Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:13

Bedoelde het niet vervelend hoor! Maar weet er zelf ook niet alles van en ik bok mobiel, dus kon t ook niet makkelijk even opzoeken voor je

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:21

Oh vatte het ook niet vervelend op hoor! Maar heb het gevonden op de site slank & sterk. Ik zal zo naar de sportschool!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:38

Jildau schreef:
Okee ik doe nu altijd een half uur op de loopband met een opbouwend schema. Elke keer langer hardlopen en minder wandelpauze's en uiteindelijk als ik alle trainingen gedaan heb zou ik 5 km moeten kunnen hardlopen. Daarna doe ik nog wat buikspieroefeningen en dan vind ik het wel weer genoeg geweest.

Zou ik er dan goed aan doen om voortaan eerst buikspieren te doen en dan wat meer apparaten mee te nemen voor mijn benen en rug? En daarna het hardloopschema te gaan doen?

En maakt het heel erg uit of ik eerst cardio doe en daarna kracht of andersom? Sorry voor de vele vragen, ben echt een leek op dit gebied. ;)

Eerst kracht en dan cardio. Tijdens de cardio wordt de energie uit je reserves (vetten) gehaald!
En zoals de mensen hier al zeggen, na een half uur werkt de verbranding optimaal.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:10

Ja zeker eerst krachttraining en daarna cardio is eht het beste kunnen je spieren ook opwarmen
Ben toevallig net thuis van de sportschool
Eerst een half uur krachttraining gedaan voor benen en billen en triceps
Daarna nog een uur loopband gedaan
Rennen doe ik niet want dat lukt me niet met mijn dystrofievoet

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:35

Is krachttraining altijd met gewichten?
Want bij spinning heb je elke keer weerstand die je ook voor je eigen kan aanpassen en zo harder kan zetten, is dit dan cardio of kracht?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:13

Krachttraining is een ruim begrip. Het gaat er om met wat voor doel je krachttraining doet. Ook bij spinning kan je spreken van kracht (weerstand) alleen is dit meer op uithoudingsvermogen gericht. Krachtraining kan dus met gewichten, met elastiek of een andere vorm van weerstand.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:17

missfitness schreef:
Krachttraining is een ruim begrip. Het gaat er om met wat voor doel je krachttraining doet. Ook bij spinning kan je spreken van kracht (weerstand) alleen is dit meer op uithoudingsvermogen gericht. Krachtraining kan dus met gewichten, met elastiek of een andere vorm van weerstand.

Klopt
Over het algemeen is kracht training in de sportschool wel met gewichten
Spinning is ook een soort van krachttraining en cardio in een sessie
Alleen train je daar wel meer je benen en billen mee

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:26

@DDDMakkink: jij bent ook een fanatiek sporter, leuk!! Hoe vaak ga jij naar de sportschool en wat voor doel heb jij?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:33

Ik ga elke week op andere dagen
As ik geen zin heb blijf ik thuis
Ben nu gisteren en vandaag geweest
En morgen ga ik weer en sowieso zaterdag
Donderdag maar even een dagje niet
Ik heb als doel veel afvallen ike ben gewoon te zwaar
En dat ben ik zat en het levert me ook problemen op met mijn. Dystrofie en gewrichten
Ben al aardig op weg maar ben er ook nog lang niet
Ik sport zo een 8-12 uur per week
Morgen cardio een uur en een uur bodyshape

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:38

ik zal morgen eens die linken van pagina een eens doorgaan nemen.
En in combinatie met mijn fysio gaan overleggen, wat ik kan en mag.
Maar wel boeiend eerste stuk

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:39

Goed werk!! Zo te lezen werk je hard om je doel te halen en vooral de cardio is nu belangrijk!
Hoe lang ben je al aan het trainen hier voor?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:41

missfitness schreef:
Goed werk!! Zo te lezen werk je hard om je doel te halen en vooral de cardio is nu belangrijk!

Even vanuit dat je dit aan mij vraagt ;)
Ja ik ben heel hard bezig maar ik dieet niet
Uiteraard let ik wel op wat ik eet
Ik doe altijd een half uur krachttraining om warm te lopen
En minimaal een uur cardio
Dat wil soms een uur lopen zijn
Of een half uur crosstrainer of fietsen
Net waar ik zin in heb
Ik ben eind juni begonnen
En ben rond de 17 kilo kwijt nu wil er nog 20 kwijt

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:45

DDDMakkink schreef:
missfitness schreef:

Even vanuit dat je dit aan mij vraagt ;)
Ja ik ben heel hard bezig maar ik dieet niet
Uiteraard let ik wel op wat ik eet
Ik doe altijd een half uur krachttraining om warm te lopen
En minimaal een uur cardio
Dat wil soms een uur lopen zijn
Of een half uur crosstrainer of fietsen
Net waar ik zin in heb
Ik ben eind juni begonnen
En ben rond de 17 kilo kwijt nu wil er nog 20 kwijt

Super knap zeg!! Goed dat je wel let op wat je eet want anders schiet het nog niet op.
De cardio is uitstekend, zo krijg je de juiste verbranding en wordt er beroep gedaan op je reserves. Je bent ook gemotiveerd en dan kan je nog heel ver komen!!
Ga zo door!!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:31

Ja knap hoor, 17 kg eraf, ga zo door!

