Clubje van chronisch zieke bokkers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Clubje van chronisch zieke bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:19

Bedrijfsartsen, arbo artsen zijn er alleen maar voor de bedrijven, de enige die echt voor jou is, is je huisarts en dan moet je je huisarts nog op t hart drukken dat ze de info niet met dingen als het UWV delen, aangezien ze dit in het begin wel deden en niet alles gaat ze gwoon aan, ik heb me toen beroepen op mn privacy en dan mogen ze de info niet meer met anderen delen, dat doen ze nl stilzwijgend, werd erop gewezen door een kennis.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:31

Goedemorgen, ben nu pas wakker moest werken maar helaas de hele nacht wakker geweest.

Had een vreselijke buik aanval de gehele nacht pffff en vanmiddag een sollicitatie gesprek.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:46

geen fijn begin van de dag vandaag seven .
hoop dat je buikklachten vanmiddag een beetje over zijn .
En succes op je gesprek vanmiddag

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:57

Bedankt karina,

Ben voornamelijk erg trillerig maar dat heb ik altijd daarna, helaas begon het al om half 2 en tja was rond 5 uur nog niet over dus voel me niet bepaald goed :=

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:35

Take it easy, stress is niet bevordelijk voor de darmen ;) heb je medicatie voor je pds, seven?

Ik voel me zo slap als wat door de nieuwe medicijnen, hopelijk gaan ze snel 'voor' me werken ipv tegen me :(

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:40

Tinky12 schreef:
TeSzZz schreef:
@tinky12: volgens mij heb ik een paar jaar terug nog met jou gepbt omdat je op zoek was naar een bijrijdster voor je ijslanders maar ben ik afgehaakt omdat het met mijn vermoeidheid net te ver reizen was, kan dat? :)

Gut...dat zou best eens kunnen :) Heb bijrijders inmiddels opgegeven hoor,had een hele lieve maar zij heeft haar eigen gekocht.
Zij was eigenlijk een van de weinigen waar ik geen druk bij voelde.Bij de meeste mensen voel ik gewoon teveel druk en (vind ik) en dat breekt mij op.Nu frut ik zelf met ze en staan ze goed ingesteld op mijn kunnen...dat betekend dus dat ze netjes rustig aan doen.
Meer ontspanning dus en dat houd ik net even langer vol.

Ik heb toen nog een tijdje een paard in landsmeer bijgereden maar heb daarna het paardrijden maar helemaal op gegeven :( Waar dan ook heen en weer komen kost vaak al genoeg moeite, en voor ik er dan eindelijk op zat was ik vaak al te moe om nog echt wat te doen.

Artsen (en met name bij het UWV) zijn inderdaad vaak heel kwetsend :/ Eentje vond dat ik makkelijk 20 uur kon werken omdat ik niet huilend aan zijn bureau zat.. Uhm, tis al deprimerend genoeg dat ik van alles en nog wat niet kan, moet ik dan ook nog de hele dag gaan janken omdat ik mezelf zo zielig vind? Zo zit ik niet in elkaar :P

Hier beetje een baalweek, zit al vanaf vrijdag thuis, ben er alleen nog niet uit of het gewoon verkoudheid is of toch een bijholteontsteking. Loop wel al een paar dagen met koorts maar dat kan ook komen omdat ik dat gewoon wel vaker heb..

@seven: succes met je sollicitatie!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 10:49

Herkenbaar Teszzz, zo kreeg ik de eerste keer (inmiddels al ruim 15 jaar geleden) van de BA te horen dat ik er helemaal niet uit zag als iemand met depressies want ik zag er zo goed verzorgt uit.
Ik maakte me toen nog altijd op als ik de deur uit moest om maar niet aan de buiten wereld te hoeven laten zien wat er van binnen speelde.
Ik heb toen ook tegen haar gezegd, dat dat mijn enigste waardigheid nog was, mezelf verzorgen en of ik dat dan soms ook maar op moest geven....toen werd ze wel stil.
Denk dat velen die her er om doen om thuis te zitten zich wel zo laten zien, onverzorgd en jankend maar zo zit ik dus niet in elkaar, blijkbaar zijn ze dat daar niet gewend.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:01

wat een hoop reacties :oo
welkom nieuwe lotgenoten

heb wel alles gelezen maar mijn geheugen is echt nul comma nul
zelfs met boodschappenlijstje vergeet ik nog boodschappen

ik laat ook nooit zien aan de buiten wereld hoe het gaat
heb altijd een vrolijk masker op
alleen de mensen die mij echt kennen zien het wel
en hebben ook begrip voor mij

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:05

Ja idd Onassa, alsof ze verwachten dat je als een soort zwerver of wrak binnen komt ofzo. Wel heel goed van je dat je zo'n antwoord hebt gegeven, zien ze het misschien ook een keer van de andere kant :) Moet wel eerlijk zeggen dat ik sindsdien wel zonder make-up enzo naar dat soort afspraken ga. Ik hoef me niet slechter voor te doen dan ik ben, maar het is misschien inderdaad niet handig om er voor hun helemaal gezond en vrolijk uit te zien terwijl ik 'sochtends 3 lagen make-up nodig had om er niet uit te zien als een zombie.

