stef schreef:En ook in dit geval moeten de goede leiden onder de kwade
Hoe bedoel je????
Ik vind ook dat als je een schuld hebt je dit zsm op moet lossen, maar in sommige gevallen begrijp ik best dat een regeling niet nagekomen kan worden zoals het verhaal van Ts.....
Eigenlijk vind ik dat Ts dan naar de schuldeiser moet gaan en daar ter plekke laten zien de in en uitgave's, zodat ze zien dat het echt onmogelijk is.
Lijkt me sterk dat ze dan niet akkoord gaan met een tijdelijke nieuwe regeling?
Van een kale kip kun je niet plukken....helaas geld dat andersom ook niet,
Mijn vriend had een goed betaalde baan tot vorig jaar.
Zijn baas begon te mieren met uitbetalingen, 2 maandn niet, dan een voorschot enz enz.
Na 6 maanden is het bedrijf failliet gegaan, met alle gevolgen van dien.
Mijn vriend maakte zich tot dan niet zo druk om zijn loon, hij had immers een spaarpotje.
Maar reiskosten alles moet hij zelf vooruit schieten en zijn baas maar roepen, komt goed jongen....
Niet dus, samen met nog een paar collega's hebben ze het faillisement aangevraagd, maar er viel 0,0 te halen ( belastingen, banken gaan voor het loon.
Nu was er wel een regeling dat het uwv een gedeelte terug betaald, maar dat was nog net niet de helft als wat hij zou krijgen.
De baas is nu zijn mooie bedrijf kwijt, klanten weg, auto's huis, boedel.............IK vind dit best triest hoor, waarom moet zijn vrouw en kids eronder lijden omdat hij fouten heeft gemaakt?
Nu wonen ze op een flatje ( niks mis mee) maar hebben werkelijk niks meer.
Moet mijn vriend dan ieder jaar weer aan de bel trekken van hey ik krijg nog geld van jou????
De curator had ook al gezegd hier valt niks meer te halen......
Tuurlijk wil mijn vriend graag zijn geld zien, maar niet ten koste van alles, hij zegt zelf, als die man gewoon geen eigen bedrijf meer kan voeren, of bergen verdiend heeft hij er vrede mee ( dat die baas maar zelf werknemer word)
Dan is hij genoeg gestraft........