Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:11

Heb als ik het me goed herrinner in 2005 voor het eerst pfeiffer gekregen
deed toen nog de opleiding helpende welzijn en ik moest van sochtends 8 u tot 5 u dus op mn stage zijn en dingen
had daarvoor nog nooit gewerkt :') Na een tijdje hard werken werd ik slapjes en was echt heel erg moe na het werk (was sochtends voor het werk begon al moe) Maar ik dacht ach andere mensen werken ook fulltime en die kunnen het ook dus ik kan het ook gewoon.
Op een gegeven moment toch naar het ziekenhuis bloed prikken en ja hoor ik had pfeiffer

Er word gezegt dat je pfeiffer krijgt als je jezelf overwerkt of onder veel spanning en zorgen sta door bv gezin school
en ik geloof daar ook echt in .. Ik wilde graag dat diploma en ben over mn eigen grenzen gegaan heb niet naar mn lichaam geluisterd.

2006 nog een keer pfeiffer gehad tja heel erg dom weer volop op mn stage en werken gestort weer niet naar mn lichaam geluisterd.

Na de 2 keer pfeiffer heb ik eigenlijk nooit meer de energie terug gekregen die ik had en tot op vandaag bijna 6 jaar later heb ik er nog steeds last van... Ik vermoed eigenlijk dat dat ik gewoon chronisch vermoeid ben maar dat word binnenkort ook nog onderzocht ;)

En wat heb ik eraan overgehouden aan al dat werken en stage ? Niks geen diploma in elk geval kon natuurlijk niet meer verder gaan met de stage toen ik pfeifer kreeg dus was gelijk einde oefening..

Goof

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 22:16

Wow shilady, heftig verhaal. Ik ken inderdaad ook iemand die CVS over heeft gehouden aan pfeiffer. Zo rot!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:21

Ja daarom wil ik me er toch op laten testen want ik ben echt nooit meer de oude geworden

Ik ben ook altijd zo jaloers op mensen die veel sporten en werken :(
maarja het is gewoon mn eigen schuld op de een of andere manier want ik dacht altijd wat andere aan kunnen kan ik ook wel aan maarja niet iedereen heeft hetzelfde lichaam....

Maarja ben al voor een gedeelte afgekeurd omdat ik lichaamlijk en geestelijk niet altijd in orde ben maarja als ik ook nog CVS heb dan vrees ik toch dat ik waarschijnlijk helemaal word afgekeurd...

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:07

Vervelend Shilady! Maar ik kan het er niet helemaal mee eens zijn dat je het kan krijgen omdat je overwerkt bent.

Het is een echt virus wat aantoonbaar is in het bloed en wat besmettelijk is. Ik kan me wel voorstellen dat als je overwerkt bent oid dat je weerstand wat minder is en dat je het daardoor sneller en heftiger kan krijgen. ( hoewel dat ook niet altijd hoeft want ik was noooit ziek en altijd bezig, goede conditie enz en toch kreeg ik het heel heftig).

En dat als je niet goed naar je grenzen luisterd dat het dan veel minder snel overgaat is ook bewezen. Verder roepen ze in de medische wereld wel dat je het maar 1 x kan krijgen maar dat is volgens mij ook niet waar. Want heb al veel mensen gehoord die jaren later toch wat last kregen of die last bleven houden regelmatig.

In ieder geval is het gewoon zwaar ......... dat je het gekregen hebt en dat je er nog zo'n last van hebt! sterkte!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:50

Ik ga mee met MJ voor wat betreft het virus, wel heel heftig dat je zoveel last hebt gehouden shilady.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:11

Ja inderdaad...

Ik denk dat ik de eerste keer toen ik het kreeg besmet ben geraakt hoe het is gebeurt vraag ik me nog steeds af ... En de 2e keer dat ik het kreeg sluimerde het waarschijnlijk nog in mn lichaam .

Maarja die pfeiffer komt altijd wanneer je het niet moet hebben
en dan loopt je werk ,stage of school in de soep omdat je bv er niet een tijd tussenuit mag zijn
echt heel erg vind ik het want ik weet zeker dat ik anders dat diploma wel had kunnen halen toen de tijd..

Hoe denken jullie dat je bent besmet?
Ik heb trouwes bijna nooit bv iemand van mn blikje of glas laten drinken...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:16

Ik heb geen idee hoe ik besmet ben. Wellicht heeft mijn vriend het aan mij gegeven. Soms kun je namelijk drager zijn van het virus, maar niet ziek worden. Ik slikte vorig jaar heel veel en heel lang antibiotica, het zou kunnen zijn dat mijn weerstand toen zo laag was dat het virus kon toeslaan. Mijn vriend is nooit ziek geworden, maar hij kan drager zijn zonder hier iets van te merken, zijn weerstand is dan ook heel erg goed. Maar het kan net zo makkelijk dat hij volgend jaar ineens symptomen krijgt als zijn weerstand eens wat minder is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:26

Van wat ik heb begrepen is het een virus, het kan dus ook gewoon aangehoest zijn.