Voor mezelf maak ik me idd wel elke dag op en doe me haar netjes, probeer leuke kleren te hebben enz. Mensen zien niet aan mij dat ik ziek ben, en ik vind dat dat ook niet hoeft. Als je me goed kent zie je t wel hoor, maar veel dingen kan je wel redelijk wegwerken en het scheelt een hoop vragen :P

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:37

Seven veel succes met sollicitatie gesprek

Zit sinds vrijdag nu ook ziek thuis door Griep als lukt probeer morgen weer naar werk te gaan

Met werk ritme voel ik me het beste

Hellaas heb ik weinig weerstand ook mede door alle chronische ziekten die ik heb

Me lichaam vecht altijd en loopt altijd op ze tenen om bij te houden

Als er een naast je staat met griep of hoest in winkel, werk, noem maar op, 2 dagen later heb ik ook

Toch hou ik enorm van leven en probeer elke dag zo veel mogelijk van te genieten

Zelfs als je weer een week op bed bij lig te komen van herstel
en dan is er opeens een vlinder voor raam, een vogel gaat heel mooi zingen , of poes kom je begroeten
het maakt me blij

Vroeger keek ik ver veruit nu heb ik me zelf geleerd dichtbij te kijken
en er zijn zo veel mooie dingen en bijzonder momenten om je heen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:52

Bij de pakken neer gaan zitten schiet je zowiezo niks mee op. Ik snap best dat dat soms heel heel heel erg moeilijk is, maar als ik hier op bokt dan weleens verhalen lees denk ik: Schop onder je kont en maak ervan wat ervan te maken is.
Heb ik ook moeten leren hoor, en gaat de laatste tijd best aardig.
Ik heb er gewoon geen zin meer om continu te leven met: Wat als ik een aanval krijg?
Tja nouja, dan krijg ik een aanval en ga ik weer naar huis.
Vroeger durfde ik echt niks vooraf te plannen, wwant de migraine zou toch wel weer roet in het eten gooien.
Tegenwoordig heb ik alleen nog moeite met weekenden weg (bijv een show weekend, ik zit more or less, in de minipaarden, en de shows van de ICAMH (vereniging) zijn bijna altijd 2 of zelfs 3 dagen. Ik wil hier altijd erg graag heen om te helpen, maar durf dit met mijn lijf niet aan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

Ik heb het andersom gehad, kreeg van de bedrijfsarts te horen dat het wel erg moest zijn omdat ik er zo onverzorgd bij zat := Dat is ook niet leuk om te horen hoor... Maar dat is gelukkig maar een keer geweest, voor de rest ben ik altijd netjes behandeld :)

Ik ben nog een beetje onder invloed van mijn zonodig-medicatie, ben iig rustig dus dat is wel fijn :) Vanmorgen ook naar mijn vrijwilligerswerk geweest, het was druk maar wel gezellig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:04

Fijn om te lezen dat er hier nog zoveel zijn die vrijwilligers werk doen trouwens +:)+

Ach, ik ging op mijn 18e (weereens) naar de HA, en kreeg te horen dat ik maar moest wachten tot ik in de overgang kwam, dan zou ik er wel vanaf komen :?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:11

Waaaaatt!! Dat meen je niet Stef! Wat een antwoord zeg!! :=

Ik heb net hard gewerkt aan mijn afstudeerplan, nu even lekker mn merrie longeren.. Dat ik voor mij echt ontspanning :+:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:21

Nouja, andersom kan het ook... Liep op een gegeven moment bij de neuroloog, dit proberen, dat proberen, haalde allemaal geen zak uit. Ja zegt ie, ik heb nog 1 medicijn, maar dat kan ik je niet voorschrijven... Euh, ok, want?
Dan heb je 90% kans dat je onvruchtbaar wordt :wow:
Nou geloof me, ik wil geen kinderen, maar als het zulk tuig is, wil ik het niet eens in mn lijf hebben, no way!

Ik ben nog even aan t werk en vanavond lekker met de paardjes rommelen :j (oh, maar 1 op t moment ;) )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:02

bedankt voor de gelukswensen :D Ging eigenlijk heel goed dus hopelijk vrijdag goed nieuws :))

@ameriyls
Nee ik heb geen medicatie heb ik wel gehad maar daar raakte mn buik etc meer van, van streek dus nu maar gewoon zo.
Stress helpt inderdaad niet mee en deze week is erg stressvol :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:05

Wat doet jou buik dan seven?
Ik heb nl wel dat ik heel heftig op eten (zelfs op een simpel broodje kaas) kan reageren en dan moet ik echt zsm bij een wc zijn. Als ik het dan kwijt ben, ben ik het ook kwijt. Geen idee wat het is, maar lastig is het wel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:11

Dat heb ik ook ongeveer stef enkel is het bij bij dan nog niet klaar kan uren door gaan onderrug pijn krampen, heel warm krijgen en benauwd. Dan zakt het vaak weg en komt het even 2 x zo erg terug :(

Ik heb geen vast eten waar ik opreageerd en kan me dus niet aanpassen, naar heel wat HA en dieetiste gespreken weten we helaas nog niets.

