Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:17

@ sylke: let er toch maar goed op met die medicijnen! heb zelf na mijn ongeluk amytriptiline moeten nemen tegen hoofdpijn, dit is in een hogere dosis ook een antidepressivia en kreeg ook die bijwerkingen.
bij mij had het op een gegeven moment niet veel gescheeld of ik had het ook daadwerkelijk doorgezet. dus pas goed op jezelf!!

de nacht waarvan ik dacht dat het een zware en lange nacht zou worden, werd een heel ontspannen nacht waarin ik heerlijk geslapen heb! werd zelfs heel ontspannen wakker (wel erg duf maja ik had goed geslapen :P) en ging dus ook relaxed het onderzoek tegemoet!
afgelopen nacht weer slecht geslapen omdat de valium was uitgewerkt op het moment dat ik wou slapen (heb de valium ingespoten gekregen als roesje voor het onderzoek) damn das toch fijn spul :')

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:31

Wel fijn dat je die ene nacht goed hebt geslapen!
Ja, die valium is een goeie! Tenminste, 20 mg doet het bij mij goed! Was de dag erna nog suf en had heeeerlijk geslapen!

Ik zal zeker opletten met de medicijnen, als ik echt suïcide gedachtes krijg bel ik direct de dokter/psych, ik heb al de stempels 'borderline' (al ben ik het daar niet helemaal meer mee eens) en 'add', dus ik denk dat ik er dan extra alert op moet zijn. Al ken ik heeel goed het verschil tussen wat mijn gevoel zegt en wat mijn hoofd zegt, en mijn hoofd weet dat ik niet dood wil, hoe rot ik me ook voel. Zolang ik me alleen maar een beetje down voel lijkt het me niet nodig om te bellen, dit kan ik makkelijk handelen. Medicijnen vind ik eigenlijk sowieso maar eng :') En als deze medicijnen uiteindelijk toch niet werken denk ik dat de psych me diazepam geeft (valium) maar dan voor af en toe natuurlijk.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:29

mick75 schreef:
Wat voor mij niet meewerkt is dat vriendlief niet kan slapen zonder de radio, en ik het liefste in stilte lig. In de praktijk wint vriendlief het dan, zijn werk betaalt beter dus hij bepaalt.

Moest wel lachen om deze opmerking :)). Hebben jullie nog een 2e slaapkamer waar je eventueel kan gaan slapen in stilte?

Krijgen jullie al die pammetjes en andere medicatie gewoon voorgeschreven van de HA?

Wat kan het Slaapcentrum Kennermerland doen voor je Sylke?

Ben vanacht uiteindelijk maar op de bank gaan liggen, mijn vriend werd gek van mijn gedraai en opstaan en weer gaan liggen en weer draaien. Hij heeft ook zijn slaap nodig natuurlijk.

Nog een tip, baad het niet dan schaad het niet: paracetamol met coffeine!! Dat wil bij mij nog weleens helpen (neem het alleen als ik griep heb, maar het valt me op dat ik er best op slaap).

Sylke: goed in de gaten houden die bijwerkingen en gedachtes. Laat je echter ook niet gek maken door horrorverhalen. De een is er wel vatbaar voor en de ander niet. Ik ben juist heel erg blij dat er AD bestaan, zonder had ik hier nu niet meer geweest (had dan waarschijnlijk 3 jaar geleden me van het leven beroofd door een zeer ernstige depressie). Nu geniet ik echt weer van het leven en ben ik zo blij dat ik nog leef!

De een heeft dagelijks zware medicatie nodig voor bijvoorbeeld reuma (zoals mijn moeder), de ander voor zijn geest. Medicijnen blijven chemische oliebol, zowel voor lichamelijke als geestelijke klachten maar als het werkt, dan werkt het.

Krieltje

Re: Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:09

Laetitia, ik krijg medicatie voorgeschreven van de psychiater. Had al een halfjaar geen slaapmedicatie, alleen ritalin, waar ik ook een tijd pauze van heb gehouden omdat in de bijsluiter staat dat het beter is het niet continu te slikken. Antidepressiva heb ik altijd geweigerd, ook toen ik depressief was omdat ik voelde dat ik het niet nodig had. Als je zonder kán, dan waarom niet? Vind het wel goed dat deze medicatie bestaat. En nu, 5 jaar later slik in antidepressiva als slaapmiddel :') En als dit niet werkt, blijft er maar weinig over behalve pammetjes..

