Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dustyenmax18 schreef:Hier het zelfde, ben wel iets kleiner als jou. Ik pas met mijn 1.65 en 57kg ( BMI van 21) ook soms een 40 aan, heb er ook verschillende van 38 en paardrijbroek zelfs 176 maar hier zit wel veel meer rek in.
Dus in de ogen van quellian, zou ik dus 'behoorlijk' moeten zijn. Vind het dan wel raar waarom dat er vaker tegen mij gezegt word dat ik absoluut niet meer mag afvallen, en verschillende keren bekende naar me toe kwamen en vroegen of ik eet problemen zou hebben.s.
Fred_Kroket schreef:Ayasha schreef:"
Maar inderdaad, de opmerkingen als je eens een taartje over slaat of wanneer je geen zin hebt in een snoepje blijven alsnog niet uit.Ze moesten eens weten wat ik er allemaal in kap.
Moet je voor de lol eens zeggen dat je aan de lijn bent! Kun je lachen!
En er nog rustig bij vermelden dat er zeker 5kg af mag?
mayniac_val schreef:.
@Nancy: als je zegt dat ontbijten beter wel kan, komt er een ton aan excuses ja.. Ze heeft namelijk nooit trek voor tien uur.
Nope, zoveel mogelijk met ov.. Ze woont bijvoorbeeld aardig dicht bij haar opleiding (half uurtje fietsen geloof ik, met het ov ben je echt net zo lang bezig) maar pakt eens in de drie jaar de fiets.

geerke schreef:als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht
Ik ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur
Mindim schreef:geerke schreef:als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht
Gaat in protestIk ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur
....tjee...daar ben ik niet jaloers op hoor

Mindim schreef:geerke schreef:als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
Gaat in protestIk ben slank en mijn bh maat is 70E, ik heb dus een aardige bos hout voor de deur

Stamina schreef:geerke schreef:ja maar....hebben we het hier nu over mensen die van nature gewoon slank zijn of hebben we het hier over mensen die erg veel moeite doen om slank te blijven?
Maakt dat wat uit? Ik stop energie in mijn postuur. Ik persoonlijk hou van een strak en dun lichaam en doe inderdaad moeite voor mijn maatje S-XS gewoon omdat ik het mooi vind en graag 'in shape' blijf.
Quellian schreef:Dustyenmax18 schreef:Hier het zelfde, ben wel iets kleiner als jou. Ik pas met mijn 1.65 en 57kg ( BMI van 21) ook soms een 40 aan, heb er ook verschillende van 38 en paardrijbroek zelfs 176 maar hier zit wel veel meer rek in.
Dus in de ogen van quellian, zou ik dus 'behoorlijk' moeten zijn. Vind het dan wel raar waarom dat er vaker tegen mij gezegt word dat ik absoluut niet meer mag afvallen, en verschillende keren bekende naar me toe kwamen en vroegen of ik eet problemen zou hebben.s.
Er is ook wel verschil in maten, ik denk niet dat de maat 40 van de Primark/H&M/Wonder Woman DE maat 40 is, dat komt nl. overeen met de maat 34/36 bij Miss Etam etc.

Ik vond het ook altijd pijnlijk als wildvreemden commentaar op m'n eten leverden toen ik nog dik was, ik werd daar zo boos van!
geerke schreef:als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
geerke schreef:dan ben jij een van de uitzonderingen....tjee...daar ben ik niet jaloers op hoor

geerke schreef:het is ook bewezen dat slanke mensen gewoon minder eten dat de dikkers...lijkt mij ook logisch.
Er zijn er heel weinig die slank blijven en de hele dag eten...helemaal als je boven de 40 bent.
Slanke mensen bewegen meer en eten minder.
Mindim schreef:Waar ik me het meeste aan stoor is dat men denkt dat slank je altijd aan komt waaien en dat slank automatisch betekent dat je dan ook wel een strak lichaam zult hebben.
In mijn familie worden we rond onze pubertijd als vrouwen allemaal zwaar, ik woog destijds 82 kilo. Na de pubertijd, verlies je het gewicht weer, bij mij in extreme mate, want ineens woog ik 46 kilo. Ik had het altijd koud, een houten kruk of harde ondergrond om op te zitten was ronduit pijnlijk, voor zowel rug als kont. Helaas kon ik eten wat ik wou, maar er kwam niets aan. Ik denk gedeeltelijk door stress. Ik val juist af van stress.
Op het ogenblik weeg ik tussen de 58 en 60 kilo (lang leve dat ik zwanger ben geweest) bij een lengte van 1.72. Dus slank ben ik wel, maar dan ben je nog niet strak vanzelf, dus daar werk ik enorm hard aan. Het stoort me dan mateloos dat men dan denkt dat ik alles maar op een presenteerblad krijg aangereikt. Dat dun zijn altijd maar een voordeel moet zijn en dat je daarover niet mag klagen van de zwaardere medemens, want welk probleem heb je nu eigenlijk. Je kunt onbeperkt doen waar zij van dromen en dat is eten en daarom is de jaloezie er.
geerke schreef:het is ook bewezen dat slanke mensen gewoon minder eten dat de dikkers...lijkt mij ook logisch.
Er zijn er heel weinig die slank blijven en de hele dag eten...helemaal als je boven de 40 bent.
Slanke mensen bewegen meer en eten minder.

