Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Nee en je wordt ook niet voor je lol ziek.
De arts waarbij ik onlangs was zei dat hij een moeder 100% goed heeft moeten keuren die in een rolstoel is gekomen door 'ongeluk' tijdens de bevalling, er werd gezegd dat zij nog heel prima op kantoor kon zitten.
Stephanie100 schreef:Als ik het UWV was zou ik hier maar eens goed rondneuzen op de zoekmachine.. levert misschien nog wat geld op!
Molzebeer schreef:Ts noemt steeds dat ze moeite heeft met druk/stress. Dat is het verschil tussen een "dagje naar stal" en een baan. Dat is niet hetzelfde. En idd, geen werkgever wil een werknemer die heel vaak ziek is. Maar een gesprek is natuurlijk altijd goed. Het is alleen juist een kenmerk van de beperking dat TS zich zo druk maakt om de afspraak.
Ik heb ook de diagnose cvs. En ik vind het maar vaag. Maar dezelfde klachten als ts.
Molzebeer schreef:Ts noemt steeds dat ze moeite heeft met druk/stress. Dat is het verschil tussen een "dagje naar stal" en een baan. Dat is niet hetzelfde. En idd, geen werkgever wil een werknemer die heel vaak ziek is. Maar een gesprek is natuurlijk altijd goed. Het is alleen juist een kenmerk van de beperking dat TS zich zo druk maakt om de afspraak.
Ik heb ook de diagnose cvs. En ik vind het maar vaag. Maar dezelfde klachten als ts.
pubelia schreef:Ik zit nu 10 jaar in de wa-jong, en heb een brief gehad van het uwv werkbedrijf met vragen.
Abiola schreef:pubelia schreef:Ik zit nu 10 jaar in de wa-jong, en heb een brief gehad van het uwv werkbedrijf met vragen.
Als ik het uwv was zou ik iemand niet rucksichtlos tien jaar een uitkering geven, dus ik vind het helemaal niet vreemd dat je een brief met vragen krijgt. Ik denk ook dat het voor iedereen het beste is om in de maatschappij te staan en er niet alleen afhankelijk van te zijn. Mensen die echt niet kunnen werken verdienen een fatsoenlijke uitkering, mensen die niet willen werken verdienen iets anders.
russel schreef:Teszzz, wel een opleiding in de paarden willen doen, maar niet voor een vaag baantje opgeroepen willen worden...dan is cvs ineens niet meer belangrijk?
En als je voor 20% goed gekeurd bent, dan kan je voor 20% gaan werken en dan kan het nog wel eens zijn dat je best voor meer kan gaan werken.
Een andere kennis van mij heeft een whiplash, was voor 80% uitgeschakeld, zat midden in een studie, moest die afbreken, heeft met veel inzet, wil en via het whiplash centrum nu voor 80% winst en dus voor maar 20% uitgeschakeld, werkt ook, ook niet fulltime, haar zul je nooit horen over haar whiplash omdat ze nl niet tot de groep wil horen die wat heeft.
Maar zo ken ik nog wel meer mensen hoor...het is instelling....want ik vind het eerlijk gezegd ook wel fijn om thuis te zijn met geld en dan af en toe in de week naar stal te kunnen voor ontspanning. Ik kan vanwege niet gezond zijn ook niet 40uur werken...30 is al te veel maar ik doe het wel als ik een tijdelijke baan krijg via het uitzendbureau
Mijn idee is het nl altijd nog, als je echt geld nodig hebt, dan kan ineens echt veel meer....maar zolang je met part time werken nooit meer verdiend dan een full time uitkering, zal niemand die part time kan werken, gaan werken.....
) , maar voordat ze daar een reintegratieproject hadden opgezet
Volgens mij zitten ze nog steeds ergens verstopt onder het papierwerk.russel schreef:Mijn idee is het nl altijd nog, als je echt geld nodig hebt, dan kan ineens echt veel meer....maar zolang je met part time werken nooit meer verdiend dan een full time uitkering, zal niemand die part time kan werken, gaan werken.....
Somebitch schreef:Sowieso ga je er bij de WIA 80 / 100% AO altijd op vooruit als je gaat werken. Je krijgt je uitkering gewoon aangevuld en 70% van je inkomsten wordt gekort en dus in totaliteit ga jij er 30% op vooruit.![]()
En hoe je dus meer over dan dat je niet zo werken en enkel je uitkering zou ontvangen.
Maar dat ligt aan de hoogte van je salaris, bij de WAO kijken ze naar wat je verdient en dan kijken ze in welk fictieve AO percentage je komt en afhankelijk daarvan wordt er dus beoordeeld hoeveel je aangevuld krijgt. Maar hoe die berekening exact gaat durf ik je niet te vertellen.