Baarmoederhalskanker prik.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baarmoederhalskanker prik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:12

Dus als je 't gewoon altijd safe doet, krijg je het niet? Want dat mis ik even.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:20

Baarmoederhalskanker komt voor bij vrouwen van alle leeftijden, maar het meest bij vrouwen van 35 tot 50 jaar. Elk jaar krijgen in Nederland ongeveer 750 vrouwen baarmoederhalskanker. Bij baarmoederhalskanker speelt het humaan papillomavirus (HPV) een rol. Dit virus wordt door geslachtsgemeenschap overgebracht. HPV komt bij veel vrouwen voor: ongeveer 80 procent van de vrouwen krijgt ooit een HPV-infectie. Vaak wordt dit door het lichaam vanzelf weer opgeruimd. Baarmoederhalskanker blijkt vaker voor te komen bij vrouwen die roken dan bij vrouwen die niet roken. Roken beïnvloedt mogelijk het afweersysteem van het lichaam waardoor het humaan papillomavirus eventueel baarmoederhalskanker kan veroorzaken.

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/g ... halskanker

Voor meer info kan je bovenstaande link aanklikken.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:25

passieAppel schreef:
En weet je ook nog waarom niet?

omdat het toen net nieuw was en ik geen zin had in de gevolgen die zouden kunnen optreden ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:59

Froukje1993 schreef:
Froukje1993 schreef:
Ts, mag ik vragen wat je doel van dit topic eigenlijk is? Gewoon nieuwschierigheid.

Mag ik hier nog antwoord op? :) Want volgens mij ben je toch niet van plan om hem alsnog te halen.

En neem jij 'm terug op grond van dit topic?
Ik ga de prik zekersteweten niet meer halen. Mijn doel; geen idee. Laten we zeggen: gewoon nieuwschierigheid.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:04

passieAppel schreef:
Froukje1993 schreef:
Mag ik hier nog antwoord op? :) Want volgens mij ben je toch niet van plan om hem alsnog te halen.

En neem jij 'm terug op grond van dit topic?
Ik ga de prik zekersteweten niet meer halen. Mijn doel; geen idee. Laten we zeggen: gewoon nieuwschierigheid.

Nee, ik neem hem echt niet meer terug, ook al zou dat kunnen.
Heb te veel gevolgen van kanker gezien, ook bhk en dat hoop ik toch echt niet mee te maken. Dan de gevolgen die, misschien aanwezig zijn, maar voor lief nemen. Dat zal vast niet zo erg zijn als kanker.

En net als wat hier al eerder geroepen is, word ik wel onvruchtbaar, zijn er genoeg andere kinderen die graag een nieuwe mama willen.

Okej, bedankt voor je antwoord.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:04

Ik denk dat er hier een paar mensen wat licht over adoptie denken :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:06

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat er hier een paar mensen wat licht over adoptie denken :=

Ik niet hoor :n Heb en aantal adoptie neefjes/nichtjes en die zijn dolgelukkig met hun nieuwe mama en papa, en ja, weet heel goed hoe dat gaat en hoeveel moeite het kost. Maar waar een wil is, is een weg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:07

Oh, dat is ook zo, waar een wil is, is een weg. Maar het is écht een zware weg. Ik denk dat zelfs als je erbij staat, het nog niet half zo zwaar overkomt als het in feite is. Maar goed, laten we maar hopen dat het niet nodig is en die prik geen nare bijwerkingen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:08

En wat nou als dus blijkt dat die hele enting niet werkt en dat iedereen het toch nog krijgt en daarvoor eerst nog onvruchtbaar :+
Wat eigenlijk niet kan, maar dan had ik toch echt liever die prik niet gehad :=

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:09

Ik heb hem wel genomen, ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:10

Niet weer dat gezeur he :')
Over die inenting tegen hersenvliesontsteking was ook een heleboel gezeur, bleek later ook niets te zijn.
TS, maak gewoon zelf je keuze ;)
Ik heb hem gewoon gehaald, en ik loop ook nog rond. Welkom in de wereld van massahysterie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:10

Froukje: Deze kanker krijg je dus níét vanuit je familie, al komt het nog zo veel in je familie voor.
Dus doe het gewoon safe *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:12

Bizzybijtje schreef:
Niet weer dat gezeur he :')
Over die inenting tegen hersenvliesontsteking was ook een heleboel gezeur, bleek later ook niets te zijn.
TS, maak gewoon zelf je keuze ;)
Ik heb hem gewoon gehaald, en ik loop ook nog rond. Welkom in de wereld van massahysterie.

Dit topic heb ik niet geopend om overgehaalt te worden. Ik ga 'm sowieso niet halen. En ik heb toch geen keus, mijn moeder staat vast :') grapje. Wel is al beslist.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:14

Blue_Eyes schreef:
Oh, dat is ook zo, waar een wil is, is een weg. Maar het is écht een zware weg. Ik denk dat zelfs als je erbij staat, het nog niet half zo zwaar overkomt als het in feite is. Maar goed, laten we maar hopen dat het niet nodig is en die prik geen nare bijwerkingen heeft.

