watnou1 schreef:Ach weet je, ik werk dus als assistente op de HAP......
Veel mensen bellen terecht, ik bedoel advies vragen kan ook gewoon.
de reden dat we triage ( uitvragen) toepassen is eigenlijk duidelijk, wij hebben een gebied van meer als 500.000 patienten in onze regio best veel dus.
Als eerste selectie stel je dus vragen, wie is er het meest urgent? Dat is de bepaling die je doet.... Wanneer welke zorg? en met welke snelheid.
Op de HAP wordt je uitgebreid opgeleid, ja na je opleiding als doktersassistente. Het opleidingsprogramma duurt in totaal iets meer als 9 maanden.
Buiten dat wordt je elk jaar (verplicht) bijgeschoold en worden ook de gesprekken beoordeeld elk half jaar.
Je kan gewoon niet iedereen tevreden stellen, nooit, in welk beroep dan ook, dat is een feit.
En dat er mensen teleurgesteld zijn, ja ook die heb je erbij.
de grens tussen SPOED hulp en gewone daghulp is aan het vervagen, de HAP is er gewoon eigenlijk niet voor een verkoudheid, dat hoort overdag bij de eigen huisarts, maar ja, mensen moeten werken en willen/kunnen niet overdag naar de huisarts dus bellen ze s avonds de HAP. En zijn dus teleurgesteld ( of boos) dat dat niet meteen wordt ingepland voor consult, dat is gewoon zo.
En nog steeds ga ik met plezier naar mijn werk, ik vind dat ik echt een wereldbaan heb!! Elke dienst wat anders.
Dat stukje ben ik het helemaal mee eens, ik werk bij een zorgverzekering, ik beslis doormiddel van richtlijnen!! of iemand bv een betalingsregeling mag treffen, soms gaan ze echt te keer, ben al een paar keer prutsmuts tyfuswijf etc genoemt. Tuurlijk ik eet mezelf op vanbinnen als dat weer gebeurt, maar ik uit mijn frustraties niet zo. Collega's die geven wel de opmerking owwww is het er zo 1? Daarna is het Klaar, zet jezelf er over
ben blij TS dat je een andere baan hebt gevonden die jou mss net wat meer ligt. Maar dit soort aanvaringen? die heb je overal, in elke tak van werk.