Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knoffer schreef:@_Femkee, mag niet!? Je bent 20. Snap wel dat je het risico niet neemt, maar dat bepaal je toch zelf?
Gucci_ schreef:Ik doe al 2,5 jaar lang bijna elke dag ong 15 minuten buikspier oefeningen. Alleen als ik zit heb ik een buikje, die moet weg vind ik, alleen lukt het niet. 1 keer per week doe ik aan hardlopen en bijna elke dag fiets ik 45 min en ook nog vaak een kwartier op trampoline springen. Veel sporten dus, maar weinig resultaat... Mijn BMI is te laag en eigenlijk moet ik meer aankomen, dus minder eten kan ik ook niet doen. Alleen die irritante buik, hoewel hij 's ochtends wel een platter is en 's avonds weer dikker.
Knoffer schreef:@missfitness, wat versta jij onder goede krachttraining? Echt op de sportschool of kan dat ook gewoon thuis met gewichten?
missfitness schreef:Voor iemand die onbekend is met krachttraining zou ik naar de sportschool gaan. Daar kunnen ze begeleiden en vertellen hoe e.e.a. werkt. Ook kunnen ze een schema voor je maken om je te helpen met het halen van je doel. Je kan thuis trainen, maar zomaar wat met gewichten omslaan heeft geen zin. Hier zit een hele uitleg achter verschuilt.
Heb je ervaring dan kan je thuis gaan trainen.
Knoffer schreef:missfitness schreef:Voor iemand die onbekend is met krachttraining zou ik naar de sportschool gaan. Daar kunnen ze begeleiden en vertellen hoe e.e.a. werkt. Ook kunnen ze een schema voor je maken om je te helpen met het halen van je doel. Je kan thuis trainen, maar zomaar wat met gewichten omslaan heeft geen zin. Hier zit een hele uitleg achter verschuilt.
Heb je ervaring dan kan je thuis gaan trainen.
Ja, snap ik, daar heb je natuurlijk gelijk in, ik vind de sportschool alleen zo stomSaai en te duur. Ik vind sporten doorgaans erg leuk en ik moet er ook plezier of voldoening uit kunnen halen, anders doe ik het niet. (Meestal haal ik dat uit de competitieve factor + combi van techniek en uitputting; duursporten heb ik doorgaans dan ook weinig mee.) Dus de sportschool zit er voor mij niet echt in, hooguit mss een korte periode om me op gang te helpen voor thuis. Zwaardere oefeningen vind ik namelijk wel leuk/niet vervelend. (De stevige warming-up bij kickboxen/savate vond ik altijd heerlijk.) Ik heb nog ergens gewichten liggen, dus daar dacht ik aan. Liefst zou ik een boksbal ophangen, maar geen ruimte voor