Wat het slaapcentrum (Kempenhaeghe) kan doen weet ik nog niet, waarschijnlijk moet ik dan een slaapdagboek bijhouden, en misschien een nacht slapen met allemaal plakkertjes op mijn hoofd.. Dit is de site http://www.kempenhaeghe.nl/ Er zijn meer van dit soort slaapcentra, heb ook mensen gesproken die er niks aan hebben gehad maar het is het proberen waard! (tenminse, als mijn verzekering het dekt, anders gaat het financieel niet lukken) En oh wee als ze die lumbaalpunctie willen doen.. Dan mogen ze me echt vastbinden! Krijg al kippenvel bij de gedachte....

Als ik meer weet zal ik het zeker hier melden, want misschien dat het dan ook een idee is voor mede-slapeloosheidbokkers!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:13

Mijn tip:

Je moet er niet van wakker liggen. ;)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:16

Frats schreef:
Mijn tip:

_O- DE tip van 2012!!!!! :') Dat zijn nog eens fratsen!
Laatst bijgewerkt door Krieltje op 11-01-12 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:17

Ik slaap ook heel slecht, en werk in het weekend van 6 u s'morgens tot 12 u s'middags, dus vroeg uit m'n bed, maar dan sta ik te gapen op mijn werk :n

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:22

vanacht ook niet zo goed geslapen had veel te veel stress..

ik neem elke avond trazolan in en soms een spieronspanner (heeft wel zalig gevoel even ontspannen zijn). Hopelijk deze nacht meer slaap!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:24

Frats schreef:
Mijn tip:

OOh is dát het :D! En wij maar moeilijk doen :')

Ik ga eens op hun site kijken Sylke :-)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:49

laetitia schreef:
Krijgen jullie al die pammetjes en andere medicatie gewoon voorgeschreven van de HA?
Laat je echter ook niet gek maken door horrorverhalen.

ik hoop niet dat je mijn 'horrorverhaal' bedoelt? :? want zo bedoel ik het niet. het moge alleen duidelijk zijn dat als je die medicatie nooit geslikt hebt en ook nog stress hebt je vatbaarder bent voor bijwerkingen, een van de belangrijkste en veel voorkomende bijwerking is nu eenmaal depressieve gedachten, al dan niet suïcidale gedachten. het is gewoon erg belangrijk dat je dit zelf goed in de gaten houdt!

verder is het nog altijd een bijwerking en een bijwerking hoeft niet iedereen te overkomen (stel je voor := )

ik krijg mijn temapzepam inderdaad op voorschrift van de HA! in nederland krijg je het dan ook niet zonder voorschrift. (of heb ik iets gemist?)

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:04

Blazelover, ik denk dat ze meer de horrorverhalen in het algemeen bedoeld. Die lees je genoeg op internet, en ook de bijsluiter word je niet vrolijk van... De depressieve klachten heb je meer kans op als je nog nooit een a.d hebt gebruikt (zoals ik) en bij dit medicijn ook bij mensen onder de 25 (zoals ik :') )
Ken ook meer mensen die met bijv. Lexapro ook heel erg last hadden van depressiviteit en suïcide gedachten. Maar als het goed is, zijn deze bijwerkingen alleen de eerste weken. Alle medicijnen kunnen bijwerkingen geven! Wat je van een ibuprofen kan krijgen is ook niet al te best, en dat is dan nog wel te koop in de drogist..

Alle pammen zijn in Nederland inderdaad alleen op recept. Tenzij je klauwen vol geld wil betalen en het via internet bestelt, maar dit zal ook wel risico's meebrengen en is natuurlijk ook illegaal. Man, ik zou goud geld kunnen verdienen met mijn ritalin als ik naar een party zou gaan!

De pammetjes worden ook niet vergoed, tenzij je een code krijgt van de HA of psychiater. De trazolan die ik nu heb gekregen wordt wel vergoed, maarja in hoeverre is dat nog met dat gigantisch hoge eigen risico!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:22

Bedoelde het inderdaad in het algemeen :j.

