Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:36

Idd, je moet er gewoon een opwachten aan het eind vd les en simpelweg vragen 'wat is in godsnaam je probleem?'. Zal je vertellen, dat is echt genoeg. Vaak verzinnen ze een smoes of zeggen ze dat er niks is, dan moet jij nog ff doorzeuren en dan laten gaan. Zweer je, ze vallen je nooit meer lastig.

Heeft geen zin ze te bedreigen, want je krijgt een grote bek terug en je moet wel HEEL stevig in je schoenen staat om dat te overrulen.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:41

ik zou inderdaad ook niet gaan bedreigen. alleen als hij jou gaat bedreigen. verder hele goeie dingen om te zeggen!!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:42

Behalve het bedreigen, heel goede tekst!! :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 19:57

Ik snap jullie bedenkingen.. Maar jullie kennen J niet. Hij deinst nergens voor terug, ziet alles als een uitdaging en hij zal tot het uiterste gaan. Hij is niet het type wat zal gaan stamelen als ik hem confronteer.. Hij is het type wat me minachtend zal aankijken, zal lachen, weg zou lopen, het tegen de groep zou zeggen en dan is het feest compleet.

Ik moet echt aankomen met harde, choquerende dingen wil ik tot hem doordringen. Bij de anderen is misschien 'wat is jouw probleem met mij?' genoeg, bij hem niet. Hij ziet het als een uitdaging, een schitterende discussie.
En als ik die niet heeel vuil ga spelen, ga ik hem verliezen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:01

Dan kun je denk ik beter dingen zeggen die hém raken, IMO.
'wat denk je dat ik voel als je me zo behandeld?' 'je kwetst me met wat je doet, en je bezorgt me veel verdriet' 'ik zak steeds dieper in een afgrond, en dat komt door wat jij doet' 'omdat je zelf ongelukkig bent, hoef je een ander nog niet ongelukkig te maken!' 'volgens mij heb jij nog heel wat te verwerken. doe dat eerst maar eens, dan praten we wel weer verder. tot die tijd laat je me met rust.'

Want als je gaat dreigen, zal hij daar tegen in gaan en met je in discussie gaan. :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:06

UMayDream schreef:
Dan kun je denk ik beter dingen zeggen die hém raken, IMO.
'wat denk je dat ik voel als je me zo behandeld?' 'je kwetst me met wat je doet, en je bezorgt me veel verdriet' 'ik zak steeds dieper in een afgrond, en dat komt door wat jij doet' 'omdat je zelf ongelukkig bent, hoef je een ander nog niet ongelukkig te maken!' 'volgens mij heb jij nog heel wat te verwerken. doe dat eerst maar eens, dan praten we wel weer verder. tot die tijd laat je me met rust.'

Want als je gaat dreigen, zal hij daar tegen in gaan en met je in discussie gaan. :)

Hmm, ik denk dat ik alleen de laatste kan gebruiken..
Dingen zoals 'het kwetst me wat je doet', vind hij alleen maar schitterend. Geloof mij, dit is een jongen die HEEL goed weet wat hij aan het doen is, en wat hij aanricht. Zijn doel is om mij zo kwetsbaar en kapot mogelijk te krijgen. En daar doet hij ALLES aan. Als ik toegeef dat ik dat hierdoor begin te worden, zal hij daar absoluut niet geschrokken of wat dan ook van zijn.

Ik heb nog echt, de meest vuile, vuile opmerking die ik kan maken.. Durf hem ook bijna niet op bokt te zetten.. :o Bedacht door mn moeder trouwens. Dit is er één die ik in mn achterhoofd hou als pure zelfbescherming. Ik ben absoluut niet van plan om deze te gebruiken tenzij er klappen mijn kant op dreigen te vallen.. Want dan is het alles of niets.

'Nikki he.. Zou die trots op je zijn denk je? Als ze je zo bezig zou zien?'

Nogmaals, ik vind m verschrikkelijk, gaat tegen al mn gevoel in om zoiets te moeten zeggen.. Maar het is mijn aller-aller-aller laatste wapen. (afgezien van mn rechter vuist dan). Hiermee trap ik m recht op zn ziel.. Dat is 1 ding dat ik zeker weet :o
En toch hoop ik dat ik m noooit hoef te gebruiken!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:21

Als hij echt zo erg is, denk ik dat je het beste die ene opmerking kan gebruiken. :)
Dan heb je grotere kans dat 'ie met z'n mond vol tanden staat en met dreigementen kun je niet zoveel.
Maar je moet natuurlijk gewoon doen waar je je goed bij voelt! :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:22

UMayDream schreef:
Als hij echt zo erg is, denk ik dat je het beste die ene opmerking kan gebruiken. :)
Dan heb je grotere kans dat 'ie met z'n mond vol tanden staat en met dreigementen kun je niet zoveel.