Ik heb trouwens een week lang pillen van de apotheek geslikt(was een kuur van 1 week die je immuunsysteem aanpakt) en ik durf bijna zeker te zeggen dat ze geholpen hebben.
Ik heb de afgelopen week duidelijk wat meer energie gehad dan in de maanden ervoor!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:14

Klinkt goed Goof, wat waren het precies voor pillen? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 11:23

Sorry late reactie:D

Immuno Inductum (lijkt wel een spreuk uit Harry Potter.....) van hetmerk Puro.
Was een kleine 15 euro voor een kuur van 8 dagen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:07

Pfeiffer is inderdaad een virus.
Ik heb geen idee hoe ik er aan ben gekomen.

Ik voel me de afgelopen steeds beter. Met uitzondering van zaterdag ochtend maar dat komt naar alle waarschijnlijkheid door de antibiotica.
Na de kerstdagen wil ik weer proberen op mn paard te stappen. Heb er echt weer zin in dus hoop dat ik dat ook kan. Gewoon rustig een stukje stappen in het bos.

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:03

Mij is verteld dat je Pfeiffer maar 1 keer kunt krijgen, zou het niet eerder zo zijn dat als je er één keer last van hebt gehad je makkelijker terugslagen krijgt als je bijvoorbeeld in een drukke periode zit of je weerstand wat minder is?

De afgelopen dagen lijk ik iets op te knappen, maar ik durf niet goed te geloven dat het beter gaat. Elke keer als ik dat hardop zeg word ik weer moe :p
Het is echt heel moeilijk om niet teveel te doen, ook omdat het me inmiddels haast wel waard is om moe te worden, want dan heb ik tenminste wel wat gedaan.
Daar krijg ik dan echt een mentale opkikker van, ook al ben ik daarna moe. Maar da's eigenlijk niet de goede instelling, ik wil er natuurlijk ook niet wat aan over houden!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:09

Nou Charlot en Annelieke, ietsje fitter dus?
Ik heb ook het idee dat ik weer wat fitter ben dan ik was.Hoop dat deze stijgende lijn blijft!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:23

Ja met mij gaat het nu in een stijgende lijn omhoog gelukkig ik voel me ook een stuk minder moe (ik durf het bijna niet hard op te zeggen).
Ben maandag naar school geweest en ik ga morgen weer. Dankzij de goede medewerking van school lukt het me nu vaker dan 1x per week naar school te gaan.

Fijn Charlot en Goof dat het bij jullie ook beter gaat!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:33

van pfeiffer kun je een na sleep krijgen
toen ik vorig jaar pfeiffer had ( zonder het te weten ) heb ik gewoon doorgewerkt..
ik trok me er niets van aan evenals de na sleep wat ik er van heb gehad.
en alle uurtjes die ik tussendoor kon slapen deed ik..
ik heb er ongeveer 6 a 7 maanden echt last van gehad.
de nasleep heeft bij mij bijna een jaar geduurd en is zo nu en dan nog tot aan de orde
ik ben nu al een stuk fitter, en slaap niet meer zo veel.
maar bij mij konden ze op het moment dat ik pfeiffer had niet vertellen dat ik het had,
het kwam er dit jaar pas uit.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:55

IK heb ook pfeiffer gehad. Ik had dat op het moment zelf niet door,want ik was te koppig. Ik weet nog dat ik aan het begin van het schooljaar (zat toen in 3vwo) ziek was en met koorts op bed lag. Daar zocht ik verder niks achter. Mijn klachten begonnen vooral met concentratieproblemen. Ik begon het schooljaar met een 1 voor een toets, omdat ik gewoon simpelweg niet wist dat ik een toets zou hebben, blijkbaar had ik mijn hoofd er niet bij gehouden in de les en gewoon alles gemist. Als ik terugdenk aan die periode kon ik nergens mijn hoofd echt bij houden, ik dwaalde altijd af en was inderdaad ook best slapjes en moe. Nou ja, stom van me dacht ik destijds, ik had niet zo moeten dromen. Maar toen werden opeen gegeven momental mn cijfers 1en, en sommige wel wat hoger maar in ieder geval wel heel vreemd laag voor iemand die jaren achtereen een van de beste van de klas was.. Gevolg was: ik ging harder leren. En ik kwam al snel achter een probleem: als ik leerde, was het heel moeilijk me daarop te concentreren, daarnaast was ik zodra ik de volgende ochtend wakker werd echt bijna ALLES wat ik had geleerd weer vergeten. Nou ja, ik vond dus dat ik dan waarschijnlijk niet goed genoeg had geleerd met als gevolg dat ik hele nachten door leerde. Maar natuurlijk is dat ook niet goed, want als je helemaal uitgeput, omdat je jezelf slechts een of twee uurtjes slaap hebt gegund, aan een toets begint werkt dat natuurlijk ook alleen maar averechts. Op school dacht mijn mentor dat het er misschien aan lag dat het besef/de klap van het overlijden van mijn moeder pas toen kwam, enkele jaren later dus. Vreemdgenoeg was ik ook veel emotioneler, normaal kon ik zonder moeite erover praten, maar toen was dat best lastig.

