Ik kan niet opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:23

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik ben ook een ochtenddraak.... Neem me iedere keer voor 'Jaa morgen kom ik er écht om 7 uur uit.'
't Wordt jammer genoeg altijd 7.45 waardoor ik me weer helemaal kapot moet fietsen om op tijd op school te komen _O-

Maar ik begrijp dat niet. Om 7 uur opstaan lukt niet, maar om 7.45 wel. Wat is het verschil?

;) 3 kwartier is voornamelijk het verschil. Ik kan ook niet met de wekker à la minute opstaan. Ik laat gewoon mijn wekker minimaal en half uur vroeger wekken dan ik echt moet opstaan, heb ik lekker een half uur de tijd om te snoozen en wakker te worden. Heerlijk vind ik dat (mijn vriend vind er volgens mij niks aan), maar het werkt voor mij het prettigste. Ik ben geen ochtendmens en zal het ook nooit worden. Ik ben s avonds ook vaak tot laat bezig (lees: tot 10 u geen rust). dus dat zal er ook wel in mee spelen. Uitslapen kan ik ook weer niet hoor, want meestal wordt ik dan op het normale werkdaguur wakker.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:24

Ik vanmorgen de wekker om kwart voor 7 gezet, die uitgeknald in de wetenschap dat die van vriendje ook aan stond *weet niet precies hoelaat* Toen kwart over 7 die van vriendje, die is eruit gegaan gaan douchen, en ik stond braaf om 8 uur naast mn bedje :j Want moet om half 9 hier weg :D

TIMING for life 8-)

edit: mijn vriendje is pas erg, als die om half 7 thuis weg moet, gaat de wekker dus voor de eerste keer om half 4 ofzo :o

Eskimo

Re: Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:41

Ik haat vroeg opstaan, maar het moet toch gebeuren.. En aangezien ik te laat komen haat en altijd voor alles op tijd wil zijn, spring ik direct als mijn wekker gaat mijn bed uit, zet ik mijn laptop aan, doe ik mijn muziek aan en ga internetten.. Dat is mijn manier om wakker te worden :D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:46

Het is denk ik ook een kwestie van het jezelf aanwennen hoor. Ik kon 2 jaar geleden ook niet uit bed komen, steeds weer snoozen en na iedere snooz had ik het gevoel dat ik alleen maar duffer werd. Dus gewoon doen en niet zo zeuren dat je moe bent :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:37

zitake schreef:
Diablo schreef:
Maar ik begrijp dat niet. Om 7 uur opstaan lukt niet, maar om 7.45 wel. Wat is het verschil?

;) 3 kwartier is voornamelijk het verschil. Ik kan ook niet met de wekker à la minute opstaan. Ik laat gewoon mijn wekker minimaal en half uur vroeger wekken dan ik echt moet opstaan, heb ik lekker een half uur de tijd om te snoozen en wakker te worden. Heerlijk vind ik dat (mijn vriend vind er volgens mij niks aan), maar het werkt voor mij het prettigste. Ik ben geen ochtendmens en zal het ook nooit worden. Ik ben s avonds ook vaak tot laat bezig (lees: tot 10 u geen rust). dus dat zal er ook wel in mee spelen. Uitslapen kan ik ook weer niet hoor, want meestal wordt ik dan op het normale werkdaguur wakker.

Maar dan kun je toch beter de wekker om 6.15 zetten? Dan heb je drie kwartier om wakker te worden en sta je toch op tijd op.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:25

Maeve schreef:
Ik heb mezelf vanmorgen verbaasd bij het opstaan eigenlijk :'') om 5:45 ging de wekker en het was TUUU-báts wekker uit-klats licht aan-hoppa deken weg en ik stond naast mijn bed. En ik heb niet eens hoofdpijn :+ dit is me nou nog nooit overkomen. En dat na 6 uur slaap terwijl ik normaal aan 8 niet eens genoeg heb :-) ja, hier kan ik wel aan wennen, ideaal:-)

Ik heb ooit gehoord dat je altijd slaapt in cycli van 3uur. Dus als je 3, 6 of 9 uur slaapt en dan wakker wordt, je dan goed uitgeslapen bent. Als je 7 of 8 uur slaapt, zou je die cyclus onderbreken en dus minder goed uitgeslapen zijn.
Ik weet niet of het echt waar is, maar het zou wel kunnen verklaren waarom je nu makkelijker uit bed raakte :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:52

Nou mijn ochtend ging iets anders... blijkbaar heb ik om 8 uur mijn wekker uitgedrukt en werd ik pas om 10 uur weer wakker.... oeps! Wel lekker geslapen iig :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:46

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:
Ik ben ook een ochtenddraak.... Neem me iedere keer voor 'Jaa morgen kom ik er écht om 7 uur uit.'
't Wordt jammer genoeg altijd 7.45 waardoor ik me weer helemaal kapot moet fietsen om op tijd op school te komen _O-

Omdat je er dan even over kunt doen om wakker te worden. Zoals ik al eerder zei, bij sommige mensen duurt het langer om stresshormoon aan te maken om daadwerkelijk in actie te kunnen komen.

