Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:33

@ patricia... ontgiften.. ik weet ook niet of je het zo moet noemen, maar die term ken ik nog van de atkins wat ik ooit heb gedaan.
de eerste dagen doe ik dan vooral leven op yoghurt ed. even de darmen leegmaken zeg maar. ik hoop dat ik dan in mn hoofd snel de klik krijg van afvallen is leuk! resultaat motiveert.. dus de eerste week extra streng om even goed op gang te komen.

eyoor, ik ben van plan om vooral gezond te eten, weinig koolhydraten, geeeen suikers, veeel water en eiwitten.. en uiteraard proberen.. oh nee, verkeerd woord... meer GAAN bewegen :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:33

@Medra: zou toch fruit enzo tussendoor nemen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:36

Medra schreef:
Ik meld me ook maar even. Ben bijna drie maand terug bevallen van een dochtertje. Daarvoor was ik al redelijk struis. Maar ben maar liefst meer dan 20 kg bij gekomen met de bevalling. Ben er al een paar kwijt maar zit vast nu. Ik zit nu op :( 93 kg en ben 1 m 68 Ik zou graag beginnen met 10 kg af. En ben deze week gestart met shakes te drinken. 1 smorgens vooral omdat ik smorgens toch nooit eet. en soms smiddag of savonds. Mijn warm eten mag ik niet laten vallen. Wel kijken wat ik eet. DE shakes zijn van Herballife en neem ook nog kruiden pilletjes in en thee voor meer energie te hebben. Allemaal op basis van kruiden. Eens je je perfecte gewicht hebt mag je over gaan naar 1 shakewat ik smorgens dan zou nemen. Tussen in mag je veel fruit groenen en verse soep eten. En natuurlijk elke dag 2 liter water. Waar ik hard aan moet werken. Ik hoop vooral dat ik het vol hou. Want het is niet makkelijk als je de hele dag thuis zit en niets om handen hebt. Als iemand goede typs heeft voor tussen in te eten met gezonde recepten ook voor warm eten. altijd meer dan welkom. Zelf ga ik ook 3x half uur lopen op de week.
En wegens tijdsgebrek 1x in de week gaanlopen. Ik heb een schaamtelijke 46-48 gekregen onder tussen. vroeger had ik 40 42. Deze zou ik toch terug willen dan heb ik terug een heleboel broeken waar ik zonder probleem in kan. :-) Ik volg dit topic toch maar even mee.

ga lekker met de kinderwagen op pad.. is voor jou goed, en ook voor je kleintje.. waarom niet elke dag lekker een uurtje naar buiten. flink doorstappen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:37

Ik meld me ook!

Ik was standaard een kilo of 85 met mijn 1.65. Vlak voor mijn zwangerschap was ik 10 kilo kwijt (dus 75 kilo) toen kwam er flink wat bij. en was ik 100 kilo in mijn zwangerschap..
Erna was echt een drama!!

Afbeelding
Ja de baby is er hier al 3 dagen uit :o

Gelukkig ben ik nu al veel kwijt!! En mijn zoontje is nu net 1 jaar! *\o/*
Ik ben lichter dan ik ooit ben geweest!! (69 kilo nu!!)

Afbeelding

Ik wil/moet nog een kilo of 4 kwijt.

juval

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:40

ik heb ook lang de 'schuld' aan de zwangerschappen gegeven. maar goed.. mn jongste is inmiddels bijna 10.. dus ja. de kiloos die er nu nog aan zitten kan ik echt niet in de schoenen van de kids schuiven.. dat is echt mn eigen schuld..

voor ik zwanger werd was ik altijd rond de 68 kg (170cm), dus netjes. maar nu zit ik dus altijd tussen de 80 en 90.. broekmaat 46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:42

Diaz wat goed zeg!!!

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:45

djuulsie schreef:
@Medra: zou toch fruit enzo tussendoor nemen...

Fruit neem ik ook tussen door appel soms wat wortelen. Maar in de namiddag heb ik toch wel graag iets warm zoals soep.
Wij eten redelijk laat savonds. Soms maak ik smiddags warm maar moet ik alleen eten en zit vriend lief. Voor de tv s"avonds lekker warm te eten voor mijn neus. Daar heb ik het wat moeilijk mee. :(

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:46

probeer zowiezo na 20.oo uur 's avonds niet meer te eten.

ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.. dan komt je motor op gang..
snachts hoeft je motor niet zo hard te werken

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:47

Diaz wat goed zeg. Ja zwanger zijn je zegt dan ik kijk niet naar wat ik eet ik ben toch zwanger en mag dan wel wat bij komen . :-p

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:48

wat een lief kindje dias :+:

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:55

juval schreef:

smorgens neem ik ook een thee nu ipv koffie. die thee laat ook die "moter" vlugger in gang komen.
Wat ik ook dee was meer dan een liter koffie op een dag en dit met melk dus heel slecht. :( Maar ben al bijna drie dagen zonder koffie. Zondag zal ik wel een koffietje drinken het is kerst maar het zal maar 1tje blijven en geen twee :) ik probeer mij te beperken.

