Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tukje

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:38

Ik wil ook weer gaag stoppen, ik was toen ik wist dat ik zwanger was gestopt met roken, ging echt hartstikke goed geen enkele probleem gehad. Helaas hebben we nogal pech gehad met start van onze zoon toen ben ik weer acuut weer begonnen. Maar toen het goed ging zei manlief ik wou toch graag dat je nu echt weer gaat stoppen schatje want ik maak me best wel zorgen om je gezondheid.

Ik heb het geprobeerd met nortrillen maar dat paste niet goed met mijn andere medicijnen (werd een partij vaag van) en nu rook ik weer op nieuw. Maar zit sterk te overwegen om nu echt te stoppen en dan gewoon gold turkey

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:46

Jannepauli schreef:
Heel vaak herhalen: "Getver schat, wat stink je.." :+

:))

Succes voor de mensen die net zijn gestopt/gaan stoppen :j

Ik snap overigens niet dat mensen 'stiekem' weer beginnen := Wij zijn samen gestopt en als ik mezelf niet zou kunnen bedwingen zou ik het eerst zeggen en het daarna pas doen, tegen die tijd is de behoefte vast alweer verdwenen :+

Bijna een maand gestopt nu :j Nog steeds merk ik niet heel veel verschil, conditie is hetzelfde, reuk en smaak ook :j Heb het alleen verschrikkelijk koud, we slapen nu 's nachts onder twee dekbedden (de hele winter hebben we onder één gelegen :D ) en ik heb nog een kruik mee....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:48

Grappig hier hetzelfde sinds ik gestopt ben heb ik het kouder ook onder twee dekbedden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:56

Succes allemaal nieuwe stoppers!!!
Goedzo volhouders!!!

Zo alweer een nieuw topic met 5 pagina's.
Ik ben nu 3,5 maanden gestopt en het gaat super, ik denk nog maar weinig aan roken. Zelf tijdens stress situaties denk ik niet aan een sigaret.
Ik heb een nieuwe verslaving: Gelnagels :P
Heb een hele koffer vol materiaal en nail-art spullen gekocht en moet mezelf echt bedwingen niet iedere dag nieuwe nagels bij mezelf te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:08

Hier gaat het nog steeds goed, volgens mioj zit ik op 7 weken nu ongeveer.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:21

Wat grappig Repelsteel zo heb je er gewoon een nieuwe hobby bij :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:22

Hier gaat het ook nog steeds goed, steeds beter. De uitslag van de longarts deed me goed _O-

Repelsteel, wat toevallig!!
Ik heb sinds kort mijn salon aan huis <<) Nagels en hairextensions.

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:36

Hier ook al een vijf weken rookvrij. Het lopen gaat steeds beter, manlief wil me al inschrijven voor een 10 kilometer wedstrijd...daarvoor heb ik toch nog even tijd nodig, vrees ik...wil niet afgaan als een gieter. Door regelmatiger te gaan lopen, zijn er geen kilo's bijgekomen. Voor iedereen : veel succes!!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:07

Pfff ik moet zeggen sinds ik gestopt ben heb ik wel vreet neigingen, het roken maakt plaats voor wat anders, als ik me bezig houd is er niks aan de hand, maar in de avond zo op de bank moet je toch wat doen..... Heb nog niet op de weegschaal gestaan, ga ik ook niet doen als ik ben aangekomen is het toch een teleurstelling. Aan de andere kant loop ik nu wel 2x per week hard dus zou er niks bijgekomen mogen zijn ;-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:30

Hier bijna 5 weken (morgen!) gestopt. Gaat ook nog steeds goed, idd, steeds beter zelfs! Denk er steeds minder aan. Zo zat ik vanmorgen op de fiets naar het werk en bedacht me ineens dat ik tijdens mijn ochtend bakkie niet eens aan een sigaret gedacht had! :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:07

Ik zie hier ineens het woord 'nagels' voorbij komen. Sinds ik gestopt ben met roken héb ik weer nagels := .
Ik was altijd een enorme nagelbijter en heb nu ineens allemaal witte randjes :D hahaha, ben trots op mezelf *\o/*

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:44

Da's knap! Ik dacht dat mensen juist gingen bijten door stress en als je niet mag roken...

