Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:24

Zo deelde ik laatst zo'n afbakbroodje met kruidenboter erin, ik ga de helft aan mijn vriendin en ik de andere helft. Omdat ze niet drinkt had ze sinaasappelsap en ik een biertje. Dan is zo'n opmerking echt een dooddoener (zeker als je het al 209230492i3402 keer gehoord hebt) ik zei dat ze niet zo moest zeiken en d'r mond moest houden. Alsof ik me schuldig moet gaan voelen voor haar omdat ze een broodje eet waar zij wèl dik van wordt en ik niet.

Ik kan er niets aan doen dat zij slecht ontbijt, met witbrood luncht of een bak kibbeling, tegen avondeten sterft ze van de honger en vreet ze d'r maag helemaal vol om het af te toppen met wat handjes chips.

Gister zei ze dat ze vanaf vandaag ging letten op haar eetpatroon, terwijl ze een handje pepermunt in haar mik drukt. En ze is echt niet dik, hoogstens wat voller, ze sport elke dag veel te veel zodat ze een scheenbeen blessure heeft opgelopen maar door het eetpatroon is er bijna geen resultaat waardoor ze alleen maar harder gaat sporten wat blessures als gevolg heeft.

Ik kan ook niet alles eten, als ik zou eten zoals zij zou ik ook aankomen en dat willen sommige mensen maar niet zien. Het is echt niet levensverzurend ofzo als zulke opmerkingen gemaakt worden maar wel ongelooflijk ondoordacht.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:24

Ayasha schreef:
"
Maar inderdaad, de opmerkingen als je eens een taartje over slaat of wanneer je geen zin hebt in een snoepje blijven alsnog niet uit. :+ Ze moesten eens weten wat ik er allemaal in kap. :+

Moet je voor de lol eens zeggen dat je aan de lijn bent! Kun je lachen! :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:26

Dustyenmax18 schreef:
Hier het zelfde, ben wel iets kleiner als jou. Ik pas met mijn 1.65 en 57kg ( BMI van 21) ook soms een 40 aan, heb er ook verschillende van 38 en paardrijbroek zelfs 176 maar hier zit wel veel meer rek in.

Dus in de ogen van quellian, zou ik dus 'behoorlijk' moeten zijn. Vind het dan wel raar waarom dat er vaker tegen mij gezegt word dat ik absoluut niet meer mag afvallen, en verschillende keren bekende naar me toe kwamen en vroegen of ik eet problemen zou hebben.s.

Er is ook wel verschil in maten, ik denk niet dat de maat 40 van de Primark/H&M/Wonder Woman DE maat 40 is, dat komt nl. overeen met de maat 34/36 bij Miss Etam etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:27

Fred_Kroket schreef:
Ayasha schreef:
"
Maar inderdaad, de opmerkingen als je eens een taartje over slaat of wanneer je geen zin hebt in een snoepje blijven alsnog niet uit. :+ Ze moesten eens weten wat ik er allemaal in kap. :+

_O- En er nog rustig bij vermelden dat er zeker 5kg af mag? :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:18

mayniac_val schreef:
.

@Nancy: als je zegt dat ontbijten beter wel kan, komt er een ton aan excuses ja.. Ze heeft namelijk nooit trek voor tien uur.
Nope, zoveel mogelijk met ov.. Ze woont bijvoorbeeld aardig dicht bij haar opleiding (half uurtje fietsen geloof ik, met het ov ben je echt net zo lang bezig) maar pakt eens in de drie jaar de fiets.

Nou ja.. Als zo iemand bij mij dan commentaar zou leveren.. Zou ik ook even een boekje open doen over haar :+
Wat een lui mens zeg!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:19

Ayasha schreef:
Fred_Kroket schreef:

_O- En er nog rustig bij vermelden dat er zeker 5kg af mag? :')

*Ziet gezicht voor zich*

:oo :oo :wow:

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:22

geerke schreef:
als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht ;)

Gaat in protest :D Ik ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:23

Mindim schreef:
geerke schreef:
als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht ;)

Gaat in protest :D Ik ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur :D

dan ben jij een van de uitzonderingen :D ....tjee...daar ben ik niet jaloers op hoor :o

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:24

Mindim schreef:
geerke schreef:

