een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:07

Ja precies.. :) En doordat ik al weinig tijd heb motiveerd het nog minder. Werk 36 uur, minimaal 5 dagen bij m'n paard, huishouden, hond en dan nog m'n vriend waar ik ook gewoon tijd mee wil doorbrengen.

Ah heerlijk, zonnebank! Al ben ik dan weer bang dat ik nepbruin wordt.. :') In de lente doe ik het wel eens, om alvast een beetje kleur te krijgen. Maar in de winter vind ik het dan weer onnatuurlijk omdat ik best wel snel bruin wordt.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:08

Hmmm klinkt erg druk inderdaad, zou toch zeggen dat je in het dagelijks leven al zát beweegt :D :))

Hihi daar moet je voor uitkijken ja, ik ben ook al enorm verkleurd al ben ik er wel érg blij mee, m'n benen waren net glow-in-the-dark
lantaarnpalen... NIET aantrekkelijk. :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:09

Haha, was het maar waar.. Op m'n werk zit ik heeel veel stil. :')

:)) Dan is het wel mooi om even wat extra kleur te krijgen op je benen en zo inderdaad! :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:09

Maar de sportschool hoeft echt niet werken hoor :o ik deed het ruim een jaar, 2x per week zumba/bodyjam dus dansen en dan 1 x fitness en daarnaast nog paardrijden en alles op de fiets, maar ik werd er niet heel veel strakker van, houd altijd dat laatste beetje vet overal..
Ik at toen overigens wel gewoon zoals ik nu ook eet, ik snoep soms wel, anders is het niet vol te houden.
Ik eet gewoon brood, soms knackebrood erbij, neem een banaan of appel, eet avondeten, wisselend rijst/pasta/aardappels.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:11

Heb zonet ook weer wat redbandsnoepjes op, moet kunnen! Als je zo als kluizenaar gaat leven trek je het ok niet lang denk ik :n

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:11

Nee dat is ook zo, dan krijg je eetbuien :+

Maar ik denk ook dat de aanpak per persoon kan verschillen, het is soms ook maar net wat je lichaam gewend is..

Als voorbeeld, ik eet 3 boterhammen per dag, 1 als ontbijt en 2 als lunch. Kan het daar prima op doen hoor, genoeg energie.
Collega eet 6 boterhammen, 2 sochtends, 4 smiddags.
Als ik dat zou doen zou ik er echt dikker van worden, zij heeft daar geen last van := .

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:15

Ach en je mag ook wel een beetje leven. :) Ik wil niet constant met m'n lichaam bezig zijn maar ook een beetje genieten.. Zolang het niet gevaarlijk ongezond wordt allemaal!

Inderdaad, ik kan ook niet zonder een snoepje/chips tussendoor. Precies, (vr)eetbuien!

Wat je zegt over de sportschool klopt ook wel Chantal. Ik heb het ook een tijdje vrij intensief gedaan en kon niet heel veel verschil merken. Wat ik wel weer ga doen is beginnen met touwtjespringen denk ik. Had wel het idee dat dat heeft geholpen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:16

Ja dat scheelt ook wel! Ik heb een tijd lang 's avonds niets meer gegeten na het avondeten en toen had ik er ook geen zin meer in. Maar als je er weer mee begint en je wilt het dan een keer niet doen, dan heb je weer trek.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:18

Lekker genieten is júist belangrijk! :D Ik smikkel nu ook nog wat redbandsnoepjes op, HEERLIJK! :D
Hmmmm, ik heb juist wél het idee dat het bij me werkt, de sportschool...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:19

Ik denk dat je eetpatroon voor een groot deel ook iets is dat je jezelf en je lichaam aan went. Ik kan maanden met weinig snoepen maar als ik wil minderen met snoepen heb ik opeens honger en trek :+

En voor een groot deel is je behoefte ook afhankelijk van wat je doet aan beweging denk ik.

Ik had het helemaal ontdekt met spinnen en tennissen, maar ik ga verhuizen naar mijn ouders en daar zal het minder worden. Hopelijk vind ik het wielrennen dan weer zo leuk dat ik dat weer meer ga doen :+
Ik heb soms het idee dat als ik meer snoep ik magerder ben dan als ik weinig snoep, ook frustrerend!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:20

Als je íedere dag alleen maar oplet op wat je allemaal eet, word je denk ik gek. :+ In ieder geval, word ik wel! :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:20

Misschien werkt het bij jou ook wel, maar bij een ander juist wat minder. De ene heeft misschien iets meer baat bij sport, de andere bij iets meer opletten op het eten.

Rianne, net wat je zegt, het is een soort gewenning..
En als je jezelf alles ontzegt wordt het er ook niet beter op als je het wel weer een keertje eet.

