit woede, maar denk dat je al gauw bemerkt dat mannen over het algemeen fysiek toch sterker zijn. Het is dus vechten tegen de bierkaai. Zo'n relatie moet gewoon stoppen. Hoe moeilijk ook.

Wat betreft het eerste gedeelte: klopt, daarom had ik het ook over persoonlijkhedEN; het is ook afhankelijk van de persoon die je tegenover je hebt, hoe hij/zij die signalen opvangt, verwerkt en erop reageert.

Helemaal mee eens dat weggaan de enige optie is. Zou ook niet weten waarom je bij zo'n persoon zou willen blijven. Als je iemand tot waanzin hebt gedreven en het is een incident, vind ik het wat anders, maar als daar een patroon in zit, zit het blijkbaar in het karakter en lijkt me een gelijkwaardige relatie onmogelijk. Want idd, een kickbox kampioen zal sowieso sterker zijn dan een ongetraind meisje van 1.60. Maar ook al is de tegenpartij sterker en ook al win je het niet, je maakt het de tegenpartij wel moeilijker als je terug mept (niet zozeer fysiek, maar eerder mentaal). Wat zich inderdaad weer kan uiten in boosheid en op het moment zelf geen positief effect kan hebben, maar je geeft wel een signaal af. Volgende keer weet hij dat hij een struggle aangaat met een ander mens en niet met een boksbal. Dit zijn echter natuurlijk gecompliceerde situaties waarin er veel instinctief gereageerd wordt, daarom ben ik van mening dat het juist wel veel met de persoonlijkheden te maken heeft.

Edit: als je momenten hebt dat je op zwart gaat en beterschap belooft, lijkt mij trouwens de enige optie dat je in therapie te gaan. Is toch echt iets mis met je als je zo regelmatig op zwart gaat om niets tegen je vriendin.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:14

Knoffer, het begint niet altijd met een klap. Er zit vaak al een hele geschiedenis van geestelijke mishandeling aan vooraf. Je bent omlaag gepraat en voor je eigen gevoel niets meer waard, op het moment dat die eerste klap dan komt zal de reflex ZELDEN terugslaan zijn. Terugslaan komt op een heel ander moment, maar in het begin ben je vooral hulpeloos en heeft dat bar weinig te maken met de persoonlijkheid die je van jezelf hebt en alles met de mate waarin je gemanipuleerd, gedegradeerd en geisoleerd bent geraakt. Vaak is er zelfs een soort vorm van "begrip" waarom jou dit overkomt. "Ik had de afwas ook moeten doen" of "Had ik maar niet moeten vergeten om brood mee te nemen" of "Ik had moeten laten weten dat ik een kwartiertje later zou zijn". Het geweld en de reden bagatelliseer je. En dat is niet te begrijpen voor mensen die het nooit zelf hebben meegemaakt, want het is ook vreselijk onlogisch. Het is ook maar goed dat die mensen dat niet weten, want je wenst het niemand toe. Je praat het geweld zelf niet goed, want natuurlijk vind je het niet normaal dat je vriend je slaat of je verkracht, maar je gaat de reden erachter zoeken en begrijpen: hij is boos, want ik deed dit en dat en dat moet ik ook niet doen, want hij heeft het al zo moeilijk met zus en zo. Daar praten ze je naar toe en dan maakt het geen flikker uit hoe sterk je in je schoenen stond. Terugslaan zal op de meeste daders ook vrij weinig impact hebben, want die zijn op dat moment gewoon ontzettend boos en dat moeten ze kwijt. Het gaat ze er niet om dat ze het leuk vinden om jou te slaan, ze vinden het zelf achteraf ook vreselijk. Vaak zijn ze zelf vroeger ook slachtoffer geweest. En als je terug gaat slaan, kom je alleen maar in een hogere geweldsspiraal terecht. Je kan dan beter afweren en daarna maken dat je wegkomt, dan helemaal lens geslagen te worden omdat je partner sterker is of omdat je valt of wat dan ook.

