'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:06

Yess het is maandag!!

Vandaag gaat het gebeuren en ga ik beginnen met sport!

SouL1991 -> Een zwembandje met zo weinig vet? Is het niet gewoon wat overtollig huid?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:17

Nee :) lang verhaal maar ik was 2jaar geleden best dik bij mn buik en dat ben ik deze 2jaar dus langzaam weg aan het werken en vervangen met spier, ik woog eerst 85-90lg namelijk en dat zat allemaal op mn buik! Komt door n aantal operaties waardoor ik niets kon doen :( poedersuiker!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:21

souL1991 schreef:
voel je je poedersuiker tijdens paardrijden?nee? precis
vervangpaardrijden qua hobby met je lichaam gezonder maken en klaar ben je:) niet zo moeilijk:D

Nee, omdat ik dan ergens mee bezig ben, waarbij ik continu op moet letten. Bij fitnessen hoef ik nergens op te letten, alleen dat ik de oefening goed uit voer maar dat is niet zo moeilijk, en dan ga ik me vervelen. M'n lichaam gezonder maken is voor mij niet dusdanig een motivatie dat ik daardoor direct van de bank af kom, eerlijk gezegd. En doelen stellen vind ik ook niks aan, ik heb geen ambitie of drift om iets te beheersen, daarom ook dat ik geen wedstrijdsporten doe of wedstrijden speel. Ik moet iets doen omdat ik het leuk vind, de rest van de redenen zijn voor mij geen goede motivatie. Alleen iets vinden wat ik echt leuk vind, is moeilijk.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:14

En dat heb je fout, als je goed aan de techniek denkt, let je ook continue op ;)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:24

knabbelgirl schreef:
En dat heb je fout, als je goed aan de techniek denkt, let je ook continue op ;)

Nee, dat heb jij dus fout. Ik MOET wel goed aan de techniek denken, want ik overstrek m'n gewrichten heel snel. Maar alsnog hebben mijn hersens dan te veel tijd om na te gaan denken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:29

Naja prima, ieder zijn ding toch :) Als je niet van fitnessen houdt is dat prima hoor :)
Dit topic is dus bedoelt voor mensen die wel van fitnessen houden en daar ook veel mee bezig zijn :)
Of willen gaan doen.

Ik ga straks weer, moet eigenlijk wachten tot half 8, weet niet of ik dat volhoud :+
Ik wil nu nu nu!!

Straks weer aan de borst, schouders en triceps werken 8-)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:34

Goed lezen hermelijn ;) Ik zeg dus dat je juist continue bezig bent om op je techniek te letten, als je dit echt goed doet en secuur, heb je echt geen tijd om je te vervelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:48

Ik verveel me nooit tijdens fitness, geen tijd voor. Als je om je heen kunt kijken en fluitend je oefeningen doet, doe je iets niet helemaal goed. Als ik je post lees een stukje naar boven, dat snap ik niet. Niet gemotiveerd om van de bank af te komen om een gezonder lichaam te kweken. Ik hoop dat je dan ook niet klaagt over lichaam of figuur.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:50

Ik heb ook altijd een mp3 op :)
Welke zorgt dat ik doorloop op de lopende band of op de maat mee ga crosstrainen.
Roeien zorg ik altijd dat ik na 3x trekken (klinkt fout) een calorie er bij heb :+
En dat ik minstens 10 calorien per 10 seconden moeten halen.

Je moet natuurlijk ook zelf bezig houden he.. Het is niet dat de fitness zorgt voor vermaak ofzo.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:52

Ik heb ook een Ipod hoor, ik voel me juist enorm voldaan na het sporten en ja ook moe. Ik werk me te pletter. Maar daar is het resultaat dan ook naar.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:13

Mindim schreef:
Ik verveel me nooit tijdens fitness, geen tijd voor. Als je om je heen kunt kijken en fluitend je oefeningen doet, doe je iets niet helemaal goed. Als ik je post lees een stukje naar boven, dat snap ik niet. Niet gemotiveerd om van de bank af te komen om een gezonder lichaam te kweken. Ik hoop dat je dan ook niet klaagt over lichaam of figuur.

