Wie start er mee buikspieroefeningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:54

@Miri, oh, da's naar. Kan me voorstellen dat je het dan zat raakt.

@Duke, ah da's wel beter. Ik vind zelf altijd vooral de drempel om vroeger op te staan groot. Daarom fiets ik juist liever, want voor mij is de reistijd juist langer als ik met ov ga en heb geen auto voor de deur (zou m'n reistijd ook niet verkorten trouwens). 40min zonder al te veel zweten moet idd wel te doen zijn als je eenmaal op conditie bent. Zolang je geen erge tegenwind hebt of het heel heet is.

@_Femkee, mag niet!? Je bent 20. Snap wel dat je het risico niet neemt, maar dat bepaal je toch zelf?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:56

Ik denk dat het bij mij wel erger is O:) Ik zal het vanavond meten en hier neerzetten.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:01

Knoffer schreef:
@_Femkee, mag niet!? Je bent 20. Snap wel dat je het risico niet neemt, maar dat bepaal je toch zelf?

Ja, dat klopt, maar ons mam heeft het liever niet en anders kan ik iedere keer gaan bellen of smsen als ik op stal ben en als ik richting huis fiets (ze is soms behoorlijk overbezorgd).. Ik vind het ook niet altijd even prettig om langs het bos te fietsen als het donker is, maar de dagen worden gelukkig ook weer steeds langer!

marjolein_el

Re: Wie start er mee buikspieroefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:06

Ik doe ook mee!
Niet om dunner te worden (ben juist net wat aangekomen en daar ben ik heel blij mee :P ) maar op doktersadvies voor mijn knieën. Ik doe er ook bovenbeen spieren bij. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:07

@Knoffer, hoe ver is het dan fietsen voor jou naar je werk?
Wel bizar eigenlijk, want qua hardlopen is mijn conditie best goed, maar met fietsen gebruik je blijkbaar toch andere spiergroepen, want daarin lijkt mijn conditie wel slechter. Schaatsen van de winter ging juist weer heel goed vanwege het hardlopen.

@Femke, zou ik ook niet doen hoor. Ik ga 's avonds in het donker ook niet graag op de fiets naar stal. Is voor mij ruim 15 minuten fietsen, maar wel over een onverlichte polderweg.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:28

Wat grappig dat er zoveel mensen met de buik bezig zijn!!! Het is wel belangrijk om te weten dat een strakkere of gespierdere buik mogelijk is door veel oefeningen, voeding maar ook cardio! Er zijn uitzonderingen, maar voor de meeste mensen is dit wel van toepassing!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:37

Dus samengevat, degenen die hun spieren willen sterker maken doen gewoon de buikspieroefeningen, en zij die ze ook willen laten zien trainen er bijkomend ook hun speklaag vanaf :P :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:38

Cardio vind ik bij mij niet nodig, mag namelijk écht niet meer afvallen. wil alleen iets meer spier hebben :)

missfitness mag ik vragen welke oefeningen jij het snelst vind werken?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:43

De één is al slank en heeft een laag vet%, de spieren zie je dan vrij snel. De meeste mensen trainen zich suf, maar zien geen resultaat, de reden zijn de dingen die ik net heb genoemd.

De snelste resultaten krijg je met gewone situps. Je traint de bovenste buikspieren, waar het minste vet zit en de spieren zijn bij de meeste mensen hier het snelst zichtbaar. Snel is eigenlijk niet het juiste woord, regelmaat en discipline zijn eerder van toepassing. Er zijn tig oefeningen voor de buik en vergeet vooral de schuine buikspieren niet!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:47

maar zijn natuurlijk altijd oefeningen die de spiergroep directer aanpakken, dat bedoelde ik.
ik wil namelijk vooral de schuine buikspieren aanspreken, vind die mooier staan als de "blokjes". Daarom (naast slecht schoudergordel gebruik) dat ik de sit-ups als het ware omzeil. weet niet of jij nog een leuke oefening hebt ?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:53

