Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

XoNo schreef:Voor hen is dat vrije keus. Geaardheid is geen keus.
*edit* Dit is een antwoord op Corelli trouwens
En Rock, ik denk dat dat makkelijker klinkt dan je zo aangeeft. Jij bent niet lesbisch en jij mag wel bloed doneren. Ik denk dat je pas echt kan aangeven wat voor gevoel dit bij je oproept op het moment dat je in het schuitje zit, maargoed...dat denk ik
En dat is ook de reden waarom mensen zich gediscrimineerd voelen...

En Rock, ik denk dat dat makkelijker klinkt dan je zo aangeeft. Jij bent niet lesbisch en jij mag wel bloed doneren. Ik denk dat je pas echt kan aangeven wat voor gevoel dit bij je oproept op het moment dat je in het schuitje zit, maargoed...dat denk ik

XoNo schreef:Ik zeg ook niet dat ze iedereen onder dezelfde voorwaarden moeten toelaten, er moet wel een selectie gemaakt worden, maar ze moeten mensen weren die veel wisselende seksuele contacten hebben, of dit nu een man of vrouw is, homo of hetero. Dus ja, homo's met veel seksuele contacten moeten zeker geweerd worden, net als dat nu met hetero's gebeurt.
Juul schreef:Een intentie hoeft ook niet te bestaan om te discrimineren. Discrimineren is simpelweg uitsluiten op basis van kenmerken die in het betreffende geval niet ter zake doen. Helaas is dat hier dus wel het geval, want gemiddeld genomen hebben homo's meer kans op HIV door sexueel contact dan hetero's. Dat is dus een kenmerk dat wel degelijk ter zake doet. Dat dan alle homo's over 1 kam geschoren worden is puur omdat mensen niet altijd op hun woord te geloven zijn, en er dus niet vanuit gegaan kan worden dat mensen die zeggen dat ze niet veel wisselende contacten hebben, dat ook werkelijk niet hebben..
Chessie schreef:XoNo schreef:Ik zeg ook niet dat ze iedereen onder dezelfde voorwaarden moeten toelaten, er moet wel een selectie gemaakt worden, maar ze moeten mensen weren die veel wisselende seksuele contacten hebben, of dit nu een man of vrouw is, homo of hetero. Dus ja, homo's met veel seksuele contacten moeten zeker geweerd worden, net als dat nu met hetero's gebeurt.
Dat wordt ook gedaan, als mensen het tenminste eerlijk aangeven..
Je mag ook geen bloed geven als je pas na de tandarts bent geweest.. is toch ook geen discriminatie tegen mensen die hun tanden verzorgen..