Ik snap achteraf ook niet hoe het mij heeft kunnen overkomen, ik ben hartstikke zeker van mezelf en weet dondersgoed wat ik wel en niet wil en echt niet te belabberd om terug te meppen. Maar het overkomt je alsof je er als toeschouwer bij staat.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:20

*Heb zo veel mogelijk gelezen*

Maar als de Politie ect niets gaat doen, zonder dat ze bewijs hebben, dan zou ik zorgen dat ik ergens een WebCam had staan en dan incl geluid opnemen.
Als je ruzie krijg oid, naar de plek gaan waar die cam staat...?
of op zo'n moment mn telefoon op opnemen zetten ofzo.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:29

TS, hoe is het met je? Y;(

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:36

nondjuu wegwezen daar naar een vluchthuis ondanks je werk je moet daar nu weg je bent in levensgevaar er zijn zat gevallen waarbij de vrouw het niet overleefd. ga desnoods naar de andere kant van het land zij kunnen je met van alles helpen. des te verder weg bij hem des te beter, en de politie is blijkbaar een verschrikking in jouw buurt. het punt is dat ze nog gelijk hebben ook omdat ze geen bewijzen hebben maar ze doen er ook geen moeite doen om ze te krijgen. meisje maak dat je wegkomt daar

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 01:49

Zowel jij als oma erges onderduiken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 02:01

Niet onderduiken, juist zorgen dat je veel mensen om je heen hebt en dat hij weet waar je bent.
Laat hem maar op je werk komen met een grote bek, dat zou het enige moment zijn waarop je zou willen dat hij je slaat, heb je meteen een hele rits getuigen, politie erbij, meneer een straatverbod en je hoeft je geen zorgen meer te maken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:17

anneliesdj schreef:
Niet onderduiken, juist zorgen dat je veel mensen om je heen hebt en dat hij weet waar je bent.
Laat hem maar op je werk komen met een grote bek, dat zou het enige moment zijn waarop je zou willen dat hij je slaat, heb je meteen een hele rits getuigen, politie erbij, meneer een straatverbod en je hoeft je geen zorgen meer te maken.

:n

Mijn bloedeigen zus is ooit opgezocht geweest door een agressieve ex-vriend, toen ze avondles had. Denk niet dat iemand die écht agressief is zich daardoor laat tegenhouden. Mijnheer heeft trouwens niets gekregen want hij heeft achteraf zo op haar ingepraat dat ze haar klacht heeft teruggetrokken. Daarnaast is een straatverbod mooi op papier maar het geeft niet plots een of ander elektisch veld langs je heen wat hem gaat tegen houden. Ik heb met cliënten gewerkt die dit ook hebben aangevraagd, en waarbij de ex-partner uit wraak evengoed de woning inbrak en nog véél ergere dingen uit wraak deed. Onderschat alsjeblieft het fysieke èn psychologische gevolg van partnergeweld niet, dat ligt echt vele male gecompliceerder dan "nou, laat hem maar eens komen met zijn grote bek, het is direct afgelopen als hij één vinger durft uitsteken en ik naar de politie ga!" .

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:28

Gecompliceerd is het hoe dan ook, maar er is in mijn ogen geen alternatief dan actie te ondernemen... Niet ingrijpen, in de situatie blijven is sowieso geen optie als je verandering wilt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:43

gummie schreef:
Gecompliceerd is het hoe dan ook, maar er is in mijn ogen geen alternatief dan actie te ondernemen... Niet ingrijpen, in de situatie blijven is sowieso geen optie als je verandering wilt.

Dat klopt :j .Maar dan kan je beter als verandering kiezen jezelf in veiligheid gaan brengen (vluchten, en je laten omringen door professionele mensen) dan hem met een grote bek en hoop bijeengescharrelde vrienden staan op te wachten om te vechten. Daarnaast zal hij best wel zo slim zijn om niet in het openbaar amok te maken, en je kan niet voor de komende jaren 24 uur per dag sterke mensen langs je hebben, dat is helemaal geen leven meer...