Yasmine je hebt pb

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:06

Ik doe al 2,5 jaar lang bijna elke dag ong 15 minuten buikspier oefeningen. Alleen als ik zit heb ik een buikje, die moet weg vind ik, alleen lukt het niet. 1 keer per week doe ik aan hardlopen en bijna elke dag fiets ik 45 min en ook nog vaak een kwartier op trampoline springen. Veel sporten dus, maar weinig resultaat... Mijn BMI is te laag en eigenlijk moet ik meer aankomen, dus minder eten kan ik ook niet doen. Alleen die irritante buik, hoewel hij 's ochtends wel een platter is en 's avonds weer dikker. :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:12

Ik doe mee. :j
Sport wel fanatiek inclusief krachttraining, hardlopen, cardio enz.
Maar sit ups enzo heb ik een gloeiende hekel aan, maar ik vind al eeuwen dat ik dat moet doen. :')
Ik heb me ingeschreven voor de Dam tot damloop dus het is niet voor de leuk.

Vanavond staat er hardlopen op het menu.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:29

Gucci_ schreef:
Ik doe al 2,5 jaar lang bijna elke dag ong 15 minuten buikspier oefeningen. Alleen als ik zit heb ik een buikje, die moet weg vind ik, alleen lukt het niet. 1 keer per week doe ik aan hardlopen en bijna elke dag fiets ik 45 min en ook nog vaak een kwartier op trampoline springen. Veel sporten dus, maar weinig resultaat... Mijn BMI is te laag en eigenlijk moet ik meer aankomen, dus minder eten kan ik ook niet doen. Alleen die irritante buik, hoewel hij 's ochtends wel een platter is en 's avonds weer dikker. :D

Je moet krachttraining toevoegen aan je programma. Door krachttraining krijg je veel meer verbranding en hierdoor snellere vet afname. Naast de cardio wel te verstaan. Als je krachttraining doet moet je wel voldoende eten en misschien geloof je het niet, maar door goed en gezond te eten ga je ook afvallen. Als je dit een tijdje doet met een goed schema zal je verschil gaan zien!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:38

Ik heb vanmiddag op stal die app op m'n ipod getest! Is inderdaad wel handig ja, ik ga morgen vroeg uit de veren om te hard lopen! Morgen avond komt een vriendinnetje en dan gaan we samen dus weer body combat uitvoeren!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:51

Ik doe het ook niet echt voor een strakke buik, maar meer voor m'n rug (vaak lage rug pijn, heb een holle rug). Al vind ik het wel een mooie bijkomstigheid als m'n buik wat strakker wordt.

@Duke, naar m'n werk is maar 10 minuutjes fietsen. Naar stal is zo'n 11 kilometer, daar doe ik zo'n half uur over, maar met smerig weer of als ik m'n bodyprotector moet meeslepen voor de springles (1x per week), dan ben ik snel geneigd de auto te pakken. Auto staat bij kantoor.

@Femke, ja, kan ik me voorstellen hoor, maar 't klonk zo gek :P

@missfitness, wat versta jij onder goede krachttraining? Echt op de sportschool of kan dat ook gewoon thuis met gewichten?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:00

Knoffer schreef:
@missfitness, wat versta jij onder goede krachttraining? Echt op de sportschool of kan dat ook gewoon thuis met gewichten?

Voor iemand die onbekend is met krachttraining zou ik naar de sportschool gaan. Daar kunnen ze begeleiden en vertellen hoe e.e.a. werkt. Ook kunnen ze een schema voor je maken om je te helpen met het halen van je doel. Je kan thuis trainen, maar zomaar wat met gewichten omslaan heeft geen zin. Hier zit een hele uitleg achter verschuilt.
Heb je ervaring dan kan je thuis gaan trainen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:25

Zó!
Ik zag de ava van missfitness en de moed zonk me in de schoenen :o
Vlak voor ik ben gestopt, deed ik 150elke kant dus 450 in 35 minuten ongeveer, en dan deed ik er soms nog de plank bij.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:34

missfitness schreef:
Voor iemand die onbekend is met krachttraining zou ik naar de sportschool gaan. Daar kunnen ze begeleiden en vertellen hoe e.e.a. werkt. Ook kunnen ze een schema voor je maken om je te helpen met het halen van je doel. Je kan thuis trainen, maar zomaar wat met gewichten omslaan heeft geen zin. Hier zit een hele uitleg achter verschuilt.

