Tarwe en rogge vrij dieet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 12:35

Inmiddels 7 weken verder en nog geen (positief) resultaat.
Ik mag nu weer suikers en stop een week eerder met de medicijnen omdat ik er sinds 1,5 week ziek van word.

Omdat het geen resultaat heeft (wat het nu wel zou moeten doen) ga ik binnenkort ook weer langzaam beginnen met het eten van tarwe. Hier wacht ik nog wel even mee omdat ik nu ook terugga naar suiker en ik niet weer mijn hele systeem in de war wil schoppen.
Mocht ik nu merken dat het slechter gaat, dan weet ik dat tarwevrij wel werkt en ga ik weer terug, maar vooralsnog heb ik dat idee niet.

Dat betekent helaas ook dat we terug bij af zijn :(

RubyRed

Re: Tarwe en rogge vrij dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:34

Wat jammer dat je geen positief resultaat merkt!! : (

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:04

En als je heel de gluten en melk nou eens laat staan om te proberen?
Mocht dat goed gaan, dan voorzichtig e.e.a. toevoegen.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:04

Ik heb de afgelopen 7 weken ook geen suikers gehad. Dus was ook glutenvrij. (Had ook veel combi gluten en tarwevrije producten).

Nu ben ik dus gestopt met het ontgiftingsdieet en eet ik weer suiker enz. Met tarwe, spelt en rogge wacht ik nog even omdat ik natuurlijk niet ineens alles weer wil nemen, dan krijg ik daar weer reactie op.
Over een paar weken zal ik weer een beetje tarwe tot me gaan nemen. ;)
Mocht ik dan merken dat het minder gaat dan kan ik altijd nog teruggaan naar het dieet. Maar nu merk ik geen verschil en een pretje is het ook niet. Dus dubbel -

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:34

Volgens mij met bijv tarwe merk je wat bij ongeveer min 3 maanden.
Stel dat bijv je darmen(lichaam) toch door tarwe etc aangetast zijn moet dat eerst stabiel zijn en dan pas gaat je zien of zo dieet werkt.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 12:17

Volgens de arts zou ik het na 4 weken toch al moeten gaan merken.
Ik ga nog een paar weken door en zit dan op 2,5 maand als ik het weer ga opbouwen denk ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:58

Wat ik gedaan heb, misschien de moeite waard is een detox kuur van Bloem.
Juist om alle gluten/melk zoveel mogelijk uit mijn darmen te krijgen om snel resultaat te hebben.

Ik heb weinig last gehad van die kuur, moest twee keer per dag 1 capsule innemen een week lang.
Je schijt je de eerste dagen leeg, maar ik heb er geen hinder van ondervonden. :o

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:33

Ik ben van binnen nu ook wel schoon. Dat ging de eerste weken van deze kuur wel ;)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:00

Sinds ik met de medicijnen gestopt ben en weer suiker mag is het misselijke en duizelige gevoel verdwenen.
Tarwe ben ik nog niet aan begonnen, ik durf om een of andere reden niet zo goed terwijl ik er zóó veel zin in heb ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:33

Ik heb het twee weken volgehouden, alleen water en thee zonder suiker.
Ook niets gegeten qua snoep, nou ik werd er niet vrolijk van, en slap ook.

Die tarwe lekker laten voor wat het is zou ik zeggen, het went!
Eerst gier je om de dag om tarwe, dan een dag in de week.. Tot je er weken geen behoefte aan hebt..

Ik ben nu vanaf december op glutenvrij en heb nog zelden zin in tarwe.
(maar dat stokbroodje vers afgebakken onder mijn neus was wel aanlokkelijk.)

Baal echt als een stekker, kan niet goed tegen soja ook.
Dus dat moet eigenlijk ook geschrapt worden, maar dat is niet heel tof in combi met gluten/melkvrij.
Ik wil ook varkensvlees schrappen, ik heb hooikoorts en ben daar best heel moe van.
Met een histamine beperkend dieet schijn je het te kunnen beperken, door het histaminegehalte zo laag mogelijk te houden. Varkensvlees bevat dus veel histamine en dat is een ding wat ik ga schrappen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:05

@Moonfish: Ik kan oa niet tegen gluten, zuivel (melkeiwit), eieren en soja. Zeker niet tof! :D
Heel lastig om eten te vinden wat ik wel mag eten.

@Dreamer: Je moet alles wat je weer mag eten één voor één weer gaan introduceren in je dieet. Maar wel alles om de beurt. Dan kan je namelijk goed zien hoe je reageert op deze dingen. Ik moet nog tot 15 mei en dan mag ik een paar dingen weer gaan eten.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:31

Inderdaad is het in het begin wel eens moeilijk en even slikken als je dingen niet mag eten.
Ik zelf heb er een theorie over :+

Op het moment dat je iets niet meer mag verlang je er heel erg naar, ongeacht of het je favo snack is of iets wat je normaal ook niet zo vaak at, op dat moment hunker je naar alles waar het in zit.

Ik heb een tijd een experiment gedaan door weer gluten te eten...het eten waar ik zo naar verlangde... was daadwerkelijk helemaal niet zo lekker als ik dacht dat het was...
Maar omdat je het niet mag klinkt iets zooow lekker :+

Ik vind sommigen glutenvrije dingen juist veel lekkerder...zoals die chocowafels van schar 3 in een pakje :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:39

Wedden dat ik die Mac Chicken heerlijk vind?! :oo
Al 5 maanden niet gegeten!

Chocowafels van schar zit melk ik, andere wafeltjes weer niet maar daar zit wel weer soja in. :(:)
Het zijn vooral de tussendoortjes die mij nekken.

