ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:30

En imo is het nog altijd beter om zelf op je 50ste te moeten toegeven dat je ongelofelijke spijt hebt dat je nooit aan kinderen bent begonnen, dat je eigen kinderen op hun 50ste moeten terugdenken aan hoe ongewenst en ongeliefd ze wel niet waren, omdat mama geen kinderen wou maar het deed omdat het eenmaal hoorde en iedereen riep dat ze wel zou bijdraaien. Ja, bij veel vrouwen gebeurt dat biologisch, maar bij sommige is het toch echt defect dus waarom zo'n risico nemen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:32

Tja, hier nog eentje. Ik roep al sinds m'n vijfde (!) dat ik geen kinderen wil.
En dat heb ik tot nu toe (42) prima vol kunnen houden. Ik heb er niets mee, als andere vrouwen roepen wat een schattige baby op tv, zie ik vaak alleen maar de licht sukkelige guppenblik van zo'n jong :7

En ja, de discussie over egoïstisch zijn ken ik ook. Ik had zelfs de pech dat mijn eigen moeder kraamverzorgster was... Je wilt niet weten wat die me allemaal heeft toegezegd omdat ik geen kinderen wilde :=
Uiteindelijk heeft zij ook haar plan om voor haar 50e oma te zijn dus maar opgegeven :D

Dus nee, als mensen tegenwoordig vragen of ik nog geen kinderen heb, zeg ik netjes dat ik kindervrij ben en loop door. Hun in verbazing achterlatend omdat de meesten geen benul hebben wat ze met die term aanmoeten.
En dan vaak inderdaad het geleuter over "niet weten wat je mist". Wat je niet kent kun je niet missen, hooguit verlangen. Dus nee, ik mis niets en voor de rest kan ik een aardige inschatting maken van wat ik ook niet mis (slapeloze nachten (van gejank dan wel van zorgen om pubers), lastige gesprekken met scholen/leraren, moeilijke nachten op de EHBO na stommiteiten, enz enz).

Ik heb nog nooit "moedergevoelens" gehad, zelfs niet tegenover poppen :r
Ik kan nu nog steeds niet enthousiast worden als ik ergens jengelend grut tegenkom. Begrijp me goed, ik heb geen hekel aan kinderen, maar ze moeten zich wel netjes gedragen. Dus eigenlijk heb ik nog de meeste hekel aan ouders die wel aan kinderen beginnen, maar ze vervolgens niet kunnen/willen opvoeden omdat ze het te druk hebben met andere zaken. Die ouders hadden beter eerlijk tegenover zichzelf kunnen zijn er gewoon niet aan moeten beginnen :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:39

haha, mijn ouders hebben echt nog nooit moeilijke gesprekken op school gehad over mij en ook nog nooit 's nachts bij de EHBO gezeten met mij of mn broertje... Mn vriend daarentegen heeft laatst wel met mij 's nachts in het ziekenhuis gezeten, dus die heeft meer pech met mij dan mn ouders :D

Maaruh, wie wordt er nou wel enthousiast van andermans jengelende kinderen? Ik weet bijna zeker dat die ouders daar zelf ook niet blij van worden! Mn vriend en ik kijken elkaar ook altijd aan als er weer eentje staat de bleren in de supermarkt of het tuincentrum, hij kan daar namelijk heeeeul slecht tegen, haha. Maar je kan je kind nog zo netjes opvoeden, het blijven kinderen, het zijn geen machines die je af kunt richten. Het kan altijd gebeuren dat een keurig kind zich af en toe misdraagt of ondeugend is, dus om dan gelijk te zeggen dat de ouders te druk bezig zijn geweest met andere zaken, ipv met opvoeden vind ik persoonlijk wel een beetje kort door de bocht...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:19

Ik heb als kind geen poppen gehad zelfs, alleen knuffels en autootjes ;-) Dat is nu 25 jaar later nog zo, ik heb katten en een auto :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:22

tamary schreef:
Ik wil ze ook niet, en dat was altijd al zo (inmiddels 35). Vrouw zijn staat niet gelijk aan moeder zijn.

