Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:49

Reiki moet je in eerste instantie voor jezelf doen he... ;) dat je andere mensen en dieren er ook mee kan helpen is een mooie bijkomstigheid... :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:17

ja dat snap ik, kijk maar in me eerste post :) .. wil het ook vooral voor mezelf doen maar
vind het ook prettig om met andere te ervaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:20

Ik heb een cursus gedaan, reiki voor kinderen. :)
Vond het wel leuk om te doen en te ervaren, maar ik doe er niets (meer) mee. Ongeveer een half jaartje geleden als ik 't goed heb. Ik lees al een tijdje mee, leuk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:33

Zelfs als je alleen jezelf behandelt (zoals ik op het moment) help je ook anderen ermee door de manier van hoe je in het leven staat. Ik ben meer relaxed, meer mezelf en kan mezelf ook beter afsluiten voor de negatieve invloeden van anderen mbh reiki.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:27

Héél herkenbaar!!!
Ik kan er dan ook gewoon niet over uit dat er mensen zijn die het echt alleen maar voor het geld denken te doen!?! Ik probeerde een keer iemand te helpen op afstand en ze wilde graag een keer een directe behandeling. Aangezien zij aan de andere kant van het land woont, was het voor ons niet handig afspreken. Ze wist ineens dat oude buren van haar het ook deden. Zij daar naar toe. Gaven die mensen aan dat ze ermee gestopt waren omdat het niet winstgevend was............... }:0
Als je dan alleen al kijkt naar de kleine dingen waarmee ik er wat aan gehad heb. Bijvoorbeeld verbrand door de zon, handen erboven en het verkoelde gewoon! Als ik ongesteld ben, kan ik nogal flink pijn in m'n buik hebben. handen erop en je voelt het weg trekken! heb niet vaak last van hoofdpijn, maar als ik het een keer heb, handen erop en ben er gauw weer vanaf!
M'n honden zijn nogal gevoelig op maag/darmen. Als ze dan eens wat 'raars' gegeten hebben en daar last van hebben, komt de een het (reiki) echt halen. De ander doe ik meestal op afstand want die vindt het nog steeds 'te heftig'

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:59

Kentaro schreef:
Héél herkenbaar!!!
Ik kan er dan ook gewoon niet over uit dat er mensen zijn die het echt alleen maar voor het geld denken te doen!?! Ik probeerde een keer iemand te helpen op afstand en ze wilde graag een keer een directe behandeling. Aangezien zij aan de andere kant van het land woont, was het voor ons niet handig afspreken. Ze wist ineens dat oude buren van haar het ook deden. Zij daar naar toe. Gaven die mensen aan dat ze ermee gestopt waren omdat het niet winstgevend was............... }:0

Dat kan ik ook niet snappen nee..
ik zou niet eens geld durven te vragen aan iemand, vooral niet voor zoiets persoonlijks.. :o
vooral niet als je er echt winst op wil maken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:04

Precies! Ik heb er totaal geen moeite mee wanneer iemand een praktijk heeft/ruimte ingericht voor behandelingen en dan geld vraagt voor een behandeling. Je bent er dan toch ook je tijd aan 'kwijt' en zelf ook moeten betalen voor cursus/inrichting. Maar dan heb ik het over een redelijke vergoeding!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:19

Anoniem schreef:
Vond het wel leuk om te doen en te ervaren, maar ik doe er niets (meer) mee. Ongeveer een half jaartje geleden als ik 't goed heb. Ik lees al een tijdje mee, leuk!

Wat leuk dat je ook Reiki gedaan hebt. Je bent nog heel jong zag ik in je profiel. Misschien kan je er dieren mee behandelen? Dat is minder eng dan om het mensen te doen. Waarom ben je reiki gaan doen?

Ik vind dat mensen best wel geld mogen vragen alleen de verhoudingen kloppen imo vaak niet. 50,- voor een behandeling vind ik echt belachelijk veel geld. Geef dan mensen het advies ga het zelf doen, help jezelf hiermee.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:11

Wat degene die mij heeft 'ingewijd' mij altijd zei, is dat op het moment dat je het probeert 'uit te buiten' dat je het kanaal dan zelf weer 'afsluit'. Een onkostenvergoeding is prima, maar op het moment dat je er geld mee wilt verdienen is de intentie anders en zal de energie ook veranderen doordat het uitgangspunt niet meer liefde, maar geld verdienen is. Denk dat daar ook wel wat in zit!

