hekel aan de zondag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:37

Morrie schreef:
Rianne_ schreef:
Heerlijk, zondag! :D De avond vind ik minder leuk, dan kijk ik weer op tegen de volgende dag.. ^)

vrije dagen zijn niet voor iedereen leuke dagen..... en vrije dagen waarop je niets kan, voelt niet als "vrij" maar als "opgesloten"

Wat heeft dat te maken met mijn bovenstaande quote? :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:38

Amaris schreef:
Hoe kun je nou een hekel hebben aan een vrije dag? *confused* %)

Ik snap het ook niet. Geweldige uitvinding, die zondag. Eindelijk een dag dat ik lekker tijd heb voor mijn hobby's en lekker kan ontspannen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:53

Citaat:
Wat heeft dat te maken met mijn bovenstaande quote? :+

sorry verkeerde post gekwoot, er kwam ff iets tussen lezen en posten in...

Aurelle_

Re: hekel aan de zondag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:13

Ik heb eerder een hekel aan de zondagavond. Dan voel ik me klote omdat ik weet wat er de volgende dag weer komen gaat ;(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:15

Hier ook een hekel aan zondag...
Aangezien op maandag een nieuwe werkweek begint :')
Heb een geweldige job én geweldige baas, maar toch :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:18

Ik haat zondag ook. Is zo'n verloren dag, alle winkels zijn toe dus je kan meestal niet zo veel anders dan thuis zitten en wachten tot het maandag is :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:19

Dat is nou echt typisch een voorbeeld van 'Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'.

Je zondag laten 'verpesten' omdat je op maandag moet werken. :+

Shoot me but leak!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:19

chipieke schreef:

Maar het is toch jammer om je dag te laten verpesten door wat er de volgende dag is? Ik snap het wel, maar eigenlijk slaat het nergens op, en is het wel jammer. Toch?

Edit: zie dat Amaris ongeveer hetzelfde post.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:20

Ik hou van zondag! :D
Rust in de tent, eindelijk een dag geen werk maar lekker 's ochtends even naar mijn paard en 's middags lekker er op uit :)
En ik ben trouwens ook een zondagskindje, geboren op een zondag :+

En een hekel hebben aan zondag omdat je maandag moet werken is het meest idiote wat een mens kan doen :+
Je hebt toch ook geen hekel aan je leven omdat je daarna dood gaat? :D
Geniet van die zondag zolang ie duurt!! :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:25

De zondag is heerlijk! Ga altijd 's ochtends lekker met de paarden op pad, even genieten van de heide en de buitenlucht.

De middag is voor mijn lief en mij samen. Ergens op visite, stukje wandelen, lekker niets doen samen, alles is prima als we de tijd maar met en aan elkaar kunnen besteden.

Zondag avond is bankhangavond. 7 uur bord op schoot en Studio Sport en daarna doorzappen naar NCIS enz. Lekker op tijd naar bed toe.

Snap niet dat bepaalde mensen alleen als reden opgeven dat de winkels dicht zijn en daarom de zondag saai. Je gaat toch anders niet elke zondag heen winkelen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:27

En daarbij moet je nog behoorlijk je best doen om een stad te vinden die GEEN koopzondag heeft tegenwoordig...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:29

Ik ga sowieso echt niet elke dag naar de winkel. Dus waarom is dan de zondag niet leuk als er geen winkels open zijn? Je gaat inderdaad toch niet elke zondag winkelen dan, lijkt me?
Ik kan me genoeg vermaken thuis, heb genoeg hobby's waar ik nooit zoveel aan toe kom, maar wel op de zondag!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:30

Ik heb ook een hekel aan de zondag en niet zonder reden :P
Op zondag is het bij de paarden rustdag en mag je dus ook niks doen.
Geen winkels open, dus shoppen kan ook niet...
Mezelf vermaken is echt een ramp dus zit dan meestal voor de tv of achter de laptop te hopen dat de uren snel voorbij gaan :j

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:35

Wat ik me afvraag, en het is gewoon een oprechte vraag: als je je verveelt op zondag, heb je dan normaal door de week genoeg tijd voor hobby's en heb je het gewoon niet zo druk? Of heb je gewoon geen hobby's die je thuis uit kan voeren?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:46

Dat vraag ik me dus ook af Century :j

Mijn dagen zijn te kort, en er passen qua werk te weinig dagen in de week..
Zondag is mijn enige dag dat we gewoon tijd kunnen maken voor een lekkere boswandeling, een terrasje, een ritje naar de zee of onze hobby's..

Hoe zit dat dan als je niet weet hoe je in hemelsnaam je zondag door moet komen?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:47

Century schreef:
Wat ik me afvraag, en het is gewoon een oprechte vraag: als je je verveelt op zondag, heb je dan normaal door de week genoeg tijd voor hobby's en heb je het gewoon niet zo druk? Of heb je gewoon geen hobby's die je thuis uit kan voeren?