Daar heb je gelijk in hoor, het is een rot periode van het begin van inschrijven tot daadwerkelijk het kindje in je armen hebben. En toch zou ik nog wel een kindje willen adopteren later. Na, er van uitgaand dat het gewoon kan, eerst kinderen van mezelf te hebben.
passieAppel schreef:
En wat nou als dus blijkt dat die hele enting niet werkt en dat iedereen het toch nog krijgt en daarvoor eerst nog onvruchtbaar :+
Wat eigenlijk niet kan, maar dan had ik toch echt liever die prik niet gehad :=

Dan sla je je voor je hoofd en hoop je heel hard dat het te genezen is.
Maar dat doe jij ook als je wel bhk krijgt en de vaccinatie wel blijkt te werken.
passieAppel schreef:
Froukje: Deze kanker krijg je dus níét vanuit je familie, al komt het nog zo veel in je familie voor.
Dus doe het gewoon safe *D

Daar was ik achter maar maakt je geen zorgen, daar zorg ik wel voor, dan moet er eerst nog een vriendje komen trouwens :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:18

Ik heb m niet genomen en ik neem m ook niet. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:21

Tessa_93 schreef:
Ik heb m niet genomen en ik neem m ook niet. ;)

Ik ook niet, ik dacht dat dat al duidelijk was :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:35

Onvruchtbaar? Waarom denken jullie dát? Heb je daar ook over nagedacht toen je de enting tegen de rode hond of de bof ging halen, of dachten je ouders daar over na?
Je word met deze prik (hoogstwaarschijnlijk) beschermd tegen een virus, een virus wat kan zorgen voor baarmoederhalskanker. Dat wil dus zeggen dat deze prik praktisch hetzelfde effect zou hebben als een enting tegen rode hond of de bof. Je word beschermd tegen het indringen en innestelen van een virus in je lichaam. Er komt geen spulletje op je baarmoederhals of in je baarmoeder. Het heeft ook verder totaal niets met hormonen te maken. Kans dat je onvruchtbaar word lijkt in mijn ogen nihil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:37

Anne. schreef:
Onvruchtbaar? Waarom denken jullie dát? Heb je daar ook over nagedacht toen je de enting tegen de rode hond of de bof ging halen, of dachten je ouders daar over na?
Je word met deze prik (hoogstwaarschijnlijk) beschermd tegen een virus, een virus wat kan zorgen voor baarmoederhalskanker. Dat wil dus zeggen dat deze prik praktisch hetzelfde effect zou hebben als een enting tegen rode hond of de bof. Je word beschermd tegen het indringen en innestelen van een virus in je lichaam. Er komt geen spulletje op je baarmoederhals of in je baarmoeder. Het heeft ook verder totaal niets met hormonen te maken. Kans dat je onvruchtbaar word lijkt in mijn ogen nihil.

Wat ik bedoelde met 'onvruchtbaar worden' was een voorbeeld van een eventuele bijwerking.
Het is niet bewezen of het werkt of niet, zo dus ook niet of er bijwerkingen zullen gaan optreden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:42

Precies, ik denk niet per se aan onvruchtbaarheid, maar het zou een voorbeeld kunnen zijn van een langetermijnbijwerking. DKTP en BMR zijn inmiddels al héél lang getest en in gebruik en ook daar is nog een boel kritiek op en er wordt nog een hoop langzaam maar zeker over duidelijk (met name over het kinkhoestvaccin).

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:46

Ik snap het nogsteeds niet zo goed. Die prik hebben ze niet diep in een ver oerwoud van een een of andere sjaman gekregen die zei 'hier, tegen BMHK' en het maar aan ieder meisje onder de 16 hebben gegeven.
De bijwerkingen van paracetamol op een termijn van 150 jaar zijn ook niet nog niet bekend.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:48

Anne. schreef:
Ik snap het nogsteeds niet zo goed. Die prik hebben ze niet diep in een ver oerwoud van een een of andere sjaman gekregen die zei 'hier, tegen BMHK' en het maar aan ieder meisje onder de 16 hebben gegeven.
De bijwerkingen van paracetamol op een termijn van 150 jaar zijn ook niet nog niet bekend.. ;)

Als we nou even zo doorgaan over alle medicijnen.. :D
Paracetamol toch wel? Niets :+ Nee, dat vertrouw ik wel. En dat gaat btw niet over een prik, maar over iets waar je NU last van hebt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:51

Bij elke paracetamol heb je een kleine maagbloeding, bij vaker gebruikt raakt je lever van slag, op lange termijn krijg je zelfs meer pijn, ga je slecht slapen etc. In combinatie met alcohol is het nog slechter.. maar dat staat niet op de verpakking natuurlijk ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:52

Dat bedoel ik, passieAppel! Als je op deze manier gaat denken, kun je ieder medicijn of vaccin wel wantrouwen. ;)

Aleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:54

Sil ik heb m wel gekregen, en je weet dat met mij nog (bijna :')) alles goed gaat, dus je kan m gewoon doen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:55

Anne. schreef:
Dat bedoel ik, passieAppel! Als je op deze manier gaat denken, kun je ieder medicijn of vaccin wel wantrouwen. ;)

En daarom neem ik de prik niet ;)
Ik krijg ook geen medicijnen, ik heb geen reden waarom.