June, wat gaaf dat je al zo jong aan reiki doet!

Ik heb mijn 1e graad behaald toen ik net 16 was en een halfjaar later mijn 2e graad. Heb er echt al zo ontzettend veel aan gehad! Zowel om mezelf te behandelen (bij buikpijn, rugpijn etc. Hoofdpijn doe ik nooit, dan zit er al zo veel energie in/rond mijn hoofd dat ik niet de reiki erbij kan hebben) als op afstand dieren en soms al mensen. Maar wat anderen hier ook al soms zeggen... Ik voel me niet altijd ok bij het reiki geven van mensen, ben daar af en toe nog wat onzeker mee. Maargoed, dat groeit ook langzaam wel, op afstand gaat vaak wel net als met het sturen van energie naar dieren en situaties :)

Ben zo blij dat het kanaal weer open staat, heeft me al zo veel moois gebracht!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:23

Wat grappig om te lezen dat best wel veel 'last' hebben van gebrek aan zelfvertrouwen bij mensen behandelen!!! Dacht echt dat ik de enige was.... :P

Ik heb geleerd dat je áltijd toestemming moet vragen alvorens energie op afstand te sturen.
Doen jullie dat ook??
Ik trek me nogal gauw het lot van anderen aan.... Als ik dan wel eens wat lees, zou ik het liefst energie willen sturen om te helpen!! Nu zijn er hier op bokt nogal wat mensen 'anti' het 'zweverige' gedoe. Ik durf dan al eigenlijk niet zo goed meer een berichtje te sturen van wat zou je er van vinden als. Voorheen deed ik dat heel soms, maar nu zit er toch in m'n achterhoofd dat mensen iets wat ik ZO goed bedoel opvatten als 'bemoeierig', 'rot op met dat rare gedoe' e.d.!?!?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:41

Kentaro schreef:
Wat grappig om te lezen dat best wel veel 'last' hebben van gebrek aan zelfvertrouwen bij mensen behandelen!!! Dacht echt dat ik de enige was.... :P

Ik heb geleerd dat je áltijd toestemming moet vragen alvorens energie op afstand te sturen.
Doen jullie dat ook??
Ik trek me nogal gauw het lot van anderen aan.... Als ik dan wel eens wat lees, zou ik het liefst energie willen sturen om te helpen!! Nu zijn er hier op bokt nogal wat mensen 'anti' het 'zweverige' gedoe. Ik durf dan al eigenlijk niet zo goed meer een berichtje te sturen van wat zou je er van vinden als. Voorheen deed ik dat heel soms, maar nu zit er toch in m'n achterhoofd dat mensen iets wat ik ZO goed bedoel opvatten als 'bemoeierig', 'rot op met dat rare gedoe' e.d.!?!?

Het is toch ook eng, ik vind het altijd eng als er allemaal vragen gesteld worden. Geef ik wel de goede antwoorden, ben ik niet te vaag. Sommige mensen hebben hoge verwachtingen maar Reiki werkt zo niet, ook lastig uit te leggen.

Ik heb ook geleerd om altijd toestemming te vragen. Dat vind ik ook wel logisch, het zou anders een inbreuk zijn op iemand zijn leven. Mensen moeten het zelf ook willen ontvangen. Wij kunnen wel denken 'het zou goed zijn voor die persoon', maar dat is ons oordeel.

