Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Homo therapie in het ziekenfonds? nou vraag ik je.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:28

Oh sorry, dan heb ik het wellicht verkeerd gelezen :D Geloof heeft goede en slechte kanten, maar dat zal atheïsme ook wel hebben denk ik :j

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:39

ja ik had het ook verkeerd geschreven achter af, want het is precies zoals jij zegt!
en ik denk dat elke vorm van 'geloof' dat heeft :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 11:49

*UP DATE*
Zorginstelling Different is niet blij met het besluit van minister Schippers om de therapie voor homoseksuele gelovigen uit het basispakket te halen. Gelovige homo’s moeten, als ze worstelen met hun geaardheid, therapie nu uit hun eigen zak betalen en dat vindt Different ongelijke behandeling. Zij spreken nu met hun advocaten om te zien of ze iets kunnen doen.

Volgens Different is homoseksualiteit een ziekte en dus te genezen. De cliënten die ze ontvangen zijn op zoek naar erkenning van hun identiteit en hebben vaak het gevoel dat ze niet goed geholpen kunnen worden als de behandelaar hun geloofsovertuiging niet deelt. De minister zegt dat het hier niet gaat om ongelijke behandeling. Het basispakket vergoedt alleen behandelingen voor echte ziekten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:14

Wat ik niet begrijp,waarom moeten homo's 'genezen ' worden?
Laat die mensen toch gelukkig zijn als homo.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:17

Hehe nog iets wat uit het basispakket verdwijnt :') (nu moeten we zeker meer gaan betalen? <<) )

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:14

Túúrlijk, homoseksualiteit is een ziekte... :roll:
*houdt verder wijzelijk d'r mond*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:20

Toch is de houding van Schippers ook wel zorgelijk: het betekent namelijk dat mensen die erg in de knoop zitten met hun geaardheid helemaal geen hulp meer kunnen vragen - ook niet op niet-christelijke grondslag, ook niet om ermee om te leren gaan (ipv ervan te genezen). Homoseksualiteit is geen ziekte, maar het kan wel tot wezenlijke problemen leiden als je daar geen weg mee weet. En de weg naar hulp wordt nu dus voor iedereen afgesneden. De reden waarom vind ik dus beslist verkeerd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:23

Citaat:
Volgens Different is homoseksualiteit een ziekte en dus te genezen.

Knap hoor dat genezen van die enge ziekte.....maar dan kun je het misschien ook voorkomen door middel van een inentings programma......kan gelijk mee met het consultatie buro.....ware het niet dat de doel groep van deze therapeuten voor een deel bestaan uit mensen die daar weer tegen zijn.......wat is het leven soms toch ingewikkeld.... lol....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:26

Shadow0 schreef:
Toch is de houding van Schippers ook wel zorgelijk: het betekent namelijk dat mensen die erg in de knoop zitten met hun geaardheid helemaal geen hulp meer kunnen vragen - ook niet op niet-christelijke grondslag, ook niet om ermee om te leren gaan (ipv ervan te genezen). Homoseksualiteit is geen ziekte, maar het kan wel tot wezenlijke problemen leiden als je daar geen weg mee weet. En de weg naar hulp wordt nu dus voor iedereen afgesneden. De reden waarom vind ik dus beslist verkeerd.

Kijk....en dat is dus niet waar....iedereen in geestelijke nood komt in aanmerking voor hulp,,,,alleen niet van deze vreemde ploeg.....je kunt als homofiel met een identiteits crisis,gewoon terecht bij je psygiater hoor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:30

Ik kon en kan ook terecht bij mijn spv'er als ik ergens mee zit rondom mijn geaardheid. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:34

papagroom schreef:
Kijk....en dat is dus niet waar....iedereen in geestelijke nood komt in aanmerking voor hulp,,,,alleen niet van deze vreemde ploeg.....je kunt als homofiel met een identiteits crisis,gewoon terecht bij je psygiater hoor.

Dat is niet wat Schippers zegt.

Citaat:
Volgens minister Schippers is het geen psychiatrische stoornis als mensen hun homoseksuele gevoelens niet kunnen of willen uiten vanwege hun geloof, maar een religieuze uiting. „Er is dan ook geen sprake van een psychiatrische diagnose, geen sprake van psychiatrische behandeling en dus geen sprake van verzekerde zorg”, concludeert de minister dinsdag.

Bovendien is van 'deze vreemde ploeg' volgens de IGZ niet vast komen te staan dat ze de homotherapie aanbieden en er kan dus ook niet op basis daarvan iets ondernomen worden. Dat is de reden dat er nu op een andere manier gezocht wordt om de vergoeding stop te zetten. Oneigenlijke redenen, wat mij betreft.

Het is ook best een ommezwaai van het standpunt van de minister afgelopen januari: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... rent.dhtml

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:37

Ik vind het ook absurt.. dat je een het zelfde geslacht valt is niet een ziekte. Dat heb je of dat heb je niet.
Laat homo's lekker met rust. Ik heb totaal geen problemen met ze :).

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:42

Citaat:
Volgens minister Schippers is het geen psychiatrische stoornis als mensen hun homoseksuele gevoelens niet kunnen of willen uiten vanwege hun geloof, maar een religieuze uiting. „Er is dan ook geen sprake van een psychiatrische diagnose, geen sprake van psychiatrische behandeling en dus geen sprake van verzekerde zorg”, concludeert de minister dinsdag.

De minister heeft het hier over het uiten van homofiele gevoelens.....dat is heel iets anders dan het verkeren in geestelije nood

een pedo mag zijn gevoelens ook niet uiten....dat is maar goed ook....maar mocht hij daardoor in geestelijke nood komen.....dan heeft hij natuurlijk net als ieder ander recht op hulp.
hiermee schakel ik overigens niet een homo gelijk aan een pedo.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:50

Ik ben wel heel benieuwd waar die journalist vandaan haalt dat Different homoseksualiteit als een ziekte ziet, trouwens. Op de site zelf kan ik dat nergens terugvinden.

In de Gelderlander lees ik dit:
Citaat:
De mensen die bij Different behandeld worden, hebben een diagnose gekregen door psychiaters, zegt van Rhee. "Het zijn mensen met psychiatrische problemen die met hun seksuele identiteit te maken hebben.

Cliënten die bij ons terecht komen, hebben vaak al een traject in de seculiere zorg achter de rug. Ze willen erkenning voor hun identiteit. Ze hebben het gevoel dat ze niet goed geholpen worden als hun behandelaar hun geloofsovertuiging niet deelt.''

Ik begrijp eigenlijk dat o.a. Spits daarvan gemaakt heeft dat Different of THdV homo-zijn als een ziekte ziet, maar dat haal ik er helemaal niet uit. Die problemen hebben ze doordat ze in de knoop zitten met hun homoseksualiteit. Er staat nergens dat dat homo-zijn een psychiatrisch probleem is.

Edit:
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=26750
Citaat:
"Dat homo's zichzelf niet mogen zijn bij Different is iets waar wij ons niet in herkennen. Verder beschouwen wij homoseksualiteit niet als een ziekte. Die term komt bij ons niet voor," zegt Henk van Rhee namens stichting Tot Heil des Volks.