Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:07

ja klopt! Gewoon even stoppen en goede stretchen.. Wordt vanzelf beter, hoop ik voor je :+

Weet je wat ik zo rot vind aan hardlopen; ik lig zovaaak over te geven een uur na het rennen!!! Zeker boven de 10 km, maar soms ook al bij 3.. leuk voor de winter, maar wilt toch gewoon weer gaan fietsen haha

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:42

missfitness schreef:
Zo dat is ook een heel programma!
Ik ben ook super trots op mn buik hoor!! Hoe is jou buik dan?

Strak :D Maar de spieren verstoppen zich nog onder een klein laagje vet.

@LOCA: Dat moet te doen zijn toch en 40 min. is een hele nette tijd voor 5km.

Hier heb ik weer een heerlijke sportieve dag. Vanmorgen 45 min. Sh'bam gedaan, 15 min. cardio en nog wat krachttraining. En zo voor het eerst in tijden weer is naar springles.

Krachttraining is hier trouwens absoluut niet favoriet, op de een of andere manier heb ik het vreemde idee dat ik er super breed van zou worden :') Terwijl dat zeer waarschijnlijk niet zal gebeuren. Ben ik de enige met dat vreemde idee? :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:49

Nee dat denken heel veel vrouwen, maar dat is echt niet waar!! Er gaat heeeeeeeeel veel tijd overheen als je te gespierd of breed bent. Je moet er ook aanleg voor hebben. Ik train me kapot in de sportschool en ben nog lang geen bodybuilder en dat wil ik ook niet. Je hebt het zelf in de hand maar om echt iets te willen bereiken moet je soms wel even flink aan de krachttraining.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:56

Het lijkt mij super tof om te gaan fitnessen, alleen de abonnementen zijn zo duur. En aangezien mijn ouders ook al mijn paardrijden betalen gaat dat niet werken.

Vandaag heb ik niet zo'n sportieve dag, uurtje gefietst en straks nog een uurtje wat oefeningen doen. Ik weet dat als ik nu weer ga hardlopen dat ik dan niet zo lekker loop omdat er dan geen dag rust tussen heeft gezeten, maar toch zou ik graag wat willen doen.. Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat dat gaat worden.

Mijn buik is wel super plat, maar heeft nog een klein vetlaagje. Maar ik vind het zo prima, staat nog mooi vrouwelijk vind ik.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:00

ik heb gister even een half uur mijn buik- en bilspieren getraind.
En doordat mijn been nu in het gips zit kan ik verder dan dat ook helemaal niks.
Maar na het trainen doet mijn been zulke pijn, ik weet niet wat ik fout doe,
want ik ga er niet op staan of zo. Zou het kunnen komen doordat ik mijn
hele lichaam aanspan en daardoor ik pijnscheuten krijg in dat been?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:13

Zijn we allemaal nog een beetje actief of liggen we op de bank? :D

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:04

Geestelijke voorbereiding op morgen: 30 km hardlopen! Ik word al moe bij de gedachte!! maar goed, alles voor een marathon.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

30 km _O_
Ik ga zondagochtend weer eens lopen... Ben momenteel echt lui (omdat ik even geen doel heb) en zit nog in dubio over de sportschool!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:43

wow 30 km!

heb gisteren hardlooples 10 van Evy gedaan, vanavond les 11 en daarna een uur bodypump! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:46

Ik zou eerlijk gezegd niet 2 dagen achter elkaar hardlopen :o
Mag ik vragen wat jouw achterliggende gedachten daarvan is?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:13

Sport je nooit 2 dagen achter elkaar Mootje?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:19

Nou, 2x dezelfde spiergroep trainen zou ik iig nooit doen 2 dagen achter elkaar :n
Evy zegt zelf ook telkens 'morgen een rustdag dus we zien elkaar overmorgen weer' :+
Ik ben van mening dat je je lichaam wel de tijd moet geven om te herstellen, of je nou 2km of 20km loopt!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:28

Mootje schreef:
Ik zou eerlijk gezegd niet 2 dagen achter elkaar hardlopen :o
Mag ik vragen wat jouw achterliggende gedachten daarvan is?

normaal gesproken doe ik dat ook niet...maar nu kwam het zo even uit. en een keertje maakt ook niet zo veel uit toch?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:30

Mootje schreef:
Nou, 2x dezelfde spiergroep trainen zou ik iig nooit doen 2 dagen achter elkaar :n
Evy zegt zelf ook telkens 'morgen een rustdag dus we zien elkaar overmorgen weer' :+
Ik ben van mening dat je je lichaam wel de tijd moet geven om te herstellen, of je nou 2km of 20km loopt!