Wat me wel opvalt is het grote aantal afhakers op de sportschool.
ik kom er nu zo'n 3 jaar dag in dag uit en dan zie je iemand die komt een paar maanden heel actief en daarna zie je ze nooit meer, het is vaak een komen en gaan.
Dan gaat het niet snel genoeg of zo en geven ze weer op, jammer!
Maar gelukkig zijn er ook echte volhouders (waaronder ik zelf, schouderklopje...)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:45

Knakker schreef:
Ja knap hoor, 17 kg eraf, ga zo door!

Wat me wel opvalt is het grote aantal afhakers op de sportschool.
ik kom er nu zo'n 3 jaar dag in dag uit en dan zie je iemand die komt een paar maanden heel actief en daarna zie je ze nooit meer, het is vaak een komen en gaan.
Dan gaat het niet snel genoeg of zo en geven ze weer op, jammer!
Maar gelukkig zijn er ook echte volhouders (waaronder ik zelf, schouderklopje...)

Ik moet wel zeggen dat ik ook van die periodes heb, maar dat heeft ook voornamelijk te maken met schooldrukte :P. Beetje slecht ja. Ik wil eigenlijk ook weer wat meer gaan sporten/fitnessen, maar af en toe kan ik wel echt een schop onder mijn kont gebruiken.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:50

Ik vind het leuk
Ik ben de hele dag thuis heb 2 kinderen waarvan er een nog niet naar school gaat dus ben er druk mee
Dan vind ik het lekker om s'avonds na het eten even die 2 uurtjes voor mezelf te hebben
Ook ik heb wel eens een week dat ik echt geen zin heb of teveel pijn en dan ga ik ook niet
Maar als ik ga dan ga ik er ook voor
Je heb ook zat mensen die gaan 5 minuten op de fiets en 10 op de loopband en gaan dan weer naar huis :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:51

Als ik ga, dan ga ik ook minstens een half uur, vaak drie kwartier of een uur. Maar een half uur echt alleen als ik niet meer tijd heb :P

Hoe lang zijn jullie altijd aan het sporten?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:56

Ik ben sinds een paar weken aan het Kettlebellen! Erg leuk en je kunt het makkelijk thuis doen. Ik doe het ongeveer 2 a 3 keer in de week een half uur en dat zou genoeg moeten zijn. Met kettlebellen komt er zeer snel groeihormoon vrij waardoor het een goede work-out is om vet te verbranden en strakker te worden. Ook worden je spieren er sterker van en krijg je er meer explosieve kracht van. (wat ik goed merk met zware boodschappen twee trappen optillen)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:00

DDDMakkink schreef:
Je heb ook zat mensen die gaan 5 minuten op de fiets en 10 op de loopband en gaan dan weer naar huis :')

haha ja ik zie het zo vaak :+
ik sport gemiddeld 1,5 uur en in die tijd zie ik allerlei verschillende mensen en zie ik idd dat ze na 15 min al stoppen, of 30 min...

maar er zijn ook mensen die er altijd zijn ongeacht welke dagen ik binnen kom lopen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:02

Ik ga vanavond weer fitnessen, ben benieuwd :P Ga voor een uur.

1,5 uur fitness... Hmm daarvoor moet ik het nog wat leuker vinden, die motivatie heb ik op dit moment nog niet :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:13

nou het was niet alleen maar kracht het was ook cardio en toen ik er na dik een uur mee wou kappen werd ik aan mijn staart getrokken door de instructeur dat ik ook nog maar even mee moest doen met het buikspierkwartier :+
instructeurs kennen mij en mijn doelen goed en helpen daar ook echt in :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:15

Oh dat is wel fijn :) Hier is niet altijd een instructeur helaas, dus dat is ook niet echt handig. Ik doe inderdaad ook kracht en cardio, maar moet wel zeggen dat ik op dit moment een blessure heb aan mijn knie, waardoor veel dingen net niet helemaal lekker gaan (met name de cardio oefeningen: fiets, band, step). Roeien kan ik helaas niet vanwege mijn rug.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:16

Ojajoh, idd ik ben vaak ook wel anderhalf uur bezig daar :j Ik deed al 20 minuten fietsen, 20 min crossen en 20 min lopen.. en dan was ik nog een half uurtje bezig met krachtdingetjes tussendoor :j

Ik ga nu ook eens eerst kracht doen en dan cardio! :D En ook iets meer, ben al breed gebouwd en was bang dat ik dan alleen nog maar breder werd.. maar als ik zo hier lees heeft dat wel even tijd nodig :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:25

Dreamy schreef:
Ojajoh, idd ik ben vaak ook wel anderhalf uur bezig daar :j Ik deed al 20 minuten fietsen, 20 min crossen en 20 min lopen.. en dan was ik nog een half uurtje bezig met krachtdingetjes tussendoor :j

Ik ga nu ook eens eerst kracht doen en dan cardio! :D En ook iets meer, ben al breed gebouwd en was bang dat ik dan alleen nog maar breder werd.. maar als ik zo hier lees heeft dat wel even tijd nodig :+

ja ik ga het idd ook maar eens omdraaien :j
goede tip wat ik wist het echt niet :P

ik doe altijd 30 min loopband, 20 min crosstrainer, en ik fiets mijzelf altijd "uit" weet niet zo goed hoe ik dat nou moet uitleggen :+

dan nog een vraag, ivm het omdraaien...is het dan ook beter het buikspierkwartier te doen voor de cardio? of kan ik die weer beter daarna pakken?
en opwarmen voordat ik aan kracht ga? hoe doen jullie dat? of gaan jullie koud per direct trekken?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:28

Ehm, met bodypump is er ook geen cardio-achtige warm-up.. dat is ook gelijk beginnen! Wel op een opwarmgewicht, dus gewoon licht beginnen denk ik ? :)