HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:58

Heb je niet wat oud serviesgoed dat mag sneuvelen, kan best opluchten hoor. :j

Mijn collega was toen een jaar of 55 60. Hij had al eerder botkanker in zijn been gehad en daarvan genezen verklaard. Ook bij hem was het eten opeens een probleem, hij viel snel af maar kon dat ook wel missen. Bleek dus slokdarmkanker vlak bij de maagopening te zijn.

De behandelingen vielen hem wel heel erg zwaar, zijn keel was verbrand door de bestralingen, eten bleef wat moeite kosten en zijn smaak was verandert. Maar dat maakte hem niks uit, hij was van de kl ote kanker af en genezen verklaard. Ik ben zelf 2 jaar later uitgevallen wegens ziekte dus het herstel daarna niet meer meegemaakt van dichtbij. Maar toen ik nog wat oud collega s sprak 5 jaar na de diagnose ging het heel goed met hem op de bovenstaande restklachten na dan. Misschien niet fijn om te lezen maar liever met klachten nog leven dan er niet meer zijn lijkt me.

Kunnen de onderzoeken niet deze week al gedaan worden? Lijkt me vreselijk om nog een week te moeten wachten op zekerheid.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:01

Heel veel sterkte en ik hoop dat iedereen je in de topic je een beetje extra kracht geeft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:03

Meid, wat vreselijk dat dit je overkomt..! Ik wens je het allerbeste en heel veel sterkte en beterschap; tsjah... wat kan je zeggen als woorden tekort schieten..?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:05

Heel erg veel sterkte! Meer dan dat kan ik je eigenlijk niet wensen. Hoog uit op 'zieken' bezoek komen bij je zodra je daar behoefte aan hebt. Ik gok dat je dan naar AMC gaat? Dat is voor mij niet heel erg ver en wil ik best voor je doen!

Vooral vechten en niet op geven. Je bent jong, en sterk. En bent nog relatief snel aan de bel gaan trekken. Je red t wel *knuffel*

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:06

Jeetje TS , ik zit hier gewoon met waterige ogen , wat erg !!!!!!!!!
Dan denk je rond de 30 je zit in de bloei van je leven en dan gebeurd er dit bah gedsie !!!

Ik wil je heel veel sterkte wensen en het aller beste wensen !!!!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:08

Wat een nachtmerrie als je dit te horen krijgt! Hoop dat je vlug weet waar je aan toe bent en hoe je behandeling gaat verlopen, dan kun je je daar alvast een beetje op instellen. Er is niets zo erg dan afwachten. Heel veel sterkte de komende tijd en bedenk dat er maar 1 weg is: dwars door die vervelende ziekte heen! Houd hoop, moed en geloof in de toekomst. Hoe moeilijk en zwaar het af en toe ook zal zijn, positiviteit draagt zeker bij aan je genezing. Dikke knuffel :(:) en ga ervoor!!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:10

Vreselijke ziekte, volgens mij ontkom je er tegenwoordig bijna niet meer aan. Mijn broer heeft op zijn 18e ook kanker gehad. Ik wens je heel veel sterkte en beterschap!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:10

Kan me eigenlijk niet voorstellen hoe het voelt om zoiets te horen. Het enige wat ik me kan voorstellen dat je leven van heel normaal opeens een nachtmerrie is geworden.
Heb alleen ervaring met mijn eigen moeder die nu vecht tegen uitgezaaide darmkanker. Haar nieuws kwam ook als een donderslag bij heldere hemel maar nadat ze was bijgekomen van het nieuws heeft ze besloten er helemaal voor te gaan. Ze is nu aan de chemo en heeft al een operatie gehad en haar kansen zijn niet geweldig maar toch gaat ze ervoor. De wonderen zijn nog steeds de wereld niet uit en dagelijks worden er nieuwe therapieen bedacht en uitgevonden.
Dus geef de hoop niet op en probeer je geest sterk te houden; naast chemo je beste verdediging tegen kanker.
Ik zal kaarsjes voor de branden...naast die voor mijn moeder.
Heel veel sterkte en er denken heel veel mensen aan je...

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:12

Heel erg veel sterkte en een hele dikke knuf, echt wat is de wereld ook oneerlijk.
Er leven veel mensen met je mee put er wat kracht uit. sterkte meer kan ik niet zeggen.

eenitraM

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:12

Meid! Heeeeeel veel sterkte. Ik heb zoiets van heel dicht bij mee moeten maken. Vreselijk.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:13

Heel veel sterkte! Ik heb je trouwens een pb gestuurd ;) weet niet of je het al had gezien.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:14

jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte de komende tijd!! :(:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:18

ik heb een goed verhaal,

een vriend van mijn man van de waterpolo heeft ook slokdarm kanker gehad
hij was 40.
het 11 jaar geleden gebeurd
ze hebben bij hem van zijn maag een nieuwe slokdarm gemaakt
en wonder boven wonder hij is genezen verklaard

heel heel veel sterkte ,het zal een moeilijk en lang traject worden, maar hou hoop! :(:)
Laatst bijgewerkt door mirgino op 11-01-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:18

Ik kan niet de juiste woorden vinden. Ik wil je enorm veel sterkte wensen. :(:)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

Jeetje... ben er stil van. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Blijf postitief denken en ga ervoor!

