Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:13

De laatste loodjes zijn ook het moeilijkst :j Is natuurlijk ook logisch. Als er 100 kilo af moet ben je sneller 1 kilo kwijt dan dat er maar 1 kilootje af hoeft :)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:17

ik kom van 60kilo, die eerste 2 gingen er moeilijk af... de volgende 2 kilo heel snel.
Dan vond ik het wel ok voor een 2 tal maandjes en het eigenlijk niks gedaan....maar er is ook niks bij!

Nu valt mijn euro dat het bijna zomer is en sinds september zeur ik al dat ik te dik ben! Tjah! Ik ben nogal relax en na een tijd wordt je je lijf wel gewoon.

Nu net een groenteschotel op met een beetje roomsaus erover... Flesje wijn aan de kant gezet!
Morgen terug joggen en paardrijden :)
En maandag plus woensdag is enkel blender! Jammieeeee :(

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 11:18

EIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINDELIJK! Ik ben een kilootje kwijt! * doet een vreugdedansje*

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:26

Jeeejjjj!!!!

Hoeveel wou je er ook al waar af?

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 11:36

Ik wil er heel graag in de verre toekomst 10 kg vanaf. Maar met 5 tot 7 ga ik ook al heel blij zijn! :)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:24

ok, gaat lukken!
Ik ga straks nog een klein eindje lopen....en groenten als avondeten. :) Gezond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:29

Tip; iedere 3 uur (ongeveer) iets eten, t/m je avond eten.
Zo blijft de stofwisseling op gang, krijg je geen honger en krijgt je lichaam constant iets binnen.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:44

Grazen heet dat :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:50

Volgens mij heb je pech met je stofwisseling en doet jouw lichaam er alles aan om die vetten toch te behouden! Volgens mij gaat het vermeerderen van het aantal groeten ook niet meteen helpen. Wel zo gezond natuurlijk.
Mag ik ook vragen of je de pil neemt? Kan er ook mee te maken hebben.
Overigens duurt het afvallen bij de een langer dan bij de ander. Toen mijn vriend op zijn eten ging letten viel hij de eerste maand/anderhalve maand niks af. Daarna vlogen ze eraf en hij is nu 7 kg kwijt.
Maarre...als ik de porties eet die jij nu eet zou ik binnen notime 50 kg wegen... (mede door het stoppen met de pil en vervangen door nuvaring) want je eet echt niet veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:25

unicorn_kiss schreef:
Volgens mij heb je pech met je stofwisseling en doet jouw lichaam er alles aan om die vetten toch te behouden! Volgens mij gaat het vermeerderen van het aantal groeten ook niet meteen helpen. Wel zo gezond natuurlijk.
Overigens duurt het afvallen bij de een langer dan bij de ander. Toen mijn vriend op zijn eten ging letten viel hij de eerste maand/anderhalve maand niks af. Daarna vlogen ze eraf en hij is nu 7 kg kwijt.
Maarre...als ik de porties eet die jij nu eet zou ik binnen notime 50 kg wegen... (mede door het stoppen met de pil en vervangen door nuvaring) want je eet echt niet veel!

Pech met stofwisseling bestaat niet.
De TS eet gewoon niet 'goed'.
Als je meer porties eet per dag, weet je lichaam bij wijze van spreken dat er altijd voedsel is. Na een tijdje past je stofwisseling zich daar op aan en gaat minder opslaan; waarom zou je opslaan als er toch altijd beschikbaar is?

Het 'uithongeren' door minder te gaan eten is echt een dooddoener. Daarmee verander je je stofwisseling ook, maar precies andersom; er is niet veel eten, dus zoveel mogelijk opslaan: je komt aan/blijft op gewicht. Daarom moet je dus goed verdelen, niet overdreven streng dieeten (ik ben 2 maanden bezig en 8 kg kwijt, terwijl ik nog regelmatig een stukkie chocolade wegwerk ;) ). Dat maakt het ook makkelijker vol te houden.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:36

2 maanden en 8 kilo kwijt! Zoooo.. dat is snel!
Hoeveel wil je dan nog LOL? zijn al 2 kledingmaten, toch?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:44

Wartertje schreef:
vuurneon schreef:
Waarom ben je gaan minderen met water drinken?

Ik ben van 0.5 naar 1 liter gegaan :).

