DE perfecte foundation ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:48

Ik heb zelf een hele gevoelige huid en kan eigenlijk niet zo goed tegen al die chemische goedjes die in de meeste make-up producten zitten. Ik heb een tijd een foundation van Dior gebruikt, werkte heel erg mooi en dekte mooi, maar wel natuurlijk. Deze egaliseert goed.
Deze was toch nog iets te agressief voor mijn huid dus nu over naar eentje van clarins. Wel dure foundation, maar wel erg mooi egaliserend en goed voor mijn huid, omdat hier alleen maar plantaardige producten in zitten.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:59

CalvinenGino schreef:
Ik zou alle prularia die je bij de DA/kruidvat/etos en ed krijgt, niet kopen!
Is duur en slecht voor je huid..

Ik heb gevoelige huid /eczeem, ook in me gezicht, maar met deze gaat het werkelijk fantasties!

Ik adviseer je de foundation Creme van Make up Studio.. Deze wordt gebruikt onder de echte visagiste!
Kost wel wat maar met zo een potje doe ik 3/4 maanden, en gebruik het elke dag..

http://www.waxxa.com/make-up-studio-cre ... nal-1.html

In welke winkels verkopen ze die foundation? Of alleen online?

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:38

pinuts schreef:
ik denk dat ik maar een x naar iemand ga die me goed kan helpen.. zal wel wat kosten denk ik? Bij de etos ben ik een x geholpen maar dat zag er niet uit..

Ik ga altijd naar de Bijenkorf in Amsterdam. Daar heb je op de begane grond al die 'stands' van de make-up merken zelf.
Daaar heb ik altijd hele fijne ervaringen, in tegenstelling tot de Etos weten mensen in de Bijenkorf waar ze over praten.

Rena100

Re: DE perfecte foundation ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:24

Ici paris XL geeft ook goed advies. Haal ik altijd mijn make-up vandaan. Laatst dus een potje van Clarins gehaald, was 30 euro. Maar ik heb een hele lichte en gevoelige huid, dus er zijn maar een paar merken die de juist tint hebben voor mij. Anders kom er snel als een barbiepop uit te zien met zo'n oranje gloed. Ik vraag altijd of ze hem willen aanbrengen op mijn huid in de winkel zodat ik zeker weet dat ik met de goede kleur naar huis ga...anders is het zo zonde van die 30 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:45

CharlotteMae schreef:
pinuts schreef:
ik denk dat ik maar een x naar iemand ga die me goed kan helpen.. zal wel wat kosten denk ik? Bij de etos ben ik een x geholpen maar dat zag er niet uit..

Ik ga altijd naar de Bijenkorf in Amsterdam. Daar heb je op de begane grond al die 'stands' van de make-up merken zelf.
Daaar heb ik altijd hele fijne ervaringen, in tegenstelling tot de Etos weten mensen in de Bijenkorf waar ze over praten.

dat vind ik irritant, want dan moet je al van te voren een merk uitkiezen.

Dacht het zo dus ook een keer goed te doen, en had gehoord dat de foundation van estee lauder goed was. Dus ik naar de estee - lauder stand, stond me daar toch een chagrijnig wijf. En ze gefet 2x een beetje fountdation gesmeerd. De eerste was te donker, de 2e wel ok. Dus ja. wilde die foundation toch wel. Maar geloof dat ze verder echt niets tegen me gezegd heeft ofzo :') . Geen advies ofzoiets. Maar de 2e was volgens haar goed, of ik die dan maar af wilde rekenen . :+ .

Volgende keer ga ik lekker naar de bijenkorf in utrecht, daar hebben ze niet van die stands, en het personeel daar is súperaardig altijd :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:51

Ik vind deze heel fijn :j Afbeelding

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:58

Ik heb die Photo Finish van Catrice..
Wel fijn, maar niet perfect :n

Ik durf niet goed aan iets anders te beginnen,, maar ik was laatst bij de Douglas kreeg wat advies..
Maar dat vond ik heel onduidelijk en slecht.. Dus ik vertrouw dat niet helemaal..

Waar krijg je nou echt goed advies??
Waar personeel werkt die weet van hoe en wat.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:10

Bij de MAC? Dat schijnt echt een heel goed merk te zijn. Word ook door visagisten gebruikt en beroemdheden dragen het ook veel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:59

MAC zit hier niet in de buurt :n
Daarvoor zal ik eerst een uurtje moeten rijden, wat voor foundation toch wel te ver gaat :+

Helaas.. Anders had ik daar zeker wel gekeken, hoor goede verhalen ervan :j

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:51

Glossi schreef:
Bij de MAC? Dat schijnt echt een heel goed merk te zijn. Word ook door visagisten gebruikt en beroemdheden dragen het ook veel.