Ik ben nog niet helemaal gestopt... Thuis gaat het goed, maar op stal is het moeilijk. Ik mag van mezelf mijn 'stalpakje' oproken en dan houdt ook dat op. Zit ik op 3 (max) sigaretten per dag. Ik weet het, het is een mooi excuus zo'n 'overgangsweek' :-)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:44

EllenB schreef:
Da's knap! Ik dacht dat mensen juist gingen bijten door stress en als je niet mag roken...

Ik ben nog niet helemaal gestopt... Thuis gaat het goed, maar op stal is het moeilijk. Ik mag van mezelf mijn 'stalpakje' oproken en dan houdt ook dat op. Zit ik op 3 (max) sigaretten per dag. Ik weet het, het is een mooi excuus zo'n 'overgangsweek' :-)

Ik heb ook nieuwe tandjes, dus kán ook geen nagelbijten nu :D . Dus eigenlijk heeft het niet persee met het stoppen met roken te maken, maar dacht er ineens aan toen ik 'nagels' voorbij zag komen :j
Heb trouwens helemaal geen last van stress nu ik gestopt ben *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:45

Brrrr, dag 6 voor mij. Op zich heb ik nog steeds geen moeite met het stoppen, maar mijn lichaam mist iets waardoor ik geneigd ben veel te gaan snoepen. En dat wil ik niet, want aankomen zie ik gewoon niet zitten.
Dus het is voor mij nu een strijd om die hele doos met paaseitjes te laten staan, en dat lekkere pak met jodenkoeken. Jammie :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:02

Chocola is vies, heel vies, echt waar :j :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:52

Wat goed he Ingrid *\o/*
Hahha Ninus was het maar zo´n feest.
HorseTopShop erg he dat idee iets te moeten vervangen.
Ga nu snel weer wat popcorn maken :9

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:34

Ohhhhh, ik ben zoooo verslaafd aan chocola :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 06:49

Hahaha :D Maar dat komt vast niet alleen door het stoppen met roken :+

Ben zooooo blij dat ik niet de drang heb om te compenseren met eten en dat het me tot nu toe lukt om extra te sporten. Maar kijken hoeveel kilo het me uiteindelijk oplevert :+ Neem aan dat je stofwisseling uiteindelijk wel weer 'herstelt' als je niet al te veel chocola eet toch? :=

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:19

Ik ben in 5 weken tijd ruim 4 kilo gegroeid *\o/*
En ja, dat is een correcte smiley, ik kan het gebruiken :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:00

XoNo schreef:
Ik ben in 5 weken tijd ruim 4 kilo gegroeid *\o/*
En ja, dat is een correcte smiley, ik kan het gebruiken :D

*Ziet niet wat hier staat*

Nagelbijten, oh bah... vind ik zóiets verschrikkelijks!!!! Velletjes bijten doe ik wel :P
Toen ik 'nieuwe tanden' (facings) nam eind 2010 kon ik niet meer bijten... heeft flink wat oefening gekost om het weer te kunnen :D

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:51

Ninus schreef:
Neem aan dat je stofwisseling uiteindelijk wel weer 'herstelt' als je niet al te veel chocola eet toch? :=

Je stofwisseling stabiliseert na een flinke poos vanzelf weer. Maar als je kunt voorkomen dat er extra kilo's aankomen is dat wel beter voor je.
En voor wie die extra kilo's wel kan gebruiken, mooi toch?
Gelukkig kon ik vrij gemakkelijk alle (zoet)snoepen laten en ben meer een type voor hartig.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:51

Velletjes bijten is veel minder verschrikkelijk... :? :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:59

XoNo schreef:

Volgens vriendlief nog véél verschrikkelijker :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:06

XoNo schreef:

:D het verdient beide geen schoonheidsprijsje (maar altijd nog beter dan roken :j )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:09

Precies +:)+