1 liter water is veel te weinig, je moet minimaal 2 liter water naar binnen werken :)

trouwens voor het afvallen is een centraal topic.

daar ben je onder soortgenoten

[MW] [Centraal] Diëten en afvallen deel 2
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 30-04-12 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:44

Balada schreef:
2 maanden en 8 kilo kwijt! Zoooo.. dat is snel!
Hoeveel wil je dan nog LOL? zijn al 2 kledingmaten, toch?

nee 5 kg kwijt is 1 kledingmaat. dus 10 kg is 2 kledingmaten

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:47

nee hoor, 4 kilo bij mij :). Als dat erbij is, dan moet ik groter kopen! Dus mijn 4 kilo hebben meer vet dan jouw 5 kilo :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:12

Bizzybijtje schreef:
unicorn_kiss schreef:

Pech met stofwisseling bestaat niet.
De TS eet gewoon niet 'goed'.
Als je meer porties eet per dag, weet je lichaam bij wijze van spreken dat er altijd voedsel is. Na een tijdje past je stofwisseling zich daar op aan en gaat minder opslaan; waarom zou je opslaan als er toch altijd beschikbaar is?

Het 'uithongeren' door minder te gaan eten is echt een dooddoener. Daarmee verander je je stofwisseling ook, maar precies andersom; er is niet veel eten, dus zoveel mogelijk opslaan: je komt aan/blijft op gewicht. Daarom moet je dus goed verdelen, niet overdreven streng dieeten (ik ben 2 maanden bezig en 8 kg kwijt, terwijl ik nog regelmatig een stukkie chocolade wegwerk ;) ). Dat maakt het ook makkelijker vol te houden.

Pech met stofwisseling bestaat in mijn ogen wel hoor.. Ik eet dagelijks rond de 2500 tot 3000 calorien, terwijl ik beduidend slanker ben dan vriendinnen die veel gezonder eten. Dat komt omdat mijn hartslag vrij hoog is in rust en ik dus sneller vetten verbrand zonder daarbij te sporten. Het is zeer persoonsgebonden. En meerdere porties eten gaat niet plots wonderen doen imo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:15

Maar als je weet dat TS slecht eet (dat blijkt uit wat ze hier verteld) dan zou ik niet meteen 'pech met de stofwisseling' roepen. Ga eerst maar gezond eten, dan kun je verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:39

Fiffill schreef:
Maar als je weet dat TS slecht eet (dat blijkt uit wat ze hier verteld) dan zou ik niet meteen 'pech met de stofwisseling' roepen. Ga eerst maar gezond eten, dan kun je verder kijken.

Precies.

Natuurlijk heeft de ene persoon meer aanleg voor gewichtsveranderingen dan andere. De ene komt makkelijker aan maar kweekt ook sneller spieren en omgekeerd. Maar meer dan aanleg is het niet (medische aandoeningen uitgezonderd). Ook iemand die aanleg heeft om aan te komen kan makkelijk afvallen, het vereist wellicht meer moeite maar het is nog steeds mogelijk.

Wil je dat echter doen dan moet je het wel goed doen, niet zoals TS doet. 1 liter water is veels te weinig, laat staan dat ze de duizend kcal nog niet haalt. Verder weet ik TS d'r schema natuurlijk niet, maar er is een enorm verschil wat mensen onder 'een uurtje fitness' verstaan, misschien dat daar ook een deel van het probleem ligt.

Daarbij wil ik niet je blijdschap verstoren, maar een gemiddeld mens schommelt meer dan een kilo per dag in gewicht. Als ik meerdere keren per dag op de weegschaal ga staan zie ik dat ik per 24 uur 2 kilo af val en ook weer 2 kilo aankom. De kilo die je bent 'afgevallen' kan daardoor komen als je op verschillende tijdstippen hebt gewogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:03

Inderdaad, die 2 kilo kunnen namelijk ook gewoon maaltijden zijn die je hebt gegeten :D
Ik vind dat het veel te snel op 'ik heb een slechte stofwisseling' gestoken wordt. Tuurlijk verschilt dat per persoon, maar niet zo extreem als sommige mensen denken. Meerdere porties is gewoon veel beter dat 3 maaltijden. Dan hoef je niet eens per se meer te gaan eten, maar vooral verdelen.

