Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:50

Dreamer nog steeds niet gebeld haha, oeeiiieee

oh ik wil ook zo graag afbellen haha, hartkloppingen zenuwen gieren door men lijf bah bah.

Cayenne bij jou gaat het dan uiteindleijk van komen?

ik laat zeker weten hoe het is gegaan, verwacht het ergste namelijk ik wil niet!!!!!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:52

Yep, ik mag de 25ste voor een intake en dan hopelijk zsm mijn verstandskiezen laten transplanteren, of nou ja, in ieder geval 1.
Anders moet het met bot uit de heup en dat zie ik ook niet zitten :+
Ze mogen me wel platspuiten :=

Veel succes Pilipa!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:52

Succes! Komt vast goed. :(:)

Ja ik moet nog steeds bellen :o durf gewoon niet..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:55

Ben benieuwd hoe je gesprek dan is , klinkt allemaal net wat heftiger dan wat ik mee ga maken, en ik zit hier te piepen… over 2 kiezen…

Dreamer gewoon bellen het moet toch gebeuren !
Uiteindelijk zijn de verhalen van hier allemaal meegevallen ( naja ik moet nog )

Ik weet ook niet waar ik bang voor ben, eigenlijk alles… boeehooe 

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:01

Bij mij viel het ook heel erg mee. 1 kies groeide onder een andere kies, dus daar moesten ze iets langer "wrikken". Maar voor je het weet is het voorbij! Ik heb er ook weinig pijn aan gehad.

Ik heb veel last gehad van m`n verstandskiezen toen ze er nog inzaten, en was zo blij dat ze eruit gingen! Nu heb ik nooit meer pijn!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:07

Positief bericht :D das mooi , ik hoop dat ik het vanavond ook kan typen.
Ze zijn nog niet helemaal door en beetje scheef , dus snijden wordt het sowieso en missch nog in losse stukken eruit…
De verdoving zie ik het meeste tegenop en ben bang dat ik tussendoor nog wat ga voelen.
Men tandarts zei , deze kan hij zelf doen, dan verwacht ik dat ze redelijk gunstig liggen…

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:09

Ik heb juist helemaal geen last van m'n verstandskiezen :D Ook geen pijn gehad tijdens het doorkomen, alleen wat druk.
Mijn rechter is wel 90 graden omgerold trouwens :') Die ligt nu op z'n kant.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:19

Die verdoving vond ik echt peanuts! Alleen hij smaakt zo vies..bleh! Ik heb zelfs 2x een verdoving gehad, omdat de kaakchirug vond dat ik nog teveel voelde na een kwartier wachten. Als de verdoving goed werkt stelt het echt niks voor hoor!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:24

Cayenne, ik heb er ook echt last van dus weet dat het beter wordt erna, ik hoop dat het bij jou ook allemaal gaat meevallen

Merel, ik moet boven en beneden, verdoving onder is meestal maar 1 prik omdat je zenuwen allemaal daar samen lopen dus gelijk heel je rechter kant plat.
Boven zullen er wel een stuk of 3 worden , hoop dat alles goed gaat en geen rare dingen gebeuren !
De napijn vind ik nog niet echt spannend, zeg maar nu tot half en dan net gaan zitten dat vind ik het ergst !

Oh wat benk ook een piepende tandarts assistente haha

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:26

haha gaat helemaal goed komen joh! Voor je het weet ben je er vanaf en ben je blij dat je het gedaan hebt! ff door"bijten"' ( wel met je mond open he? ;))

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:28

Bij mij zijn ze ook getrokken.. En het viel me ook alles mee.. En bij mij was ook de reden dat ik geen ruimte had en als ze door zouden komen, werd heel de boel scheef gedrukt.. Die van mij waren ook nog niet door. Dus bij mij hebben ze de boel ook open moeten halen, en daarna nog in mijn kaak moeten boren om nog meer ruimte te creeeren.. Maar ik heb hier niks van gevoeld.. Echt ik ga liever 2x op een jaar naar de kaakchirurg dan 2x op een jaar naar de tandarts..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:40

Tis echt erg , ben al bang aangelegd voor de tandarts en nu dan dit! Ga ook maar eerlijk zeggen dat ik echt bang ben deze keer,
Hoop dat hij me gerust kan stellen, en dat ik snel weer buiten sta.
Omg omg, schijterd ben ik ook pfff, wou dat het half 5 was dan was ik al klaar … (
hoop ik )
Haha doorbijten zulle we maar even niet doen arme tandarts!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:42

Daarom heb ik mijn afspraken ook altijd zo vroeg mogelijk op de dag. Dan ben ik er zsm vanaf en hoef ik niet de hele dag in de stress te zitten :+