Dat is waar.. En daarna ontwijk ik de klap denk ik :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:24

En weet je wat het mooie is.. :D
Dan kun je terugslaan, hem lekker in elkaar timmeren en dan is het niet eens jouw schuld want dan is het zelfverdediging..! ^^

Oke sorry, ik breng je nu op een verkeerd idee :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:27

UMayDream schreef:
En weet je wat het mooie is.. :D
Dan kun je terugslaan, hem lekker in elkaar timmeren en dan is het niet eens jouw schuld want dan is het zelfverdediging..! ^^

Oke sorry, ik breng je nu op een verkeerd idee :')

:') Geloof me, mijn pa is VEEL erger.
'lies, je kan ook gewoon op de trap zn poten onder zn kont vandaan trappen.'
moeder: 'ERIC! Dat zeg je toch niet!'
pa: 'ghehe, sorry, doe maar niet!'
moeder: 'maar onder het mom 'zelfverdediging' mag je best de eerste klap uitdelen hoor. :')'

Even off the record, dit is allemaal niet heel serieus bedoeld hoor. Ik ga echt niet bij het eerste woord op de vuist. Maar ik hou het wel in mn achterhoofd, het geeft me kracht. :o
En volgens mij zou mn pa het nog machtig mooi vinden ook als ik m eens goed zou raken :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:28

Tja, als je je moet verdedigen kun je maar het beste de kans grijpen om je woede eens flink erop los te laten he.. }>

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:32

UMayDream schreef:
Tja, als je je moet verdedigen kun je maar het beste de kans grijpen om je woede eens flink erop los te laten he.. }>

:') Precies.

En komop. Geef nou toe. Dat zou toch SCHITTEREND zijn? Waar de hele groep bij is, met één hele mooie rechtse mep hem tegen de vloer slaan. Daarna koelbloedig vragen of het nu afgelopen is.. Iedereen, stuk voor stuk een paar seconden indringend aankijken.. Weglopen, mn mentor gaan halen ('Meneer, ik heb iemand neergemept! :D'), mn spullen pakken en met een zeer voldaan gevoel in de trein naar huis stappen.

:') Teveel fantasie lies, teveel fantasie. Maar wauw. Het zou ZO mooi zijn.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:34

Mm jammer genoeg gebeurt dat alleen in films :')
Maar, true, het zou heel mooi zijn :))
En die hele mooie rechtse mep kun je hem best geven vind ik, kies alleen wel 't goeie moment uit. :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:40

UMayDream schreef:
Mm jammer genoeg gebeurt dat alleen in films :')
Maar, true, het zou heel mooi zijn :))
En die hele mooie rechtse mep kun je hem best geven vind ik, kies alleen wel 't goeie moment uit. :Y)

:') En dan vlak nadat ik m gemept heb op mn hakken heupwiegend weglopen *gooit haar over mn schouder*, en iedereen heeft de rest van zn leven respect voor me. :D
De hakken heb ik al. Nu de rest nog.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:43

_O- En dan het 'I feel good' muziekje eronder. :')
Moet goed komen dit! :))

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 20:50

UMayDream schreef:

Ik zie het zó voor me he, schitterend. :')
Jammer dat het dan in het echt alleen maar tegen kan vallen.. Dan gaat het waarschijnlijk zo:

'HAD JE WAT?! *praat per ongeluk met consumptie*'
Probeer hem tegen de kluisjes te duwen, verzwik mn enkel, haal uit met mn rechtervuist, sla tegen de kluisjes aan, kerm van de pijn, geef hem een scheve trap in zn kruis, duw hem met mn gewicht op de grond, krabbel omhoog, probeer zelfverzekerd weg te lopen maar ik ga vol op mn bek :')

Ghehe.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:55

Hihi en dan eerst een flink bord knoflooksoep eten en dan heel dicht bij hem gaan staan. :))

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 09:58

Liesje1611 schreef:
UMayDream schreef:

Jammer dat het dan in het echt alleen maar tegen kan vallen.. Dan gaat het waarschijnlijk zo:

Probeer hem tegen de kluisjes te duwen, verzwik mn enkel, haal uit met mn rechtervuist, sla tegen de kluisjes aan, kerm van de pijn, geef hem een scheve trap in zn kruis, duw hem met mn gewicht op de grond, krabbel omhoog, probeer zelfverzekerd weg te lopen maar ik ga vol op mn bek :')

Ghehe.

_O- Ik hoop heel hard voor je dat het nou ook weer niet zó erg is :')

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 11:25

Liesje1611 schreef:
UMayDream schreef:

Ghehe.

nouja als je bedenkt dat t zo tegenvalt kan het uiteindelijk alleen maar beter uitpakken! denk dat t ergste wat je kan overkomen is da je een klap terug krijgt....dan moet je alleen nog overwegen of dat het waard is...maar denk dat de pijn die je dan voelt minder zal zijn als de pijn die ze je van binnen aandoen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 23:57

Goeiemorgen mensen. Jullie zullen allemaal wel slapen, ik niet.
Jongen J. heeft 2 uur geleden dit bericht op zijn facebook geplaatst.