Een vriendin van mij heeft dat ook :')
Die heeft een super slank buikje, maar die heeft volgensmij ook een dubbel D of een E en zij heeft ze echt niet gekocht.
Ze eet wel erg veel, maar sport ook veel.
Denk dat bij haar al het vet bij der borsten gaat zitten _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:24

Nou,, Toen ik dikker was.. (17/18 jaar) had ik kleinere borsten dan nu :+

Het is nog niet overdreven veel := Maar het is wel een B/C cup :j (wat ik wel prima vind, met sporten en paardrijden :j)

BalouArera

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:26

Ik krijg ook steeds vaker de opmerking: Eet je wel genoeg? Wat ben je dun...
Soms zelfs de opmerking: Anorexiapatient...

Ik heb geen Anorexia ik ben alleen dun...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:26

Stamina schreef:
geerke schreef:
ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?

Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.

'in shape' hoeft zich echt niet te uiten in maatje S-XS hoor.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:28

Quellian schreef:
Dustyenmax18 schreef:
Hier het zelfde, ben wel iets kleiner als jou. Ik pas met mijn 1.65 en 57kg ( BMI van 21) ook soms een 40 aan, heb er ook verschillende van 38 en paardrijbroek zelfs 176 maar hier zit wel veel meer rek in.

Dus in de ogen van quellian, zou ik dus 'behoorlijk' moeten zijn. Vind het dan wel raar waarom dat er vaker tegen mij gezegt word dat ik absoluut niet meer mag afvallen, en verschillende keren bekende naar me toe kwamen en vroegen of ik eet problemen zou hebben.s.

Er is ook wel verschil in maten, ik denk niet dat de maat 40 van de Primark/H&M/Wonder Woman DE maat 40 is, dat komt nl. overeen met de maat 34/36 bij Miss Etam etc.

Miss Etam houdt er een speciaal matensysteem op na, om de 'oudere' populatie lekker te laten voelen. H&M en dat soort winkels houden de echte maten aan.

Ik ben m'n hele leven te dik geweest (maat 48 was heel normaal) en nu heb ik maat 36/38. Ik krijg ook van familie te horen: "Ben je nu eens klaar?" "Eet eens een patatje joh!" Overigens, als ik ze vertel dat ik 2400 kcal per dag eet houden ze hun mond wel :+
Maar omdat ik altijd te dik ben geweest vind ik het fantastisch om dat soort dingen te horen }>
Ik kan me voorstellen dat als je van jezelf heel erg slank bent en juist graag wat voller zou willen zijn dat dat pijn doet :j Ik vond het ook altijd pijnlijk als wildvreemden commentaar op m'n eten leverden toen ik nog dik was, ik werd daar zo boos van!

Ik sport nu fanatiek en heb een strak eetschema waar ik me perfect aan hou. Andere mensen mogen zeggen wat ze willen, wat mij betreft. Ik voel me goed, ik ga er steeds beter uitzien en ik ben nog lang niet klaar :D
Ik moet er veel harder aan werken dan mensen die van nature slank zijn, maar van mij zullen ze nooit te horen krijgen dat ze te dun zijn, dat vind ik zo'n onzin :n

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:31

geerke schreef:

Dat is onzin, borstweefsel is geen vetweefsel, het gaat wel over in vetweefsel als je ouder wordt.

Ik heb een vetpercentage van 19 tot 21% het varieert een beetje een gezond BMI en weeg rond de 50 kilo en heb een D cup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:32

geerke schreef:
dan ben jij een van de uitzonderingen :D ....tjee...daar ben ik niet jaloers op hoor :o

Toch toont het niet zo groot, maar dat komt natuurlijk omdat de omtrek maar 70 is, in een 75 D passen mijn borsten ook, maar dan is de omtrek gewoon te wijd.
Men is altijd juist erg verbaasd als ik zeg dat ik 70E heb.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:33

Iedereen kan wel over wat zeuren....

Ik beweeg heel veel met mijn werk/ leefstijl en eet gewoon normaal en ben nogal dun ja... Maat 34/xs is soms zelfs ruim ... En als je dan wel een E-cup hebt dan lijk je nog veel dunner...