Ik ben vreselijk gevoelig voor buikloop maar ook voor verstoppingen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:13

Spannend Seven...duim voor je :)

Stef...ik begrijp uit de reactie van je HA dat je wat meer geduld moet hebben :+ Wat een uitspraak :\
Helaas geen vrijwilligerswerk...heb ik de energie niet voor,meeste energie steek ik in mijn jongens.Dat is al niet zoveel maar dan blijft er dus niets over om nog eens ergens heen te gaan.

Mag ikke ook nog een uitspraak citeren? :D

BA :"Heb je nog sociale contacten?..."
Ik :"jawel maar helaas niet zoveel meer als voordat ik ziek werd,nu af en toe via de telefoon en enkele keer visite".
BA :"O maar dan valt dat wel mee want er zijn mensen die helemaal geen sociale contacten hebben."
ik :"Eh...we hebben het hier toch over mij...niet over anderen en mijn sociale contacten zijn enorm afgenomen sinds ik ziek ben?"
BA :"Ja...maar toch"

Je kunt natuurlijk ook de rest van de hele wereld erbij slepen,wedden dat er iemand is die er nog veel beroerder aan toe is |o

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:17

:( stomme BA

natuurlijk is er altijd iemand altijd nog minder aan toe, maar daar heb jij wat aan pffff

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:18

Tsja...als ik wereld leed wil bespreken hoef ik niet naar een BA te gaan lijkt mij...

Waardeloos trouwens dat je niet weet wat je wel- en niet kunt eten :\

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:23

Ja is vrij irritant de meeste mensen weten wel dat scherp eten niet kan maar dat is bij mij geen probleem, tis elke keer wat anders :(

Ja precies rare reactie alsof hij wil dat je inziet dat het niet erg is want er is altijd 1 die t nog minder heeft. Maar vind dat nou in jullie gesprek helemaal niet van toepassing

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:25

Nouja, das idd een goed voorbeeld Tinky...
Tuurlijk, het kan altijd erger, maar dat zijn van die dooddoeners waar je op zo'n moment niks aan hebt. Als ik een flinke aanval heb voel ik me op dat moment als de zieligste persoon op aarde, en das mn goed recht ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:52

stef schreef:
Bij de pakken neer gaan zitten schiet je zowiezo niks mee op. Ik snap best dat dat soms heel heel heel erg moeilijk is, maar als ik hier op bokt dan weleens verhalen lees denk ik: Schop onder je kont en maak ervan wat ervan te maken is.

Jezelf iedere keer maar weer een schop onder je kont geven is ook niet altijd goed. Ik heb CVS. En juist door mezelf iedere keer een schop onder me kont te geven en door te gaan met de dingen die ik doe (wat vergeleken met andere mensen helemaal niet veel is), maak ik mezelf juist kapot, omdat mijn lichaam dat niet aan kan. Ik ben nu in een beginfase om te gaan leren hoe ik in het dagelijkse leven kan omgaan met CVS. Hoe ik mijn energie het beste kan gaan verdelen per dag en waar ik veel energie voor verbruik.

Ik zit nu even in een ellendige periode. Het ging eigenlijk wel aardig met mijn CVS. Ik ben sinds 2,5 week weer met studeren begonnen (voor 50%). Eind augustus heb ik een kijkoperatie aan mijn knie gehad ivm scheurtje in meniscus. Ik moet hierdoor nu 2x in de week sporten onder begeleiding van een fysio en dat is me toch wel heel erg zwaar. De extreme moeheid, spier- en gewrichtspijnen zijn weer terug. Vind het nu zelfs zwaar om recht op achter mijn laptop te zitten.

Wat ik hier ook al eerder las, is dat het ook lastig dat het aan de buitenkant niet te zien is, hoe rot je je van binnen vaak voelt. Mensen in mijn omgeving begrijpen niet hoe ik me voel. Die denken dat ik me aanstel. Sinds ik bij een vermoeidheidscentrum loop en mijn ouders de medische brief van de internist daar hebben gelezen, hebben ze iets meer begrip voor hoe ik me voel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:53

Zo bedoel ik het niet zozeer flosje, maar hoeveel afgekeurde mensen zie je niet die in alles versloffen? Kleding wordt slonzig, huis wordt een pestbende, ze komen de deur niet meer uit, en zitten alleen op de bank "ik ben zielig".
Tja, daar kom je niet verder mee als je zo'n instelling hebt