"geachte pathologische leugenaar (Pathologisch liegen is de onbedwingbare drang om te liegen), jij bent het meest zielige persoon die er is. de enige reden dat jij andere mensen pijn probeert te doen is omdat de spiegel die jou voor gehouden wordt een te harde waarheid voor jou is. nu je ons van twitter verwijderd kunnen we je leugens niet meer volgen maar we zullen te horen want IEDEREEN wordt er ...schijt ziek van. ik hoop dat je je leven ooit weer op de rit krijgt (dat moet wel lukken met je bus). verder hoop ik dat je nog vaak 1,10 achterste voren zou springen. enige quotes van klasgenoten: ~Wat een zieeelig persoon ben jij met al je facking leugens~ ~Hahah zo geef je dus toe dat je je aangesproken voelt en jou hele leven dus een leugen is.~ met vriendelijke groet, iedereen die schijt ziek van je wordt en ik die wel weer het kankerkind zou zijn. slaaplekker, succes bij t riagg en krijg een gezwel"

De stoppen zijn bij mij COMPLEET doorgeslagen. Mijn vriend is toevallig bij me (die blijft slapen) en die was er getuige van dat ik helemaal ben gebroken en een uur heb zitten huilen, paniekaanvallen heb gehad en nu, 2 uur later, zit ik nog te trillen van pure woede.
Er is een mail van 4 kantjes naar mijn beide mentoren gegaan. Met het HELE verhaal erin. Alles.
Mijn fouten, hun fouten. Wat ik heb gezegd, wat zij hebben gedaan. Hun namen, alle tweets, alle bedreigingen, reacties, berichten en posts op facebook. Iedereen heb ik bij naam genoemd.

Éen jongen (meeloper) heeft mij vlak na dat bericht op Facebook gewhatsappt dat hij dit VEEL te ver vond gaan en ook eigenlijk spijt heeft van al zijn acties. Precies de jongen van wie ik sowieso nooit had verwacht dat hij mee zou doen, maargoed. Het werd hem natuurlijk te heet onder zn voeten.
Toch ben ik blij met zn excuses, echter excuses via whatsapp is voor mij bij LANGE NA niet genoeg. Toch waardeer ik het.

Ik ben zo over de rooie dat ik even niet meer weet wat ik moet schrijven. Jullie horen misschien morgen weer van me.

Liefs

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:01

Sjesus! Wat een rotkinderen (ja het zijn KINDEREN)!!!!
Ik snap niet waar ze het lef vandaan halen!

Heel veel sterkte meis, ik vind het ontzettend knap van je dat je je mentor hebt gemaild.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:06

Jeetje meid, wat erg!
Fijn dat die ene jongen iig min of meer z'n excuses heeft aangeboden alhoewel t natuurlijk nogal slap is dat ie sowieso heeft meegedaan.
En wat een onwijs irritant en verschrikkelijk jong. Hoe oud is hij? Ook 16?
Wat een verschrikkelijk kinderachtig gedoe dit -.-
Krijg bijna zin om m op zn bek te slaan, wát een idioot gedoe..
Mocht je nog wat kwijt willen via PB, inbox staat open, ik ben wrs nog wel ff wakker ;) :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:10

Kunnen we geen bokt-knok-ploeg opzetten? ;)

Ook ik krijg er jeuk van. Ze verdienen een pak slaag en daarna mogen ze jankend hun excuses aanbieden. Bah.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 00:13

Ja, t is nogal heftig.. Mijn vriend is intussen in slaap gevallen (die is vannacht.. gisternacht.. huh? naja) uit geweest dus die was al behoorlijk moe. Maargoed ik kan toch niet slapen.

Die mail naar mn mentoren, daar heb ik 1.5 uur over gedaan, heb hem ook doorgestuurd naar mijn vader.
Mijn ouders zijn nu toevallig naar een feest maar heb ze gewhatsappt of ze ALSTJEBLIEFT de mail willen lezen als ze thuiskomen, en dat dat echt belangerijk voor me is.
Tegen die jongen die zijn excuses heeft aangeboden heb ik eerlijk gezegd dat hij ook gewoon in de mail staat, en blijft staan. En of hij er trots op is om wat hij heeft gedaan..? Dat was hij niet.

Als ik aan maandag denk krijg ik spontaan kokhalsneigingen van de zenuwen, woede en gevoelens die ik niet eens ken.. Heel eng dit, ik herken mezelf en mijn eigen gedrag op dit moment niet eens.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:26

is het geen handige zet om de leraar aan te spreken dat die eens een donderend relaas in de klas gaat houden waar pesten niet allemaal toe kan leiden en dat je het niet meer trekt en het niet verdiend heb om zo behandeld te worden als strond.
echt dit lo9s jezelf waarschijnlijk niet op mede door dat je breekt maar dat heb ik ook hoor das niet zo raar.
aar laat je niet wegsturen en vraag om hulp