Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

. En het scheelt als er andere mensen bij zijn die me op kunnen vangen (ouders, vriend, vriendinnen, etc.).
Kreeg ik ook nog eens de vrouw die vorige keer 2 of 3 keer mis had geprikt, dus ik zei al ik vind het eng, jullie hebben al vaker misgeprikt enne.. ik wil niet.
). Er wordt door de een gezegd dat dat helemaal niet het geval is, maar anderen zeggen juist weer dat er inderdaad een contrastvloeistof wordt ingespoten. Wat is waar? Maak ik me terecht druk of wordt er bij een knie-scan geen contrastvloeistof gebruikt? Shenavallie schreef:Vandaag bij de HA geweest, waar ik te horen kreeg dat ik voor mijn knie een MRI-scan moet laten maken. Nu kreeg ik een info-foldertje mee, waarin staat dat er mogelijk tijdens de scan een injectie gegeven gaat worden. Natuurlijk sloeg de paniek meteen toe (en ik moet nog twee weken wachten......). Er wordt door de een gezegd dat dat helemaal niet het geval is, maar anderen zeggen juist weer dat er inderdaad een contrastvloeistof wordt ingespoten. Wat is waar? Maak ik me terecht druk of wordt er bij een knie-scan geen contrastvloeistof gebruikt?
Dus daar hoef je je sowieso niet druk om te maken. Ik had een scan van mijn hoofd en hoefde ook geen contrastvloeistof te gebruiken, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders denk ik. Corelli schreef:
Ik begin woensdag met mijn nieuwe stage en ik kreeg net bijna een hartverzakking toen ik hoorde dat ik daarvoor ingeënt moet worden tegen hepatitis B (3x inenten, bloedprikken en evt. nog vaker enten)
Opzich niet zo'n big deal zou je denken, maar dat is het voor mij dus wel, want ik heb echt erge prikangst
Meer mensen die dit herkennen en die tips voor me hebben? Het meest bang ben ik voor het bloedprikkenDat heb ik nog nooit gehad en aangezien ik al zo bibberig wordt van een simpele inenting, wil ik niet weten hoe ik het bloedprikken ga vinden
Je priktrauma is redelijk begrijpelijk, mijn god..
Jaduuh schreef:Marloes, weet je zeker dat je de derde keer direct moet bloedprikken? Dat hoefde ik namelijk niet, moest nog wat tijd tussen zitten.Je priktrauma is redelijk begrijpelijk, mijn god..
heb de dagen dat ik toen in het ziekenhuis lag geen woord gezegt, en ze vonden me allemaal een raar kind. Is ook niet zo heel gek vind ik... Brr nee tis beslist geen fijne herinnering, dat ziekenhuis avontuur... 

Ben 1 keer voor mn huisdeur flauw gevallen. De weg van de huisarts en in de auto naar huis heb ik nog net volgehouden maar net voor de deur niet meer. K word altijd helemaal duizelig.
mama was mee en die heeft me bijgestaan
pijn viel gelukkig ook mee
(maar moest stiekem wel een beetje huilen
)
)..
) is puur een zuurstof tekort in de hersenen, je gaat je adem inhouden of je ademhaling is onregelmatig. Dus goed in en uit ademen en aan leuke dingen denken! AustriaTrick schreef:Corelli schreef:Opleiding maatschappelijk werk(stage: verslavingszorg)
En hoe kan het nou dat de derde erger is?
Ik heb geen idee, maar de rest van de klas + me vond de 3e het ergst.. hangt er ook vanaf wie je prikt.. die hele groep meiden in dat kantoortje, en we moesten zo hard lachen, dus we werden er allemal uitgegooit, dus per 1 moesten we prikkenen dan was het ' NIET LACHEN! ' - PROEEST-
in ieder geval, ik begon te hyperventileren, dus rustig worden ,e nze prikte erg langzaam, want als je te snel prikt dan krijg je een dikke bult, blauw, lam. etc. maar deze was gewoon gevoeliger dan de anderen. Ook was ik duizelig en misselijk. Het is natuurlijk wel een ziekte dat ze in je spuiten.