Krijg nooit echt negatieve reacties alhoewel als ik met mensen ergens ga eten en ik een gezond hapje of smoothie uitkies ipv een saucijsbroodje of grote croissant ik weleens de opmerking krijg ' Eet je wel?' of je ' Gaat alles wel goed met je?' Nee mensen, ik kan gewoon niet goed tegen vet eten en heb er ook niet altijd zin in..

geerke

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:39

het is ook bewezen dat slanke mensen gewoon minder eten dat de dikkers...lijkt mij ook logisch.
Er zijn er heel weinig die slank blijven en de hele dag eten...helemaal als je boven de 40 bent.
Slanke mensen bewegen meer en eten minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:42

Waar ik me het meeste aan stoor is dat men denkt dat slank je altijd aan komt waaien en dat slank automatisch betekent dat je dan ook wel een strak lichaam zult hebben.

In mijn familie worden we rond onze pubertijd als vrouwen allemaal zwaar, ik woog destijds 82 kilo. Na de pubertijd, verlies je het gewicht weer, bij mij in extreme mate, want ineens woog ik 46 kilo. Ik had het altijd koud, een houten kruk of harde ondergrond om op te zitten was ronduit pijnlijk, voor zowel rug als kont. Helaas kon ik eten wat ik wou, maar er kwam niets aan. Ik denk gedeeltelijk door stress. Ik val juist af van stress.
Op het ogenblik weeg ik tussen de 58 en 60 kilo (lang leve dat ik zwanger ben geweest) bij een lengte van 1.72. Dus slank ben ik wel, maar dan ben je nog niet strak vanzelf, dus daar werk ik enorm hard aan. Het stoort me dan mateloos dat men dan denkt dat ik alles maar op een presenteerblad krijg aangereikt. Dat dun zijn altijd maar een voordeel moet zijn en dat je daarover niet mag klagen van de zwaardere medemens, want welk probleem heb je nu eigenlijk. Je kunt onbeperkt doen waar zij van dromen en dat is eten en daarom is de jaloezie er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:44

geerke schreef:
het is ook bewezen dat slanke mensen gewoon minder eten dat de dikkers...lijkt mij ook logisch.
Er zijn er heel weinig die slank blijven en de hele dag eten...helemaal als je boven de 40 bent.

Ik eet als een slootgraver, ik eet ongeveer 6 tot 8 boterhammen op een dag. Plus een groot bord warm eten. Ik eet alleen geen koek en snoep. Verder sport ik 3 maal in de week en ik ben 38 jaar.
Tuurlijk is het gevolg van minder eten en meer bewegen een slanker lichaam. Maar het gros vertikt het om een van beide dinge of beide dingen te doen en zeuren dan over een te dik lichaam.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:46

En sommige slanke mensen zijn gewoon dik van binnen, daarbij zit het vet om de organen heen ipv aan de buitenkant. Vind de opmerkingen dat alle 'dikke' mensen er wat aan kunnen doen, zich vol zouden stouwen met eten etc. erg kinderachtig, getuigen ook van 'heb de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt'.

Wat letten jullie allemaal op een ander. Precies weten wat een ander eet, hoeveel ze sporten, of ze met de bus gaan of fietsen etc. Who cares? Als jij je lekker voelt in je lichaam, dan lach je grapjes toch gewoon weg? Als ik een slanke collega zie lopen in een jurkje wat haar fantastisch staat, dan denk ik niet 'oh wat is zij slank, ze hongert zich vast uit' maar dan meer zoiets van 'goh wat staat dat jurkje haar toch geweldig'. En hetzelfde als een rondere collega een spijkerbroek aan heeft die haar fantastisch staat, dan denk je toch ook niet 'wat een vetklep, kan ze de chocolade niet laten staan' maar meer 'wat staat die broek haar fantastisch'.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:48

de een wil erg graag moeite voor doen en de ander niet...dat moet ieder voor zich weten toch?
Ik ben nu 47 en mag niet echt klagen....nog geen putje in mijn benen.Doe er niets voor,ja,ik beweeg de hele dag...paarden,tuin...vaak zwaar werk.
ik ben1.62 en 62 kilo....mag wat van af dus.(Maar ik moet een keuken bouwen dus dan gaat dan vanzelf)

Met niet snoepen en geen frisdrank kom je meestal al een heel eind.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:50