Splash, daar heb ik ook last van, soms kan ik eten wat ik wil en kom ik niets aan, vaak in de zomer.
In de winter hoef ik er maar naar te kijken en ik kom 3 kg aan :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:22

Klopt inderdaad! En ach, 't leven is al zo kort. Beetje genieten mag ook wel! :)

Merk wel dat als ik bij de paarden ben, ik helemaal geen honger/trek heb. Kan een hele dag weg zijn (wedstrijd/buitenrit oid) en dan nog niet eens.. Dus! Ik moet al mijn vrije tijd bij mijn paard doorbrengen. :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:23

Géén trek? Ik heb dan juist zin om te eten! Oké, oké... wanneer heb ik dat niet? Op het moment zit ik vrij 'vol', duik zo maar eens mijn
stalen ros op al heb ik niet zo héél veel zin om te gaan fietsen. :o Lui dagje, oeps.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:23

E_Nalanta schreef:
Destino en Nell, wat onwijs slank zeg! :oo

http://94.100.127.151/1415700001-141575 ... _V8TR.jpeg
Dit is hoe het zo ongeveer op het moment is... Wil het bij m'n buik nog wat strakker en dan ben ik tevreden! :)

Jij mag absoluut niet klagen :+

Sporten hielp bij mij meer voor mijn conditie dan slanker worden. Al was ik ook gewoon slank. Nu weet ik niet of het meer baat heeft na de bevalling. Op de wii lijkt het wel ietsje te helpen.

En stoppen met snoepen is niet echt een oplossing. Als je dan weer 1x iets lekkers pakt zit het er gelijk driedubbel aan :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:24

Denk dat gezond bewegen, soms wat zondigen en goed eten het beste is voor iedereen, algemeen gezien :D
Wat je er dan nog bíj pakt voor oefeningen oid. zal voor ieder mens vast anders werken.... :))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:25

Rianne, dat heb ik ook! Bij de paarden eet ik gerust de hele dag niets, alleen een ontbijtje en savonds avondeten. Heb dan ook geen trek.
Maar nu zit ik stil op mn werk, in mn uppie, verveel me en heb ik spontaan vreselijke honger :+

E_Nalanta, zag net je andere topic, maar daar eet/at je wel veel zeg :oo Knap hoor, dan nog zo slank!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:25

E_Nalanta schreef:
Géén trek? Ik heb dan juist zin om te eten! Oké, oké... wanneer heb ik dat niet? Op het moment zit ik vrij 'vol', duik zo maar eens mijn
stalen ros op al heb ik niet zo héél veel zin om te gaan fietsen. :o Lui dagje, oeps.

Fanatieke wielrenner?

Ik ga het weekend mountainbiken in Maastricht, verwacht wel wat vetjes daar achter te laten :+
Bij de paarden heb ik ook geen honger. Als ik zit te studeren des te meer.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:26

Krijg je vast trek van, over eten praten! _O-
Ja ik at een paar dagen geleden echt bákken voer, net een bouwvakker :n Nu niet meer, heb er acuut een punt
achter gezet!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:28

Haha, ik pak ook veel te snel de auto! Ook die zou ik eens moeten verwisselen voor de fiets, ook wel een goeie. Denk inderdaad dat dat wel klopt E_Nalanta!

Nee, geen trek! :D Verder heb ik dat wel altijd hoor.. Maar ik ben vooral een vervelingseter. :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:28

Maar kost dat je geen moeite dan, zo plots stoppen? Ik zou half dood gaan, als mn lichaam gewend zou zijn veel binnen te krijgen :=

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:29

Vreemd dat diegenen met zwembanden zelden zelf naar de sportschool gaan,
maar praten erover? ja ja ..als brugman :D

Zo'n blubberlaag over de rand van je rijbroek? Nope!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:31

Een hele dag niks eten bij de paarden lukt me ook best wel. Of iig, weinig eten. Probeer wel op eetmomenten te letten. Nu thuis lukt het me ook prima! Alleen die avonden zijn een stuk moeilijker :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:33

Ja, avonden inderdaad.. Heerlijk op de bank met iets lekkers er bij. :=

Purkie, ik ken bijna niemand die niet een heeel klein beetje vet heeft bij de heupen (zwembandjes). :n Dan kun je nog zo dun zijn, je moet echt een gespierde buik hebben wil je dat niet hebben.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:34

Wat ik wel lastig vind is bedenken wat nu wel en niet gezond is. Ik dacht altijd dat brood gezond was maar daar schijn je ook dik van te worden? Ik eet weinig brood, maar toch.. Als ontbijt eet ik altijd knackebröd, weet niet of dat dan goed is? Pasta's/rijst ook slecht? Help! :')