Ik ben ook blij met dit topic, dank je wel CM!, dat je gewoon kan praten zonder dat het weer een discussie wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 13:46

Heb alleen CM al eventjes niet 'gezien'?! :P
Persoonlijk zie ik het niet als inbreuk. Stel dat iemand opent een topic en haar paard mankeerd e.e.a. en het gaat niet echt goed. Als je dan reiki zou willen sturen, doe je dat puur om te proberen het herstel te bevorderen!? Ik zelf zou het dan zien als helpen en niet als inbreuk!
Nu bijvoorbeeld is iemand die ik ken met haar paard gevallen en heeft nogal last. Zou dolgraag willen helpen door reiki te sturen, maar heb echt geen idee of zij daar wel of niet voor open zou staan!?!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:14

Reiki mag je nooit en te nimmer zonder toestemming geven. In het geval van een paard in een topic, moet de eigenaar van het dier ALTIJD toestemming geven. Zonder toestemming van de eigenaar mag je gewoon niets doen. Doe je dat wel dan ben je echt verkeerd bezig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:15

je bent daar heel stellig in. Mag ik vragen waarom dat is?? (niet dat ik het wel zomaar doe hoor!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:22

Sleeper schreef:
Anoniem schreef:

Wat leuk dat je ook Reiki gedaan hebt. Je bent nog heel jong zag ik in je profiel. Misschien kan je er dieren mee behandelen? Dat is minder eng dan om het mensen te doen. Waarom ben je reiki gaan doen?

Ik vind dat mensen best wel geld mogen vragen alleen de verhoudingen kloppen imo vaak niet. 50,- voor een behandeling vind ik echt belachelijk veel geld. Geef dan mensen het advies ga het zelf doen, help jezelf hiermee.

Waarom ik het ben gaan doen.. Goede vraag! :)
Met mijn nicht, onze moeders vonden dat leuk ofzo, verder nog nooit zo iets "zweverigs" gedaan. Niet dat ik het zo zie, maar veel mensen wel, mn moeder vond gewoon leuk als ervaring voor mij!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:57

Kentaro schreef:
Persoonlijk zie ik het niet als inbreuk. Stel dat iemand opent een topic en haar paard mankeerd e.e.a. en het gaat niet echt goed. Als je dan reiki zou willen sturen, doe je dat puur om te proberen het herstel te bevorderen!? Ik zelf zou het dan zien als helpen en niet als inbreuk!
Nu bijvoorbeeld is iemand die ik ken met haar paard gevallen en heeft nogal last. Zou dolgraag willen helpen door reiki te sturen, maar heb echt geen idee of zij daar wel of niet voor open zou staan!?!

Mijn paard mag je anders wel wat Reiki sturen ;) . Dat kan hij goed gebruiken! Hij staat namelijk met een been in het gips vanwege een snijwond net boven de kroonrand... Gelukkig mag morgen het gips er vanaf, maar het blijft nog wel even spannend hoe alles zich herstelt. Hoe gaat dat eigenlijk als je Reiki op afstand stuurt? Ik vind het op zich wel een heel mooi iets, dat Reiki, maar blijf toch ook heel sceptisch daarover. Eerst zien/ervaren dan geloven :o .

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:21

Ik heb zelf ook positieve ervaring met reiki.

Jaren geleden heeft onze kat waarschijnlijk een tik van een auto gehad, toen hij thuis
kwam kom hij bijna niet meer lopen en was zijn staart helemaal verlamd.
Bij de dierenarts hadden ze hem na 10 dagen opgegeven, omdat hij niet zelf meer kon plassen.
De dierenarts moest toen dagelijks de urine via een naald uit zn blaas halen.

Waar mijn moeder destijd werkte was een vrouw die reiki master was en is toen reiki gaan geven
en de kat knapte ziender ogen op, kon na een aantal dagen weer zelfstandig plassen en begon steeds
beter te lopen, de staart is wel altijd verlamd gebleven.
De dierenarts was zeer verbaast over deze plotselinge vooruitgang :D

Zelf heb ik inmiddels reiki 1, ik merk dat mijn dieren er erg rustig van worden.
Ik hoop binnenkort ook naar reiki 2 te gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:12

[quote="it_is_meMijn paard mag je anders wel wat Reiki sturen ;) . Dat kan hij goed gebruiken! Hij staat namelijk met een been in het gips vanwege een snijwond net boven de kroonrand... Gelukkig mag morgen het gips er vanaf, maar het blijft nog wel even spannend hoe alles zich herstelt. Hoe gaat dat eigenlijk als je Reiki op afstand stuurt? Ik vind het op zich wel een heel mooi iets, dat Reiki, maar blijf toch ook heel sceptisch daarover. Eerst zien/ervaren dan geloven :o .[/quote]