Vjestagirl, zo denk jij misschien, maar veel anderen niet.
Ik ben vorig jaar aangekomen door ziekte + medicijnen, vréselijk vond ik het!! Dus ben er ook keihard aan gaan trekken om die kilo's eraf te krijgen (dan ook gelijk maar die 2kg die er nog aan zaten van de zwangerschap en de 5kg die er teveel aan zat door snoepen), maar mensen zien je afvallen en je eetpatroon veranderen en dan krijg je te horen: 'sla? dat is geen eten' of 'goh, ik zie dat je toch nog wel eet?'. Dan denk ik 'man, hou je harses, ik moet me stuk knokken om die kilo's eraf te krijgen, zeik niet zo'. Héél irritant. En ik vond het ook irritant dat mensen naar me keken in de supermarkt toen ik een BMI had van 27.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:55

Mindim schreef:
Waar ik me het meeste aan stoor is dat men denkt dat slank je altijd aan komt waaien en dat slank automatisch betekent dat je dan ook wel een strak lichaam zult hebben.

In mijn familie worden we rond onze pubertijd als vrouwen allemaal zwaar, ik woog destijds 82 kilo. Na de pubertijd, verlies je het gewicht weer, bij mij in extreme mate, want ineens woog ik 46 kilo. Ik had het altijd koud, een houten kruk of harde ondergrond om op te zitten was ronduit pijnlijk, voor zowel rug als kont. Helaas kon ik eten wat ik wou, maar er kwam niets aan. Ik denk gedeeltelijk door stress. Ik val juist af van stress.
Op het ogenblik weeg ik tussen de 58 en 60 kilo (lang leve dat ik zwanger ben geweest) bij een lengte van 1.72. Dus slank ben ik wel, maar dan ben je nog niet strak vanzelf, dus daar werk ik enorm hard aan. Het stoort me dan mateloos dat men dan denkt dat ik alles maar op een presenteerblad krijg aangereikt. Dat dun zijn altijd maar een voordeel moet zijn en dat je daarover niet mag klagen van de zwaardere medemens, want welk probleem heb je nu eigenlijk. Je kunt onbeperkt doen waar zij van dromen en dat is eten en daarom is de jaloezie er.

Ja, ik ben slank altijd al geweest nu ik 25+ ben moet ik er wel wat voor doen om zo'n ronde kont te houden en ik ben veel "strakker" dan toen ik rond de 20 was. En ik val ook enorm af van stress en zie het er maar weer (gezond) aan te krijgen. Even verhuizen en veel sauswerk en ik ben helemaal droog en een heel lag vetpercentage als ik dan ook nog eens een griepje of verkoudheid zou krijgen blijft er niets van mij over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:58

geerke schreef:

Moet ik even op reageren als "dikkert" zijnde :+

Ik heb een schildklier afwijking, tot mijn 17/18e woog ik met mijn 1.61 lengte 52 kilo. Prima zou je zeggen. Toen opeens, tijdens mijn 2 weken vakantie in Aruba, kwam ik 8 kilo aan. Niet van ongezond eten, gewoon een gezonde eetlust :) sindsdien ben ik in totaal rond de 20 kilo aangekomen en ik eet écht niet veel. Gewoon gezond. Ik ontbijt met 2 boterhammen, lunch met 1 of 2 boterhammen, neem wel tussendoortjes als noten, soms (heel soms) wat chips en als avond eten vlees, groente en meestal gefrituurde (in plantaardige olie) aardappels (en dan ongeveer 1 aardappel in totaal maximaal). Ik heb me toendertijd laten testen op mijn schildklier, hieruit kwam niets helaas. Ik had namelijk alle symptomen toen van een te trage schildklier :) Ik was vorig jaar begin begonnen met hardlopen, ik wou gewoon weer een gezond gewicht krijgen. Ben toen 7,1 kilo afgevallen en toen liep ik een verrekte kruisband op tijdens een fotoshoot (iets te enthousiast van een bergje af gesprongen). Hierdoor kon ik niet meer hardlopen, kon amper pijnloos traplopen :') Op mijn zwaarst woog ik 76 kilo. Ben er absoluut niet trots op, wel dat ik door dat hardlopen en een gezond eetpatroon 7 kilo ben kwijtgeraakt. Ik heb me 2 maanden terug weer laten testen (bloed) en hieruit kwam voort dat ik dus een ei-allergie heb, lichte melk allergie en dat dit dus ook redenen kunnen zijn waarom ik was aangekomen. Daarbij had ik een overactieve schildklier, wat vreemd is, gezien ik niet afval. Verder heb ik juist wel nu al die symptomen, het opgejaagde gevoel, vermoeid, haaruitval, slecht slapen, veel warm hebben, overtranspireren etc. In elk geval is nu een hoop duidelijk en moet ik dus ei helemaal elimineren uit mijn eetpatroon. Melk kan ik afentoe nog nemen (1 dag wel, 2 dagen niet) en ik kan dan hopelijk zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen, maar eerst probeer ik mijn knie en been spieren wat te trainen, want ze zijn echt nog niet in orde.

