Heeft u autistische trekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:32

Netam89 schreef:
Ik scoorde 12 met dit als commentaar

U hebt een gemiddelde score. De meeste vrouwen scoren rond de 15. De meeste mannen scoren rond de 17.

Ook zoiets idd

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:32

Ah, wat leuk om te lezen dat mensen zich er zo in herkennen. :j :D Dat is weer zo'n typisch voorbeeld, dat mijn dag echt maakt, haha.

Wat ik zelf heel erg lastig vind, is dat de combi 'sociale HSP' (om het maar even zo te noemen) en verlegenheid/introvertie vaak zorgt voor misverstanden in sociale situaties... Ik heb het gevoel dat mensen het tegenovergestelde in mij zien, dat ik liever alleen ben, niet echt geïnteresseerd ben in andere mensen, houterig overkom... Is gewoon puur faalangst (wat ik als jong kind helemaal niet had), door gepest en dergelijke.
Ik ben dus ook behoorlijk awkward, vooral bij mensen in groepen die ik niet heel goed ken (denk aan school/nieuwe klas), en mensen die heel druk en melig doen. Dan verdwijn ik totaal naar de achtergrond...
Mijn uitstraling is dan ook echt messed up, ongemakkelijk, serieus, 'zoekend', ik roep nooit spontane, algemene dingen in het rond... Alleen in persoonlijk contact. Maar ik voel wel precies wat mensen van mij vinden/denken. Maakt het alleen maar pijnlijker.
Mensen benaderen mij niet zo snel, kunnen mij meestal niet zo goed plaatsen. Je ziet ze het gewoon denken. :+

Ik benader mensen zelf alleen als ze ongeveer mijn soort type (zouden kunnen) zijn, en niet heel erg gefocust op hun eigen groepje/andere mensen... Dat je ze aan kunt kijken, en dat ze dat dan ook echt doorhebben, in plaats van helemaal op te gaan in het lachen met hun groepje.
Helaas gaat dit vaak helemaal niet soepel. Mensen laten mij na verloop van tijd toch weer vallen, doordat ze me te serieus en te 'soft' vinden. Het hangt er ook zo van af... Met sommige mensen blijven gesprekken ongemakkelijk en meer in de oppervlakte... Met andere mensen begin je te praten, en kun je niet meer stoppen, lijkt het alsof je zo wel eeuwig door kunt gaan... Dat is ook gewoon een kwestie van klikken. :)

Het moeilijke vind ik, dat wat bij leeftijdsgenoten 'vanzelf' lijkt te gaan in contact, en dat zijn stappen die je niet kunt forceren, maar gewoon natuurlijk gaan, bij mij missen. Om contact te krijgen met anderen, heb ik vaak het gevoel létterlijk erom te moeten vragen. Het is echt een soort falende wisselwerking. Ik ga mezelf ook niet voor banketstaaf zetten door te zeggen: "Goh, mag ik bij jullie groepje staan?". :') Zo werkt het niet, zoiets moet vanzelf gaan... En als dat niet gebeurt, is het wel heel erg lastig.
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 13-12-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MaaikeMo

Re: Heeft u autistische trekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:33

Had een score van 10: U hebt vrijwel geen autistische trekjes

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:38

Ik scoorde 17.

"U hebt een gemiddelde score. De meeste vrouwen scoren rond de 15. De meeste mannen scoren rond de 17." >;)
Ben toch echt een vrouw :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:40

ik had 16, vind dat eigenlijk nog behoorlijk meevallen maar denk dat dit komt omdat ik nog best sociaal ben :') maar ik kan bijv echt niet tegen vreselijke drukte en als iets dat gepland is anders gaat kan ik best gaan lopen stressen :') heb overigens wel ADD

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:40

score is 6.. Vrijwel geen autistische trekjes :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:50

Ik scoorde 16. Dat was gemiddeld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:51

Fiffill schreef:
phormicola schreef:
Ik ben ook wel outgoing, als ik mezelf keihard dwing, maar wel AWKWARD _O- Ach, als ik vertel aan mensen dat ik echt moeite heb met communicatie en het aflezen van emoties, dan zeggen de meesten ook dat ik me dat inbeeld. Anderen kunnen het wel zien :j

