2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

doe wel soms walnoten of ongezoute cashewnootjes of pijnboompitten door mn salade...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:15

We eten 2 paprika's per week en hij is gek op spinazie, rode kool en spruitjes groente is voor hem niet zo'n probleem.
Hij wordt ook erg ziek van verse pastasaus dus ik ben gebonden aan pakjes daar kan hij wel tegen.
Noten en zaden eet hij niet het is een echte zoetekauw, chocoladepinda's krijg ik er nog wel in maar verder niet eventueel wat stukjes amandel.
Ik vind noten heerlijk, maar krijg het eigenlijk te weinig, ik zou wat vaker een bakje moeten halen op de markt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

2 paprika's per week? Ik eet er denk ik zelf al 5 per week, m'n vriend denk ik 3, ja ben er zeker wel 8 per week kwijt...zoooo lekker :+

noten is nadeel dat je er 'dik' van wordt (althans zo'n bakje van de markt) niets lekkerder dan pistachenoten gebakken in olie en macadamia noten...Mjaammmmmm

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:18

Colway schreef:
ohhhhh goed idee om zoiets door de yoghurt te doen (nooit bedacht :') ) Ik ben gek op noten/zaden maar weet nooit zo goed hoe dat in te passen in mn eetpatroon....

Vooral gebroken lijnzaad is prima door de yoghurt. Het voegt verder geen smaak toe en zo krijg je wel weer wat extra gezonds binnen. En je kan er daarnaast ook nog gewoon muesli ofzo door doen. Zonnebloempitten hebben wel een meer typische smaak, ik vind het eigenlijk het lekkerst in combinatie met appel, kaneel en rozijnen. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:20

ja maar van gebroken lijnzaad moet ik echt rennen naar de plee denk ik :+ (wel heel gezond wat erin zit) Muesli eet ik sowieso wel, al ben ik gekker op cruesli (maar ja dat staat weer stijd van de suiker)

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:20

Ik kom redelijk in de buurt denk ik... Eet sowieso elke dag op mijn werk een bakje salade, denk dat dat zo'n 150 gram is. Verder eet ik bij mijn avondeten ook regelmatig groenten, niet altijd 'apart', maar wel vaak ergens doorheen, roerbakken ofzo bijvoorbeeld.
Fruit eet ik vaak 1 keer per dag, 2 keer red ik vaak niet. Maar al met al doe ik t niet heel slecht denk ik :)
2 liter drinken per dag kom ik ook makkelijk aan, drink de hele dag water en thee :')

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:21

Silke_ schreef:
Ik red het niet := Kom ook niet aan de aanbevolen 2 liter vocht :+

Ik ook niet. Ik kom op 1 stuk fruit en zo'n 1 liter vocht :j
Groente niet veel gok ik :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:22

TurdusMerula schreef:
Conclusie: de meeste mensen die weinig groente eten, eten vaak 'standaard' aardappels/rijst + vlees + beetje groenten - en dan schiet je er bij in op groenten?

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

Fruit gemakkelijk, 2 liter vocht ook, groente denk ik niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:24

1 liter vocht? Jeetje krijg je dan geen hoofdpijn? Ik drink denk ik aal water/thee en limonade zo'n 2,5 liter, mijn enige slechte gewoonte is dagelijks rode wijn...dat zou naar de weekenden moeten, maar ja :+

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:25

boooo schreef:
Ik ook niet. Ik kom op 1 stuk fruit en zo'n 1 liter vocht :j
Groente niet veel gok ik :+

Hier precies hetzelfde! Ik drink altijd veel te weinig, maar ik heb ook gewoon geen dorst. 1 stuk fruit eet ik meestal als ik thuis kom en ik zin heb om even iets te eten. Maar volgens mij heb ik nog nooit 2 stuks fruit op een dag gegeten en wij eten ik denk 3x per week vlees+aardappel+een klein beetje groente dus daar kom ik ook al niet aan :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:25

Aardappelpuree uit een zakje is ook echt niet te nassen...
Maar da's mijn idee van extreem gemakkelijk zo één keer in de honderd jaar. :+

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:26

Colway schreef:
1 liter vocht? Jeetje krijg je dan geen hoofdpijn? Ik drink denk ik aal water/thee en limonade zo'n 2,5 liter, mijn enige slechte gewoonte is dagelijks rode wijn...dat zou naar de weekenden moeten, maar ja :+

Ik drink een half glaasje water 's ochtends, tussen 9 en 3 een halve liter limonade, als ik thuis kom 1 glas limonade en 's avonds nog 1 of 2 glazen. :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:28

Waarom rekenen zoveel mensen aardappelen bij groenten? Aardappels zijn zetmeel, geen groente...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:30

Morrie schreef:
per week red ik dat net, per dag niet, ik kook nooit en ik hou niet van groente *brrr* fruit neem ik meestal wel mee naar mijn werk en dan eet mijn collega het op :+

Wat eet je dan als ik vragen mag (als je nooit kookt?)