Ik heb nog nooit een hele taart achterover geslagen, ik ontbijt niet met ongezonde dingen , snaai afentoe wel maar dan hebben we het over 1 plakje kaas, 1 plakje worst ofzo :') niet dat ik dan in de avond nog een hele boterham eet, wat ik vroeger, toen ik nog 52kilo woog, dus wel kon doen :) Ik vertel dit om even de vooroordelen uit de wereld te helpen dat iedereen zichzelf naar de maan zou helpen door meer te eten en dan overwicht creeerd. Het kan ook vanwege andere redenen zijn :) Ik heb absoluut de motivatie om af te vallen, maar het zit niet altijd mee. Ik "scheld" overigens nooit iemand uit vanwege zijn of haar gewicht. Zal hooguit zeggen dat iemand echt te zwaar is voor zijn of haar paard maar meer zal er niet uit mijn mond komen, niet over de slankere of de vollere mensen :) dus dingen als "Dus als je overgewicht hebt, is dat je eigen schuld. " vind ik niet echt kunnen om dat te zeggen :) Dan generaliseer je :) Ik zou dolgraag mijn oude figuur weer terug willen, en daar streef ik ook naar, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. (heb ooit 1 x tegen iemand gezegt "goh... je bent wel heel erg dun aan het worden" en dit was dus ook iemand die anorexia had :) Zij vond zichzelf op het moment dat haar botten uitstaken nog steeds dik. Verder zeg ik alleen dat slanke mensen een supersexy figuur hebben en dat ik er jaloers op ben :P )

respect voor de mensen die mijn war verhaal hebben gelezen :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:59

Quellian schreef:
Vjestagirl, zo denk jij misschien, maar veel anderen niet.
Ik ben vorig jaar aangekomen door ziekte + medicijnen, vréselijk vond ik het!! Dus ben er ook keihard aan gaan trekken om die kilo's eraf te krijgen (dan ook gelijk maar die 2kg die er nog aan zaten van de zwangerschap en de 5kg die er teveel aan zat door snoepen), maar mensen zien je afvallen en je eetpatroon veranderen en dan krijg je te horen: 'sla? dat is geen eten' of 'goh, ik zie dat je toch nog wel eet?'. Dan denk ik 'man, hou je harses, ik moet me stuk knokken om die kilo's eraf te krijgen, zeik niet zo'. Héél irritant. En ik vond het ook irritant dat mensen naar me keken in de supermarkt toen ik een BMI had van 27.

Keken ze ook echt, of was je gewoon ontzettend zelfbewust en dacht je dat ze keken? Ik heb het in mijn (nog) dikkere periode ook gehad, dat ik dacht dat iedereen mij veroordeelde, dat het kassameisje me van binnen uitlachte als ik een zak snoep kocht, dat andere mensen in de winkel de inhoud van mijn wagentje veroordeelden, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo was.

Overigens vind ik het wel raar dat jullie allemaal commentaar krijgen als je af wilt vallen. Ik krijg hooguit een 'dat heb je niet nodig, je bent mooi zat' te horen, en vervolgens spreken mensen eigenlijk alleen maar hun bewondering uit dat ik het volhoud.

Overigens zijn de maten in de winkels wel kleiner geworden. Marilyn Monroe droeg maag 40, en de kleding die zij droeg staat gelijk aan een huidige maat 46/48! Het idee dat het vroeger normaal was om maatje 36 te hebben is compleet achterhaald.