stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:52

Oh dat zou dan misschien wel eens kunnen! Ik ben nu in 2 jaar tijd dan 2x ongesteld geweest :+ Maar je bent dan dus nog wel vruchtbaar? In mijn geval namelijk wel dan.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:52

Oefff.. hopelijk heb ik dat niet!
Klinkt wel een beetje als het probleem wat ik heb.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:55

Meiden... Elkaar geen aandoeningen aanpraten hè!
PCOS moet je laten uitzoeken door een gynaecoloog, en kun je jezelf niet opplakken als een onregelmatige cyclus je enige 'symptoom' is.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:56

Moet ook naar de gyn ;), wacht even 'rustig' af..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:57

Nell_ schreef:
Oh dat zou dan misschien wel eens kunnen! Ik ben nu in 2 jaar tijd dan 2x ongesteld geweest :+ Maar je bent dan dus nog wel vruchtbaar? In mijn geval namelijk wel dan.

Kan, dat je bijvoorbeeld net geluk hebt gehad dat je ten tijde van een sporadische eisprong geslachtsgemeenschap hebt gehad.

[edit] Dat zeg ik toch ook niet talisa, maar vind je "luie eierstokken" niet een beetje vaag van een huisarts??? Natuurlijk kan ik dat niet constateren, dat zal een gyn moeten doen, daarom vroeg ik dat ook...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:01

Nee onze dochter was geen 'lucy shot'. De dokter heeft bloed geprikt en daaruit kwam dat ik wél een eisprong heb iedere maand :j Alleen komt het er niet uit dmv een menstruatie.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:06

Rinske schreef:
Nell_ schreef:

Kan, dat je bijvoorbeeld net geluk hebt gehad dat je ten tijde van een sporadische eisprong geslachtsgemeenschap hebt gehad.

[edit] Dat zeg ik toch ook niet talisa, maar vind je "luie eierstokken" niet een beetje vaag van een huisarts??? Natuurlijk kan ik dat niet constateren, dat zal een gyn moeten doen, daarom vroeg ik dat ook...

PCOS is vaak relatief makkelijk te herkennen eigenlijk. Natuurlijk zijn niet alle gevallen zo volgens het boekje, maar als de arts 3 kenmerken vindt, is de diagnose niet erg moeilijk: onregelmatige of geen menstruatie, overgewicht, mannelijk beharingspatroon (in meer of mindere mate) en de vergrote eitjes (cysten) op een echo.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat Nell_ in deze categorie valt, van wat ik van haar ken ;) Maar goed, nogmaals, niet alles gaat uiteraard volgens het boekje.

Luie eierstokken is wel een term die gebruikt wordt bij verminderde vruchtbaarheid, en dit kan verschillende oorzaken hebben. Je kunt een langere cyclus hebben, je kunt een anovulatoire cyclus hebben (dus er springt geen eitje --> geen menstruatie, zoals bij PCOS) of er zit een blokkade ergens (verklevingen in de eileiders bijvoorbeeld, eitje kan er niet door en dus niet bevrucht worden en innestelen), of je hebt een 'probleem' in je baarmoederslijmvlies, dat deze bijv niet voldoende groeit en het dan ook niet afstoot (menstruatie).
Er zijn vast meer oorzaken maar deze schieten me even te binnen als 'veel voorkomend'. ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:08

Alle andere sypmtomen heb ik idd niet :+
Al ben ik ook niet verminder vruchtbaar. Hetzelfde als elke andere vrouw die gezond is. Maar ik heb alleen die menstruatie niet of nauwelijks :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:09

Ik vraag mij zo af, ik heb niet alles doorgelezen, maar is het zo dat door langer te gebruiken je er steeds meer effecten van hebt? Dus, ben je in het begin dat je de pil neemt, een beetje emotioneel, dan wordt dat langzaam erger zonder dat je er veel van merkt? Of niet?

ik gebruik nu 1jaar pleisters, ben er tevreden mee, minste hormonen op de markt zo ongeveer. Maar vraag het me toch af, of het anders is zonder. Ik wil geen hormonen gebruiken, maar het is anders heel moeilijk en een spiraaltje mag nog niet.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:10