Ik ga ook af en toe met de hond wandelen. Om met de klein buiten te komen met dit regen weer in België is echt niet aan te raden. Toen het nog wat beter weer was deet ik dit elke namiddag

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:56

juval schreef:

Dat is de reden dat ik januari pas begin, ik heb nu zowel een nacht baan (club) als een overdag baan (kantoor) snachts moet mijn motortje dus zeker draaien nu eet ik vrijwel nóóit snachts, echter wel voordat ik ga werken (is rond 22.30)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 12:57

Ja, maar als je 's avonds werkt moet je wel eten ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:57

diaz wat zie je er goed uit! en wat een leuk kleintje heb je!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:58

Ik wil me hier ook graag melden!
Ik ben nu een maand bezig met cambridge 800 en 5.5 kilo afgevallen! :D ik ben maar 1.62 en ik moet 62 kilo wegen voordat ik op een gezond gewicht ben. Er moet dus bijna 30 kilo af. Ik weeg nu 84.6. Ongeveer anderhalf jaar geleden was ik ook aan het afvallen en toen woog ik uiteindelijk 70 kilo, had ik nou maar even doorgezet denk ik nu.. Maarja ik zit al veel lekker der in m'n vel dan een maand geleden :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:23

Ik kom me ook eens hier melden.
Zat ook al in het andere topic, maar er moet toch wel een kilo of 15 af bij mij dus ben ik hier misschien beter op mijn plek.

Ik ben 1,68 en ben de afgelopen 4 jaar van 56 kilo (en een mooi figuur) naar 70 kilo gegaan. De afgelopen maanden is daar door stoppen met roken nog eens 5 kilo bij gekomen.
Met veel proppen pas ik nog in maat 38 en hopelijk pas ik er binnenkort weer goed in.
Ik wil terug naar 60 kilo.
Volgens velen was de 56 wat aan de magere kant, dus vandaar de 60.

Inmiddels ben ik al een aantal weken bezig, maar helaas nog geen kilo eraf.
Volgende week ga ik beginnen met hardlopen.
Ik ga voortaan met de fiets naar het werk en ik probeer bewust te eten.
Ook heb ik red bull geschrapt en drink ik bijna geen cola meer.

S'avonds pak ik af en toe een koekje of iets dergelijks, maar overdag probeer ik er vanaf te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:43

ik eet juist sávonds meer omdat ik voor mijn gevoel niks te doen heb.....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:33

Hallo :wave:

Ik meld me ook. Ik ben 1.70 en ik weeg op het moment weer 76 kilo, er is nu in iets meer als een maand zo'n 4 kilo weer af, maar mijn streefgewicht is eigenlijk 65. Afgelopen jaar ben ik door gewoon een stuk gezonder te leven toen ik nog in Letland woonde op een gewicht van 70 gekomen en daar voelde ik me al een heel stuk fijner mee, ik kon makkelijker bewegen en zat gewoon beter in mijn vel, dus dat is mijn eerste doel. Daarna ben ik weer een eind aangekomen binnen twee maanden, door eigenlijk nooit thuis zijn, stress, ontzettende heimwee en gewoon allerlei emoties :+ (Neeee, ik ben geen emotie-eter). :')

Ik ga nu weer gezonder leven, weer de eetgewoontes van Letland toepassen, niet snoepen (behalve lekkere wortels en komkommers hmmm), geen melkproducten of mayonaise en goed op mijn koolhydraten (voornamelijk de manier van bereiden :+ ) letten. Verder ga ik weer lekker veel bewegen, net als in Letland. Dat is nog wel een moeilijkheidje want echt veel tijd heb ik niet naast mijn studie en twee baantjes :+ Maar ik heb een sportschool gevonden die spinning aanbiedt op vrijdagochtend en zondagochtend en die ochtenden heb ik eigenlijk altijd vrij, dus daar heb ik me daarnet weer voor aangemeld! :)

Verder zal ik niet heel veel praten in het topic, vanwege het tijdsgebrek :+ Maar het is altijd fijn om ervaringen kwijt te kunnen en anderen te kunnen steunen!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:35

's avonds eten is bij mij ook berucht, maar eigenlijk kan ik een echte vreetbui op ieder moment van de dag gebeuren en ik ben dan echt een ramp, ga er dan gewoon voor naar de supermarkt. Dus daar werk ik nu eerst heel hard aan. Overigens pas ik met 100kg ook gewoon nog in een maatje 42 (hoewel ik ondertussen eigenlijk een 44 nodig heb, maar het gaat gewoon prima, behalve direct na het wassen) dus de maat zegt lang niet alles. En ik ben 1.62 toch echt veel te zwaar. (broeklengte is 31)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:43

Meld me ook ff. wil ruim 20 kg dr af.
Ga zo met de honden wandelen. en niet zon klein rot eindje maar ruim 3 kwartier. met 2 boxers. als beloning straks een grote mok thee

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:28

Ruby1995 schreef:
Ik wil me ook wel melden.
Ik ga vanaf 2012 meer bewegen en erop letten wat ik op eet...
Ik ben 1.76 en rond 75 KG.
alles gaat altijd zeg maar bij mijn buik zitten... en dat wil ik gewoon graag weg hebben!

Jij hebt een prima gewicht :+

Vandaag bij een doktor geweest en die bevestigde inderdaad wat ik dacht, 58 kilo zou mijn ideaal gewicht zijn en gezond zou 63,8 zijn. Ik ben vandaag gewogen op 71 kilo met kleren aan in de middag. Ik heb een voedselonderzoek laten doen en hoop over een maand de uitslag te hebben :j ook mijn schildklier word onderzocht

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:50

wat houdt dat in? zo'n voedselonderzoek? en waarom heb je daarop laten onderzoeken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:53

Dan kijken ze op wat voor soort voedsel je reageert, dus waar je evt dikker van word, waar je hooftpijn van krijgt etc. Ik kamp dagelijks met hooftpijn, en bij mijn vader heeft het geholpen, want uit het onderzoek kwam dat hij geen ei moet eten en sinds hij dus geen ei meer eet is zijn migraine drastisch gedaald :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:55

oke.. dat klinkt zeer nuttig. kan je dat gewoon bij je huisarts laten doen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:56

nee ik denk het niet, heb het bij een speciale kliniek in amsterdam laten doen waar mijn moeder ook zit voor haar lyme