Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pleiada schreef:Nee en daar heb ik ook geen belang bij,zelf zie ik daar de toegevoegde waarde niet van in..Laatst nog iemand die vreselijke pijn had in onderrug en bekken,helemaal binnenste buiten gekeerd incl mri scan en niets gevonden wat van belang was hooguit een klein beetje artrose..Hierna nog naar de neuroloog geweest en ook weer niets dus zei de dokter u moet gewoon weer doen wat u altijd deed(in haar geval erg veel),nou ze was echt gewoon ziek van de pijn(overgeven)en haar hele been trilde..Blijkt dat er een paar lendenwervels scheef stonden incl bekken,nu is het weer goed met haar en is ze van haar pijn af na behandeling..Je kan als je recht staat kijken of de ene bekkenrand nog hoger is dan de andere of aan de zijkant kijken of een kant van het bekken meer naar voren of naar achteren staat..Met wervels kun je met je vinger langs de wervelkolom en als er links of rechts een wervel wat uitwijkt staat hij niet helemaal goed,na je behandeling is dit verschil weg..Ik merk het zelf doordat ik weer recht op mijn paard kan zitten en geen pijn meer heb..
Tjinta schreef:electra63: In de 'volksmond' wordt het 'scheefstaan' van een wervel zo genoemd. Maar meestal gaat het om de tussenwervelschijf.
hoef je niet op MRI of Röntgen te zien.
Chiropractor of Osteopaat, manueel therapeut zij kunnen deze stand goed voelen en corrigeren.
Wel ben ik het met je eens dat je daar het best voor bij een Gestudeerde Chiropractor terecht kunt.
probleem alleen is dat die studies en titels niet rechtsbeschermd zijn en iedereen zich zo mag noemen.
(hier in duitsland in in ieder geval, geloof in Nederland ook).
Ostheopaten manipuleren ook, op een andere manier maar er zijn legio mogelijkheden om te manipuleren.
Ik denk persoonlijk dat je altijd naar opleiding mag vragen als je naar een Therapeut gaat.
pleiada schreef:Mijn ervaring met een chiropractor is ook niet zo fantastisch hoor er wordt vaak te veel kracht gebruikt..Ik ben er zelf voor een aantal maanden 2 keer in de week geweest,kon op een gegeven moment mijn hoofd haast niet meer bewegen...Ik ben zowiezo meer voor manipuleren op een hele subtiele en zachte manier..Dan is een osteophaat of een cranio sacraal therapeut of een orthomanueel therapeut in mij ogen een betere oplossing..
pleiada schreef:Ik ga eens kijken naar die boeken,het interesseert me best welMisschien heb ik er overheen gelezen,maar is dit ook te combineren met massages?
Tjinta schreef:Electra hier in duitsland behoort het niet tot de erkende beroepstitels.
Alleen het beroep Heilpraktiker is erkend.
Daar moet je een staatsexamen voor afleggen. Dat houdt alleen maar medische kennis in. Heel zwaar examen mondeling en schriftelijk.
heb je die kennis bewezen te beheersen dan mag je alles aan alternatieve behandeling toepassen.
Moonfish dat doe ik ook zo... een stijve nek bijv. wordt niet direct homeopathisch behandeld wel ondersteund.
Daarnaast kan ik masseren, heb ik een medi-tape tot mijn beschikking en Dorn-Preuss behandeling.
Ikzelf interesseer me ook voor de fytotherapie.
Ha genoeg om uit te pluizen.
Fijn te lezen dat ik niet de enige scepticus ben!
pleiada schreef:Kort gezegd hef je blokkades op zowel op zowel fysiek en emotioneel gebied door je bewust te worden van het probleem,het te accepteren en het los te laten..Je werkt vanuit je ware ik en maakt verbinding met de persoon/dier die je wilt behandelen..Je brengt het zeg maar op gang en laat het lichaam de rest oplossen..Je begint altijd met het rechtzetten van de heupen,wervels in de nek en rug zodat daar de energie weer naar behoren stroomt..Dan kun je op verdere klachten gaan werken die er zijn in het lichaam zowel fysiek of emotioneel..
pleiada schreef:Goh joh zelfs door voedselallergie,had je ook darmklachten?Darmen staan ook weer in verbinding met je onderrug en die weer in verbinding met je nek(bedenk ik me opeens)..