Ja, snap ik, daar heb je natuurlijk gelijk in, ik vind de sportschool alleen zo stom :P Saai en te duur. Ik vind sporten doorgaans erg leuk en ik moet er ook plezier of voldoening uit kunnen halen, anders doe ik het niet. (Meestal haal ik dat uit de competitieve factor + combi van techniek en uitputting; duursporten heb ik doorgaans dan ook weinig mee.) Dus de sportschool zit er voor mij niet echt in, hooguit mss een korte periode om me op gang te helpen voor thuis. Zwaardere oefeningen vind ik namelijk wel leuk/niet vervelend. (De stevige warming-up bij kickboxen/savate vond ik altijd heerlijk.) Ik heb nog ergens gewichten liggen, dus daar dacht ik aan. Liefst zou ik een boksbal ophangen, maar geen ruimte voor :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:49

Knoffer schreef:
missfitness schreef:

Ja, snap ik, daar heb je natuurlijk gelijk in, ik vind de sportschool alleen zo stom :P Saai en te duur. Ik vind sporten doorgaans erg leuk en ik moet er ook plezier of voldoening uit kunnen halen, anders doe ik het niet. (Meestal haal ik dat uit de competitieve factor + combi van techniek en uitputting; duursporten heb ik doorgaans dan ook weinig mee.) Dus de sportschool zit er voor mij niet echt in, hooguit mss een korte periode om me op gang te helpen voor thuis. Zwaardere oefeningen vind ik namelijk wel leuk/niet vervelend. (De stevige warming-up bij kickboxen/savate vond ik altijd heerlijk.) Ik heb nog ergens gewichten liggen, dus daar dacht ik aan. Liefst zou ik een boksbal ophangen, maar geen ruimte voor :')

Als je thuis wilt trainen probeer je dan eerst een beetje te verdiepen in krachttraining. Het hoe en waarom is belangrijk om blessures te voorkomen en vooral om doelgericht te kunnen trainen. Als je van uitputting en zware oefeningen houdt dan zou ik eens wat info over P90X gaan zoeken. Is wel wat voor jou denk ik.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:53

moelly schreef:
Zó!
Ik zag de ava van missfitness en de moed zonk me in de schoenen :o
Vlak voor ik ben gestopt, deed ik 150elke kant dus 450 in 35 minuten ongeveer, en dan deed ik er soms nog de plank bij.

Waarom ben je gestopt? Had/heb je een strakke/gespierde buik?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:03

Ik voelde niks van gisteren. Jammer. :P Maar zo intensief was het ook niet.
Heb nu net toch een paar crunches en side cruches gedaan. Ga dat denk ik elke dag doen gewoon voor de routine. Het is niet dat ik daar iets van zal voelen. En om de andere dag een medium reeks. Vind die side crunch toch een vreemde, niet zo comfortabele oefening, nochtans heb ik 'm deze keer wel juist uitgevoerd. Misschien vervang ik die gewoon wel door de crunch twist of meer bicycles.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:19

Zo, gister de buikspreken gedaan! Vandaag lekkere zachte spierpijn. Vanavond 8 km hardgelopen en morgen weer buikspiertjes!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:51

Ik ga nu beginnen :j
Laat straks weten hoe het ging :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:07

Vanavond paard gereden. Western, en ik ben echt een engelse ruiter en ik voel de spierpijn nu al! Morgen ga ik hardlopen met die app.