Nog nooit gaatjes gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:59

okee, bij ons komt er altijd een briefje in de bus dat je er weer aan moet geloven :o . een keer was ik een paar maanden later dan zij wouden en toen zei hij: 'Je bent wel een paar maanden later dan het briefje, dus de volgende keer eerder komen.'
Ik dacht echt zo: 'Okee, ik mag dat toch zelf weten?'

Anoniem

Re: Nog nooit gaatjes gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:00

Mijn tandarts belde laatst of ik soms een nieuwe had gevonden en dat ik anders weer eens langs moest komen :=

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:01

Lente schreef:
Mijn tandarts belde laatst of ik soms een nieuwe had gevonden en dat ik anders weer eens langs moest komen :=

okee, dus er zijn er meer! heb je mijn bericht gezien in het topic over operaties? hihi :=

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:01

nog nooit gehad!! :j

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:04

Same here, 26, een hel met verstandskiezen maar verders nooit iets! *D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:04

Mijn lippen blijven op elkaar haha

maar om te voorkomen dat mijn kids gaatjes krijgen was ik idd ook wel benieuwd naar die fluorpilletjes?
Is dat tegenwoordig dan niet meer dat ze zo`n gebitje in krijgen met dat spul?
De oudste hier wordt volgende maand 4 en is nu 2 keer geweest en de jongste is net 2 en is 1 keer geweest.
En ik dacht, mischien zijn ze er nog wel te jong voor ?? Maar je kunt dus ook gewoon pilletjes geven?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:13

Dat lijkt me trouwens niet heel gezond, is het niet slecht om dat door te slikken?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:54

Ben ik de oudste zonder gaatjes?
Ik ben 35 jaar en heb nog NOOIT in mijn leven een gaatje gehad. Niet in melkgebit en ook niet in volwassen gebit. Ook géén tanden getrokken gehad of andere rariteiten. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn kids zijn vanaf het eerste tandje dat ze hadden, meegeweest naar tandarts én op stoel tandjes tellen. Ze zijn nu 4 en 6 en doen het daar prima!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:38

Zo te zien heb je het topic niet helemaal doorgelezen ;)
Ik ben 36 en er heeft ook iemand gereageerd van 38. Maar we horen wel tot de oudsten zonder gaatjes! *\o/*
Helaas wel 4 tanden (2 hoektanden en 2 kiezen) getrokken die niet vanzelf eruit gingen. En 3 verstandskiezen laten verwijderen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:18

BrankaZ schreef:
Ik ben 36 en er heeft ook iemand gereageerd van 38. Maar we horen wel tot de oudsten zonder gaatjes! *\o/*
Helaas wel 4 tanden (2 hoektanden en 2 kiezen) getrokken die niet vanzelf eruit gingen. En 3 verstandskiezen laten verwijderen.

Er zitten natuurlijk ook geen mensen van 80 op bokt.. :+ :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 21:19

Er was ook iemand die schreef over haar vader die in de 60 was en nooit gaatjes had gehad :oo

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:23

saskiakefie schreef:
BrankaZ schreef:

Er zitten natuurlijk ook geen mensen van 80 op bokt.. :+ :o

Topic vraag is of er bokkers zonder gaatjes zijn en hoe oud. Dus als we het over de oudste zonder gaatjes hebben?
En er zijn diverse oudere bokkers. Misschien geen 80, maar beslist niet allemaal jonkies.
En als ruime dertiger voel ik mij beslist niet oud, maar ben wel eens verbaasd dat er zo weinig mensen van mijn leeftijd geen gaatjes hebben.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:24

maartje_h schreef:
maar om te voorkomen dat mijn kids gaatjes krijgen was ik idd ook wel benieuwd naar die fluorpilletjes?
Is dat tegenwoordig dan niet meer dat ze zo`n gebitje in krijgen met dat spul?
De oudste hier wordt volgende maand 4 en is nu 2 keer geweest en de jongste is net 2 en is 1 keer geweest.
En ik dacht, mischien zijn ze er nog wel te jong voor ?? Maar je kunt dus ook gewoon pilletjes geven?

Teveel fluoride is niet goed ivm het risico op fluorose (google dat maar). Die pilletjes zijn achterhaald en worden niet meer geaviseerd.
Fluoride wordt toegediend vanaf het moment dat kinderen de volwassen tanden/kiezen krijgen. Dat is op de leeftijd van 5 a 6 jaar (voordat het echte wisselen begint groeien er al volwassen kiezen achter de melkkiezen).