Als ik heel eerlijk ben zou ik het niet weten..... Ik kan het namelijk zelf ook heel moeilijk geloven dat het kan en hoe het dan precies werkt. Maar na diverse zeer positieve resultaten krijg ik er steeds meer vertrouwen in! Als je me een foto (haalt niet uit helemaal of alleen hoofd), naam van je paard en verblijfplaats wilt pb'en, ga ik hem sturen!!
Je mag uiteraard sceptisch zijn, maar je staat er wel voor open!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:05

@Kentaro: Ik ga nu even weg, maar later vanavond zal ik het naar je toe mailen! :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:07

Kentaro schreef:

Eigenlijk geef je zelf in je post al aan waarom je niet zomaar reiki mag sturen. Je weet niet of er iemand er voor open staat. Daarbij kan je met Reiki ook processen bij iemand in gang zetten. De persoon waar je het zonder toestemming naar stuurt zit daar misschien helemaal niet op te wachten. Als voorbeeld iemand heeft zn been gebroken, jij behandelt dat been maar ipv dat de reiki naar het been gaat blijkt dat de ontvanger geestelijk erg in de knel zit en dat de reiki daar harder voor nodig is dan voor het been. Reiki gaat naar de plek waar het het meest nodig is. Ik geef ook blanco iemand Reiki, het gaat daar waar het nodig is. Iemand die toestemming krijgt kan dan verklaren waarom er even flink gehuild moet worden, iemand die geen toestemming gegeven heeft schrikt daar misschien van.

Mensen moeten vragen of je ze wilt helpen, helpen zonder toestemming is ook een soort helpen omdat jij er beter bij voelt. (ook al is je intentie dat de ander zich er beter bij gaat voelen) Het is net zoiets als medicijnen geven aan iemand zonder dat de persoon daarvan af weet. Dat is voor mij de reden waarom ik vind dat je altijd met toestemming moet werken. (overigens heb ik ooit in een acute paniek situatie, ongeluk, iemand wel reiki gegeven. Dat heb ik toen de paniek weg was wel verteld, was een bekende, de ruimte om toestemming te vragen was er op dat moment niet)

@June, wat een prachtig kadoo heeft je moeder je gegeven!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:45

it is me, is prima!

Sleeper, daar heb je een heel goed punt!!
Het gaat er bij mijn gedachte ook absoluut niet om dat ik het niet wil vragen, maar na sommige toch wel 'heftige' reacties in diverse topics ben ik eigenlijk een beetje 'bang' voor de reactie van iemand. Als ik naar mijzelf kijk, zou ik een reactie sturen (als iemand dus een pb zou sturen en ik er niets mee zou hebben) dat ik het ontzettend aardig vind dat degene het aanbied, maar dat ik daar voor bedank. Maar nu zit het toch in je gedachten dat iemand het op kan vatten als bemoeizucht e.d. en dat vind ik geen prettige gedachte!
Maar je heb daar wel helemaal gelijk in! Ik heb eens iemand reiki gestuurd (gevraagd :D ) en de volgende dag zat haar ene oog helemaal dicht..... Even later ook de ander..... Ben me rotgeschrokken!! Heb toen gauw contact opgenomen met mijn master en zij gaf aan dat het zou kúnnen gebeuren dat wanneer er zeg maar een en ander uit moet, zoiets reactie van kan komen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:50

Ik doe er momenteel niet veel mee, maar toen ik in Engeland woonde heb ik mijn Reiki I gedaan, Tera Mai en Seichem. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:08

Kentaro, ik heb je pb gestuurd!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:43

Gebruiken jullie de reiki wel eens bij verbranding (door de zon)??

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:50

Kentaro schreef:
Gebruiken jullie de reiki wel eens bij verbranding (door de zon)??

Nog niet, jij wel? Ik heb laatst een afstandsbehandeling gegeven zonder de symbolen en ik voelde evengoed de energie stromen. Meer mensen die ervaring?