Eieren wil ik ook mee op gaan passen, die bevatten veel histamine nl en dat wil ik wat gaan minderen.
Ben alleen gek op eieren. :(

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:48

Voor de Mac donalds even naar Spanje, Zweden of Noorwegen,daar is t glutenvrij ;)
Bij mij is mijn hooikoorts na 5 jaar glutenvrij eten minder geworden.
Histamine vrij heb ik geprobeerd maar kon ik niet volhouden. Ik eet wel minder varkensvlees, maar sommige dingen kon ik niet laten liggen (ei, tomaat).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:41

Ik heb vandaag nog geen soja gegeten en ook geen varkensvlees en het gaat eigenlijk best heel goed.
Niet moe ofzo, ik zie wel hoe het verder gaat lopen..
Helemaal het histamine dieet kan ik denk ik ook niet. :o

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:06

Ik ben weer langzaam aan het beginnen met tarwe.
De natuurarts had mij gezegd dat wanneer ik ook maar iets van tarwe binnen zou krijgen dat ik dit meteen zou merken. (vermoeidheid en pijn)
Nu heb ik zondag een burger van KFC gehad als eerste test. Meteen dus tarwe in het broodje en tarwe over de kip. De dag erna geen extra last gehad. Maandag was het koninginnendag dus lang gestaan (nog geen bier ofzo) en 's avonds heb ik een pita gyros gehaald dus weer tarwe in het broodje.
Gisteren een heerlijk ijsje met hoorntje gegeten en vandaag niets met tarwe, maar vooralsnog merk ik geen verschil.
Wel heb ik wat meer last van kramp, maar ik gebruik nog steeds magnesiumpoeder. Het kan toeval zijn, het kan met de tarwe te maken hebben, geen idee.

Nu is er dus nog geen aanleiding om het dieet weer te hervatten. Langzaam zal ik steeds meer tarwe gaan eten. Maar voor nu blijft het bij maximaal 1 ding Het brood laat ik nog even tarwevrij, want anders wordt het meteen heel veel.
Misschien dat ik zaterdag een paar biertjes probeer, maar dat weet ik nog niet haha. Of bier, of een broodje ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:20

Luxe hoor! Eerste wat er bij mij in gaat dan is een Mac Chicken!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:31

Ik vond het moeilijk... KFC, vlaai of gewoon heerlijk brood en koekjes! *bedenkt zich dat ze nog geen koekjes gehad heeft!!*

Luxe of niet... het dieet vond ik vreselijk, maar aan de andere kant zijn we dus weer terug bij af en weet ik nog niet wat ik kan doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:33

Daar heb ik geen last van, absoluut niet zelfs.
Maar een Mac Chicken.. Nu al zeker 5 maanden geleden... :(:)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 18:20

Er zit een pizza in de oven... ben benieuwd. Er zou niet heel veel meer tarwe in moeten zitten dan in het broodje van de KFC.
Gister geen tarwe gehad en eergister alleen een ijshoorntje.

Mijn buik is wel sinds vannacht vervelend en ik heb onwijs hoofdpijn vanuit mijn nek/ rug

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:22

Ik kreeg ontzettende lichamelijke klachten van gluten en melk.
Pijn in mijn nek, spierpijn en weet ik wat voor ellende.
Echt er viel niet tegenaan te werken door de fysio.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:14

Ja, ik heb dus al jaren pijn in gewrichten maar vooral laatste jaar veel krachtverlies. Met die klachten ben ik op dit dieet gezet.
Heb de pizza bijna helemaal opgegeten.. ben benieuwd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:17

Genieten van je Pizza en nergens over nadenken! :(:)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:56

Kramp kan door gluten komen.

Ik moest dinsdag voor het eerst naar de manuele fysio.
Ik ging naar de HA omdat ik dacht dat ik last van me longen had.....Dit bleek en wervel te zijn die op een rib drukt ofzoiets.
Fysio vroeg naar mijn klachten.
De ergste is pijn in me hiel na het lopen of zelf in rust.

Ik zat overal in me lichaam verschrikkelijk vast.
Ook was ik scheef...dit vermoede ik al omdat ik scheef op me paard zit en op t moment dat ik recht gaat zitten voor me gevoel scheef zit.

Hij vroeg of ik ziektes had enzo.
Ik noemde Coeliakie.
Toen zei de fysio dat de kans heel groot was dat me lichaam daardoor zo vast zat door het verkrampen.
Was eigelijk heel verbaast dat deze ziekte meer klachten kan mee brengen dan alleen moeheid en rondom je darmen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:09

Mijn fysio had een gluten of melkallergie ook niet verwacht, ik ben op dieet gegaan nadat mijn lijf zo vast zat o.a.
Hij had een hoop gedacht, maar dit niet.

Wat wel zo is, is dat als je lichaam een verstoring heeft op het gebied van je darmen dat terug kan komen.
Dan zou je eens acupunctuur kunnen overwegen, dan kan je dat wegwerken.
Zelf doe ik dat met bach bloesem remedie op acupunctuurwijze, zo ben ik er van af gekomen.
Mijn onderrug was ook telkens compleet vast, nu niet meer.

Ja ietsjes nu weer, maar ik ga er van uit dat ik dat er wel uitgewerkt krijg met druppels enz.
Voordeel vind ik is dat ik dit zelf kon regelen, en ik ben bang voor naalden. :+

Gebruik jij wel melkproducten? Dat is bij mij een hele grote boosdoener geweest!
Ook lactose in hele kleine hoeveelheden, 2 zoetjes een paar dagen en ik kan naar de fysio.
Dat zou dus best een kans hebben imo om de melk eens een poosje volledig te schrappen.
Ik merkte met een week verschil.