Situation schreef:De abortus kliniek houdt de laatste dag van je ongesteldheid aan, dat was 3 maart. Volgens hun zit ik nu op 6 weken dus, maar ik weet zeker dat het op 15 maart gebeurd is, dus nu 4 weken. Tot 8 weken heb je de tijd om het met een abortus weg te laten halen.
Dan ben je 6 weken zwanger, de 2 weken voor de conceptie krijg je "cadeau". Men gaat altijd uit van de eerste dag van de ongesteldheid bij het berekenen van een zwangerschap.
Situation schreef:Dat denk ik ook. Het is nu een bloedpropje. Sowieso als blijkt dat ik al langer zwanger ben dan 9 weken (wat me heel stug lijkt, was aan de pil), laat ik het niet weghalen. Dan hoor je een hartje kloppen, en is het voor mij een mens. Een wezentje, dan heeft het zo moeten zijn. Iets met een hart kan ik niet doden. Tot 8 weken vind ik het geen moord, het is nog niks.
Een kloppend hartje zal er nog niet zijn, daarvoor is het nog niet ver genoeg ontwikkeld. Maar als je het kan zien, wordt het naar mijn gevoel nog veel echter. En misschien heb ik ineens moedergevoelens, dan twijfel ik niet en hou ik het. Als ik twijfels heb, zal ik wel doorgaan met de abortus. Ik hou alles waar ik over nadenk nu in mijn achterhoofd, maar de echo gaat de doorslag geven.
Ik ben na 4,5 jaar emotionele achtbanen eindelijk zwanger, dus mijn emoties zijn heel anders dan die van jou. Echter had ik bij 6 weken een zware bloeding en moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Daar kreeg ik een echo, en daar was al een prachtige hartactie op te zien. Een heel klein snelkloppend korreltje. Je baby ziet er dan nog een beetje uit als een boontje, maar wel mét een kloppend hartje, het leeft dus echt. Bij 8,5 week heb ik ook een echo gehad, weer een hele mooie hartactie te zien, en vorige week had ik de 10,5 week (officiële termijnecho) waarop je dus écht al een mini mensje ziet. Ik heb gehuild, want wat was het mooi om te zien. Het trappelt en beweegt al met armen en beentjes, je ziet het neusje en het oortje al. Het is geweldig om je baby's hartje te horen.
Nu is het niet mijn bedoeling om je over te halen om het te houden, maar ik weet wel dat het een -ook al is het nog maar een paar weken oud- je echt al een mini mensje in je buik hebt.
Denk er goed over na, en inderdaad, laat een echo maken, want ik denk dat je dan pas ziet wat er in je buik groeit. En je kan dan alsnog beslissen om het weg te laten halen als je het echt echt echt echt niet wil. Maar zoals ik je verhaal lees, zou je echt wel een goede moeder zijn voor je kind.