Nell_ schreef:
Al ben ik ook niet verminder vruchtbaar. Hetzelfde als elke andere vrouw die gezond is. Maar ik heb alleen die menstruatie niet of nauwelijks :+

Prima dan toch? :D

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:13

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:21

Talisa schreef:
Nell_ schreef:

Prima dan toch? :D

Ja dat wel! Maar het is wel zo dat als je nooit ongesteld wordt en het 'vuil' dus blijft zitten je grotere kans hebt op baarmoederhals kanker? Dat vertelde een collega met hetzelfde probleem.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:25

Dat klopt wel volgens mij ja, is mij ook verteld in het ziekenhuis.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:27

Dus dat is mijn grootste probleem. Verder vind ik niet ongesteld worden heerlijk! :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:28

Leuk dit topic! Ik zit inmiddels alweer 8 jaar aan de pil, welke het precies is weet ik niet uit mijn hoofd. :') Ik ervaar echt alleen maar voordelen, ongesteldheid is te dragen, puisten zijn minder, mijn libido is gezakt naar een normaal niveau :D en ik word uiteraard niet zwanger.

Mijn emoties zijn helemaal prima denk ik zo?! Ik kan ontzettend genieten van het leven, ben tevreden met mezelf, maar kan ook helemaal emotioneel worden als mijn vriend wat liefs zegt :') pink dan ook gerust een traantje weg.

Nee voor mij niets anders, als het aan mij ligt slik ik dat ding nog wel tot ik er een knoop in kan laten leggen. :D

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 17:00

ik stop dus met de pil omdat we willen proberen dat ik zwanger raak maar wil dus pas na me vakantie zwanger raken vandaar, nou ga ik begin juni op vakantie dus denk niet dat ik dan 1 2 3 zwanger zal worden maar hoop dan wel snel.
maar ik heb ook ff wat anders, sinds begin april heb ik een opgezette onderbuik en zit ook echt beetje druk op dat ik er niet eens ff lekker op kan liggen, ik heb vorige week een test gedaan op zwangerschap maar ben dus niet zwanger. kan het door de hormonen van de pil zo zijn dat de test dus ook negatief test??
en voordat er vragen komen van waarom ben je nog niet naar de ha geweest dat komt omdat ze toch altijd zeggen van kijk het nog maar even aan

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:01

Ik ben ook gestopt met de pil
mijn vriend doet maar lekker zn regenjas aan :P

Ik ben een stuk minder dik sinds ik gestopt ben....

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:11

Ik ben augustus vorig jaar gestopt met de pil na 3 jaar (geen kinderwens, geen vaste relatie meer), omdat ik niet steeds al die hormonen 'voor niks' wil slikken. Ik had voorheen nooit last van mijn menstruatie o.i.d. Slikte het alleen om niet zwanger te raken. Ik weet niet eens wat voor pil ik had, een hele lichte volgens mij, die je altijd als eerste krijgt. Ik heb na het stoppen niet echt wat gemerkt, mijn menstruatie was wat onregelmatig (om de 6 weken) en bleef heel licht. Nu, na 6 maanden is het pas weer een beetje normaal aan het worden. Dat duurt dus best wel een tijd. Ik voel me veel fijner zonder, had toch het gevoel dat die pil de boel een beetje ontregelde, of onderdrukte. Daarnaast hoef ik er niet meer elke dag aan te denken en dat is ook wel handig ;)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:44

kellylero schreef:
ik stop dus met de pil omdat we willen proberen dat ik zwanger raak maar wil dus pas na me vakantie zwanger raken vandaar, nou ga ik begin juni op vakantie dus denk niet dat ik dan 1 2 3 zwanger zal worden maar hoop dan wel snel.
maar ik heb ook ff wat anders, sinds begin april heb ik een opgezette onderbuik en zit ook echt beetje druk op dat ik er niet eens ff lekker op kan liggen, ik heb vorige week een test gedaan op zwangerschap maar ben dus niet zwanger. kan het door de hormonen van de pil zo zijn dat de test dus ook negatief test??
en voordat er vragen komen van waarom ben je nog niet naar de ha geweest dat komt omdat ze toch altijd zeggen van kijk het nog maar even aan

Een zwangerschapstest kan niet negatief zijn omdat je de pil slikt. De zwangerschapstest meet namelijk het HCG hormoon, en dit heb je alleen in je lijf als je zwanger bent. In principe is de test pas betrouwbaar vanaf de eerste dag nádat je ongesteld had moeten worden.