Sita_ schreef:
Ik kom niet aan mijn 2 ons groenten dagelijks, gewoon omdat ik het niet op krijg in combi met mijn aardappelen en vlees.. :o Wel eet ik elke dag fruit en eet zowiezo altijd bij de lunch iets van sla en komkommer. Hetzij apart in een bakje op op mijn broodje..
Drinken kom ik ook wel aan, ik hang altijd onder de kraan :))

Noten/zaden eet ik ook wel eens, niet dagelijks trouwens, maar wel met regelmaat.

Waarom verdeel je het dan niet gewoon beter, minder aardappelen/vlees, meer groente?

Zaden zitten hier vaak al op het brood, ik eet ook wel vaker nootjes. Of cashewnootjes door de rijst of salade, pijnboompitjes over de pasta etc :)

Ik ben gek op paprika, doe het ook vaak op mijn brood (in combi met smeerkaas of vega paté) dus ik eet zeker wel 5 paprika's per week en het zit ook wel vaker door het avondeten. Heerlijk! Vooral de rode :D kan bij veel gerechten...

Pasta met bospaddestoelen, ui, pijnboompitjes, pesto en zoete rode puntpaprika... oeh.... :~ :~

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:33

boooo schreef:
Colway schreef:

Ik drink een half glaasje water 's ochtends, tussen 9 en 3 een halve liter limonade, als ik thuis kom 1 glas limonade en 's avonds nog 1 of 2 glazen. :j

Jeeeetje ik drink smorgens al ruim 200 verse sap, denk 100 groene thee, op mn werk tot 12 uur zo'n 4 x 150ml rooibos thee (is al 900 bij elkaar). Smiddags wellicht 3 koppen, 2 keer limonade en een keer water = 900ml (is 1800) en dan savonds nog 2 glazen water/thee (is 2100) (en de rest rode wijn :+ )

oke de 2,5 liter red ik niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:33

Paprika's gaan hier ook in grote getallen er door heen.. Heerlijk! Tomaten, komkommers, uien trouwens ook. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:36

paprika en rode uien.....erg verslavend

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:46

Tsja, eigenlijk moet ik wel wat meer drinken maar ik denk er gewoon niet aan _O-

Rauwe groenten vind ik ook erg lekker :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:48

Ik moet mezelf eerder remmen met drinken, ik drinken anders echt zo 3 liter weg..(en dan blijf ik naar de plee hollen ;-) )

ben gek op groene of rooibosthee en heb kantoorwerk dus dan drink je automatisch meer denk ik

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

Jolienn schreef:
Waarom rekenen zoveel mensen aardappelen bij groenten? Aardappels zijn zetmeel, geen groente...

haha, precies wat ik dacht!

We zijn toch volwassenen, een kind leert op de basisschool dat aardappelen geen groenten zijn... aardappels zijn knollen.

Ik kom regelmatig aan mijn 200gr groente + 2 stuks fruit. Soms ook niet.

Tegenwoordig maak ik zelf mijn pastasauzen, en die zijn gemaakt van 90% groenten (tomaten, paprika, wortel, champignons, enz) en dan kom ik er dus ruimschoots aan. Fruit vind ik ook heel lekker, maar het moet wel lekker vers zijn.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

Fiffill schreef:
Sita_ schreef:
Ik kom niet aan mijn 2 ons groenten dagelijks, gewoon omdat ik het niet op krijg in combi met mijn aardappelen en vlees.. :o Wel eet ik elke dag fruit en eet zowiezo altijd bij de lunch iets van sla en komkommer. Hetzij apart in een bakje op op mijn broodje..
Drinken kom ik ook wel aan, ik hang altijd onder de kraan :))

Noten/zaden eet ik ook wel eens, niet dagelijks trouwens, maar wel met regelmaat.

Waarom verdeel je het dan niet gewoon beter, minder aardappelen/vlees, meer groente?

Dat heeft bij mij niks met verdelen te maken hoor.. ;) Ik ben een erg kleine eter qua warm eten, ik eet 3 kleine aardappeltjes, 2 scheppen groente en 50 tot 70 gram vlees.. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

Ik eet nog minder dan, ik eet vaak of groenten en vlees of groenten en aardappelen en vaak niet alle 3 bij elkaar....dat vind ik too much

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

mij lukt het qua fruit altijd, maar groente...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:07

Colway schreef:
Ik eet nog minder dan, ik eet vaak of groenten en vlees of groenten en aardappelen en vaak niet alle 3 bij elkaar....dat vind ik too much

Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd mijn aardappelen voor de helft laat liggen of helemaal niet neem.. :o Dan neem ik wel weer extra groentes, maar 200 gram is daarom nog steeds een hele berg.
Mijn dieetiste (ik ben aan t afvallen, zit nu op -40 kilo) adviseerd mij wel om hetgeen echt te eten wat ik net opsomde, maar dan zit ik echt bommetje vol..