We worden trouwens op onze wenken bediend hieronder. Lees alle advertenties maar onder deze pagina :))

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:29

Ik zie heerlijke matrassen :')

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:31

Hihi ik zie kussens :P ik wil ook wel een nieuw kussen! en een nieuw matras en een nieuw bed en en en :P maar gelukkig krijg ik (als het goed is) binnekort een nieuw matras! dan zal ik thuis hopelijk beter slapen en zonder rugpijn wakker worden.

edit: nu trouwens advertenties over neusspray verslaving en stoppen met drinken :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:44

Ik heb "Nachtrust met Valeriaan" en "Direct Aanpak van uw Slaapproblemen"

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:49

Ik heb nu zonvakantie :j wel fijn dat ze denken dat we toezijn aan vakantie :+

ik ben doodop en ga eens slapen! (proberen dan he :') )

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:17

Ik zie Center Parcs!!!!!!!! Laat ik nu net al met mijn zussen aan het kijken zijn of we hier binnenkort heen kunnen, aangezien we een waardebon van 120 euro hebben gekregen als dank voor een avondje bier tappen! En ik zie, last minute vanaf €119.... Alleen wij zijn ooit in een v.i.p huisje geweest, dus voor minder doen we het niet :Y)

Nu maar weer die trazolan nemen, heb echt de neiging om een heel pilletje (100mg) te nemen ipv 50, omdat ik gister echt helemaal niks merkte na het nemen. Pas bij het opstaan, maar dat was niet zo leuk :+ Maar ik zal eens verstandig zijn en het niet doen..

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:27

Bizar, een uur geleden die trazolan ingenomen, krijg er nu zweethandjes van en ben veeeel te vrolijk! En heb gewoon 50 mg gepakt, zoals voorgeschreven. Zo kan ik toch ook niet slapen! Vrolijk zijn staat bij mij gelijk aan wakker/druk zijn...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:36

Lekker dan Sylke.. Even een kopje kruidenthee, warme melk of een warme douche om te ontspannen?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:41

Kruidethee is wel een goede :j Heb nog de zonnatura 20-kruidenthee, daar zitten wel wat goede kruidjes in. Op zich voelt het natuurlijk niet vervelend, maar het is wel een beetje het tegenovergestelde van wat mijn doel van dit medicijn was :roll:
Zal vast over een week al een stuk anders zijn, heb nu op bokt ook iemand gesproken bij wie dit medicijn goed werkt, maar dan wel de dubbele dosering, maar ik denk dat ik dit rustig moet opbouwen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:52

Ja, meteen 100mg lijkt me niet zo goed..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 13:36

Hoe is het gegaan vanacht Sylke? Ben benieuwd.

Heb heerlijk geslapen vanacht! Gewoon een lange on-onderbroken slaap gehad!! Ben alleen nog wel ziek, dus voel me nog erg lamlendig maar ben zo blij!!

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:23

Gister was ik de hele dag al een beetje suffig, maar uiteindelijk wel om een uur of 2, half 3 in slaap gevallen! Voor mij is dat nog best netjes. Heb ook goed door kunnen slapen, dat kan ik meestal wel maar de laatste week ging dat ook wat minder. De nacht ervoor had ik veel te weinig geslapen, dat heb ik nu wel weer ingehaald! Ook geen down gevoel bij het opstaan, alleen wat hoofdpijn en een verstopte neus maar dat heerst he, en ik ben het afgelopen halfjaar niet meer echt verkouden/grieperig geweest.

Mooi dat jij ook goed hebt geslapen! Lekker is dat he, zeker als je ziek bent heeft je lichaam het echt nodig. Beterschap!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 13:48

Pff vanacht kon ik weer eens niet in slaap komen. En ik was WOEST!! heb met de deuren gesmeten, ben naar de logeerkamer gegaan, alles van het logeerbed op de grond gegooid met veel kabaal. Echt ik kookte van woede. Maar helaas het mocht niet baten, heb de hele nacht wel 'gerust' maar echt geslapen niet. Begin me nu alweer op te fokken over hoe het vannacht gaat.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:30

:(:)
En dat vind ik het naarste van niet kunnen slapen, de op kijken naar de volgende ronde..