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:46

Ik ben sinds eind januari ook gestopt met de pil. Direct mijn cyclus terug, maar ook de lichamelijke ongemakken waardoor ik ooit o.a. met de pil ben begonnen. De bloedingen de 1e 2 dagen zijn hevig en erge pijn/steken in mijn buik. Gelukkig wees iemand me op aleve feminax, echt een aanrader tegen de pijnen!
Ik denk dat ik een verwijzing naar de gyn ga vragen om d.m.v. een echo eens te kijken of alles wel goed is van binnen. Heb paar jaar geleden met chlamydia in het ziekenhuis gelegen, jammer genoeg daarna nooit meer onderzoek gehad of alles wel weer helemaal goed is van binnen.
Er is mij alleen gezegd dat er kans is dat er littekens op mij eileiders/eierstokken blijven waardoor het lastiger is om zwanger te worden.
Iemand hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen?

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:02

Ilona__ schreef:
kellylero schreef:

Een zwangerschapstest kan niet negatief zijn omdat je de pil slikt. De zwangerschapstest meet namelijk het HCG hormoon, en dit heb je alleen in je lijf als je zwanger bent. In principe is de test pas betrouwbaar vanaf de eerste dag nádat je ongesteld had moeten worden.

ok dankje, dan ben ik dus iig nog niet zwanger

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:13

Maar het komt wel eens voor dat de eerste paar testen negatief zijn omdat er nog weinig hcg hormonen zijn. Al is dit niet vaak hoor.

kellylero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 20:19

ja dat wist ik weer wel haha maar ben gewoon ongesteld geweest, naja normaal.. was iets anders dan normaal maar dat kwam door de spanning denk ik

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:28

Ik weet niet of het al is vermeld maar ik las dat er mensen zoeken naar een goed alternatief. Ik ben een absolute tegenstander van hormonen in mijn lijf. Niet omdat ik er last van heb maar als je logisch nadenkt dan wil je niet jaren vrijwillig hormonen in je lijf stoppen vandaar dat ik nu de T-safe heb. dit is een spiraaltje zonder hormonen (kan 10 jaar blijven zitten) heeft de voordelen van het koperspiraal maar in tegenstelling tot een aantal nadelen van het koperspiraal heeft de T-safe dit niet.
Ik ben er super tevreden over :D

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:44

Hoffie777 schreef:
Ik ben sinds eind januari ook gestopt met de pil. Direct mijn cyclus terug, maar ook de lichamelijke ongemakken waardoor ik ooit o.a. met de pil ben begonnen. De bloedingen de 1e 2 dagen zijn hevig en erge pijn/steken in mijn buik. Gelukkig wees iemand me op aleve feminax, echt een aanrader tegen de pijnen!
Ik denk dat ik een verwijzing naar de gyn ga vragen om d.m.v. een echo eens te kijken of alles wel goed is van binnen. Heb paar jaar geleden met chlamydia in het ziekenhuis gelegen, jammer genoeg daarna nooit meer onderzoek gehad of alles wel weer helemaal goed is van binnen.
Er is mij alleen gezegd dat er kans is dat er littekens op mij eileiders/eierstokken blijven waardoor het lastiger is om zwanger te worden.
Iemand hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen?

Wat ik je daar over kan vertellen is dat bij elke Chlamydia er inderdaad verklevingen ontstaan in je eileiders, waardoor het eitje dus minder gemakkelijk richting baarmoeder kan komen. Daarom heb je een verminderde kans op zwangerschap na een chlamydia infectie. Bij een 2e SOA gaat er weer een bepaald percentage af aan de kans op spontane zwangerschap.

In het ziekenhuis ervoor?! Wow dan had je wel een heftige infectie, of was het opgestegen richting je lever misschien?