Juist, maar krijg ze dat maar eens aan het verstand gepeuterd. En als je dan roept dat je iets leuks te vertellen hebt wordt er vaak meteen gedacht dat je zwanger bent :+ Net of dat het enige "leuke" is op deze wereld....(ja leuke tussen aanhalingstekens, ik kan nog steeds niet bedenken wat er nou zo leuk zou moeten zijn aan zwanger zijn)
Nee hoor, hier totaal en absoluut geen biologische klok, rammelende eierstokken of iets in die trant. Maar kennelijk kom je van een andere planeet als je die mening bent toebedaan! Waar anderen een schattig beebietje met een kennelijk hoog koesie-koesie gehalte zien, zie ik een jengelende, geldvretende poepmachine.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:43

Esther28 schreef:
tamary schreef:
Ik wil ze ook niet, en dat was altijd al zo (inmiddels 35). Vrouw zijn staat niet gelijk aan moeder zijn.

Juist, maar krijg ze dat maar eens aan het verstand gepeuterd. En als je dan roept dat je iets leuks te vertellen hebt wordt er vaak meteen gedacht dat je zwanger bent :+ Net of dat het enige "leuke" is op deze wereld....(ja leuke tussen aanhalingstekens, ik kan nog steeds niet bedenken wat er nou zo leuk zou moeten zijn aan zwanger zijn)
Nee hoor, hier totaal en absoluut geen biologische klok, rammelende eierstokken of iets in die trant. Maar kennelijk kom je van een andere planeet als je die mening bent toebedaan! Waar anderen een schattig beebietje met een kennelijk hoog koesie-koesie gehalte zien, zie ik een jengelende, geldvretende poepmachine.

:') hihi.

Fijn dat er meer vrouwen zijn die geen kids willen, behalve mijn 2 tantes ken ik geen enkele vrouw onder de 30 die geen kinderwens heeft.
Maargoed, ik kan wel zeggen "ik wil nu nog geen kinderen" maar ik denk dat ik mijn vriend dan valse hoop geef :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:46

Ik ken heel veel mensen die geen kinderen willen en ze op latere leeftijd ook niet hebben. Ikzelf wil ook geen kinderen.
Ik erger me eraan en vind ze vies. Dat huilen kan ik al helemaal niet tegen.

Tegen mij zeiden ze ook dat het wel zou veranderen, maar hoe ouder ik wordt, hoe meer ik blij ben dat ik geen kinderen heb.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:46

Ik ben inmiddels 36 en kan echt vanuit de grond van mijn hart zeggen: IK WIL ZE ECHT NIET!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:55

picobello schreef:
Ik heb als kind geen poppen gehad zelfs, alleen knuffels en autootjes ;-) Dat is nu 25 jaar later nog zo, ik heb katten en een auto :D

Ik heb ook nooit poppen gehad. Vreselijk saai, ik snapte niet hoe vriendinnen zich daarmee bezighielden. Als ik al met de barbies speelde was dat voornamelijk om ze te laten verscheuren door mijn tijgerpop of hun hoofden eraf te draaien :+ .

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:01

Hier 33 en ook al van jongs af aan geroepen dat ik geen kinderen wil.

Ik voel ook niets kriebelen als ik een baby zie, vind ze best grappig, maar als ik dan een stinkluier ruik, of een peuter hoor krijsen in de supermarkt, weet ik weer helemaal zeker dat ik ze niet wil.

Natuurlijk denk je wel na over de toekomst, als je geen kinderen hebt, wie zoekt je dan op als je zo oud bent?
Nou ja dan kan ik vast nog wel internetten en bestaat er vast wel een boktouderenclub ofzo :+

Ik walg ook serieus van zwangerschaps verhalen en dikke buiken , vind een zwangere vrouw echt niet mooi.

Dus zal wel gewoon zo bepaald zijn , dat sommige mensen die prikkels niet krijgen.
Is wel zo makkelijk, want zo wordt de overbevolking alvast wat aangepakt :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:04

Inderdaad CM, het excuus van uitsterven slaat ook nergens op. Zolang de wereld veel te vol is hoef je dat excuus niet te gebruiken.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:11

het valt me wel op dat veel van de mensen die hier geen kinderen wensen erg hatelijk
tegenover kinderen of moeders zijn...

kinderen stinken, kijken sukkelig, zwangere vrouwen zijn lelijk en ga zo maar door,
ben erg blij dat niet alle mensen hetzelfde zijn in ieder geval.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:13

Mensen met kinderen zijn weer erg hatelijk tegenover mensen die geen kinderen willen,
dus dat komt goed uit! Mensen die geen kinderen willen zijn egiostisch, raar, geen echte vrouw...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:14

xSCWx schreef:
Fijn dat er meer vrouwen zijn die geen kids willen, behalve mijn 2 tantes ken ik geen enkele vrouw onder de 30 die geen kinderwens heeft.
Maargoed, ik kan wel zeggen "ik wil nu nog geen kinderen" maar ik denk dat ik mijn vriend dan valse hoop geef :P