Mijn vader heeft me uiteindelijk na een half jaar naar de dokter gesleurd, waar bloed geprikt werd. (Ik hield echt stug vol dat ik absoluut geen pfeiffer kon hebben, want ik was totaal niet moe, nee ik was noooit moe xD) Daaruit bleek dat ik pfeiffer zou hebben gehad, maar het was al over/in eindstadium. Het was niet vast te stellen wanneer ik het had gehad. Toen zijn we gaan denken, en ik was inderdaad veel moe (toch maar toegegeven, al vond ik het zelf nog maar moeilijk te accepteren en te geloven) en ben na school nog redelijk vaak slapend gevonden. Ook weet ik nog dat ik het wandelen met mijn pony heel vermoeiend vond in die periode, dat ik ook enkele keren heel duizelig was en alles zwart werd zodat ik even moest gaan zitten, waarop mijn pony (die graag naar huis wilde) me dan weer meesleurde terwijl ik op haar steunde. Ik weet niet of dat er ook bij hoort, maar ach.. zou best kunnen.

Na de uitslag heb ik in een vakantie, serieus de hele week geslapen. Ik at, ging naar het toilet en ik sliep. Doodmoe was ik. Heb toen alle slaap weer ingehaald, haha. Verder ben ik er dus nu al heel lang vanaf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:33

Op een gezond 2012 meiden ;)

Zijn jullie de feestdagen een beetje doorgekomen allemaal?

Ik ben redelijk fit eigenlijk. Heb wel dinsdag weer een afspraak bij de huisarts. Wil opnieuw bloed laten prikken en ik blijf pijn houden in mijn buik, rechts onderin. Heel vervelend!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:43

Ik heb vroeger ook pfeiffer gehad, was 19 jaar toen, nu 61.
Dood en dood moe, kon amper de trap af richting badkamer.
In bed voelde ik mij het ventje wat de wereld aankon, maar zo gauw de benen buitenboord kwamen was het over.
Er werd bij mij elke week bloed geprikt door de wijkzuster.
Ook een dieet voorschrift had ik.
Geen vet eten, dus magere melk, geen boter, enz.
Vroeger werd pfeiffer de "kus ziekte" genoemd.

Sterkte en geduld, het gaat over.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:46

Ik heb pfeiffer gehad een jaartje geleden geloof ik maar ben nog steeds heel vaak uitgeput dus heb het gevoel dat het er nog is/het iets anders is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:47

In het Engels is het inderdaad 'kissing disease'.
Tja.... ik zal de verkeerde gekust hebben :+

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:48

Iedereen een gelukkig 2012 maar vooral een gezond 2012!

Goof gefeliciteerd!
Heb je veel last je buik? Heb je toch nog wel goede feestdagen gehad?

Ik ben de feestdagen goed doorgekomen. Ik voel me steeds beter en heb ook alweer een aantal keer op mijn paardje gezeten. Heb ook een fotoshoot gehad met mijn meisje omdat een vriendin haar nieuwe camera wilde testen :).
Ik wil ook binnenkort weer even bloed laten prikken omdat ik wel erg benieuwd ben naar mijn leverwaarden want ik voel me de laatste tijd wel goed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:03

Oh fijn dat jij je ook wel aardig voelt!

Ja ik heb eigenlijk een constant zeurende pijn rechtsonderin. Af en toe flinke steken en dan ineens is dat weer weg. De pijn is niet zodanig dat het me beperkt in doen en laten gelukkig. Als ik vlees eet is het erger, dus dat doe ik niet.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:10

Oeh dat is niet fijn! Hopelijk kunnen ze er wat aan het doen! Want dat is niet lekker!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:19

Kleine aanvulling op mijn ervaring.
Bij pfieffer moet de lever ontzien worden, vandaar dat ik een vet vrij en niet te eten dieet had.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:36

Klopt, heb ik ook begrepen.
Ik eet sowieso al nooit zo vet, gefrituurde troep zal je me sowieso al nooit zien eten :+
Alcohol heb ik al in geen maanden op, heb alleen gisteravond 1 glas wijn op. Vlees eet ik niet.
Suiker zou ik nog wel wat kunnen minderen.