douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:24

In badjas naar de badkamer met vieze kleren onder m´n arm. Douche aanzetten zodat die warm wordt. Daarna haren wassen en uitspoelen met een beetje lauw water (van te heet water krijg ik rode schilferige hoofdhuid). Daarna lichaam wassen. meestal met washandje maar soms ook met een pfuff of zo´n scrubspons. Altijd wel met douchegel of een andere geurend iets. Altijd als ik douche even scheermes overal langs. Daarna goed afdrogen en badjas weer aan en haar in handdoek wikkelen. Terug op kamertje even van alles insmeren en dan pyama aan of huispak.

Oja, ik douche altijd savonds. Heb echt een hekel aan sochtends douchen want dan heb ik het gevoel dat ik weer in slaap val van dat warme water :) en elke keer een andere handdoek. Nooit 2 keer dezelfde. Dat vind ik zo vies!

secricible

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:31

ik douche heel soms 's ochtends: soms als ik het heel koud heb in de ochtend, of als ik niet wakker kan worden. In dat laatste geval wel met een koude douche.
In slaap vallen in de douche zal mij niet lukken, ben wel ooit flauwgevallen in de douche :P Sindsdien douche ik ook niet lang meer, kan er echt heel slecht tegen blijkbaar.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:43

Ik douche altijd 's avonds en ga ook gerust met nat haar naar bed (heb net ook héérlijk gedoucht :+: )
ik moet eerst mijn haar wassen, en daarna was ik pas de rest van mijn lichaam.
Minimaal 2x per week scrub ik mijn gezicht, en als het uitkomt is dat altijd dinsdag en vrijdag :')
Ik moet helemaal droog zijn voor ik me aankleed en ik gebruik 2 handdoeken, 1 voor mijn haar en 1 voor de rest. :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:09

Ik ben ook wel eens flauwgevallen, maar had toen ook koorts en de warme douche heeft dat niet zo goed gedaan. Hoppa handdoekenrekje in tweeën en wat blauwe plekken ;) En een overbezorgde vader die dacht dat ik dood ging. Moeders wist wel beter gelukkig, ze is alleen maar flauw gevallen ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:09

Vjestagirl schreef:
Rebeccaa schreef:
Gadver.. :')

Wat is daar vies aan?

Je gaat daarmee door je haar, over je huid... Je hebt dan wel gedouched, maar er komen alsnog wel schilfers e.d. van je huid af, haarvet uit je haar etc. Dat wil ik niet een halve week later nog een keer gebruiken, getver.. :=

Ieder z'n ding, maar ik zou me dan nog viezer voelen dan voor de douchebeurt.:+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:11

Maar hoe vies van jezelf kan en wil je zijn? Wissel je je beddengoed dan ook iedere dag? Of ieder uur? Moet je eens zien wat er daar aan huidvet en huidschilfers in zit. En je kleren? Je vloerkleed en je jas?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:12

Ja p'sies :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:18

Vjestagirl schreef:
Maar hoe vies van jezelf kan en wil je zijn? Wissel je je beddengoed dan ook iedere dag? Of ieder uur? Moet je eens zien wat er daar aan huidvet en huidschilfers in zit. En je kleren? Je vloerkleed en je jas?

Ik wissel mijn beddengoed iedere twee dagen (en douche meteen na het slapen), kleding draag ik maar één dag, hooguit twee, heb parket maar mijn bank zuig ik een paar keer per week, en mijn jassen gaan met regelmaat naar de stomerij.

Dus dat is een behoorlijk goede schatting van je. :D
Ben misschien ook wel een beetje overdreven in dit soort dingen, maar kan daar gewoon slecht tegen. (:

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:19

Mijn standaard douche-rituelen zijn:

-Elke minuut draai ik de temperatuur iets warmer :)
-Ik was altijd 2 x mijn haren, 1 keer anti-roos, 1x- care&repair en daarna nog heel veel creme-spoeling erin :)
-De creme-spoeling spoel ik nooit helemaal uit, had het ooit ergens gelezen dat dat fijner is en het is ook echt zo :)
-Ik douche het liefste 's-morgens, als ik met nat haar naar bed ga heb ik de volgende ochtend namelijk ontembaar haar :')
-Ik kan ook echt rustig een kwartier staan staren onder de warme douche :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:21

Volgensmij douche ik echt het langste hier. Als ik snel douche is het 5/10 minuten maar als ik alle tijd heb dan sta ik er mooi 20/25 minuten onder :o En het waterverbruik was dit jaar afgenomen dus ik heb toch zuinig gedaan :P

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:23

LisaaBloem schreef:
Mijn standaard douche-rituelen zijn:

-Elke minuut draai ik de temperatuur iets warmer :)
-Ik was altijd 2 x mijn haren, 1 keer anti-roos, 1x- care&repair en daarna nog heel veel creme-spoeling erin :)
-De creme-spoeling spoel ik nooit helemaal uit, had het ooit ergens gelezen dat dat fijner is en het is ook echt zo :)
-Ik douche het liefste 's-morgens, als ik met nat haar naar bed ga heb ik de volgende ochtend namelijk ontembaar haar :')
-Ik kan ook echt rustig een kwartier staan staren onder de warme douche :j

Nog wat vergeten:

-ik gebruik ook ALTIJD 2 handdoeken, allebei normaal formaat, eentje voor mijn haren, en eentje voor de rest :)

Edit: En ik douche het liefste een ruim half uur, maar daar wordt vaders niet zo blij van :')

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:24

Mijn haar is na 1,5 dag zonder shampoo al vet, dus als ik dat 1 keer per week zou wassen (wat ik hier ook voorbij zag komen), dan zou het er het grootste deel van de week niet uitzien. :=

Ik douche heel erg warm, meestal 40 graden en op een koude winterdag is zelfs 42 geen uitzondering. :o Douchen op lichaamstemperatuur houdt me niet warm. Ik heb het sowieso heel snel koud.
Echt goed voor je huid is het niet, dat voel ik vaak al na 5 min. Ik eindig daarom altijd met 'koud' (30 graden) water: ook erg goed voor je hoofdhuid en haar. :)

Oh ja; ik haal onder de douche altijd klitten uit mijn haar, als ik die heb... Maar mijn haar is nu zo lang geworden dat ik er meer op moet controleren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:26

ik was altijd eerst mn haren maar douche niet iedere dag was me vaak bij de gootsteen met washand en gaat prima. wel koud. daarna was ik mn lijf met mn handen en soms een scrub handschoen heb ook scrub zout en olijven zeep van duru van de turk hamamzeep. heb nu ook een zeep met lavendel stukjes hout en zaadjes in de zeep van dille en kamille dan was ik mn neus met oriflame facewash en krab daarna over mn neus porien en hij is glad daar na creme spoeling in mn haar en klaar en soms krab ik het eelt van mn voeten.
ik gebruik ook guhl tarwekiem olie voor ontklitten werkt perfect dus buurvrouw boven ;)
Laatst bijgewerkt door franka75 op 29-10-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:26

Citaat:
Ik wissel mijn beddengoed iedere twee dagen (en douche meteen na het slapen), kleding draag ik maar één dag, hooguit twee, heb parket maar mijn bank zuig ik een paar keer per week, en mijn jassen gaan met regelmaat naar de stomerij.

Dus dat is een behoorlijk goede schatting van je.
Ben misschien ook wel een beetje overdreven in dit soort dingen, maar kan daar gewoon slecht tegen. (:

Het enige wat ik denk 'wat een ontzettende waterverspilling'. Stiekem ben ik heel blij dat k niet zo vies van mezelf ben. Ik draag mijn kleren 2 dagen, maar als het zo uitkomt kan k n broek rustig n week dragen. Mijn vesten gaan sowieso eigelijk nooit de was in, tis wol en dat wordt lelijk als k het te vaak was.

Mijn rijbroek ziet 2x in de 2 weken de was (draag k 3x per week), mijn paardenjas ziet de wasmachine hooguit 1x per jaar. Mijn gewone winterjas heb ik al 4 jaar en is nog nooit gewassen.

Als k op een festival werk ben k 's avonds vaak blij dat ik mijn bed zie en 's morgens is het zo vroeg dat ik niet nog eerder op ga staan om te douchen, dan kan het best zijn dat k alleen heel snel mijn haar ff was bij een wasbak en that's it. Sowieso zijn de douches daar ook niet altijd even schoon.

Mijn beddengoed doe k 1x per week, maar als het niet uitkomt kan het er best eens 2 weken liggen...

Ik voel me echt n viespeuk nu :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:28

o lang douchen red ik ook wel heb een enorme waterdruk en een boyler van 80 liter die krijg ik als ik mn best doe leeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:28

Het is dat m'n vader het echt niet goed zou vinden, maar ik zou toch ook net als JuliaMaria het liefste om de dag m'n bed verschonen.. dit gaat later dan ook zeker gebeuren! Niks zo lekkers als een fris bed. Paardenjas maar 1x per jaar in de was!? Gewone winterjas al 4 jaar niet? Jeetje..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:29

Ansie schreef:
Zijn er hier ook mensen die hun tanden poetsen onder de douche? Heb wel eens gehoord dat mensen dat doen en ik vind het raar.. daar heb je toch een wasbak voor? :?