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:35

Pilletjes worden idd niet meer geadviseerd omdat gebleken is dat kinderen die op 1 plaats in de mond houden en er dus plaatselijk veel fluoride vrijkomt wat idd fluorose tot gevolg kan hebben.
Fluoride behandelingen zijn ook echt afhankelijk van de tandarts, sommigen doen dit ook niet omdat blijkt dat in tandpasta in principe al genoeg fluoride zit en die 1 á 2 keer per jaar het beetje extra fluoride bij de tandarts niet veel zin heeft.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:08

Ik ben 31 en heb ook nog nooit gaatjes gehad. ;)

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:01

Pieteritus1 schreef:
Ben ik de oudste zonder gaatjes?
Ik ben 35 jaar en heb nog NOOIT in mijn leven een gaatje gehad. Niet in melkgebit en ook niet in volwassen gebit. Ook géén tanden getrokken gehad of andere rariteiten. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mijn kids zijn vanaf het eerste tandje dat ze hadden, meegeweest naar tandarts én op stoel tandjes tellen. Ze zijn nu 4 en 6 en doen het daar prima!

nee de oudste niet hoor :o

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:05

Ik ben 27 en ik heb ook nog nooit een gaatje gehad... :) Ondanks dat de tandarts mij nog nooit iets heeft aangedaan, poep ik hem wel 327 kleuren wanneer ik weer naar de tandarts moet... :=

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:07

Ik heb 1 gaatje :( is toen ik 16 was door beugel gekomen, echt zonde voor de rest helemaal niks.
Ook alle verstandskiezen nog en denk er geen moment aan om die te laten trekken haha. Tandarts verdiend goed aan mij, vaste kosten en sta binnen 3min weer buiten

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:10

Ook ik heb nog nooit een gaatje gehad en ben nu net 20 jaar, mijn zusje heeft ook nog nooit gebitsproblemen gehad.
Over Fluoride (pillen) heb ik laatst nog college gehad (studeer Tandheelkunde) en vanwege kans op Fluorose en slechte verspreiding over het gehele gebit is het advies om deze niet te gebruiken. Voor kinderen bij de tandarts een fluoride behandeling en gebruikt van een goede tandpasta voldoende.

Met stage ben ik een man van midden 40 tegengekomen die al 20 jaar niet naar de tandarts was geweest en geen enkel gaatje! Hij was echt heel bang maar er was een knobbel van een kies afgebroken en had een scherp randje dus moest hij wel, gelukkig was hij na de behandeling wel blij dat hij gekomen was. :(:)

In mijn leeftijdcategorie zijn veel mensen zoder gaatjes maar je ziet bij de 'kids' van tegenwoordig dat door het constante drinken van zure drankjes (o.a. red bull varianten) dat het glazuur geen tijd meer heeft om te herstellen en er al vanaf jongs af aan steeds meer gebitsproblemen komen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:34

Ben 14 en nog nooit gaatjes gehad,afkloppen. :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:59

Niet vaak gaatjes gehad, als kind wel meer dan nu. Poets nu 's ochtends grondig met handtandenborstel, flossen en mondwater en 's avonds elektrisch. Ik hou van tandenpoetsen :+ Nooit geen gedoe met verstandskiezen, maar al 3 keer ontstoken wortelkanaal gehad :( Ben benieuwd wanneer de 4e keer komt.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:28

wat een leuk topic :)
Ben zelf 39 en heb nu zulk een groot gat in mijn verstandskies dat ik morgen naar de kaakchirurg ga.
Verder gelukkig altijd goed gegaan

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:29

Ik heb ook nog nooit gaatjes gehad (21 jaar).
Maar ik heb het ook vaak idd, als ik heen ga voor controle, dat ik bang ben voor hetgene wat ik niet "ken", omdat ik elke keer denk; dat eerste gaatje komt toch een keer.. :P

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:01

Even een schopje O:)
Ik ben 39 en heb nog geen gaatjes. Ook zijn er nog nooit tanden of kiezen getrokken en heb ik nog 4 verstandskiezen :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:10

Hoe dan. Hier altijd netjes poetsen en elke controle stuk of 5 gaatjes.

Echt heerlijk als je nooit een gaatje hebt gehad denk!