Oh daar klaag ik genoeg over. Ik wil dolgraag aan m'n figuur werken - mijn probleem is dat die motivatie alleen niet genoeg is om over die verveeldheid heen te komen, en ik dacht, laat ik eens in dit topic kijken hoe andere mensen zich motiveren. Ik geloof niet dat iemand hier een uitspraak kan doen over of ik wel of niet de oefeningen goed uitvoer - ik heb bij sportscholen gezeten met voldoende gediplomeerde instructie, met schema's gewerkt etcetera, en ik heb zojuist verteld dat ik wel met de goede techniek MOET werken omdat ik anders m'n gewrichten naar de mallemoeren help. Dat merk ik direct, als ik iets niet op de goede manier doe.
Dat wat _Nancy zegt, daar doel ik op. Hoe hou je jezelf bezig tijdens het sporten, zodat je er niet bij gaat nadenken? Bij het roeien gaat dat inderdaad beter dan bij andere apparaten, maar goed, dat is maar 1 onderdeel natuurlijk ;)
Wat doen jullie dan tijdens het fitnessen/groepslessen om jezelf bij de les te houden? Ik neem niet aan dat je continu denkt - goh wat is dit toch lekker voor m'n lichaam. Voelen jullie je ook daadwerkelijk energiek ná het sporten? Want ik lees vaak dat er endorfinen vrij schijnen te komen waardoor sporten fijn is, maar ik ken dat gevoel niet na het sporten.
Kortom; hoe krijg je jezelf zo ver om het sporten fijn te vinden? Om graag méér te sporten?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:13

ik weet niet prutsmuts iemand zich verveelt tijdens krachttraining :') ik ben daar dan veels te hard aan het ''pompen'' met de gewichten om te gaan vervelen haha
maarja ik chestpress dan ook wel meer dan de meeste hier denk ik :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 09:56

Hermelijn, ik doe dat vooral om doelen te stellen op de apparaten :=
Zoveel gewicht moet ik dan minstens zovaak omhoog kunnen tillen.

Gister bij de schouders bijvoorbeeld, ze vielen er bijna af na 10x liften:') Maar ik moest en zou die 12 halen..
En dan zijn die laatste twee toch extra zwaar _O-

Na het sporten krijg ik niet extra energie ofzo, ik voel me wel fit en met het idee 'Zo! Dat heb ik weer goed gedaan!'

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:59

Kunnen jullie niet een dagje verslaving aan mij geven?
Ik wil graag naast me 1x in de week paardrijden minstens 2x in de week gaan hardlopen.
Maar mijn motivatie is ver te zoeken.

Mijn man wás ook echt sportgek.
Maar sinds we een gezinnetje zijn heb ik hem een beetje in mijn luie modus mee genomen :')

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:01

heej !

Ik doe niet zo zeer fitness, maar meer groepslessen..
Core Zumba en bodypump..
Dit vind ik toch wel een soort van verslavend.. Wil verder komen, meer volhouden en alles beter mee kunnen doen..
Als ik niet kan baal ik ook flink..

heb idd ook altijd het idee dat ik me na het sporten veel beter voel (: heerlijk !

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 10:04

Blokje, met hardlopen kan ik je niet helpen := Dat vind ik zelf ook vreselijk om te doen! :')

Patricia, body pump deed ik eerst ook vaak :D Maar nu heb ik mijn eigen oefeningen en schemas dus hoeft dat van mij niet meer..
Daarbij zit die les ook altijd stampvol.. :=

Wat is core zumba?? Extra intensief zumba? :+
Ik geloof niet echt in het zumba idee..
Ze zeiden eerst dat je 1000 calorien zou verbranden :+ Nou.. Je hebt geluk als het er 300 zijn..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:10

Tsjaa, verslaafd wil ik mezelf niet noemen maar ik sport wel veel. Gemiddeld zo'n 4 keer per week paardrijden en daarnaast nog zo'n 4 tot 5 keer per week TurboJam/TurboFire/P90X oid. Hiervan heb ik de workouts op mijn kompu staan, hoef ik niet de deur uit en kan ik lekker een uurtje zweten als de kids naar school zijn of op bed liggen.

Tot vorig najaar liep ik 3x per week hard, 2x 5 km en 1x 10 km maar door een spierblessure in mijn heup gaat dat momenteel niet :n Heb daardoor ook maanden niet gesport behalve paardrijden dus de kilo's zijn eraan gevlogen :o Die moeten er maar weer afgetraind worden.