Bovendien kan het zijn dat je pas in actie kunt komen als het stressniveau serieuze vormen begint aan te nemen: "Ik kom nu echt te laat."

Het is wel zo dat als je goed bent uitgeslapen, het proces van wakker worden makkelijker verloopt (klinkt logisch...). Maarja, niet iedereen is in staat om in te slapen op het tijdstip dat hij zou willen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:52

Ik kan nooit op tijd slapen, als ik om 0.00 ga slapen, is het vroeg. Als ik om 22.00 in mijn bed lig, een paar dagen achter elkaar, voor 0.00 slaap ik niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:57

renatevb schreef:
Maeve schreef:
Ik heb mezelf vanmorgen verbaasd bij het opstaan eigenlijk :'') om 5:45 ging de wekker en het was TUUU-báts wekker uit-klats licht aan-hoppa deken weg en ik stond naast mijn bed. En ik heb niet eens hoofdpijn :+ dit is me nou nog nooit overkomen. En dat na 6 uur slaap terwijl ik normaal aan 8 niet eens genoeg heb :-) ja, hier kan ik wel aan wennen, ideaal:-)

Ik heb ooit gehoord dat je altijd slaapt in cycli van 3uur. Dus als je 3, 6 of 9 uur slaapt en dan wakker wordt, je dan goed uitgeslapen bent. Als je 7 of 8 uur slaapt, zou je die cyclus onderbreken en dus minder goed uitgeslapen zijn.
Ik weet niet of het echt waar is, maar het zou wel kunnen verklaren waarom je nu makkelijker uit bed raakte :j

Volgens mij klopt dit wel hoor, heb er ooit ook een heel stuk over gelezen/gezien. klonk toen wel logisch! Ik weet uit ervaring dat het een kwestie van wennen is om gelijk op te staan, het wordt steeds makkelijker. Jezelf een trap onder je hol geven, dat is alles.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:58

Joscaa schreef:
Ik kan nooit op tijd slapen, als ik om 0.00 ga slapen, is het vroeg. Als ik om 22.00 in mijn bed lig, een paar dagen achter elkaar, voor 0.00 slaap ik niet.

Dit heb ik dus ook, ik kan wel mijn licht uit doen voor 22.00 uur, maar dan slaap ik alsnog niet. En als ik een goed moe ben die avond word ik altijd weer wat fitter rond 22.00 uur.
Slaappillen werken inmiddels al niet meer. :')

Maar weet je wat ik ook heb? Echt bijzonder, hoe eerder ik slaap hoe moe'er ik opsta.
Mijn lichaam heeft echt kuren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:53

Diablo schreef:
Bizzybijtje schreef:

Drie kwartier langer in mijn bed kunnen liggen?
En als ik om kwart voor 8 er niet uit kom, kom ik écht écht te laat.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:12

KellYY1992 schreef:
Maar weet je wat ik ook heb? Echt bijzonder, hoe eerder ik slaap hoe moe'er ik opsta.

Ik ken het, ik word het minst moe wakker na een flinke avond uit gaan. Dit hele weekend van vrijdag tot zondag pas om 06.30/07.00 gaan slapen, 10 uur ben ik helemaal wakker en fit.
Raar, raarder, raarst. _O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:02

Is niet raar hoor. Je lichaam heeft regelmaat nodig.. als je de ene avond om 10 uu op bed gaat, de andere avond om 3, dan om 11 en dan weer om 1.. ja dan is je lichaam in de war en blijft het moe, zelfs als je een keer 10 uur slaapt. Bij slapen helpt niet, je moet gewoon een goed ritme hebben en dan verbaas je jezelf nog eens door voor de wekker afgaat wakker te worden ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:03

Dekbed van je afgooien!! :j
Dan is het te koud om te blijven liggen en ik ben te lui om het weer op te warmen hahaha :+

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:12

Heeeeerlijk snoezen.... Ik snoes ook echt een half uur, vind het heeeerlijk, maar wakker wordt ik er niet van, eerder nog veel duffer van al die korte 'slaapjes'..
Ook ik neem me zooo vaak voor eerder uit bed te komen, zodat ik rustig kan eten, douchen e.d. maaar het komt er eigenlijk nooit van!

Moet er van vriendlief om 07.30 uur uit, zodat ik 3 kwartier de tijd heb alvorens ik naar mijn werk moet. Ik ga eerst douchen en terwijl ik onder de douche sta, maakt vriendlief ontbijtje en eten we dat samen op. Dan kleed ik me aan, smeer hier en daar wat op mijn gezicht en race naar mijn werk... Alsnog ist altijd een race tegen de klok...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:15

Maeve schreef:

Dus eigenlijk zou ik dus beter soms een uur eerder op kunnen staan? Klinkt op zich wel logisch, ik heb nl ook altijd het idee dat ik om de 3 uur wakker wordt := *ga om 12 uur slapen, dus rond 3 schiet ik wakker, en dan rond 6 weer *... klopt wel eigenlijk :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 18:19

Joscaa schreef:
KellYY1992 schreef:

Ik ken het, ik word het minst moe wakker na een flinke avond uit gaan. Dit hele weekend van vrijdag tot zondag pas om 06.30/07.00 gaan slapen, 10 uur ben ik helemaal wakker en fit.