Enneh Balado, klopt en ben er heeeeeel blij mee :D ben nog maar 1 maat afgevallen maar dat is niet representatief aangezien mijn cupmaat toch nooit van z'n leven in een 36'je gaat passen :') heb nu 38 maar daar kijk ik niet zozeer naar. Het gaat me er vooral om dat ik me prettig voel :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 23:43

Dat meerdere porties beter zijn ben ik het ook totaal niet mee eens. Is ook weer persoonsgeboden. Als ik 6 kleine porties zou eten per dag, dan zou ik echt vreetaanvallen krijgen omdat ik échte verzadiging nodig heb. In mijn geval zijn dus grotere, maar minder frequente porties beter.
Dat het je stofwisseling zou boosten is ook achterhaald.

Laten we de spaarstand ook eens uit de wereld helpen: Als je te weinig gaat eten, dan gaat je lichaam niet op magische wijze vet vast houden.
Wat er wél gebeurd is dat je lichaam als eerste je spieren gaat afbreken, omdat die de meeste energie kosten om te bestaan. Je vetlaag kost veel minder energie om te behouden en die bewaard je lichaam dus ook.
Hoe minder spieren je hebt, hoe minder energie je lichaam verbruikt en hoe meer elke overtollige calorie dus in vet veranderd.

Ik voorspel dus ook dat TS na haar zeer drastische dieet het weinige eten niet meer vol kan houden. In de tussentijd is ze een hoop spiermassa verloren en zal ze dus alles weer aankomen + een aantal kilo's.
Been there, done that :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 10:05

Ik eet ook slecht en daar ben ik mezelf ook goed van bewust. Ik ben daarom nu ook in 'behandeling' bij een voedingsconsulente.

Gisteren heb ik ongeveer om de 3uur gegeten en ik merkte dat ik met het avondeten echt een stuk minder honger had! Gevolg was wel dat ik om 11u 's avonds echt énorme honger had. Valt hier wat tegen te doen? Mij is namelijk verteld dat eten na 8 of 9u 's avonds niet goed voor je is.

De bedoeling is ook niet dat ik minder ga eten hé! Ik merk dat ik dagelijks rond de 1800 kcal zit (wat dus te weinig is) maar meer eten is echt moeilijk omdat ik het gewoon niet nodig heb.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 10:09

phormicola schreef:
Ik voorspel dus ook dat TS na haar zeer drastische dieet het weinige eten niet meer vol kan houden. In de tussentijd is ze een hoop spiermassa verloren en zal ze dus alles weer aankomen + een aantal kilo's.
Been there, done that :)

Drastische dieet? Waar lees je dat? Ik eet écht niet minder dan voordien! Spiermassa verlies ik ook niet voor zover ik weet, door het fitnessen kweek ik alleen maar een beetje bij.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:24

Wat phormicola bedoelt is dat je eerst 980 calorien at, wat echt veelste weinig is en idd een drastisch dieet is. Heel je metabolisme gaat eraan en je spieren worden afgebroken.
Je kan dan wel sporten maar als het lichaam niks heeft om omgezet te worden zal er ook niks gebeuren. Je zal eerder nog meer afbraak en verzuring van je spieren krijgen.

1800kcal is prima als je wilt afvallen. Ik zat in het begin rond de 1600 kcal. (8 jaar geleden)

Ben nu ook weer aangekomen door een ongeval en wil heel graag mijn kilotjes kwijt, maar sjonge wat is het moeilijk. Door de weeks gaat het prima maar het weekend als ik mijn ritme kwijt ben! Dan gaat het verkeerd..

Ik had hier ook gelezen over het 1 daags schrans dieet ;) Iemand die hier ervaring mee heeft? Ben er een beetje sceptisch over, vooral omdat ik mijzelf geen halt kan toeroepen!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:03

Oh maar met die 980 kcal zat ik nog vóór het avondeten hé! Daar moet nog een volledig avondmaal bij :) Heb ik achteraf niet meer gepost, vandaar dat het misschien ontzettend onduidelijk was!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:37

Ooooooh, dan bied ik mijn excuses aan :)

Lucifertje: Ik heb nu 5 maanden lang 1x per week een schransdag, waarbij ik ook niet hoe te stoppen als ik eenmaal bezig ben :P Gaat prima hoor, boek mooie resultaten :)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:51

lucifertje schreef:
Ik had hier ook gelezen over het 1 daags schrans dieet ;) Iemand die hier ervaring mee heeft? Ben er een beetje sceptisch over, vooral omdat ik mijzelf geen halt kan toeroepen!

Ervaring! En leuk hoor. Heel de week gezond en zaterdag eet ik gewoon waar ik zin in heb! Soms blijft het vrij gezond, soms zit ik om 10u al aan de chips :D .
Maar het werkt, ik val er meer door af dan constant gezond.