Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:24

Miss_Blimm schreef:
Mistic schreef:
Eens. Jouw moeder is toch heel wat anders. Ik had er ook niet aan moeten denken als mijn schoonmoeder erbij zou willen zijn. En als hubbie het had voorgesteld dan hadden we daar toch nog een flinke discussie over gehad.

Ligt er maar net aan wat voor band je met je schoonouders hebt he ;)

Als mijn schoonmams erbij zou willen zijn vind ik dat best, ze is net mijn 2e moeder :o
Als ik het zou vragen zou ze er wel bij willen zijn, maar eigenlijk vind ze dat iets tussen mij en mijn vriend (we zijn druk aan het klussen :D )

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:26

3x thuis bevallen, met huisarts en man en 2x met de kraamverzorgster, de 3e x was ze te laat, toen was de keine er al.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:45

YSR1971 schreef:
In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis 8)7 ).

Een spuit ivm rhesusfactor is geen reden om niet thuis te bevallen. ;)
Ze moeten trouwens eerst nog testen of het kindje positief bloed heeft, anders hoef je helemaal niet zo'n spuit. Mijn eerste had positief bloed, dus spuit... mijn 2e was negatief.

Bij de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen (want het schoot allemaal niet op). Man + verloskundige + verpleegster er bij.
Bij de tweede ben ik thuis bevallen met man en verloskundige. De kraamhulp was te laat.

Ik vond thuis bevallen erg prettig. Als het allemaal goed en makkelijk gaat hoeft het toch helemaal niet in het ziekenhuis? En een verloskundige grijpt echt wel in als het noodzakelijk is. Trouwens... al beval je in het ziekenhuis en er gebeurd s'nachts iets, dan moet je nog steeds wachten op de gyn en/of anesthesist omdat die nog van huis moeten komen. Wat dat betreft maakt het ook niet uit of je thuis of in het ziekenhuis bent.

YSR1971

Re: Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:39

Op Curaçao was het wel een reden om niet thuis te mogen bevallen. Als ik in Nederland was geweest op dat moment, had het waarschijnlijk wel thuis gekund, maar daar kon het toen niet.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:51

zonnebloem schreef:
Als mijn schoonmams erbij zou willen zijn vind ik dat best, ze is net mijn 2e moeder :o
Als ik het zou vragen zou ze er wel bij willen zijn, maar eigenlijk vind ze dat iets tussen mij en mijn vriend (we zijn druk aan het klussen :D )

Hier ook, een 2e moeder is ze en ze vind het iets van ons. Maar ik heb zoiets van als mijn vriend het fijn vindt, no problemo, toch...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:09

ik ken een man die 3 kinderen heeft, en alle 3 de bevallingen heeft gemist. Met de 1e had hij pech met de vrachtauto en kwam te laat. Let wel, 60 jaar geleden, dus geen mobieltjes etc. Bij de 2e viel hij op het moment supreme flauw en hebben ze hem onder het bed geschoven, en bij de 3e lag hij weer onder het bed, met kramp in z'n been......

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:12

texelse dat is wel heel erg. onder het bed geschoven. je moet er opkomen.
het is nog erg dat hij alles heeft gemist daar niet van

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:14

toen ging alles anders, en liepen mannen voornamelijk in de weg.....

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 12:33

dat doet de mijne straks nu ook nog denk haha, denk dat hij meer stresst uiteindelijk dan ik daarom ben ik ook blij dat er nog een nuchter iemand bij is, mn moeder :)

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:13

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. De verpleegster, arts en mijn man waren erbij. Dat vond ik ook meer dan genoeg mensen!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:36

Ik wilde graag thuis bevallen, maar door complicaties tijdens de zwangerschap moest ik toch naar het ziekenhuis. Daar heb ik in eerste instantie behoorlijk van gebaald, maar achteraf toch maar goed dat we er waren. Ik had ook nog heel naief een klein tasje met een setje kleding voor beebs en mij meegenomen, uiteindelijk moesten we 5 dagen blijven..
Achteraf viel de bevalling in het ziekenhuis me erg mee, mijn vriend was er natuurlijk de hele tijd bij. Verder heb ik geloof ik wel 3 gynaecologen, 4 verloskundigen en 8 verpleegkundigen gezien, maar we waren ook regelmatig even met zijn tweeën. Bij een eventuele volgende zwangerschap moet ik sowieso weer in het ziekenhuis bevallen, maar daar zou ik nu niet meer zo tegenop zien.
Een thuisbevalling lijkt mij ook prettig, maar een onverwachte rit in een ambulance met alle toeters en bellen lijkt me drama.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:42

texelse schreef:

Toen?? Haha, nu nog wel eens toch :j :D haha

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:23

Meliszy schreef:
texelse schreef:

Toen?? Haha, nu nog wel eens toch :j :D haha

Hahaha, krijg weer helemaal herinneringen aan mijn eerste bevalling, hoe mijn man me zo goed bij wilde staan met een glaasje water. Hij stopte elke keer het rietje in mijn mond omdat ik zo'n droge mond had van het puffen, hij had alleen niet in de gaten dat dat glaasje water 3 weeën eerder al leeg was! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:18

akishino schreef:
Hahaha, krijg weer helemaal herinneringen aan mijn eerste bevalling, hoe mijn man me zo goed bij wilde staan met een glaasje water. Hij stopte elke keer het rietje in mijn mond omdat ik zo'n droge mond had van het puffen, hij had alleen niet in de gaten dat dat glaasje water 3 weeën eerder al leeg was! :D

Whahahaha :') :D

Ohh sorry. :')

Mijn oma vertelde mij destijds dat mijn Opa een nat washandje kreeg van de verpleegkundige om het hoofd van mijn Oma even lekker te koelen..
deed hij het op z'n eigen voorhoofd. :D Moet er lollig uitgezien hebben. (was echt een vergissing van de stress)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:49

NatasjavE schreef:
akishino schreef:

Whahahaha :') :D

Ohh sorry. :')

Mijn oma vertelde mij destijds dat mijn Opa een nat washandje kreeg van de verpleegkundige om het hoofd van mijn Oma even lekker te koelen..
deed hij het op z'n eigen voorhoofd. :D Moet er lollig uitgezien hebben. (was echt een vergissing van de stress)

_O- Geweldig!!!