Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
was ooooooit een aflevering over

Als ik eerst de film zie, dan neem ik die beelden mee als ik het boek lees en dat leest toch wat makkelijker. Hoewel m'n eigen beelden bedenken wél leuker is, maar dus ook 'vermoeiender'. 

.
(al zie ik volgens mij precies voor mij wat je bedoelt
)
Romana01 schreef:*KLIK*we houden het van je te goed(al zie ik volgens mij precies voor mij wat je bedoelt
)
Pluizebolpum schreef:Dat vind ik dus zo leuk met boeken, dat je er bijna letterlijk helemaal in op gaat. Als ik een boek neerleg moet ik altijd weer even bijkomen...Maar zie liever het boek dan de film, de film is bijna altijd minder. Alleen de Millennium trilogie van Stieg Larsson, die klopte wel erg goed, vond ik zelf.Romana01 schreef:*KLIK*we houden het van je te goed(al zie ik volgens mij precies voor mij wat je bedoelt
)
nobel1 schreef:Bizar?! ik dacht serieus dat iedereen zegmaar een filmpje in zijn hoofd afspeelde wanneer hij/zij een boek las![]()
Daarom vind ik boeken leuker dan films omdat je dan je " eigen " film kan maken.
Maar leuk om te weten dat het dus beeld-denken heet, weer wat geleerd
beelddenken is heel wat anders. Dat voor je zien tijdens een boek lezen kan iedereen (en heeft iedereen wss maar ik kan natuurlijk niet voor iedereen op de wereld spreken) hebben.
NieneWiep schreef:Ik vraag me dus ook af, als de beelddenkers hier in zichzelf denken 'ohja, ik moet straks nog even naar de supermarkt om melk te halen', zien jullie jezelf dan echt door de supermarkt lopen met een pak melk in je hand?Als ik denk dat praat ik letterlijk gewoon tegen mezelf. Ik zie dingen niet voor me maar maak gewoon zinnen in mijn hoofd.
. Alleen is denken in beelden idd wel mijn 'eerste natuur': ik denk eerst in beelden (dat gaat automatisch) en pas in een later stadium in woorden (ik kan dus wel switchen). Terwijl ik dus uit de quote van NieneWiep die ik hierboven aanhaal opmaak dat zij (en waarschijnlijk met haar een hoop andere mensen, kan me iig niet voorstellen dat zij de enige is) puur of in eerste instantie in woorden denken. Bij mij is dat dus niet het geval: voor zover ik weet (als ik er bewust over ga nadenken) is het bij mij altijd andersom. En als ik in woorden denk, dan hebben die woorden vaak ook nog een vorm (3D) of een kleur of op een andere manier een bepaalde 'sfeer'. Dat kan best vermoeiend zijn, het leidt vaak af.
). Dat woorden/letters in 3D zien bijv is daar een heel goed voorbeeld van.
ook je synesthesie.