Ja klopt :j
Bobbi Brown ook!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:01

CalvinenGino schreef:
Ik adviseer je de foundation Creme van Make up Studio.. Deze wordt gebruikt onder de echte visagiste!
Kost wel wat maar met zo een potje doe ik 3/4 maanden, en gebruik het elke dag..

Klopt, deze gebruik ik ook :j Ook via een visagiste die me ermee opmaakte bij een fotoshoot :)
Had daarvoor altijd Clinique, maar deze was zo mooi en veel goedkopen, dus ik ben op Make up studio over gegaan
Ik doe er trouwens al wel langer mee dan 4 maanden!

Ik heb het toen gewoon via die visagiste besteld en volgens mij is het ook niet in de winkels te koop :n

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:43

Make-up studio heb ik ook veel van..is wel een site waar je dat kan bestellen trouwens. Kwam ik later achter toen ik al via een visagiste heel veel had besteld :) maar fijne make-up hoor! Vind de foundation trouwens voor mijn huid wat te dik (degene die ik heb is speciaal voor fotoshoots en dekt vrij sterk). Ik gebruik zelf bijna alleen maar make-up van Dior..de foundation (Dior nude) is echt heel fijn en smelt heel mooi samen met je huid zodat je hem nauwelijks ziet.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Ik vind Clarins een heel fijn merk. Heb de Teint Haute Tenue - Everlasting Foundation.
Dekt mooi, natuurlijk.
M'n zusje gebruikt dit ook en kan er goed tegen. En die krijgt bulten en jeuk van alles waar ook maar iets verkeerds in zit..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:57

Ik heb deze
Afbeelding
Vind ik prima qua dekking en hij geeft geen masker effect

Deze van Catrice heb ik ook. Is eigenlijk mijn favoriet, geeft mijn huid echt zo een satijnen tint, maar hij dekt wel iets minder als bovenstaande.
Afbeelding

Mijn grootste miskoop was deze
Afbeelding Die gaf echt een masker effect en strepen enzo bij het aanbrengen iieeewww

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:58

Ik heb altijd 'Almost Powder' van Clinique, en sinds kort 'Miracle Touch Liquid Illusion Foundation' van Max Factor. Gisteren kreeg ik bij het blad van Douglas een testertje van een nieuwe Clinique foundation waar ik al benieuwd naar was. Niet helemaal mijn kleur, maar ik vind 'm wel fijn... Onder bovenstaande producten ga ik in de middag toch altijd glimmen. Dat is nu duidelijk minder... :oo De eerste!
Heb voorlopig nog genoeg liggen dus ik koop nog niks, maar op mijn lijstje staat 'ie al wel.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:33

Caroline1985 schreef:
CalvinenGino schreef:
Ik zou alle prularia die je bij de DA/kruidvat/etos en ed krijgt, niet kopen!
Is duur en slecht voor je huid..

Ik heb gevoelige huid /eczeem, ook in me gezicht, maar met deze gaat het werkelijk fantasties!

In welke winkels verkopen ze die foundation? Of alleen online?

Ik haal hem bij Waxxs.. Een makeup/haarproducten winkel

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:49

Ik gebruik de mousse foundation uit zo'n potje van de hema.
Heb die een keer bij een vriendin geprobeerd en hij beviel heel goed.
Ik heb nogal rode wangen en gauw een droge huid en daar heb ik bij deze foundation geen last van, hij dekt ook goed wat bij mijn huid heel belangrijk is.
Bovendien kost hij maar iets van 4.50 per potje en ik kan er een tijd mee vooruit.
Ik breng het altijd gewoon aan met mijn vingers. Het blijft een hele avond zitten. Ideaal. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:58

ik zelf vind de BB cream van Garnier erg fijn! is foundation en dagcreme met bescherming in één. Dekt best heel goed ook!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:06

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:15

http://www.everydayminerals.com/store/base/matte.html

Letterlijk ALLE dure merken van oa MAC, Clinique geprobeerd en ik zweer hierbij!! Word door veel visagisten aangeraden. Wel gedoe met bestellen want dat duurt even maar ik krijg een perfecte natuurlijke teint op mijn gezicht zonder dat iemand ziet dat je foundation op hebt. Blijft daarbij ook heel de dag perfect zitten!