Zullen we een keer samen naar de kroeg gaan oid, volgens mij wordt dat hilarisch :')
Ik ben soms iets eh, te outgoing :+ :=

Waar ik ontzettend slecht in ben: sarcasme (kan zelf wel eens sarcastisch zijn.... maar van anderen snap ik er vaak geen donder van, en laat ik nu net een vriendje hebben die graag sarcastisch is.... die jongen lacht zich rot _O- )

Lijkt me sowieso leuk om met jou naar de kroeg te gaan :D

Ik maak altijd grappen die alleen ik snap, ook niet voor herhaling vatbaar (voor m'n omgeving) _O-

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:52

Uitslag
Uw score op deze test is 27.
U scoort boven het gemiddelde. U hebt autistische trekjes

Wat een onzin :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:57

16 }> ook niet gek toch :o vind een heleboel dingen die overeenkomen met autistische trekjes eigenlijk helemaal niet raar, je hoeft toch niet als je niet erg gesteld bent op andere mensen autistisch te zijn?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:13

Ik vond hem wel interessant, want ik ben op mijn 13e op de middelbare school "gediagnosticeerd" als autist (en vervolgens onmiddellijk door mijn ouders naar een andere school gestuurd :') )
Ik scoorde in deze test 4 punten :+ dus het is nog aardig goed gekomen met me :')

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:15

ik had 15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:18

23 :P maar heb ook pdd-nos :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:23

Ik had 37, 'De meeste mensen met het syndroom van Asperger of hoog functionerend autisme scoren rond de 35.', voelde 'm ook al aankomen. Bij al dat soort testjes scoor ik ernstig richting afwijkend.
Een psychiater twijfelde ook al eens of ik misschien wel een Asperge was, maar ging toch maar voor ADD omdat ik bepaalde vragen 'verkeerd' (als in om het Asperger labeltje te krijgen) beantwoordde. Laten we het er maar op houden dat ik gewoon aardig ingewikkeld ben :P .

Maar hoe serieus moet je zo'n test nou nemen? Volgens mij komt er voor een echt goede diagnose wel wat meer bij kijken dan wat vraagjes invullen tijdens een internettestje, ook al is ie van Psychologie Magazine.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:26

scoor 30, maar wist al dat ik trekjes had, nooit geconstateerd bij mij, maar ben vrij sociaal en dat compenseerd de boel dan weer wat :)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:30

Pluizebolpum schreef:
Maar hoe serieus moet je zo'n test nou nemen? Volgens mij komt er voor een echt goede diagnose wel wat meer bij kijken dan wat vraagjes invullen tijdens een internettestje, ook al is ie van Psychologie Magazine.

Niet al te serieus nemen, ik had ook een score van 37 maar heb toch echt geen asperger of autisme o.i.d.
(Ben getest bij een psych -twee keer zelfs- en geloof me die tests zijn veel uitgebreider en anders).
Maar de score van 37 kan ik wel enigsinds verklaren, ik ben HSP'er ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 13-12-11 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:31

Mijn score was 8.
Had ik ook wel verwacht.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:33

ik scoorde 32 weet wel dat ik trekjes heb, miss toch maar eens langs de huisarts,

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:33

Ik had 17, had eigenlijk meer verwacht maar het valt toch goed mee, ben me wel bewust van mijn karaktertrekken ivm (dag)patronen en veranderingen in geplande activiteiten en zo.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:36

Ik scoorde 12 en dat was gewoon het gemiddelde, af en toe heb ik wel wat trekjes in bepaalde dingen maar ik denk dat ieder mens wel eens van die trekjes ondervind bij zichzelf :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:36

mika11 schreef:
Ik heb 16, dat is gemiddeld.
Blijkbaar ben ik een gemiddeld persoon, bij de meeste testen scoor ik gemiddeld :')

Haha ik had precies het zelfde.. ik ben ook heel gemiddeld
Weet nog dat ik bij de cito ook precies het gemiddelde had van nederland :')

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:39

Ik had 14,
u hebt vrijwel geen autistische trekjes, haha

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:39

ik had 16 en dit was gemiddeld

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:40

Mijn score is 7... ik had hoger verwacht :))

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:43

0-10 is een lage score
U hebt vrijwel geen autistische trekjes.

Score was 6!
ik kan ook geen autistisch trekje bij mij bedenken!