Met cardio doe ik dat vrij regelmatig :o Met krachttraining niet. Maar idd als je 20 km. gaat hard lopen zal je lichaam wel rust nodig hebben om te herstellen.

Ik zit trouwens even te twijfelen of ik vandaag nog ga sporten. Morgenochtend wil ik ook en genoeg eten is hier de laatste tijd echt een probleem (2000kcal haal ik sowieso nooit) :o Het resultaat daarvan is dat ik in 1 week weer gelijk helemaal strak ben geworden *\o/* Wat natuurlijk erg fijn is, maar ik wil niet doorslaan. 3 keer in de week op de sportschool zijn is natuurlijk voldoende om in conditie te blijven.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:51

2 dagen achter elkaar hardlopen is nooit goed. Veel te belastend niet alleen voor je spieren maar ook knieën e.d. Ben je nog geweest Marijkjuh?

Ik ben net even 45min wezen zwemmen :) Morgen weer paardrijden en als mn spierpijn van de krachttraining afgezakt is even hardlopen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:50

Ik ga vandaag langs de sportschool voor een rondleiding (hoop ik).... Ben van plan om naast 2x in de week hardlopen (ipv 3x), 2 groepslessen te volgen en er 1x in de week krachttraining bij te gaan doen.
Anders ben ik bang dat die 12kg er echt niet af te krijgen is :+

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:11

Gister weer een fanatieke les bodyshape gedaan. De buikspieren zijn weer flink aangepakt :D Helaas kan ik vandaag en morgen niet naar de sportschool. Volgende week maar weer een paar keer extra gaan. Ik begin al te merken dat ik een betere conditie heb!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:35

Vanaf dinsdag ben ik lid van de sportschool op 400m van mijn huis... Direct een afspraak voor een schema (en vetmeting :+ ) gemaakt, dus mag meteen aan de bak!
Zondag eerst een rondje hardlopen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:40

Mag ik me hier ook melden? Ik ben sinds een paar weken weer actief aan het sporten geslagen. Ik zit momenteel voor een half jaar in Madrid, en ik kwam er ineens :+ achter dat mijn veranderde eetgewoonten te zien zijn. Daar zijn we dus een stokje voor gaan steken! }>
Deze week ben ik 5 keer naar de fitness geweest, maar volgende week kan ik helaas maar 1 keer (we gaan een aantal dagen weg en de schoolfitness is alleen door de weeks open). Maar ik hoop toch wel in juni een bikinibody te hebben :+ Daar gaan we dus goed ons best voor doen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:48

Ik vul mijn lijstje aan:
Uren per week:

2.5 uur voetbal.
3 uur paardrijden.
12 uur fietsen. (totaal 160Km in de week)
2 uur gymnastiek
1 uur skeeleren
2 uur hardlopen.

Totaal: 22.5 uur in de week sport.
Is dat eigenlijk wel veel? :P
Het zieter zo weinig uit. _O-

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:09

Natuurlijk is dat veel, dat is meer dan 3 uur per dag!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:15

Ik moet per dag 32 KM fietsen dus kom ik snel aan die 3 uurtjes :+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:18

Pff, luie dagen worden het voor mij! Gisteren heel de dag in Walibi geweest en vandaag gewoon geen puf om iets te doen. Morgen paardrijden en zondqg wedstrijd..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:21

Ik bereken fietsen niet tot sport, tenzij mountainbiken of spinnen oid :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:41

Er zit idd een groot verschil tussen op je gemakkie fietsen of met iets van 25 km/u richting het werk!
Ik heb echt veel collega's die elke dag 50 / 60 km woonwerkverkeer op de racefiets of mountainbike hebben, chapeau _O_