Door de mp3 bestanden van Evy Gruyaerts (Start to Run) of Renate Wennemars (Dutchrunners) ben ik ooit begonnen met lopen. Ideaal om zo op te bouwen.

Motivatie komt hier soms met ups en downs. Ik probeer me wel altijd voor te stellen hoe ik me voel als ik een uur heb gesport, dat heerlijke voldane relaxte gevoel, dat helpt me juist om van die bank af te komen :j

Ha Knabbelgirl, ook lekker bezig lees ik +:)+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:13

haha nee core is iets anders dan zumba ;p !
Core is zeg maar training voor je "core" (buik,rug,flanken enz) voor je dieper gelegen spieren en de spieren die je eigenlijk met alles in het leven gebruikt.. een echte spierpijnkweker :=
Zumba is bij ons meer richting dans, wordt er erg vrolijk van.. beetje een uitlaatklep ;p ! Dus dat is meer voor de fun (:

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:20

Ik meld mij ook. (werk ook in een sportschool)

Ik ben 'verslaafd' aan spinning. Het liefst ga ik iedere avond maar ik moet ook nog werken.
Als ik op de eens of andere manier niet kan gaan kan ik daar best een pesthumeur van krijgen.

Op onze sportschool is wel een groot aanbod aan groepslessen/fitness etc. Maar ik kom toch echt altijd voor het spinnen. (en de sauna/zwembad haha)

Natuurlijk zou iedereen die veel spint een prachtig lijf moeten hebben, aangezien het aantal Kcal dat je verbrand..
Maar ik ben daarnaast ook een groot liefhebber van eten. :Y) Ik moet zeggen dat ik wel iets afgevallen ben sinds ik actief aan spinning doe.
Maar door mijn eetpatroon blijf ik toch een speklaagje houden haha.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:21

Ik doe aan zwemmen :) Das ook wel lekker! Als het lukt 3x per week en anders 2x per week.
Denk wel is na om te gaan fitnissen, dan zou het voor mij medisch? fitnis worden, ivm blessure aan mij voet/been.
Het liefst met een maatje dan, omdat ik denk dat ik toch niet alleen heen ga.. Alhoewel met zwemmen ga ik ook vaak zelf :)

Vind het wel goed, van de gene die er zo fanatiek mee zijn! Een uurtje/ander half uur goed bezig zijn is toch wel erg lekker, daarna heb je dr ook gewoon zin in en je voelt je actiever :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:26

Inderdaad ik voel me goed, ben actiever, zit beter in mijn velletje én ik kan meer eten :9

Dat is ook de reden waardoor er wat kilo's af moeten, ik ben vrolijk doorgegaan met lekker eten en drinken, maar doordat ik minder sportte vanwege blessure dus wel aangekomen >;)

En ik kan ook sjaggie worden als ik om wat voor reden mijn sporten niet kan doen. Als ik 's ochtens sport, heb ik daar de rest van de dag ook profijt van, dan voel ik me goed, ben vrolijk, heb meer geduld met de kinderen :o Komt denk ik door de endorfine die je lichaam aanmaakt tijdens het sporten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:52

souL1991 schreef:
ik weet niet prutsmuts iemand zich verveelt tijdens krachttraining :') ik ben daar dan veels te hard aan het ''pompen'' met de gewichten om te gaan vervelen haha
maarja ik chestpress dan ook wel meer dan de meeste hier denk ik :P

Ik houd me iets minder bezig met de borstspieren dan de gemiddelde man. Mijn man doet het heel veel en heel zwaar. Hoeveel gewicht druk jij weg? Zal ik mijn man ook eens vragen, mannen met vrouwen vrgelijken is een beetje zoals appels en peren. Alhoewel, mijn beste vriendin drukt meer gewicht dan de meeste kerels :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:56

Ik hoop dat ik daar ook eens kom, dat ik sporten zó leuk vind dat ik het graag ga doen. We gaan zien, vanavond proefles rugby, lijkt me wel wat voor mij. Ben benieuwd :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:58

ahh vandaag ga ik zon 1000+kcal verbranden :D word leuk! maar me benen zullen er af vallen na vanavond hahaha moet en zal 2kilo afvallen in deze opkomende 2weken(deze maandag meegeteld)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 11:59

Waarom 2 kg? :) Zit je dan op je ideale gewicht of wat?

Rugby, lijkt me heel gave sport! Maar te lomp voor mij :o