Mijn hobby is dus paarden en bezig zijn op de boerderij, maaaaaar daar is het dus op zondag rustdag en kan ik er weinig tot niks doen...

Verdere hobby's heb ik niet echt en kan ook niks vinden wat ik leuk vind :n

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:48

Nee inderdaad ik ga niet elke dag winkelen, maar zondag is zo'n dag waarop iedereen niets doet en dat verdraag ik niet :D vraag me niet waarom, maar ik vind het zo'n verloren dag.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:50

Century schreef:
chipieke schreef:

Maar het is toch jammer om je dag te laten verpesten door wat er de volgende dag is? Ik snap het wel, maar eigenlijk slaat het nergens op, en is het wel jammer. Toch?

Edit: zie dat Amaris ongeveer hetzelfde post.

Verpest is hij eigelijk niet hoor... Niet tot 's avonds 19u, dan begin ik me lichtelijk miserabel te voelen...
Op zondag spenderen we een hele dag aan de paarden.
Ik zie mijn man ook maar 1x per week, de gedachte dat ik hem wéér 6 dagen niet (of amper) ga zien doet me emotioneel héél veel :-)

Daarom heb ik zo'n hekel aan zondag....

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:51

branka16 schreef:
Mijn hobby is dus paarden en bezig zijn op de boerderij, maaaaaar daar is het dus op zondag rustdag en kan ik er weinig tot niks doen...

Verdere hobby's heb ik niet echt en kan ook niks vinden wat ik leuk vind :n

Bedankt voor het antwoord! Duidelijk! :j

Feria schreef:
Nee inderdaad ik ga niet elke dag winkelen, maar zondag is zo'n dag waarop iedereen niets doet en dat verdraag ik niet :D vraag me niet waarom, maar ik vind het zo'n verloren dag.

Ik kan ook niet tegen nietsdoen hoor, dus dat begrijp ik wel. Maar als je het normaal erg druk hebt, is het wel fijn om af en toe helemaal niets te moeten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:44

ik vind het juist heerlijk als in op zondag wakker wordt en ik heb heeeeelemaal geen plannen. Zo'n fijne lege 'ik hoef niets' dag. Fantastisch!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:49

Ik vind zondag ook geen leuke dag. Toen ik in Amsterdam woonde nog wel. Toen hadden we tenminste wat te doen.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:12

Als ik op zondag niets te doen hebt (lees: paarden al gereden, stallen gedaan etc) en ik zou me 'vervelen' dan ga ik lekker wandelen!! (het liefst rennen) De bossen in, de heide op en lekker gaan genieten van de frisse lucht! Daar kom ik door de weeks vaak niet aan toe ivm werk en alle verplichtingen ;)
Mocht het slecht weer zijn dan kan ik er ook van genieten om lekker nix te doen! Beetje internetten, tv kijken, films kijken, badderen, lezen.
Ook vind ik het heeeerlijk om te gaan koken. (zaterdag al boodschappen doen!) en dan lekker nieuwe recepten uit proberen. Of gewoon alvast te koken voor komende dagen. Ik vries vaak porties in zodat als ik door de week thuis kom van werk niet uitgebreid hoef te koken.
En familie bezoek is ook altijd leuk!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:42

Het is bij mij dus echt een beetje ingesleten die zondag..
"vroeger" op school was het echt omdat daarna de week weer begon. Ik heb op z'n zachts gezegd een rotperiode gehad op de middelbare school en zat daardoor echt vreselijk slecht in mn vel.
Daarnaast lag ik heel slecht bij mijn toenmalige stalgenootjes(ben afgelopen najaar godszijdank eindelijk van stal verhuist) en zondag was echt de dag dat het continu druk was op stal, bak altijd bezet, altijd mensen in de stallen en dat maakte dat ook paardrijden op de zondag niet echt mijn ding was.

Nu ik niet meer naar school ga en van stal ben verhuist word het langzaamaan iets beter, maarja het gevoel slijt niet zomaar weg. Ik ben ook altijd blij als ik veel zondagen werk en kan veel meer genieten van vrije doordeweekse dagen(lekker rustig overal, dan vind ik het heerlijk om lekker met paardlief een stuk te gaan rijden zonder een mens tegen te komen)..

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:02

Aurelle_ schreef:
Ik heb eerder een hekel aan de zondagavond. Dan voel ik me klote omdat ik weet wat er de volgende dag weer komen gaat ;(

haha, dat heb ik precies. Ik heb zelfs vaak een serieus depressief gevoel als het zondagavond is, want dat betekent dat de week bijna begint..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:15

morgen is het weer zondag!
Hebben jullie al plannen gemaakt of kijk ej gewoon wat de dag brengt?