Komt ook door de alcohol. Die gooit de bloedsuikerspiegel in de war waardoor je na een paar uur relatief hyper bent. :)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:33

Hier nog zo iemand die gewoon NIET op kan staan.

Eerst had ik zo'n wekker die keihard en heeeeel iritant piept. Met zo'n schuifknopje om hem aan en uit te zetten, die zette ik in mijn slaap uit, of ik droomde dat ik wat hoorde piepen en sliep vervolgens verder tot het hele huis wakker was, en mijn stiefvader kwaad mijn kamer inkwam om mijn wekker uit te zetten :+.

Daarna had ik gewoon een wekkerradio, daar werd ik wel een soort van wakker van, alleen nam ik niet de moeite om het uitknopje te zoeken maar gooide ik dat ding gewoon van het nachtkastje af zodat de stekker eruit ging, om vervolgens terug in slaap te vallen := .

Toen had ik mijn moeder als wekker, die kwam binnen, deed het licht aan, het rolluik met veel kabaal omhoog, dekbed van me af, en begon gelijk een heel verhaal.. geloof me.. dat moet je niet doen bij mij (ochtendhumeur) dus na een week wilde ze niet meer voor wekker spelen :evaw:

Nu zet ik 5 (!) wekkers op mijn telefoon, eerst eentje die een verschrikkelijke pokkeherrie maakt, daar slaap ik gewoon doorheen :'). Tweede hetzelfde, daar word ik wel wakker van, de derde is een iets rustiger geluidje, en de vierde en de vijfde nog rustiger, bij de vijfde ben ik meestal wel echt wakker..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:29

LindyH schreef:
Joscaa schreef:

Komt ook door de alcohol. Die gooit de bloedsuikerspiegel in de war waardoor je na een paar uur relatief hyper bent. :)

Dat word gewoon iedere avond alcohol. _O- Haha.

Haha TB, ik heb ook echt een paasei als wekker inderdaad, niet dat ik dan een goed humeur heb in de ochtend, maar anders slaap ik er door heen (al slaap ik hier ook regelmatig doorheen).
Soms roept mijn moeder; "Kom je eruit?" dan zeg ik in mijn slaap; "Ja, ben er al uit" en dan slaap ik weer verder, tot ik me helemaal rot schrik als mijn moeder zegt: "Kom je dan beneden, over 5 min moet je weg"..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 08:23

Nou dames... Sinds ik dit topic geopend heb is het me al 2 dagen achter elkaar gelukt om op tijd uit bed te komen! Zijn jullie nu trots? :o

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:31

Haha heel goed bezig! :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:54

bij mij ws het vanmorgen een drama := Dacht ik probeer het eens met die cycli, dus ik om half 1 gaan slapen, wekker om half 7.. uiteindelijk om 7 uur mezelf eruitgeschopt omdat ik toch echt om kwart over 7 in de auto moest zitten :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:01

Ow, ik heb daar ook zoveel moeite mee, om in de ochtend uit bed te komen. Het was een poos opgelost, maar dat kwam omdat ik twee jaar bij mijn zus inwoonde en die wist me er wel uit te krijgen... Dan kreeg ik een emmer warm water over me heen, dan weer een emmer koud water, dan sleurde ze me het bed uit etc. Maar goed, ik werd natuurlijk telkens hartstikke boos op haar, maar daar vond ze al snel een oplossing voor.. Haar kinderen.
Dan stonden haar twee kinderen met pannen en pannendeksels naast mijn bed of kregen ze toestemming om mij en mijn bed als trampoline te gebruiken en al dat soort kul. Heel slim, want op de kids kon ik gewoon niet boos worden. Zo zorgde ik er al snel voor dat ik al uit bed was voordat ik twee gillende kinderen om me heen had. Resultaat: Vroeg en meteen uit bed. Nu woon ik er niet meer, dus geen kids om me te wekken en na een paar maanden had ik weer hetzelfde probleem. Ik heb zoveel moeite met opstaan..

Ik heb ook van die ouderwetse wekkers geprobeerd. Diegene die je op moet winden en die keihard rinkelen. Ik had er twee, één naast mijn bed en de andere aan de andere kant van mijn kamer. Dat werkte wel, alleen kreeg ik elke ochtend zo ongeveer een hartaanval en dat doet geen wonderen voor je humeur.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:05

Ik zet 20 min voor mijn eerste wekker een tussenwekker, zo word ik veel fijner wakker omdat mijn organisme niet opeens uit de slaap gerukt word. En dan 3 min vroeger gezet zodat ik me nog even kan omdraaien om met mijn heerlijk warme vriend te knuffelen en dan kan ik er zonder al te grote moeite uit. Maar ook niet met plezier, alleen als het weekend is of ik vroeg opsta op een vrije dag om naar mijn paard te gaan. Helaas heb ik vaak last van migraine en wakker worden met hoofdpijn maakt de zaak niet makkelijker.