. Ik ga binnenkort maar eens langs bij een vereniging denk ik, in Enschede waarschijnlijk. Heeft iemand ervaring met de Vrije schutter? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik ga binnenkort maar eens langs bij een vereniging denk ik, in Enschede waarschijnlijk. Heeft iemand ervaring met de Vrije schutter? Elanor schreef:Gaaaf Alabatavorum! Zo te zien ook nog met fantastische outfit voor je paard erbij, heb je daar nog een foto van?
Bonjoy, ik schiet met een armbeschermer en om m'n vingers te sparen een schiethandschoen voor m'n peeshand (of duimring) en een handschoen voor m'n booghand.
Hij is er! Yay!Duidelijk nog even wennen (de foto is echt de állereerste keer dat ik ermee in m'n handen sta), maar hij is GAAF!
[ Afbeelding ]
Elanor schreef:Gaaaf Alabatavorum! Zo te zien ook nog met fantastische outfit voor je paard erbij, heb je daar nog een foto van?
Bonjoy, ik schiet met een armbeschermer en om m'n vingers te sparen een schiethandschoen voor m'n peeshand (of duimring) en een handschoen voor m'n booghand.
Hij is er! Yay!Duidelijk nog even wennen (de foto is echt de állereerste keer dat ik ermee in m'n handen sta), maar hij is GAAF!
[ Afbeelding ]
Hoe groot is zo'n boog?
Ik ben er zelf vanochtend eentje kwijtgeraakt. Hij moet ergens onder de grasmat zijn gefloept maar ik kan hem echt niet vinden. Is echt heel naar want er zit zoveel werk in....
Ik ben zelf 1.76 m, de boog meet opgespannen ongeveer 56 inch. Dit is een ruiterboog van Csaba Grozer, die worden verkocht in diverse (web)winkels. Ik heb deze direct bij hem gekocht. Handschoenen zijn van Bearpaw, bijna elke handboogwebwinkel heeft die wel.
. De pijlen zaten flink diep in het bord, omdat ik natuurlijk wel volledig opspan. Naast me stond een stoere knul echt zó banketstaaf te schieten, het zag er niet uit. Dacht zeker dat ie robin hood was.
, ok dus dan maar zo.
heroes_hell schreef:Ik val hier even binnen.
Kan je ook zelf een boog maken?
En dan bedoel ik geen super de luxe etc. maar bijv met een tak uit het bos

Dat wordt binnenkort weer een middagje fletchen.

Het oppervlak van de "niet-punt" is zo groot dat de kracht van de inslag waarschijnlijk wel mee zal vallen. Maar als hij met een zware boog wordt afgeschoten, zal het nog best even pijn kunnen doen denk ik. Leuk om eens te proberen.

Maar ik kan me voorstellen dat het een gek idee is, want NOOIT op mensen/dieren richten is wel regel nummer 1.