Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Okee ik doe nu altijd een half uur op de loopband met een opbouwend schema. Elke keer langer hardlopen en minder wandelpauze's en uiteindelijk als ik alle trainingen gedaan heb zou ik 5 km moeten kunnen hardlopen. Daarna doe ik nog wat buikspieroefeningen en dan vind ik het wel weer genoeg geweest.
Zou ik er dan goed aan doen om voortaan eerst buikspieren te doen en dan wat meer apparaten mee te nemen voor mijn benen en rug? En daarna het hardloopschema te gaan doen?
En maakt het heel erg uit of ik eerst cardio doe en daarna kracht of andersom? Sorry voor de vele vragen, ben echt een leek op dit gebied.
missfitness schreef:Krachttraining is een ruim begrip. Het gaat er om met wat voor doel je krachttraining doet. Ook bij spinning kan je spreken van kracht (weerstand) alleen is dit meer op uithoudingsvermogen gericht. Krachtraining kan dus met gewichten, met elastiek of een andere vorm van weerstand.
missfitness schreef:Goed werk!! Zo te lezen werk je hard om je doel te halen en vooral de cardio is nu belangrijk!
Hoe lang ben je al aan het trainen hier voor?
DDDMakkink schreef:missfitness schreef:Goed werk!! Zo te lezen werk je hard om je doel te halen en vooral de cardio is nu belangrijk!
Hoe lang ben je al aan het trainen hier voor?
Even vanuit dat je dit aan mij vraagt![]()
Ja ik ben heel hard bezig maar ik dieet niet
Uiteraard let ik wel op wat ik eet
Ik doe altijd een half uur krachttraining om warm te lopen
En minimaal een uur cardio
Dat wil soms een uur lopen zijn
Of een half uur crosstrainer of fietsen
Net waar ik zin in heb
Ik ben eind juni begonnen
En ben rond de 17 kilo kwijt nu wil er nog 20 kwijt
Knakker schreef:Ja knap hoor, 17 kg eraf, ga zo door!
Wat me wel opvalt is het grote aantal afhakers op de sportschool.
ik kom er nu zo'n 3 jaar dag in dag uit en dan zie je iemand die komt een paar maanden heel actief en daarna zie je ze nooit meer, het is vaak een komen en gaan.
Dan gaat het niet snel genoeg of zo en geven ze weer op, jammer!
Maar gelukkig zijn er ook echte volhouders (waaronder ik zelf, schouderklopje...)
DDDMakkink schreef:Je heb ook zat mensen die gaan 5 minuten op de fiets en 10 op de loopband en gaan dan weer naar huis
Dreamy schreef:Ojajoh, idd ik ben vaak ook wel anderhalf uur bezig daarIk deed al 20 minuten fietsen, 20 min crossen en 20 min lopen.. en dan was ik nog een half uurtje bezig met krachtdingetjes tussendoor
Ik ga nu ook eens eerst kracht doen en dan cardio!En ook iets meer, ben al breed gebouwd en was bang dat ik dan alleen nog maar breder werd.. maar als ik zo hier lees heeft dat wel even tijd nodig