Verder heb ik wel dat ik wat haren verlies tijdens het wassen van m'n haar. Omdat ik niet wil dat het putje verstopt raakt (heb lang haar), 'plak' ik het aan de muur.. vervolgens vergeet ik het eraf te halen. Gaat m'n vriend douchen: 'Angelaaaaaa, er hangen haren aan de muur! Haal WEG!!

Oeps.. :oo hahah

zooo herkenbaar :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:30

Rebeccaa schreef:
Het is dat m'n vader het echt niet goed zou vinden, maar ik zou toch ook net als JuliaMaria het liefste om de dag m'n bed verschonen.. dit gaat later dan ook zeker gebeuren! Niks zo lekkers als een fris bed. Paardenjas maar 1x per jaar in de was!? Gewone winterjas al 4 jaar niet? Jeetje..

Ontzettend rotklus, mijn bed opmaken, vooral omdat mijn electrische deken er onder ligt en k die er veel te makkelijk weer aftrek.

En ja, paardenjas maar 1x per jaar in de was (als hij dat al haalt, mijn oude is zeker 3 jaar niet in de was geweest). Ik draag m alleen maar over mijn kleren heen, en de buitenkant is toch met 1x dragen weer vies... Als het regent spoelt hij wel schoon, als ze er echt overheen gekwijlt heeft doe k m ff snel af met n handdoek of onder de slang (waterdicht).

En mijn gewone jas... Och, zelfde verhaal eigenlijk, alleen kwijlt niemand daar overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:31

Een paardenjas gaat ontzettend stinken :x

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:32

Vjestagirl schreef:
En mijn gewone jas... Och, zelfde verhaal eigenlijk, alleen kwijlt niemand daar overheen.

Nee? :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:33

ik douche , 2x haar in de sop mijn lichaam wat insmeren. en met afdrogen of blijven wachten of gelijk afdrogen hangt er vanaf (maandelijke periode bijvoorbeeld :+)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:33

Rebeccaa schreef:
Een paardenjas gaat ontzettend stinken :x

Die hangt in de schuur, dus dat ruik ik niet. En op stal ruikt alles naar paard. K moet wel toegeven dat je bij ons niets ruikt, ik hoef ook niet zelf te mesten dus kom niet in aanraking met amoniak oid. En het dak is gigantisch hoog en voorzien van ventilatie systeem, dus t ruikt bij ons op stal ook niet sterk. De enige manier waarop die gaat stinken is als k echt alleen maar om de nek van mijn paard heen zou hangen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:34

JuliaMaria schreef:

Hihi, wacht maar tot je fulltime werkt, dan heb je echt geen tijd en zin meer voor dit soort grappen ;).

Ik douche iedere ochtend en regelmatige ook 's avonds. 's Ochtends was ik altijd m'n haar.
Gebruik ook altijd douchegel, maar geen washandje. Vooral uit gewoonte en omdat het lekker ruikt, want hoe vies ben je nou als je iedere dag doucht? Zo'n puff vind ik maar vies, tenzij je 'm iedere dag wast.
Scheren gemiddeld om de dag (ik haat stoppels) en af en toe scrubben.

Ik gebruik 3 handdoeken, 1 om op te staan, 1 voor m'n hoofd en haar en 1 grotere voor de rest. Die op de grond gaat denk ik een kleine week mee, de andere 2 zo'n 3 keer.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:35

Ik krijg elke week een schoon bedje. Vind het echt niet lekkerder liggen dan een bed waar ik al een dag in gelegen heb. Juist de 2e dag vind ik het veel lekkerder liggen :) Echt langer dan een week ligt het er nooit op. Dat vind ik zo vies. Zomers wil ik nog wel eens 2x in de week verschonen.
M'n paardenjas gaat ook meestal maar 1 a 2x per jaar in de was en altijd voordat ie de kast in gaat :) . Die paarden zien echt niet of ie vies is of niet :') . En na 1x dragen is die wasmachineschoongeur er alweer af.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:37

vibabu schreef:
Ik krijg elke week een schoon bedje. Vind het echt niet lekkerder liggen dan een bed waar ik al een dag in gelegen heb. Juist de 2e dag vind ik het veel lekkerder liggen :) Echt langer dan een week ligt het er nooit op. Dat vind ik zo vies. Zomers wil ik nog wel eens 2x in de week verschonen.
M'n paardenjas gaat ook meestal maar 1 a 2x per jaar in de was en altijd voordat ie de kast in gaat :) . Die paarden zien echt niet of ie vies is of niet :') . En na 1x dragen is die wasmachineschoongeur er alweer af.

Dat! De eerste dag is het helemaal stijfjes, en als je al een keer (of een paar keer) in je bed geslapen hebt is het helemaal soepel en valt het om je heen...

Als ik het idee heb dat het echt vies is (na 1,5 week meestal) trek ik het er wel vanaf. Maar meestal gaat t wel eerder de was in, tenzij k echt geen zin heb :P.