Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Delphi schreef:Dan heb je een echt babyvriendelijk ziekenhuis gehad. Wel fijn, jammer dat het niet overal is. Bij ons ziekenhuis zit je minimaal 2 uur zonder kindje (hechten + 1,5 uur op recovery zonder papa en baby).
Ik heb eens een onderzoek gelezen waarin bleek dat babies die natuurlijk geboren worden door de bevalling een bepaald stresshormoon aanmaken en daardoor beter de longetjes ontplooit.
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/ni ... ijden-baby

Op voorhand wilde ik geen ruggenprik maarja...
Mindfields schreef:Juist bij een keizersnede komt de binding moeder-kind meer in gevaar. Als je zelf bevalt is dat zoveel natuurlijker en wil je niets liever dan meteen je kindje tegen je aan houden.
Nikka schreef:Ik moet zeggen dat een vriendin van mij wel een keizersnede heeft gehad zonder harde medische indicatie. Nu kent ze nogal wat artsen en volgens mij heeft ze er een op uitgekozen en als ik me goed herinner gezegd: zo'n vaginale bevalling dat gaat het hem gewoon niet worden voor mij. Het is toen gewoon een sectio geworden.

. Mààr, als je beweegreden om een KS is omdat je zoveel angst hebt voor de pijn en dat dat je band met het kind niet ten goede gaat komen, dan moet je er toch bij stilstaan dat deze denkwijze niet klopt, en dat je evengoed een grote kans maakt op pijn en last, misschien zelfs nog véél meer, bij een KS. KS wil zeker niet automatisch zeggen geen pijn en goed voor de band van het kind, ik denk dat het in de praktijk het juist veel zwaarder maakt vaak. Dan zou ik ook zoals eerder vermeld kijken naar andere opties, zoals verdoving
.
. Dus het gaat ook wel vaak mooi vlotjes zonder horrorpijn
.
Maar goed, ik kan dat niet vergelijken.
MamboBeach schreef:Nikka schreef:Ik moet zeggen dat een vriendin van mij wel een keizersnede heeft gehad zonder harde medische indicatie. Nu kent ze nogal wat artsen en volgens mij heeft ze er een op uitgekozen en als ik me goed herinner gezegd: zo'n vaginale bevalling dat gaat het hem gewoon niet worden voor mij. Het is toen gewoon een sectio geworden.
Dat vind ik dan wel heel bijzonder... Ik vind persoonlijk dat we die weg ook helemaal niet in moeten (willen) slaan. Zullen de zorgkosten nog hoger worden als iedereen dat wil.
Een KS is niet goedkoop... Voor alleen maar angst vind ik dat persoonlijk raar, maar dat is mijn mening.
)
We durven het niet uit te poepen dus doe maar een KS. Zo vat ik het dan een beetje op... Ik heb ook een vervelende bevalling mee gemaakt maar dat weet je dat dat kan voor komen als je sex hebt en zwanger wordt.
Komt ook omdat ik het niet nodig vindt om in je te laten snijden als het feitelijk niet nodig is en het lichaam voor een bevalling is gebouwd. Lukt dat niet, dan ontkom je niet aan een KS.
, eindelijk naar mijn mooie slaapkamer
Meloen schreef:Ik zie hier allemaal negatieve ervaringen staan wat betreft keizersnede.
Ik ben 3 week geleden bevallen met keizersnede. Nou, ik doe het zo weer over hoor!
Ik voel me prima.
Ik had wel als pech dat ruggeprik te diep geplaatst is (gebeurt gemiddeld bij 1% vd zwangeren die voor ruggeprik kiezen. Wat zijn de kansen...). Dat is echt hell, vreselijke hoofdpijn krijg je dan.
Maar zelfs dat hè, echt ik neem het voor lief bij 2e keer en zou weer voor keizersnede gaan.
Dus hier helemaal positief!
shilady schreef:Ik ben gewoon bang dat ik doordraai van de pijn en dan de baby niet meer zal accepteren...Beetje een gelukkige huisvrouw idee...
Ik wil het gewoon echt niet
en als ik van te voren informeer en ze zeggen dat ze het me gewoon echt niet willen geven dan leg ik me erbij neer en zie ik ervanaf..