Online ADHD test

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:47

Rinske schreef:
Ik durf het ook met niemand over te hebben, bang om een stempel te krijgen, of dat mensen denken dat ik aandacht wil ofzo.

Herkenbaar :j
Mijn vriend las toevallig mee met die test, maar ik heb hem laten zweren het aan niemand en dan ook niemand te vertellen.
Inderdaad ook om dat stempel idee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:47

Gewoon naar de huisarts gaan :) als het je belemmert in je dagelijks leven kan het geen kwaad om je te laten doorverwijzen. Het kan ook net zo goed iets heel anders zijn, want zo'n flut testje zegt natuurlijk geen fluit :+ dus hecht daar aub geen waarde aan.

En je hebt ook heus niet direct pillen nodig, je kan ook gedragstherapien krijgen om meer structuur of beter gezegd handvatten te krijgen.

DaisNBenj

Re: Online ADHD test

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:49

Hoe testen ze je op ADHD?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:52

Door middel van vragenlijsten, mogelijk gedragstesten, beschrijvingen van je dagelijks leven :) t is een behoorlijke testdag. Vandaar dat ik ook tegen dit soort vreselijke online testen ben... Als je nuchter bent en je relativeert het is het echt leuk. Maar t wordt eng als mensen daadwerkelijk aan ADHD gaan denken door de uitslag van een flut test....

Testen gebeurt psychologen en of psychiaters. De huisarts moet je in ieder geval niet vragen om een diagnose, al mogen ze het wel stellen. Maar die verwijzen door.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:55

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:57

Dat bedoel ik dus :+

Hecht geen waarde aan dat soort online testen en ga er luchtig mee om :)

Ik kan de ene dag autischtische kenmerken hebben terwijl ik de volgende dag volstrekt 'normaal' ben haha, heb ADHD trekjes... maar soms ook niet!
Terwijl ik gewoon een erg sociale muts ben, die druk is en door de vrouwelijke hormonen zelfs soms mijzelf kan vergeten, chaotisch vind ik heerlijk haha. Ik ben niet geordend.
Ik presteer beter onder wat druk, net als de meeste mensen. Logisch! Anders zouden er immers geen wedstrijden kunnen bestaan haha :D

Soms moeten mensen niet overal wat achter zoeken, t kan ook gewoon je karakter zijn bijvoorbeeld :) of je hebt gewoon nooit geleerd hoe je structuur aan brengt in je leven. of dat iemand gewoon niet goed kan leren en met opleidingen te hoog grijpt. Meer een doener dan een denker bijvoorbeeld
Bij belemmering van normaal functioneren is een bezoek aan de huisarts zeker aan te raden omdat er meer aan de hand kan liggen, maar niet alleen vanwege dit testje... :=

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:13

Je hebt helemaal gelijk Vuurneon.
Normaliter ga ik ook altijd erg luchtig om met dit soort zelftests, maar omdat ik nu al van meerdere mensen gehoord heb dat ik bijzonder chaotisch ben en alles vergeet schrok ik een beetje van de uitslag.
Mocht ik er nou echt last van krijgen in mijn dagelijkse bezigheden dan zal ik zeker naar de huisarts gaan,maar normaliter kan ik wel redelijk goed omgaan met met mijn chaotische, licht dementerende gedrag ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:14

Haha je moet maar zo zien, elke dag is weer een verrassing :D
Ik loop soms door de kamer en is het opeens; verrek daar lag mijn telefoon dus :D wat zou het toch saai voor mij zijn als ik mijn speurtochten door huis niet meer heb en alles daadwerkelijk een vaste plaats zou hebben haha :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:41

Vuurneon, ik geloof deze test totaal niet op zijn betrouwbaarheid hoor, loop daardoor niet te hypochonderen.

Wel weet ik dat ik al jaren knettergek wordt en heb zelfs weleens getwijfeld of onze familie soms enorm vroeg dementeerd, mijn vader is namelijk ook om gek van te worden.

Als ik iets kon krijgen om mijn bovenkamer te kunnen ordenen zou ik dat wel graag willen eigenlijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:51

ik scoor 92 :') Maar heb ook altijd wel geweten dat ik adhd of add oid heb.... ben er vroeger vaak zat op gestest en er is aangeboden door meerdere artsen om medicatie te gaan nemen (ritalin/concerta). Maar ik red me prima zonder :)
Leren kan ik maar enkele minuten achter elkaar en ik moet echt alles verder uit zetten, want voor ik het weet kijk ik naar een aflevering van Kendra oid in plaats van mijn lesstof _O-
Maar toch nog met gemak een mooi HBO diploma kunnen behalen en nu ben ik ook weer een managment diploma aan het afronden.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:33

verootjoo schreef:
LouieDribbie schreef:
Ik scoor 73. Maar betekend dit dan dat ik het echt heb? Heb namelijk nog nooit zo'n test gedaan. Of is dit een domme vraag? :o

Nee :7 volgens mij heeft iedereen het hier. Ik volgens die test ook, terwijl ik absoluut geen adhd type ben. Heb er ook geen last van in mijn dagelijks leven dus al zou ik het hebben hoef ik er niks mee te doen :D Met een internet test kun je niks zomaar vaststellen.

Heb je er last van dan in je dagelijks leven?

Nouja kan wellis moeite hebben met concentreren, ben een dagdromer. Ben ook heel druk. Maar of ik dan adhd heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:00

ik heb pddnos maar scoor nu 46 :P licht adhd

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:45

F_Orumster schreef:
Vuurneon, ik geloof deze test totaal niet op zijn betrouwbaarheid hoor, loop daardoor niet te hypochonderen.

Wel weet ik dat ik al jaren knettergek wordt en heb zelfs weleens getwijfeld of onze familie soms enorm vroeg dementeerd, mijn vader is namelijk ook om gek van te worden.

Als ik iets kon krijgen om mijn bovenkamer te kunnen ordenen zou ik dat wel graag willen eigenlijk.

Als ik je verhalen en herkenning zo lees zou het me zeker niet verbazen als je ADHD zou hebben. En het kan heel fijn zijn om dat zeker te weten, het verklaart dan veel voor jezelf en je kan eventueel hulp zoals medicatie of therapie krijgen :j

Ik scoor trouwens 88 en ik heb inderdaad ADHD ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:21

Ik scoor 94,nooit getest op ADHD maar het vermoeden is er wel. Maar zoals velen wil ik de stempel niet. Dus nooit laten testen eigenlijk...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:24

Jammer dat het in het Engels is, anders had ik het wel ingevuld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:25

Ik heb google translate ernaast gehad voor de stukken die ik niet wist :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:28

Ik scoorde 17, geen adhd dus :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:44

Ik scoorde 18. Geen ADHD dus.