dat je andere mensen en dieren er ook mee kan helpen is een mooie bijkomstigheid...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dat je andere mensen en dieren er ook mee kan helpen is een mooie bijkomstigheid...
.. wil het ook vooral voor mezelf doen maar 
Kentaro schreef:Héél herkenbaar!!!
Ik kan er dan ook gewoon niet over uit dat er mensen zijn die het echt alleen maar voor het geld denken te doen!?! Ik probeerde een keer iemand te helpen op afstand en ze wilde graag een keer een directe behandeling. Aangezien zij aan de andere kant van het land woont, was het voor ons niet handig afspreken. Ze wist ineens dat oude buren van haar het ook deden. Zij daar naar toe. Gaven die mensen aan dat ze ermee gestopt waren omdat het niet winstgevend was...............

Anoniem schreef:Ik heb een cursus gedaan, reiki voor kinderen.
Vond het wel leuk om te doen en te ervaren, maar ik doe er niets (meer) mee. Ongeveer een half jaartje geleden als ik 't goed heb. Ik lees al een tijdje mee, leuk!

Kentaro schreef:Wat grappig om te lezen dat best wel veel 'last' hebben van gebrek aan zelfvertrouwen bij mensen behandelen!!! Dacht echt dat ik de enige was....![]()
Ik heb geleerd dat je áltijd toestemming moet vragen alvorens energie op afstand te sturen.
Doen jullie dat ook??
Ik trek me nogal gauw het lot van anderen aan.... Als ik dan wel eens wat lees, zou ik het liefst energie willen sturen om te helpen!! Nu zijn er hier op bokt nogal wat mensen 'anti' het 'zweverige' gedoe. Ik durf dan al eigenlijk niet zo goed meer een berichtje te sturen van wat zou je er van vinden als. Voorheen deed ik dat heel soms, maar nu zit er toch in m'n achterhoofd dat mensen iets wat ik ZO goed bedoel opvatten als 'bemoeierig', 'rot op met dat rare gedoe' e.d.!?!?
Sleeper schreef:Anoniem schreef:Ik heb een cursus gedaan, reiki voor kinderen.
Vond het wel leuk om te doen en te ervaren, maar ik doe er niets (meer) mee. Ongeveer een half jaartje geleden als ik 't goed heb. Ik lees al een tijdje mee, leuk!
Wat leuk dat je ook Reiki gedaan hebt. Je bent nog heel jong zag ik in je profiel. Misschien kan je er dieren mee behandelen? Dat is minder eng dan om het mensen te doen. Waarom ben je reiki gaan doen?
Ik vind dat mensen best wel geld mogen vragen alleen de verhoudingen kloppen imo vaak niet. 50,- voor een behandeling vind ik echt belachelijk veel geld. Geef dan mensen het advies ga het zelf doen, help jezelf hiermee.
Kentaro schreef:Heb alleen CM al eventjes niet 'gezien'?!![]()
Persoonlijk zie ik het niet als inbreuk. Stel dat iemand opent een topic en haar paard mankeerd e.e.a. en het gaat niet echt goed. Als je dan reiki zou willen sturen, doe je dat puur om te proberen het herstel te bevorderen!? Ik zelf zou het dan zien als helpen en niet als inbreuk!
Nu bijvoorbeeld is iemand die ik ken met haar paard gevallen en heeft nogal last. Zou dolgraag willen helpen door reiki te sturen, maar heb echt geen idee of zij daar wel of niet voor open zou staan!?!
. Dat kan hij goed gebruiken! Hij staat namelijk met een been in het gips vanwege een snijwond net boven de kroonrand... Gelukkig mag morgen het gips er vanaf, maar het blijft nog wel even spannend hoe alles zich herstelt. Hoe gaat dat eigenlijk als je Reiki op afstand stuurt? Ik vind het op zich wel een heel mooi iets, dat Reiki, maar blijf toch ook heel sceptisch daarover. Eerst zien/ervaren dan geloven
.
. Dat kan hij goed gebruiken! Hij staat namelijk met een been in het gips vanwege een snijwond net boven de kroonrand... Gelukkig mag morgen het gips er vanaf, maar het blijft nog wel even spannend hoe alles zich herstelt. Hoe gaat dat eigenlijk als je Reiki op afstand stuurt? Ik vind het op zich wel een heel mooi iets, dat Reiki, maar blijf toch ook heel sceptisch daarover. Eerst zien/ervaren dan geloven
.[/quote]
Kentaro schreef:Heb alleen CM al eventjes niet 'gezien'?!![]()
Persoonlijk zie ik het niet als inbreuk. Stel dat iemand opent een topic en haar paard mankeerd e.e.a. en het gaat niet echt goed. Als je dan reiki zou willen sturen, doe je dat puur om te proberen het herstel te bevorderen!? Ik zelf zou het dan zien als helpen en niet als inbreuk!
Nu bijvoorbeeld is iemand die ik ken met haar paard gevallen en heeft nogal last. Zou dolgraag willen helpen door reiki te sturen, maar heb echt geen idee of zij daar wel of niet voor open zou staan!?!
) en de volgende dag zat haar ene oog helemaal dicht..... Even later ook de ander..... Ben me rotgeschrokken!! Heb toen gauw contact opgenomen met mijn master en zij gaf aan dat het zou kúnnen gebeuren dat wanneer er zeg maar een en ander uit moet, zoiets reactie van kan komen.