Ik heb trouwens weleens echt een tandarts gebeten. Ik moest echt 20 minuten (zonder overdrijven) m'n mond achter elkaar open houden en hield het gewoon niet meer vol ondanks tig keer aangeven, dus toen klapte m'n kaak heel hard dicht op z'n vingers :=
Ik kon er helemaal niets aan doen. Opeens schoot ie gewoon dicht :=

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:46

Ook ik ben bij de kaakchirurg geweest. Mijn onderste zijn eruit gesneden, ik lag te trillen op de stoel maar het viel me echt mee! Ze moesten allebei apart met 4 weken er tussen. Was bij de 2de keer weer net zo zenuwwachtig als bij de eerste keer. Het is ook echt met 10 minuutjes klaar en bij mij moesten ze ook nog in stukjes geboort worden en stukje voor stukje er uit. Ik vond de tijd ernaar vervelender.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:47

Haha cayenne dat is een goeie zeg, hoop dat ik beetje om en om mag happen haha
Ik kan ivm werk beter eind van de dag doen, en met zoiets ga ik smorgens niet moet nog een uur in de auto dan naar de zaak en heel de dag werken, dat zie ik niet zitten!
Tis echt erg hier, men hart blijft harder kloppen, en zenuwachtig als ik er eenmaal lig met verdoofde mond zal het wel zakken!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:54

Afgelopen donderdag was ik aan de beurt bij de kaakchirurg, kies 1.
Had om half 3 een afspraak, maar was wat vroeger want ik moest ook nog een ziekenhuiskaart halen.
Kaart had ik binnen 5 minuten en toen naar boven, gemeld bij de receptie, zag al een volle wachtruimte, dus ik was niet hoopvol.
Eerst foto maken, toen mocht ik met een assistente meelopen.
Ik dacht nog naar die volle wachtruimte, maar niks: gelijk een behandelkamer in voor de verdoving.
Ik mocht nog wel kiezen welke er het eerst uit mocht. :+
Verdoving erin, pijnloos!, 5 minuutjes inwerken en op de stoel gaan zitten, chirurg ff kijken, ff boren, en krak! kies eruit.
Recept in mijn handen voor pijnstillers, stoel omhoog, deur open en ik mocht naar de apotheek.
Om half 3 stond ik dus al weer buiten: zonder verstandskies en met pijnstillers.
Geen centje pijn gehad, maar sinds gisteren toch een ontsteking, dus ff wat ontstekingsremmers halen zo.

Jaaaaaren gewacht, maar nu de knoop doorgehakt na een eerdere ontsteking, maar het is me 100 % mee gevallen! :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:12

Marvan zulke verhalen maken me bijna moed hahah , ben benieuwd ga heel dapper zijn denk ik
Zou bijna men moeder meeslepe :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:17

Ik ga dan ook maar bellen.. moet eerst even de brief opvragen. En dan bellen maar! Pff ben wel bang. :o

Succes iig vanmiddag! :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:17

Ik stond beduusd buiten, zo van: en dit was alles!?!
Was ook helemaal alleen gegaan, in januari de 2e verstandskies, maar zie er niet tegenop.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:18

Doen ze, ze niet allemaal in 1x dan?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:19

Bij mij is er pas geleden ook een uitgesneden.
Je wordt verdoofd dus je voelt er niets van de napijn kun je goed bestrijden met ibuprofen krijg je als het goed is mee of kun je ophalen bij de apotheek om de 5 uur een zakje nemen en je voelt niets. Helpt erg goed. Bij mij ging het ontsteken dus moest ik terugkomen maar als je het zelf goed schoonhoud met spuitje water met zout in de wondspuiten komt het vast goed.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:21

Ontsteken?! :oo Brrr..

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:22

Bij mij zijn er 2 uitgesneden, was een eitje!
Ze moesten (tot mijn grote ergernis :P ) in 2 keer, de eerste keer heb ik 1 zo'n zakje pijnstillers gepakt, omdat ze zeiden dat dat moest voor de verdoving uitgewerkt was (die uiteindelijk heel de dag gewerkt heeft :+ ). Nou, ik gebruik normaal nooit pijnstillers, ik wist niet wat me overkwam :P Helemaal high van dat spul :P Ben gewoon meteen door naar stage gegaan en heb heel de dag gewerkt, niks aan het handje. Wel was mijn hele hoofd bont en blauw na 2 dagen, maar ik heb er geen moment last van gehad.
De 2e was hetzelfde verhaal, alleen heb ik toen helemaal geen pijnstillers genomen, en ben ik toen zelf met de auto gegaan (1e keer heeft mijn moeder me gebracht) en meteen doorgereden naar stage.
In mijn omgeving werd er nogal moeilijk over gedaan, maar ik heb er geen last van gehad :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:23

Als je het dus goed schoonhoud met zoutwateroplossing kun je dus een ontsteking voorkomen zou ik wel doen en krijg je dus ook geen last :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 12:24

Oké, dan weet ik dat iig. :j