Zwanger op je 14de

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Re: Zwanger op je 14de

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:53

Oh ja hoor, natuurlijk. Maar zo bedoelde ik het ook niet ;).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:16

Ze is 14 en wordt dagelijks verkracht door haar ex-vriendje... waar zijn haar ouders in dit verhaal? Hulpverleners op school, etc... Toen ik 14 was kreeg ik het niet eens voor elkaar om vriendjes dagelijks te zien, m'n ouders zagen me aankomen...

Daarnaast vraag ik me af: als ze dat 'iets' nou weigert, vertrekt de jongen dan ook?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:00

Waarom denken jullie dat ik het zelf ben? Dan zou ik het nooit op internet plaatse hoor :')

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:10

Maar wel van iemand anders die er misschien niet eens om vraagt? :?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:15

Zertab schreef:
Waarom denken jullie dat ik het zelf ben? Dan zou ik het nooit op internet plaatse hoor :')

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Je bent dus niet goed bezig als je zo'n verhaal van
een ander op internet kwakt, als je het zelf ook niet zou willen :).

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:27

Zertab schreef:
Waarom denken jullie dat ik het zelf ben? Dan zou ik het nooit op internet plaatse hoor

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'. Je bent dus niet goed bezig als je zo'n verhaal van
een ander op internet kwakt, als je het zelf ook niet zou willen .

Amen! _/-\o_

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:35

Siets schreef:
Zertab schreef:

een ander op internet kwakt, als je het zelf ook niet zou willen :).

_/-\o_ ik sluit me hier volledig bij aan!! _/-\o_

en bovendien is het wel een beetje toevallig,
je zegt het gaat over een 'meisje' bij jou op school die 14 is...
wel raar dat er toevallig in jou profiel staat dat je ook 14 ben..

als je het zelf niet zou zijn en het niet op internet zou plaatsen,
dan lijkt het mij dat je dat al helemaal NIET bij een ander doet..
hoe moet dat meisje zich wel niet voelen dan?..

als je je verhaal kwijt wil mag je gerust een pb sturen :J

maar wees wel gewoon eerlijk of had een schaduwaccount aangevraagd

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:58

Zertab schreef:
Ik heb het er vandaag met het meisje weer over gehad,en ze heeft heel haar verhaal gedaan.
Ze hadden een afspraak dat hij dat met haar mocht doen in ruil voor iets,dat wilde ze niet vertellen.
Maar verder ga ik er niet veel meer over vertellen,zoiets heeft ze me in vertrouwen verteld.
Het gaat erom wat JIJ zou doen als je zwanger zou zijn en 14 jaar zou zijn.

dan valt het niet onder verkrachting want ze heeft toegestemt, zelfs al heeft ze niet gekregen waar voor ze het deed.
ik hoop dat ze heeft geleerd hier van.
aangifte kan ze niet doen doet ze dat wel, dan doet ze valse aangifte en is zei dus strafbaar.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:43

Zertab schreef:
mayniac_val schreef:
Euh. Dat het heel naar is voor haar?

Tuurlijk is dat ook voor haar,maar het is toch een levend iets. Zouden jullie het weglaten halen?

Direct. Klinkt misschien heel grof maar heel je leven wordt je er nog mee geconfronteerd anders.
Verschrikkelijk voor het meisje , dat is mijn ergste nachtmerie !

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:50

Wij oordelen nou wel dat het geen verkrachting is omdat ze er iets voor ruilde, maar als die ruil nou inhoudt dat haar zusje niet in elkaar geslagen wordt of zoiets? Dat weten we dus niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:53

Ik gun het kind niet een leven zonder vader. Ook niet op mijn 14e tenzij ik er echt zelf voor gekozen heb. Gebeurd dit op latere leeftijd met een vriend dan is het misschien een ander verhaal. Dan is het een domme fout. Maar ik ben niet tegen abortus.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:57

Ik heb een film en acteer cursus gevolgd waar een meisje 15 was en al ene kind van 1 had. Ze woonde ook niet meer thuis maar bij haar schoonouders. Was gestopt met school en toen we het over drugs hadden zij ze al heel veel geprobeerd had.
Laten we zeggen dat ze met de foute types omging :7

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:59

hanny_jelke schreef:
Zertab schreef:
Ik heb het er vandaag met het meisje weer over gehad,en ze heeft heel haar verhaal gedaan.
Ze hadden een afspraak dat hij dat met haar mocht doen in ruil voor iets,dat wilde ze niet vertellen.
Maar verder ga ik er niet veel meer over vertellen,zoiets heeft ze me in vertrouwen verteld.
Het gaat erom wat JIJ zou doen als je zwanger zou zijn en 14 jaar zou zijn.

dan valt het niet onder verkrachting want ze heeft toegestemt, zelfs al heeft ze niet gekregen waar voor ze het deed.
ik hoop dat ze heeft geleerd hier van.
aangifte kan ze niet doen doet ze dat wel, dan doet ze valse aangifte en is zei dus strafbaar.

Dat heet misbruik maken van een situatie.
Ik moest vroeger bij mijn stiefvader ook sexuele handelingen verichten n ruil voor kleding, geld ed (anders had ik echt helemaal niets).
Uiteindlijk is hier jaren later een rechtzaak over geweest en valt het wel onder sexueel misbruik.

Het kan zijn dat het meisje hier jaren later nog psygische problemen mee gaat krijgen.
Ik was er niet bij, ken het verhaal niet maar denk (zoals hier omschreven) dat er niet te gemakkelijk over gedacht moet worden.

Zelf zou ik er over denken om het weg te laten halen, hoe sneller hoe beter. Met abortus kan ze een terugval krijgen maar met het uitdragen van de zwangerschap ook.