Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
rhian schreef:we hebben vandaag de test gedaan, dus het nieuws is pas net tot ons door aan het dringen...
Waarschijnlijk 4 of 5 weken. Dit is lastig precies te zeggen omdat mijn cyclus erg onregelmatig is geweest het laatste half jaar ( huisarts zegt door ontpillen).
Spannend allemaal... Zou het van de daken willen schreeuwen maar partner wil het liefst nog een paar weekjes wachten... Mijn hoofd snapt dat, mijn gevoel heeft er moeite mee... haha...
Citaat:Je hebt recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) als je in de 10 weken voor je (vermoedelijke) bevallingsdatum verzekerd was. Je bent verzekerd op basis van een dienstverband of op basis van een WW-uitkering.
Werk je in deze periode van 10 weken niet, en vraag je geen WW aan? Dan heb je ook geen recht op WAZO.
Heb je in deze periode een WW-uitkering? Dan heb je vanuit de WW alsnog recht op WAZO.
danneke80 schreef:rhian schreef:we hebben vandaag de test gedaan, dus het nieuws is pas net tot ons door aan het dringen...
Waarschijnlijk 4 of 5 weken. Dit is lastig precies te zeggen omdat mijn cyclus erg onregelmatig is geweest het laatste half jaar ( huisarts zegt door ontpillen).
Spannend allemaal... Zou het van de daken willen schreeuwen maar partner wil het liefst nog een paar weekjes wachten... Mijn hoofd snapt dat, mijn gevoel heeft er moeite mee... haha...
Grappig, ik heb hetzelfde als jij. Ik weet nu 5 dagen dat ik zwanger ben, maar het dringt ook nog niet echt door. Ik weet het inderdaad verstandelijk wel, maar het bijpassende gevoel mist nog.
Ik ben niet zo'n fanatieke amazone (heb een bejaard ex-manegepaard van bijna 24) maar ik hoop nog wel af en toe een rondje met haar te kunnen hobbelen. Ik vertrouw haar ook wel dat ze geen gekke dingen doet.
@rossebol: Verlof heb je inderdaad recht op. Zit je nu in de WW? Dan kun je gewoon vanuit de ww verlof aanvragen via uwv, en daar heb je dan 16weken recht op. Solliciteren zal denk ik niet zo makkelijk gaan met bolle buik vrees ik.

rhian schreef:Hey hallo,
Ik heb eens rond geneusd op bokt en er zijn al veel topics over zwangerschap/ paardrijden met een dikke buik / afstijgen met een dikke buik etc...
Maar ik vroeg me af ( wij proberen binnen niet al te lange tijd zwanger te worden)
Tot wanneer mag je/ kun je paardrijden tijdens je zwangerschap?
Ik rijd 2 paarden op dit moment. Allebei niet echt super rustige zeg maar...En ben een beetje alle voors en tegens aan het wikken en wegen. Tuurlijk zou ik veel kunnen gaan longeren, iemand erbij vragen om toch het rijden voort te zetten e.d. Maar helemaal stoppen met rijden zie ik ook niet zitten...
Dus zijn er meiden die tijdens hun zwangerschap hebben paardgereden? En zo ja, tot hoever in je zwangerschap heb je gereden? Ben je alleen maar op super brave paardjes gestapt of ook op een paard waarvan je weet dat hij wel es een bokje geeft etc...
Ben benieuwd...
groet!

xsenny schreef:mijn paardje vertrouw ik ook blind en is ook bomproef toch lag ik er plots naast