. Zelf heb ik nooit een vervelende ervaring gehad maar met stage etc. veel mensen voorbij zien komen die het vertrouwen helemaal kwijt waren en soms ben je langer bezig met het geruststelen dan met de behandeling. Wat mensen helaas soms vergeten is dat problemen met en rond het gebit ook gevolgen kunnen hebben op de gehele gezondheid en niet altijd op te lossen zijn door even extra goed poetsen/flossen.Tegenwoording besteden ze in de practica naast manuele vaardigheden ook veel meer tijd aan het omgaan met patiënten. Als je o.a. deze toetsen niet naar behoren kan uitvoeren in een aantal zittingen vervalt vaak je studieplaatst. Vroeger was dit veel minder aan de orde en was de tandarts net als de dokter niet iemand waarmee je in duscussie kon gaan. Jammer want als behandelaar is het hebben van vertrouwen naast een goed resultaat zeer belangerijk. De patiënt geeft namelijk een stuk controle over zijn/haar lichaam weg vaak zonder een goed beeld van wat er precies gaande is. Uitleg geven over de stappen die je als tandarts gaat uitvoeren kan zo soms flink helpen.

Afgelopen keer had ik een geweldige assistente, ik lag te trillen op de stoel en ze bleef me geruststellen, dát was fijn.
).
Gelukkig nog geen last van, maar als ik er last van krijg moeten ze eruit. BRR. Maar goed, nog maar niet druk om maken.
Ik hou jullie op de hoogte.