Dat soort dingen zeg je ook tegen buitenstaanders die gewoon een antwoord willen en je opdringen dat baby's krijgen het allermooiste is ter wereld. Met je vriend moet je een serieus gesprek hebben over hoe jullie je toekomst voor zien. Als hij een sterke kinderwens blijkt te hebben en jij niet... dan is het jammer maar dan past jullie toekomst dus niet bij elkaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:17

Het meest bizarre argument dat ik ooit heb gehoord: 'Dan heb je gewoon de ware nog niet gevonden. Iedereen wil kinderen. Zodra jij de ware vindt, wil je ook kinderen.'

:7

Ik ben ruim over de 30, ik heb ze nooit gewild en ik zie het ook niet meer gebeuren. Heb geen hekel aan kinderen, ben gek op mijn twee kleine neefjes en op sommige kinderen van vriend(inn)en, maar ik hoef ze zelf niet.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, de wereld is al zo vol. ;)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:18

Kaula schreef:
Mensen met kinderen zijn weer erg hatelijk tegenover mensen die geen kinderen willen,
dus dat komt goed uit! Mensen die geen kinderen willen zijn egiostisch, raar, geen echte vrouw...

ik zeg in ieder geval nog veel van de mensen....jij gooit meteen iedereen over 1 kam

ik heb nog nooit iemand beschuldigt van wat dan ook als ze geen kinderen willen
dat moeten ze helemaal zelf weten, ik vind het leuk, vind een ander dat niet? helemaal prima

maar dat schreef ik een paar pagina's terug ook al.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:20

Kaula schreef:

nee hoor heb heel veel respect voor jullie keuze ik ben ook van mening dat je goed moet na denken voor je er aan begint .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:27

Ik wil geen kids.....Ik werk met kids en daar hou ik het bij...
Vriendlief wil wel kids... Ik niet... dus tsja... ;) dat zal nog leuk worden.
WIl het écht niet.. niet met deze economie.. deze wereld.. :n :n

Ik vind het wel moeilijk om te zeggen.. want er zijn zoveel mensen die zo graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:28

Haha, ik heb hier al weer heel wat bizarre argumenten gelezen om juist wel aan kinderen te beginnen :D :D

Maar goed, ik hoef geen kinderen. Nu niet, nooit niet.
Als ik me later nog bedenk heb ik denk ik dikke pech, want inmiddels ben ik 32 jaar. Gelukkig denkt mijn man er net zo over, dat scheelt :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:29

Jolliegirl schreef:
Ik wil geen kids.....Ik werk met kids en daar hou ik het bij...
Vriendlief wil wel kids... Ik niet... dus tsja... ;) dat zal nog leuk worden.
WIl het écht niet.. niet met deze economie.. deze wereld.. :n :n

Ik vind het wel moeilijk om te zeggen.. want er zijn zoveel mensen die zo graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen......

Is toch niet jouw verantwoordelijkheid?
Vind je het ook moeilijk om je hamburger op te eten terwijl er zoveel mensen zijn die graag willen eten maar het niet kunnen omdat er niets is?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:29

Neehoor.. :) Maar w.b kinderen denk ik daar wel eens over na.
Men vind het zó vanzelfsprekend ''kinderen NEMEN''
nee... die neem je niet.. je KRIJGT ze... als je geluk heb en alles naar behoren werkt... :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:30

Ik wil ook geen kinderen, nog steeds niet :+, ik werk met pubers da's al erg genoeg :D _O-. Pubers vind ik wel leuk, maar baby's vind ik niks :n.

Eigenlijk belachelijk dat altijd aan vrouwen gevraagd wordt of ze geen kinderen willen. Aan mannen vragen ze nooit 'goh wordt het niet eens tijd dat je vader wordt???'

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:30

idd wel fijn als je partner er ook zo over denkt .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:31

Wat me wel versteld doet staan is van hoeveel mensen ik wel niet lees dat ze zo doodgevraagd worden. Hoe onbeleefd (zo niet asociaal) kan je zijn! Je weet helemaal niet waarom iemand kinderloos/vrij is, het kan wel ongewild zijn..
Nu bedenk ik me ook wel dat ik mezelf ook wel zulk soort dingen hoor zeggen :+ Mag ik nog mee oppassen als mijn vrienden die leeftijd krijgen..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:32

Ik heb het idee dat relatief meer paardenmeiden GEEN kinderen wil dan 'gewone' vrouwen?