sindsdien ben ik in totaal rond de 20 kilo aangekomen en ik eet écht niet veel. Gewoon gezond. Ik ontbijt met 2 boterhammen, lunch met 1 of 2 boterhammen, neem wel tussendoortjes als noten, soms (heel soms) wat chips en als avond eten vlees, groente en meestal gefrituurde (in plantaardige olie) aardappels (en dan ongeveer 1 aardappel in totaal maximaal). Ik heb me toendertijd laten testen op mijn schildklier, hieruit kwam niets helaas. Ik had namelijk alle symptomen toen van een te trage schildklier
Ik was vorig jaar begin begonnen met hardlopen, ik wou gewoon weer een gezond gewicht krijgen. Ben toen 7,1 kilo afgevallen en toen liep ik een verrekte kruisband op tijdens een fotoshoot (iets te enthousiast van een bergje af gesprongen). Hierdoor kon ik niet meer hardlopen, kon amper pijnloos traplopen
Op mijn zwaarst woog ik 76 kilo. Ben er absoluut niet trots op, wel dat ik door dat hardlopen en een gezond eetpatroon 7 kilo ben kwijtgeraakt. Ik heb me 2 maanden terug weer laten testen (bloed) en hieruit kwam voort dat ik dus een ei-allergie heb, lichte melk allergie en dat dit dus ook redenen kunnen zijn waarom ik was aangekomen. Daarbij had ik een overactieve schildklier, wat vreemd is, gezien ik niet afval. Verder heb ik juist wel nu al die symptomen, het opgejaagde gevoel, vermoeid, haaruitval, slecht slapen, veel warm hebben, overtranspireren etc. In elk geval is nu een hoop duidelijk en moet ik dus ei helemaal elimineren uit mijn eetpatroon. Melk kan ik afentoe nog nemen (1 dag wel, 2 dagen niet) en ik kan dan hopelijk zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen, maar eerst probeer ik mijn knie en been spieren wat te trainen, want ze zijn echt nog niet in orde.
niet dat ik dan in de avond nog een hele boterham eet, wat ik vroeger, toen ik nog 52kilo woog, dus wel kon doen
Ik vertel dit om even de vooroordelen uit de wereld te helpen dat iedereen zichzelf naar de maan zou helpen door meer te eten en dan overwicht creeerd. Het kan ook vanwege andere redenen zijn
Ik heb absoluut de motivatie om af te vallen, maar het zit niet altijd mee. Ik "scheld" overigens nooit iemand uit vanwege zijn of haar gewicht. Zal hooguit zeggen dat iemand echt te zwaar is voor zijn of haar paard maar meer zal er niet uit mijn mond komen, niet over de slankere of de vollere mensen
dus dingen als "Dus als je overgewicht hebt, is dat je eigen schuld. " vind ik niet echt kunnen om dat te zeggen
Dan generaliseer je
Ik zou dolgraag mijn oude figuur weer terug willen, en daar streef ik ook naar, maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. (heb ooit 1 x tegen iemand gezegt "goh... je bent wel heel erg dun aan het worden" en dit was dus ook iemand die anorexia had
Zij vond zichzelf op het moment dat haar botten uitstaken nog steeds dik. Verder zeg ik alleen dat slanke mensen een supersexy figuur hebben en dat ik er jaloers op ben
)
Quellian schreef:Vjestagirl, zo denk jij misschien, maar veel anderen niet.
Ik ben vorig jaar aangekomen door ziekte + medicijnen, vréselijk vond ik het!! Dus ben er ook keihard aan gaan trekken om die kilo's eraf te krijgen (dan ook gelijk maar die 2kg die er nog aan zaten van de zwangerschap en de 5kg die er teveel aan zat door snoepen), maar mensen zien je afvallen en je eetpatroon veranderen en dan krijg je te horen: 'sla? dat is geen eten' of 'goh, ik zie dat je toch nog wel eet?'. Dan denk ik 'man, hou je harses, ik moet me stuk knokken om die kilo's eraf te krijgen, zeik niet zo'. Héél irritant. En ik vond het ook irritant dat mensen naar me keken in de supermarkt toen ik een BMI had van 27.