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:20

Sjee, dan stort in 1x je wereld in zeg. Ik vind het wonderbaarlijk hoe positief je overkomt. Ik denk dat het wel een hele goeie zet van je was om het hier te posten, zo heb je een hele goeie uitlaatklep erbij. En hulp! Wat is iedereen lief :j

Ik hoop dat je toch ook wel lieve mensen dichtbij je hebt. In het echt. Een stevige schouder af en toe. Die je kunnen steunen als je het even niet meer ziet zitten. Als je 's morgens wakker wordt en de realiteit weer even keihard tot je doordringt. Zal niet meevallen. Heel veel sterkte om deze tijd door te komen. Probeer zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen en alle hulp aan te pakken die je geboden wordt.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 13:21

Moet even vitamine bruis-tabletten halen, want doorslikken van tabletten gaat niet echt meer (valt dan beneden tegen t stomme ding aan).
Ik weeg nog ruim voldoende. Ben kwa postuur eerder een stuk te stevig dan te slank. Echter, afvallen staat ineens niet meer op mijn lijstje.
Morgen eens kijken of ik t afvallen stil heb kunnen zetten.
Sinds gisteren kan ik op de 1 of andere manier iets beter eten en heb ik dus ook normaal eten gepureerd. Had daar wel pijn van, maar voel mij wel minder slap en dat moet ik nog beter krijgen!!

Sorriso schreef:
Jeetje mina! Wat onwerkelijk... Ik denk dat je dat de eerste dagen zelf ook wel zult ervaren, vooral onwerkelijkheid. Ook apart dat je er zo plots zoveel last van krijgt, raar dat het zo gaat.

Ik hoop dat je snel een helpende hand vindt voor je paard en dat er meer dingen uit handen genomen kunnen worden. Hoeveel weeg je nu nog eigenlijk? Kan me voorstellen dat je de kracht niet op kan brengen als je ineens zoveel afvalt. Kun je eea wat je aan voeding mist niet aanvullen met supplementen (vitamenen) oid?

Heel veel sterkte, ik hoop dat dit topic je helpt kracht te vinden. Zo te horen kun je in ieder geval al vrij veel steun uit je omgeving verwachten!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:23

Ondanks dat het moeilijk is wat te zeggen omdat woorden zo moeilijk te vinden zijn, wil ik je heel veel sterkte wensen met dit. Ik hoop echt echt echt dat het de goede kant op zal gaan voor je en dat je de kracht kunt vinden om vol te houden.
Ontzettend veel sterkte!!!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:24

Ik kan ook weinig anders doen dan je heel veel sterkte wensen, ook al voelt het dan als weinig: heel veel sterkte!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:25

Pentax schreef:
Valt me op dat de onderzoeken zo langzaam gaan. :(
Heel heel veel sterkte...

Dat is niet de normale gang van zaken...raar eerlijk gezegd..

sterkte

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:25

Wat heftig!
Wil je alle sterkte en kracht toewensen!

Mijn schoonmoeder heeft ook kanker, ze heeft borstkanker en is al behoorlijk uitgezaaid. (rug, lymfen,lever)
Gelukkig is zij zeer positief!
Ze krijgt nu chemo om het proces stil te leggen en zo haar leven te verlengen.
gelukkig zag de laaste scan er goed uit.

Geeft het niet op en blijf vechten!!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:26

Geef niet op en blijf vechten! Ik wens je heel veel sterkte en alle zegen toe!

Ier

Zo traag klinkt 't niet. Patiënten waar geen haast bij zit moeten gemiddeld 2 weken wachten voor ze die onderzoeken e.d. krijgen heb ik gezien toen ik stage liep op de afdeling radiotherapie.

tjady

Pff meis dat valt niet mee om zo een bericht te horen. Wat ontzettend fijn dat er gelijk al hulp is voor je paard. Ieder geval verzorging is belangrijk. ALs hij niet getraind wordt, dat is minder erg. Wat nu belangrijk is, is dat jij tijd hebt om de strijd aan te gaan om beter te worden. Voor alle practische zaken, komt wel een oplossing.
Heel veel sterkte komende tijd en ik blijf je volgen hoor. Mijn pb staat voor je open :(:)
Laatst bijgewerkt door tjady op 11-01-12 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:31

Jeetje wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd gewenst :(:)